Kokemuksia uimavaipoista?

Vierailija

Millaisia kokemuksia teillä on uimavaipoista? Kastuuko ne ihan litimäriksi ja painaviksi ja toimivatko ollenkaan? Tai onko sellaisia edes nykyään enää ollenkaan? Olisi kiva mennä uimalaan 3-v pojan ja 1 v 2 kk tytön kanssa, mutta jälkimmäinen ei ole vielä lainkaan "sisäsiisti" ja kaikenlisäksi hän kakkaa ainakin 3 kertaa päivässä. Ettei viitsisi oikein altaaseen päästää kakkailemaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä kanssa kohta 1v2kk poitsu ja on käytetty noita uimavaippoja aina uimahallissa.Ne ei ime vettä itseensä ja ovat toimineet hyvin=)

Tosin poika ei oo koskaan tehny niihin mitään altaassa,mutta viimeksi pesuhuoneessa pissasi niihin kun tultiin uimasta pois ja hyvin pysyi ne ainakin siellä vaipoissa=)Liberon uimavaippoja saa täällä ainakin prismasta,käy vaan ostamassa ja sitten uimareissulle=)

Vierailija

Täällä kanssa yhden vauvauimarin äiti kirjoittelee. Toi on totta että vauvat kakkaavat harvoin veteen, vaikka muuten kakkaisivatkin paljon. Me on vuosi uitu ja kerran on uinti peruttu kun edellisessä ryhmässä kävi vahinko.

Mä suosittelisin kanssa joko lahkeellista uikkaria tai sit ihan kestouimavaippaa. Noi kestouimavaipat tietty voi tuntua tyyriiltä aluks, mutta jos innostuu paljon uimaan niin tulevat varmaan halvemmaks kuin kertakäyttöiset, ja todellakin luontoystävällisempiä!

Me käytettiin aluksi iplay-uikkaria, joka näytti tavalliselta uimapuvulta, mutta uikkarin sisään oli ommeltu tiukahko vaippa. Kun tuo kävi pieneks niin meillä oli imsevimsen uimavaippa. Tällä hetkellä on ihan Finnwearin lahkeellinen, painijamallinen uikkari. Ja tytöllä siis ikää 1v5kk.

Rohkeasti uimaan vaan:)

Vierailija

Jotkut paikat kun vaativat uimavaipan, ja jos kayttaa muutenkin kertavaippoja, ei yksi uimavaippa paivassa tee mitaan eroa jatevuoriin :-)

Muuten kannatan koko uimapukua, hihat ja lahkeet, eli kait haalariksi kutsutaan. Lasta on paljon helpompi kasitella, kun han ei ole liukas, ja sitten viela kun taalla uidaan tietenkin ulkona, on se hyva aurinkosuoja ihoa vastaan.

Jos vaippauimahousuista pisu tulee lapi, niin eiko silloin ole ihan sama, onko ne housut sitten normaalit uikkarit?

Meilla on tullut altaseen kakat vain kerran, sotku oli aika kiva ;-)

Vierailija

ihmettelen kyllä noita uimavaippoja, jos ollaan uimaan menossa... Käymme lasten kanssa kerran viikossa uimassa (5 v ja 2 v), eikä kummallakaan ole koskaan ollut uimavaippoja uidessa - eikä sellaisia kyllä ole koskaan missään vaadittukaan. Ei kylpylöissäkään.

Olen itse harkitsemassa ns. uimavaipan hankkimista uimarantakäyttöön (kun lapsen ei ole tarkoituskaan hirveästi uida, mutta ehkä kastautua) ja lähinnä siksi, että mahdollinen kakka ei tekisi niin isoa sotkua. Pienet pisut rannalle tai mereen ei haittaisi, mutta kakkaisen uikkarin peseminen ei olisi niin kivaa....

Vierailija

hei!

kannattaisi ehkä kuitenkin ostaa tavalliset uimahousut (ns. kestouimahousut). ovat paljon halvemmat jos ui paljon (15e kpl) ja ekologisesti huomattavasti järkevämmät. pissaa ne eivät tietenkään pidä sisällä, mutta sillä ei ole mitään väliä, sillä uskallan väittää, että kaikki isommat, vaipattomat lapset pissaavat salaa uima-altaaseen :) jos kakka tulee, niin tosiaan uima-altaasta on heti noustava pois.

ollaan käyty paljon vauvauinnissa ja vauvat/lapset kakkaavat tosi harvoin altaassa.

Vierailija

Kaikkein paras uima-asu perheen pienemmille on lahkeellinen "painija"uikkari, kuten kirjoitettiinkin. Uimavaipat ovat sikäli ihan turhia, että ne eivät suinkaan ole vedenpitäviä, ts. jos se pissa on tullakseen (ja yleensä tulee) se pääsee vaipasta veteen yhtä lailla kun uikkarista. Jos lapsi kakkaa on altaasta tietenkin noustava välittömästi oli vaippa tai ei ja ilmoitettava vahingosta henkilökunnalle -itse väitän että kakkavahingon huomaa helpommin uikkarin kuin vaipan kanssa. Vahingolle ei tietenkään mitään mahda, mutta niitä todellakin sattuu hurjan harvoin. Koko meidän vauvauintiaikana ei kakkavahinkoja sattunut kertaakaan meidän ryhmälle tai edellisille.

Summa summarum: uimavaippa (ehdolla vuoden 2006 turhakkeeksi) on mun mielestä ihan älytön keksintö, jotkut muut taas puolustavat sitä intohimoisesti -jos sellaiseen haluaa rahansa laittaa niin anti mennä vaan.

KL.

Vierailija

Meillapain ei myyda kuin Huggiesin uimavaippoja ja hyvia ovat. Mun mielesta paljon parempi vaihtoehto kuin vauvojen uimahousut, niita kokeilin monia, mutta aina tuli pisut lahkeesta ulos. Kakkaa uimavaippa ei tietenkaan pida ja silloin pitaa luonnollisesti heti nousta altaasta.

Me kaymme uimassa monta kertaa viikossa, eli kokemusta on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat