1-vuotiaamme on alkanut näyttää todellista luonnettaan :/

Vierailija

Ennen niin kultainen vuoden ja 2kk poikamme on nyt saanut uuden minän, raivareita tulee siellä täällä, jos ei tahto mene läpi. Jos haluaa johonkin kiellettyyn koske niin koskee varmasti, siirrän kohteesta pois sata kertaa ja aina huudolla ja kiljunnalla uudestaan.

Yritän suhtautua raivareihin neutraalista en juuri välitä, en huuda.

Vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Siirrän sitten pois tilanteesta/annan tai näytän jonkun lelun. Ja jos vielä huutaa, sanon, ettei tuo auta ja olen välittämättä huudosta. Aika pian se kiljunta loppuu.

Vierailija

Mutta lapset elävät tunteella, eivät järjellä.

Ja sitä en väittänytkään, etteikö lasta saisi ja pitäisi kieltää. Kyllä minä ainakin kiellän, ja napakasti sittenkin.

Vierailija

Näin olen fiksuista kirjoista lukenut! =) Nappula alkaa ymmärtää olevansa yksilö.

Sait mielestäni jo hyviä neuvoja yllä: kiinnität lapsen huomion johonkin muuhun asiaan, niin vältytte riidoilta ja pinnan kiristymisiltä. Ja ulkona kannattaa olla paljon, siellä poika(ko?) tosiaan tuskin kiukkuilee niin.

Vierailija

Keksi jotain kehittävää ja mielenkiintoista tekemistä. Katselkaa yhdessä kirjoja, leikkikää palikoilla.

Ota lapsi mukaan askareihin jollain tavalla. Meidän yksivuotias vie aivan onnellisena esim. roskia roskikseen.

Olkaa paljon ulkona. Siellä tuskin kiukuttelee yhtä paljon?

Nämä auttaneet meillä.

Vierailija

Olen miettynyt että voiko kaksivuotiaan uhma olla jo yksivuotiaalla...Kertakaikkisen hankala tapaus välillä! Jos oma tahto ei mene läpi,poika menee mahalleen maahan kiukuttelemaan. Ja kiljuu ja huutaa...Mutta siis näköjään normaalia ja ikään kuuluvaa?

Vierailija

Kesti n.3kk ja nyt on aika sopuisa 1v 8kk. Joka ikisestä eistä heittäytyi lattialle hakkamaan päätään maahan ja huusi minuuttitolkulla, tuhotöitään lähinnä siiris vain eteenpäin, mutta ei luopunut ideoistaan.

Vierailija

Useimmin kiukku iskee kylässä kun on uusia mielenkiintoisia esineitä ja kaikki pitäisi testata. Tai sitten pankissa kun kaikkialle pitäisi mennä tutustumaan.

Ei tämä ongelma ole ja tuota huomion muualle kiiinnittämistä käytetään ja toimii ihan hyvin, toisinann ei ollenkaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat