Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvo Edvin Kataja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miltä kuullostaa Arvo Edvin Kataja nimenä, kun isoveli on Aarni Veli Eskil ja isosisko Neeta Leena Kanerva?

Kommentit (8)

Vierailija

Kataja on myös mukava luontonimi ja se sopii Edvinin kanssa. Miinuksena siinä on se, että se vaikuttaa sukunimeltä muiden nimien perässä. Minä ainakin ajattelin ensin, että Kataja on vauvan sukunimi. Arvo-nimi on minulle niin " pappa" -nimi, etten osaa ajatella sitä neutraalisti lapsen nimenä. Se ei siis ole minun makuuni, mutta ei sen tarvitsekaan olla. Ehdottaisin vielä ensimmäiseksi nimeksi Anttua.

Vierailija

Nimi passaa hyvin sisarusten joukkoon! ( Mullekin tuli kyllä ensin siitä Katajasta sukunimivaikutelma, mutta en näe sitä kuitenkaan esteeksi.)

Vierailija

Vauva pötköttelee vielä mahassa, eikä sukupuolesta ole täyttä varmuutta. Tytön nimi on ollut valmiina jo pitkään, siitä täällä kesällä kyselinkin, mutta pojan nimi on ollut vielä hakusassa.

Kesällä ajattelin pojan nimeksi Armasta, sopisi se tuohonkin - mutta ei niin hyvin kuin Arvo. Armas tulisi molempien sukujen nimistöstä. Jotenkin kuitenkin Neeta, Aarni ja Arvo tuntuu istuvan paremmin kuin Neeta, Aarni ja Armas.

Edvin ja Eskil ovat oman sukuni nimiä, A-alkuiset nimet paristakin miehen puolen sisarussarjasta ja yksi luontonimi pitää olla. Joku kesällä ehdotti Ahti-nimeä, mutta jotenkin se ei nyt napannut. Mietin pitkään, kylläkin.

Nyt täytyy vain varovasti tunnustella mihen hyväksyntää nimelle, katsellaan kuinka käy. Uskoisin että hyvin :)

Vierailija

Etenkin nimestä Edvin tykkään kovasti. Muutkin kauniita nimiä. Kataja kuulostaa aavistuksen sukunimeltä, mutta sointuu sisarusten metsä-teemaisiin nimiin ja varmaankaan kokonaisuus (etunimet+sukunimi) ei jätä arvailun varaa? ;)

Jylhän komea nimi.

Uusimmat

Suosituimmat