vuodon alku pp10 lugeista huolimatta - miksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

4. PASsimme päättyi siis pp10 alkaneeseen vuotoon. Verikokeessa kävin pp13, ja tulos ei yllättänyt siis ketään. Hoitaja, joka soitti, ihmetteli vuodon alkamista jo noin aikaisessa vaiheessa käytössä olleista lugeista huolimatta. Onko kellään tietoa, mistä tämä voi johtua? Hoitsu epäili, etten olisi muistanut lääkkeitä, mutta olen ne kaikesta vuodosta huolimatta kuitenkin käyttänyt. On kuulemma harvinaista.

Kommentit (5)

Vierailija

Ilmeisesti jotain kiertokohtaista ongelmaa tässä on, sillä aiemmin (1 IVF+3 PAS) ei ole tullut minkäänlaista tiputteluakaan ennen lugejen lopettamista. pari päivää on mennyt niiden jälkeenkin ennen vuodon alkua. Nyt vaan tuli tosi yllättäen. Oisko oma hormonitoiminta sotkenut hommat. Voikohan oma kroppa alkaa jotenkin protestoida tätä jatkuvaa hormonitykitystä vastaan? Pitäsköhän sille antaa lepoa...

Vierailija

Itselläni alkoi vuoto pp7 eli tasan 1vko IVF:n tuoresiirrosta.Mulle tehdään PASsi nyt sitten hirmulääkityksen kera eli jarrut laitetaan alle ja sitten vedetään sekä estrogeenia että progeteronia yhtäaikaa. Ja tämä kaikki siksi jotta vuoto ei alkaisi liian aikasin. Oma hormonitoiminta sotki tuon tuoresiirtomme. Eka PAS siis tulossa.

Olen tältä palstalta lukenut monia tapauksia joissa vuoto on alkanut pp9-12 (itseni lisäksi SaraMaarika muistaakseni kertoili vuodon alkaneen niinkin aikaisin kuin pp7 tai pp8 -en muista tarkkaa)Hänellä on lääkityksenä Etsi tuolla haulla hakusanoilla vuoto+pp niin sieltä tulee joitan viestejä esille.

Vierailija

juttu, jos kiinnittymistä ei ole tapahtunut, koska punktiosta eli ovulaatiosta laskettuna se on juuri se 14 päivää milloin normaalistikin menkat alkaisi.

Vierailija

ja silloin viime vuonna, kun näin kävi, niin lääkäri määräsi mulle seuraavalla kerralla Pregnyl piikkejä 2500IU 4 päivän välein - ajaa kuulemma saman asian kuin luget, mutta piti mulla menkat poissa ainakin sen tarvittavan 14 päivää.

Toisaalta, mulla on kaveri, jolla luget on pitäneet menkat pois 2 kertaa, ja yhden kerran ei... Että voi olla ihan kiertokohtainen juttukin. Useimmilla tuntuu alkavan tiputtelu (jos negaa) jo hiukan ennen testipäivää, näin ainakin empiirisesti tuntuu ympärillä tapahtuvan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat