tietoa vailla...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Rakkaani karkoitettiin juuri Suomesta rikoksen vuoksi...Onko mitään mahdollisuutta saada häntä enää takaisin tänne? Perhesiteiden perusteella?

Kiitoksia jo kovasti...

Kommentit (12)

Vierailija

Niin,samaisesta syysta niin monet kaltaisemme (mokulaiset) valitsevat asua muualla kuin Suomessa. Suomalainen ulkomaalaispolitiikka ja lukemattomat kapeakatseiset suomalaiset ovat iso syy meille asua muualla kuin Suomessa. On maita, mihin kunniallisen tyotatekevan perheen on helppo (tai helpompi) asettua, vaikka paperisotaa riittaakin, ja oleskeluluvan heltiydyttya kukaan ei kysele, mista olet, kuka olet, mita teet yms idioottimaista.

Vierailija

Suomessa on paljon Suomi-joku-ei-EU-maa-pareja, jotka eivät saa elää täällä yhdessä, vaikka eläisivät lakia kunnioittaen ja veroja maksaen. Jos miehesi on omalla tyhmyydellään täällä olonsa ryssinyt, niin ei hänen ihan heti tarvii takaisin tulla.

Suomessa asuvat ulkomaalaiset kärsivät jatkuvasti joidenkin idioottejen ulkomaalaisten tekemisistä (rikolliset, sossua huijaavat jne.). On ihan oikein, että rikolliset karkoitetaan (ettei muiden tarvitse kärsiä heidän teoistaan). Usein rasistithan perustelevat mielipiteensä juuri näillä tapauksilla. Jokainen rikoksia tekevä ulkomaalainen lisää tavallaan rasismia.

Vierailija

Olen ihan samaa mieltä jenni_117 kanssa.

Jos joku tekee jotain rikollista niin on ihan oikein että karkotetaan, jo siitäkin syystä että valitettavasti ihmiset leimaavat tietyn maalaiset sitten juuri tällaisin rikollisiin, kun lehdetkin aina painavat lehmän kokoisin kirjaimin rikoksen tekijän kansalaisuuden.

Niin on sitten vaikeaa niille täällä, jotka elävä kunnollisesti, ilman mitään rikkeitä.

Vierailija

ChaCha:

Lainaus:

On maita, mihin kunniallisen tyotatekevan perheen on helppo (tai helpompi) asettua, vaikka paperisotaa riittaakin, ja oleskeluluvan heltiydyttya kukaan ei kysele, mista olet, kuka olet, mita teet yms idioottimaista.

Mutta jos joku ulkomailla sattuu tuollaisia " idioottimaisuuksia" kyselemään niin se onkin vain sitä ihailtavaa kanssakäymistaitoa, jota meillä juroilla suomalaisilla ei ole.

Vierailija

Periaatteessa olen samaa mieltä kuin edelliset. Tunteet ovat pinnassa, mutta mun on vaikea sanoa, kun ei ole tarkempia tietoja rikoksen laadusta ja tahallisuusasteesta. Esim. kielteinen kansalaisuuspäätös ylinopeussakon vuoksi on mielestäni kohtuutonta. Haluaisin uskoa, että karkotukseen olisi aina hyvä syy, mutta mulla alkaa usko mennä ulkomaalaisiin liittyvissä viranomaisasioissa ylipäätään.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: en tiedä, tuskin on ainakaan helppoa.

Vierailija

Joten todella vaikeaa varmaan on saada takaisin. Jos miehelläs oli jo oleskelulupa, niin rikoksestahan olis pitänyt saada vähintään se vuosi vankeutta, jotta voidaan karkoittaa.

Näitä outoja tapauksia riittää pilvin pimein tässä ihanassa ihmisoikeuksia kunnioittavassa maassamme:(.

Mun mies haluttiin karkoittaa kun jo olimme naimisissa. Paperissa syy: ei syytä olla Suomessa:). Oli siis naimissa, tehnyt työtä yli 5v, sukulaisia täällä ei yhtää rikosta jne.. On tullut luvallisesti myös Suomeen.

Kerran eräältä yritettiin viedä pysyvä oleskelulupa. Syy:menetti työpaikkansa. Uhkaus Euroopan ihm.oik.laitokseen sai ulvn hiljenemään.

Tämmöistä, luulin joskus asuvani oikein oikeusvaltiossa, jossa luotettavat poliisit ja viranomaiset...hah hah

Vierailija

Itse olen aivan samaa mieltä teidän kanssa näistä asioista, periaatteessa...

sanotaan nyt kuitenkin ettei hän tänne millään verorahoilla ole elämään tulossa, veroja hän on maksanut ensimmäisestä suomessa oleskelu päivästään asti...

kyse ei myöskään tässä tapauksessa ole pahoinpitelystä, raiskauksesta, mistään mikä olisi vaatinut ihmishenkiä ym. (kauhealta tuntuu sanoa )eli mistään näistä perinteisistä rikkeistä mitä yleensä lukee maahanmuuttajien tehneen...

missään tätä asiaa ei ole uutisoitu ym.

kyse on jostain minkä jokainen suomalainenkin olisi siinä tapauksessa tehnyt, jotain mikä kuitenkin olisi pitänyt jättää tekemättä...

itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että suomen oikeuslaitos toimii niin epäoikeudenmukaisesti , jos suomalainen olisi istunut samalla penkillä missä mieheni istui, olisi hänet jätetty tuomitsematta...

mutta sitä vastausta kysymykseen ei kuitenkaan tullut, eli onko mahdollista saada hänet tänne takaisin?

Vierailija

Ensin täytyy tarkistaa, onko miehellesi asetettu maahantulokielto. Tämä ilmenee karkotuspäätöksestä. Maahantulokielto voi olla joko määräaikainen tai toistaiseksi (pysyvä). Tähän liittyy rikoksen suuruus tai pienen rikoksen yhteydessä rikosten määrä. Maahantulokieltoon vaikuttaa myös perhesiteet.

Eli tietolähde on www.finlex.fi

Siellä laki: Ulkomaalaislaki 30.4.2004/301

Maahantulokiellosta puhuttiin lähinnä pykälissä 147-150.

HUOM! En ole lakimies, joten saatan tulkita asioita väärin. Kannattaa lukea itse, mitä laissa sanotaan ja toisaalta, mitä karkotusmääräyksessä on sanottu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat