HAAHUT loppuviikkoon 42

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Negahan sieltä tuli ja niin puhdas ettei ole kysymystäkään. Ei ole tämä torstai kyllä toivoa täynnä ainakaan minulla. :o(

Nyt on jo pp15 joten kyllä pitäisi jo jotain testiin tulla jos olisi tullakseen. Tätiä sitten vain odotellaan. Tulisi sitten pian ettei tarvitsisi ihmetellä.

Toivottavasti muilla menee paremmin.

Koitan kömpiä epätoivon suosta ja olla masentumatta...

Vierailija

Kaksonen: Melkein samoissa mennään, mulla tänään kp 19 ja kovin olisi kanssa oireita. Mäkään en kyllä vielä testaisi. Onko sulla kierto säännöllinen? Mulla se muuttui säännölliseksi nyt tuon km:n myötä ja ajattelinkin testailla kun menkat ovat n. viikon myöhässä. Tuolla on aiemmasta tallessa vielä yks Predictorin testi.

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja toivottavasti neronja se plussasi vain vahvistuu sunnuntaihin mennessä ettei tarvitsisi enää arvailla ja tihrustella. ;)

Omaa napaa:

Väsymystä riittää, nukahdin kellojen soiton jälkeen heti uudestaan ja yöllä heräsin vessaankin, mitä ei yleensä tarvi tehdä. Eilen aamulla alkoi pahoinvointi, joka laantui aamupäivästä. Tuli taas uudelleen iltasella, mutta heti kun jotain söi, niin meni ohi. Ja sitten tuli taas jonkun ajan päästä takaisin kun ei se syöminen enää vaikuttanut.

Tänäänkin aamulla oli taas tosi huono olo. Mahaa turvottaa ja rinnat ovat sivuilta kipeät. Ei vain kosketusarat vaan myös muuten hieman kipuili (vihlasi) kerran nyt tänä aamuna. En ole kuitenkaan oksentanut, mutta ihan samalla lailla on kuvottava olo kuten viimekskin kun olin raskaana tuossa kesällä.

Jotenkin on sellanen olo, että saattaisin ollakin jo raskaana, mutta en paljoa uskalla vielä toivoa. Kunhan nyt ensin selviäisi sinnekin asti että tulee testailtua. Ja kyllä suoraan sanoen ihmetyttäisi jos nyt heti ekasta yrityskierrosta tärppäisi kun piti aiemmin sitä ekaakin tärppiä odotella reilut 2 tai 3 vuotta.

Mutta tämmöstä täällä ja oikein hyvää päivänjatkoa kaikille!

Vierailija

Kiitos kaikille onnitteluista=) Neronja, tilasin itsekin ajan ultraan, 7.11. silloin olis viikkoja myös jotakin 7+. Kävin lueskelemassa tuolla ex haahuissa, mutta en vielä uskaltautunut esittäytymään. Juhannusvauvaa tässä odotellaan.

Maria. Itse en ole ollut viimeaikoina kovin aktiivinen kirjoitettelija, mutta käyn aina lukemassa tämän palstan. Jos paljon kirjoittelee niin varmaan tuntee ja muistaa ihmisten asiat paremmin ja sa paremmin vastauksia. Toivottavasti olosi on jo parempi. Itse olen kyllä saanut yleensä aina vastuksen kysymykseeni. Kuumeilun alkaessa (kesä -04) lähes asuin palstalla ja muistin kaikki nicit (aina työn ohessa kävin tsekkamaassa ainakin kerran tunnissa) aika kuitenkin kulki ja kuumeilu muutti muotoaan ja käynnit vähenivät.

Itselläni tuntuu, että pääsin vasta kunnolla viime kuussa yli keskenmenosta (huhtikuun). Puhuminen työterveyshoitajan ja avautuminen läheiselle ystävälleni auttoivat kovasti. En ollut aiemmin löytänyt sonoja asiasta puhumiseen. Aikaa tässä tarvitaan... Nyt tuntuu, että olen jo vahvempi.

Vierailija

Ei kai tästäkään tule vauvaa. Testasin " ikkunallisella" testillä, mutta nega tuli. Kahdesta onnistuneesta on muist. näyttänyt jo ennen kk pois jääntiä raskauden. Etovaa oloa on ja varsinkin iltaisin. Rintojakin vihloo, mutta kait täytyy tätiä odotella. Varsin kummallista. Ehkä nyt tulee vaan pitempi kierto, Tämä oli kai se ns.kemiallinen raskaus :(

kp 25/25

Vierailija

Maria80, mulla on ollut ihan samat fiilikset alussa täällä, mutta kun olen seurannut tätä palstaa, ainakin mua on auttanut jo toisten kokemusten lukeminenkin, jota kautta voi myös ajatella omia ongelmiaan uudelta/erilaiselta/toiselta kannalta!

Sitäpaitsi, minä itse olen maailman laiskin kommentoimaan! Anteeksi jälleen kerran siitä!!

Ja jos haluut kommenttia, sun täytyy kenties HUUTAA että me omaa napaamme täynnä olevat haahut jotain kuulemme.. =) (vitsi vitsi..)

(.) Plussa päjähti sitten ruutuun. No ei se ihan niin vahva ollut kuin kontrolli viiva, mutta kuitenkin selkeästi havaittavissa.

Nyt sitten astui se pelko taas kuvaan: pelko km:stä, myöhäisemmästä km:stä, istukan toimimattomuudesta, vaikka mitkä kauhukuvat vilisevät tällä hetkellä päässäni. Tuttua varmaan monille..

Iloinen ja onnellinen olen tottakai!!

Eli km.n jälkeen ehti kulua 5 kk:tta ennenkuin onnisti. Toivottavasti nyt pysyy! * tilaa sitä vauvaliimaa, myös kaikille muille, ja paljon!*

Rv olisi hurjat 4+5 ja la 24.6..

Juhannusvauveli, jee!!!

Nyt näen jo itseni kärvistelemässä juhannuksena viimeisilläni kotona neljänseinän sisiällä suklaalevyn kanssa.. =)

Sellaista.

Pärjäilkää, ystävät !!

ps. Saanko vielä haahuilla kanssanne..?

Vierailija

Olette aivan kultaisia! *rutistaa*

Hätäpäissäni kirjoittelin jo toisaallekin, ja sieltä tuli myös samanlaista juttua, et pyörtyily on jopa ihan norm...

Mut hei Nonna! En sinuna kuitenkaan ihan vielä heittäisi kirveitä yhtään mihinkään, varsinkaan kaivoon! Sun kp:t on kuitenki niin pienet vielä, et mahkuja on!! * peukuttaa*

Kivaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija

Porkkanalle lämmin halaus! Toivottavasti saat puretuksi sydäntäsi ja ajatuksia jollekin, yksin niitä ei ole hyvä hautoa. Omalla kohdalla minulla ei oikein ole ollut ketään, jolle olisin voinut näistä omista tunteista puhua.. olen pelännyt kai alintajuntaisesti toisten mitätöintiä, kun keskenmenon jälkeen joillekin olen puhunut ja osalla on ollut varsin vähättelevä suhtautuminen asiaan. Olen ajatellutkin pitää asiat ominani ja minun pelastukseni on ollut tämä haahujengi! Kirjoittelenkin tuossa joku aika sitten yhden läheisen pariskunnan saavan jouluvauvan, uskalsivat kertoa meille vasta syyskuussa. Juuri senkään vuoksi en enää halua puhua omista asioistamme, en halua, että ihmiset alkavat muuttaa suhtautumistaan meihin. Yhä edelleenhän me ollaan me.. suhtautuminen muuttuu näköjään väkisinkin, vaikka me ei sitä haluttaisi.

Neronjalle myös halauksia, kyllä sinulla taitaa olla melkoinen salamatkustaja nyt kyydissä. Minulla oli aikaslailla pitkään niitä haamuja (aconit ei taida muuta edes antaa?), mutta kyllä minä siellä ultrassa vain näin oikean ihmisen alun, jonka sydän sykki vahvasti. Eli raskaana oltiin aconin haamuista huolimatta! Toivon oikein paljon suojelusenkeleitä, että tässä toteutuisi teidän toiveenne saada se pieni pahnanpohjimmainen. Ja kädet on oikeasti kyynärpäitä myöten ristissä, ettet tarvitse enää palata tänne vaan matkasi jatkuisi aina vain eteenpäin! Voimia näihin ensimmäisiin kriittiisiin viikkoihin, kunpa voisi tehdä aikamatkan ja olisit jo rv 12+ :)

Nonna: Tiedän miltä sinusta tuntuu! En ole varma, mutta olemme tainneet aloittaa yrityksen samaan aikaan? Itse menin viime keväänä yksityiselle, sattui niin, että samainen lääkäri on töissä myös kunnallisella puolella. Siksi asiat alkoivatkin mennä eteenpäin. Nyt huomaan, että minulle on tullut jokin ihme vaihe, haluan kokeilla vielä yhden kuukauden, ennen kuin ilmottaudun sinne tutkimuksiin..

Mene ihmeessä uudelleen tutkittavaksi, vaikka kunnallisen kautta, saat toisenkin lääkärin mielipiteen! Itse soitin viime keväänä ensin neuvolaan, jossa esitin kysymyksen onko huoleni aiheellinen. Ja sieltä ohjasivat ottamaan heti yhteyden yksityiseen (sitä kautta nopeampaa), toki kunnallisenkin kautta asiat menevät eteenpäin, mutta hieman hitaammin. Rahaahan se vaati, mutta päätimme, että haluamme lähteä eteenpäin. Syödään vaikka näkkäriä sitten. Voimia sinullekin ja uskoa tulevaan. Ihailen sinun jaksamista urheilla ja kiinnittää huomiota pisteisiin! Itse kadehdin kaikkia teitä muitakin laihistiimiläisiä, itsellä ei nyt ole voimavaroja satsata.. kunhan jotain saa suuhunsa ja nopeasti.

Kaksonen: peukutuksia sinulle!!!

Oma napa taitaa mennä samoissa kuin kaksosella..ei mitään erityistuntemuksia. Eilen poistettu viisaudenhammas (tulehtui raskaana ollessa ja sai nyt luvan lähteä!)..ei muuta mullistavaa.

Nyt lähden raksalle! Moikkulis ja voikaa hyvin!

Vierailija

Onnea neronja siitä vahvistuneesta plussastasi! Aika hauska sattuma että mennään ihan melkein samaa " tahtia" ! Onko sulla alavatsakivut jo helpottaneet? Täällä tilanne on ohi, perjantain juimi mahaa oikein kunnolla ja olinkin jo ihan varma että verilöyly alkaa kohta, mutta ei. Repäisykipuja tuntuu edelleen tietyissä liikkeissä, mutta se kuulunee asiaan :). Tänään uutena juttuna mukaan on astunut huimaus ja älyttömän herkkä mieliala...Normaalisti en ole mikään itkuun purskahteleva tyyppi mutta nyt lähes kaikki saa itkun aikaan...Ja kylmäkin on koko ajan! Olenkin alkanut miettiä että tässä saatetaan olla jo hiukan pidemmällä kuin alun perin ajattelin, ja varsinkin kun raskaustestin tulos oli alkuviikolla jo niin selkeä plussa. Pitänee varata aikaa ultraan, siellähän se selviää. Jotenkin pelottaa vaan tosi paljon varata mitään aikaa, sillä tuntuu että sillä tavalla jotenkin taas asettaa itsensä alttiiksi pahimmalle mahdolliselle pettymykselle. Neuvola-aika kun on ollut varattuna jo kahteen kertaan ja kaksi kertaa se on pitänyt perua :(. Kai se on vaan pakko ottaa itseään niskasta kiinni, mutta jos nyt odottelisi vaikka vielä ensi viikon...

Lämpimiä ajatuksia muillekin palstailijoille, mää tairan ny nääs lähteä mustaa makkaraa syämään ja nyssee vartoomaan :) ...no en nyt oikeesti mutta tuon siis oli tarkoitus kertoa että Tampereella olen asunut koko pienen ikäni, syntymässä kävin Satakunna puolella ja neljävuotiaasta viime vuoteen saakka Mansessa asunut. Nyttemin vaikutan töissä Helsingissä ja asustelen just ja just Kanta-Hämeen puolella!

Vierailija

Huomenet vaan minunkin puolestani...

Porkkanan olotila on niin tuttu meille kaikille. Oikein ottaa itseänikin päähän tulla kertomaan jotain negatiivista juuri kun täällä on plussa-aalto meneillään, mutta toisaalta kertominen myös helpottaa.

Ei tule meille heinävauvaa tänäkään vuonna. Ajattelin just, et jos olis ekasta kierrosta silloin tärpännyt, heinävauva olisi tullut ja ensi heinäkuussa täyttänyt jo kaksi. Ja viimeksihän keskenmennyt raskaus olisi ollut heinävauva. Tein tänään kontrollitestin Aconilla, sunnuntainahan sain sen haamun (se muuten näkyi testissä vielä tänäänkin), mutta tyylipuhdasta negaa näytti. Olo oli kuin mäkihyppääjällä, joka mokaa telemarkin upean lennon jälkeen. Taidan jo suosiolla ruveta odottelemaan niiden tutkimusten aloittamista vuoden päästä. Palstataukoahan olen pitänyt vähän joka välissä...

(.) siis kp 26/28-34, oviksesta aikaa reilu viikko, sillä gynellä viime keskiviikkona nähtiin keltarauhasen jo tehneen työtään. Lämmöt on edelleen ylhäällä, vatsaa nipistelee, väsyttää ja rinnat on sivuilta arat, mutta kuten todettu, testi näyttää negaa haamun jälkeen. Mieliala on kans tosi maassa.

Itseäni kiduttaakseni suunnittelin jo galluppia: Kuinka kauan on viimeisestä plussastasi ja yrityksen aloittamisesta. Taidan olla kaikkein pisimpään yrittänyt ja se, jolla on kaikkein pisimpään kulunut aikaa edellisestä plussasta. Acon haamujahan olen saanut, mutta en oikein luota niihin. Ja kuitenkin gyne sanoi, ettei vielä pistä mulle lähetettä jatkotutkimuksiin. Kuitenkin täälläkin on paljon lyhyemmän aikaa yrittäneitä, joilla on jo ties mitä apukeinoja käytössä... Jotenkin musta tuntuu, että meitä sorretaan, kun esim. ensimmäistäkään verikoetta ei ole otettu eikä miehen simppoja testattu. Vaikka siis yksityisellä käytiin ja oltais oltu valmiita siitä maksamaankin.

LT:vaaka näyttää edelleen 82 kiloa. Pisteitä olen nyt noudattanut 4 viikkoa ja lähtöpainossa ollaan. Yksi selkeä ylitys on tehty kerran viikossa, muuten pysytty pisteissä. Kai tää yksikin kerta sitten riittää pilaamaan koko viikon. Tänään kuitenkin taas aerobiciä luvassa... Jos ei paino tipu niin ainakin kunto kohenee ja mä jään totaaliseen liikuntakoukkuun...

Positiivisempaa päivänjatkoa teille ja onnea piinailijoille. Toivottavasti teidän ei tarttis pudota yhtä korkealta kuin mun...

Nonna *alamaassa maja matala*

Vierailija

iha vaa nopeest miu omaa napaa.

jotenki tuntuu, et ei tääkää kierto sitte vauvaa tua. pregnylin teho on kait jo kadonnu, ku ei miul oo enää mitää oireit.

voiha se olla, et luget tekee jotenki matalalentoseks ajatukset, ku miä oon ollu tosi kiree täs par päivää.

kaik suaraan sanottun ottaa päähä.

annoski on kyl kaksinkertaistunt sitte edellisest kiarrost. sillo ol 200mg/vrk, ny o 400mg/vrk. onks kellää tietoo, vaikuttaaks luget niinku masentavast?

no, siinä oli sitten mun synnyinkaupungin murreyritelmä. arvasitteko mistä päin?

aika pitkään olen ollut sieltä jo pois, ja en ole ihan varma menikö oikein..

käyn kyllä paikkakunnalla toisinaan, ja usein puhun sitä murretta puhuvien kanssa puhelimessa, mutta,olen omaksunut keski-suomen murteen aika lailla.

kymenlaaksosta, vehkalahdelta.

tunnelmat kyllä oli oikeat, vaikka kieliasu kummallinen..

alakulo

-ennis- kp19pp4

ai niin, sen linkin suosittelema oikea ammatti olisi alastonmalli.. (joutuisivat käyttämään laajakuvaobjektia..165cm ja 76kg..) =)

Vierailija

Sinähän kävit Diacorissa gynellä, vai muistanko väärin... Minulla on kokemusta ainakin 4 gynestä, joista kaksi on ottanut ongelmamme vakavasti ja kaksi ovat vähätelleet tilannetta... Gyneissä on siis eroja. Suosittelisin, että varaat uuden ajan jollekin lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle. Ainakin Tom Blomqvist ja Kari Ratsula ovat hyviä. Heillä vastaanotot ainakin Alppikadun Diacorissa. Kävin myös Markku Aho nimisellä gynellä ennen esikoista. Tällöin saimme heti passituksen simppa-analyysiin ja clomireseptin kouraan ovuloimattomuuden takia. Gyne totesi tuolloin, että katsotaan muutama kuukausi ja sitten eteenpäin lapsettomuusklinikalle, jos ei raskaus ala...

Älä siis tyydy odottelemaan, vaan varaa uusi aika ja vaadi simppa-analyysi ja verikokeita (prolaktiini, kilpirauhanen jne.). Tsemppiä!

masunasu

Vierailija

Maria, ihan hyvä että tuot tuntemuksesi reilusti esiin. Jos jolla kulla on samanlaiset ajatukset kuin marialla, niin kannattaa kertoa ihan reilusti. Ei tietenkään ole tarkoitus, että joillekin tulee paha mieli, kun muut ei huomioi tms. Maria, toivottavasti sulla tuo hcg laskis pian nollaan. Tosi keljua, että joutuu sitä vahtaamaan. Pääsettekö aloittamaan uuden yrityksen heti kun on 0 vai oliko teillä joku aikaraja siihen vielä lisäksi (vai liittyykö tuo kysymykseni just siihen, johon itse yritit täällä saada vastausta?)? Jaksamista sinulle odotteluun!

Oma (.) Puolen päivän jälkeen oli sen verran oksettava olo, että uskaltauduin tekemään niin radikaalin liikkeen, että varasin alkuraskauden ultraan ajan. Ajattelin, että saahan tuon peruttua, jos menee kesken ennen sitä. Ultra olis 11.11. ja silloin olis rv7+3. Sen olen päättänyt, että neuvolaan en kyllä soittele ennen kuin on todistettu että vauva kasvaa masussa. Viimeksihän soitin tosi varhain neuvolaan ja sain ajan peräti 6+jotain jostain syystä. Taas kerettiin paperit täytellä ja verikokeet ottaa ja ihan turhaan.

Tässä nyt siis haahuilen kahden palstan välillä. Yritän tosiaan malttaa sen testaamisen kanssa sunnuntaille. Olisi aika karmaisevaa saada taas himmeä haamu.

Pitäis mennä verkkopankkiin laskuja maksamaan, mutta en vaan meinaa millään saada aikaan...

Vierailija

On ollut vähän huonoja päiviä ja tuntuu että joka suunnalta tulee paskaa niskaan.

Soitin äsken lekurillekin, arvo ei ollut tullut kuin 3 alaspäin ollen siis nyt 6. Ja taas ensi viikolla uudestaan...

Vierailija

Mulla on tänään kp 20 eli vain päivän kaksosen takana.

Onnittelut kaikille plussanneille! Taisi jäädä jossain vaiheessa onnittelematta muutamia. Paljon tarrasukkia teille matkaan! =)

Mulla tosiaan täsmälleen samoja oireita kuin sen keskenmenneen raskauden aikanakin. Niinpä tässä elellään nyt todella piinaavia hetkiä. Joku kerran kirjoitteli jotain punaviinistä. Mekin sitä juotiin oviksen aikana jotain lasillinen päivässä.

Vielä pitäisi jaksaa olla reilut 1 ½ tuntia ja sitten mies tulee kotiin ja päästään viikonlopun viettoon. Onneksi sen ei tarvi sentään joka lauantai olla töissä, vaikka tuo joka toinenkin tuntuu kyllä vähän liian usealta. Ei oikein viikonloppukaan tunnu viikonlopulta kun saa olla yksin kotona.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat