Muilla Rh vasta-aineita veressä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulle selvis tänään, että mulla on anti-E :tä veressä....

Mitä tarkoittaa? Miten raskaus jatkossa? Millaista seurantaa hoitoa?

Hieman jo sain tietoa neuvolasta, mutta kaikki lisätieto olisi nyt paikallaan... Kiitos! Kohtalotovereita käsittääkseni vähän, mutta toivottavasti joku osaisi asiaa hieman enemmän valottaa.

:/ June

Kommentit (8)

Vierailija

Yks juttu vaan... Minne sitten soitan? Onko numeroa? Yritin netin kautta hakea puhnumeroa, mutta enhän ainakaan omilla taidoillani ja hätäisesti sitä löytänyt. Viestissäsi oli lisäksi paljon minulle uutta tietoa. Kiitos niistä!

June

Vierailija

Minä olen joka kerta saanut kopion neuvolakäynnillä. Siinä alareunassa on numerot. Nyt en ole kotona eikä minulla ole neuvolakorttia mukana. Mutta kun pääsen kotiin, voin katsoa numeron, ellet ole jo sitä saanut.

Nämä viestit vaan putoavat kamalan nopeasti alaspäin joten saa kunnolla haeskella, että löytää...

Mutta kysy vaan lisää, mitä haluat tietää. Minä olen ainakin tarvinnut koko ajan tietoa lisää ja se on auttanut. Välillä kyllä pelottanutkin.

Mutta pääasia, että asumme Suomessa ja elämme 2000 lukua eli kaikki voitava tehdään. Neuvolassa tosiaan otetaan aina ne verikokeet ja HETI, jos nousua alkaa tapahtua, ryhdytään toimenpiteisiin. Eli rankin juttu on se kohdunsisäinen verensiirto, mutta sitäkin tehdään tosi harvoin.

Eli minä olen hyvä esimerkki siitä, että kaikki voi mennä hyvin, vaikka vasta-aine verestä löytyisikin. Ainakin toistaiseksi.

Etsin sen numeron viikonlopun aikana sinulle.

Vierailija

Suurkiitos taas kerran! Juu, kylläpä minunkin lapuista se puh.numero näyttää löytyvän. Soittelen sinne kun uusien kokeiden tulokset selviävät...

Ei vissiin oo mitään erikoista miten tämmösen odottajan pitäis ns. käyttäytyä???

Mukavaa viikonloppua!

June

Vierailija

Soitappa sinne SPR:n neuvolapalveluihin. Sieltä saa ihan oikeasti faktaa ystävälliseltä ja ymmärtäväiseltä lääkäriltä. Minä olen sinne muutaman kerran soittanut, kun on oikein alkanut pelottaa. Siellä ei arvailla eikä vähätellä, vaan kerrotaan asiat hienouksineen ja kamaluuksineen.

Neuvolassa asiasta ei oikein tiedetä, eikä oikeen peruslääkärikään tiedä.

Miehesi verikoe kertoo jo paljon, eli teillä on sitten joko 100% tulossa tiittereiden kasvua taikka 50 % kasvua taikka ei sitten ollenkaan. Eli kolme mahdolisuutta... Meillä on tuo 50% elikkä mieheni on heidän kielellään heterotsygootti. Kaikkia juttuja en minäkään vielä ymmärrä, mutta enpä taida koskaan ymmärtääkään.

Mutta minä olen tosiaan päässyt jo näin pitkälle ilman tiittereiden nousua. Olenkin erittäin onnellinen asiasta ja odottelen suht rauhallisin mielin synnytystä.

Käry

Vierailija

Ja miehen veriryhmä tutkittiin ja huomattiin että on 50 % mahdollisuus, että ongelmia tulee.

Nyt olen 32 vkolla ja vielä tiitterit eivät ole nousseet ja verikoe on otettu kerran kuussa. Tai viimeiset kaksi kolmen viikon välein. Jos tiitterit alkavat nousta, ultrataan usein ja seurataan vauvan kasvua.

Sitten ovat mahdolliset verensiirrot, jo joko kohdussa tai syntymän jälkeen. Mutta jos tiitterit pysyvät aisoissa, verikokeet riittävät ainakin raskauden aikana. Synnytyksen jälkeen vielä kuitenkin mahdollista tosiaan verensiirrot ja/tai pötköttely siinä sinisessä valossa sairaalassa.

Harvinaista, muttei lainkaan tavatonta.

Missä vaiheessa raskautta olet?

Käry vkolla 32

Vierailija

Eipä tuolle asialle mitään itse voi elikkä voit elää ihan normaalisti. Niin minäkin olen yrittänyt=)

KESKOSUUS-palstalta muuten löydät paljon tietoa kohdasta Ninni-03. Olen kirjoittanut sinne joskus aikoja sitten avauksen eli siihen on tullut yli 50 viestiä. Samojen ihmisten kirjoittamia, mutta tietoa löytyy. Keskosuus-palstan viestit eivät kovin nopeasti mene alaspäin, eli se minun viestini on siellä aina " saatavilla" .

Vierailija

Mulla raskausviikkoja kasassa vasta 12+4. Luin eilen netistä asiasta, mutta mitään selkeää vastausta en saanut, ja kun kaikki vielä jotenkin niin lääketieteellisesti sepustettuna niin eihän tavallinen ihminen niistä niin ymmärrä. Mullakin onneksi oli matala pitoisuus (ainakin vielä), mutta silti toki hieman pelottaa. Mieheltä otettiin eilen myös verinäyte. Nyt siis tuloksia odotellaan.

Onneksi tämän päiväinen ultra sentään antoi positiivisen mielen :). Harmittaa neuvolan suhtautuminen, kun terkka ei asiasta tiennyt mitään ja olkiaan vaan kohautteli. Onneksi oli sentään mukava lääkäri, joka osasi edes hieman selittää asiaa. Olisi kuitenki niin mukava saada tietoa ihmiseltä joka asiaa oikeesti osais valottaa.

Kiitos teille kertomastanne... Lisävalotus ei olisi pahitteeksi, kun asia niin painaa mieltä.

June

Vierailija

Niitä tosin löytyi todella heikosti... Tämä johti siihen, että miehen veriryhmä ja vasta-aineet selvitettiin ja minulta otettiin raskauden aikana kolme kertaa uusinta kokeet eli seurattiin mahdollista vasta-ainetason nousua. Nousua ei ole tapahtunut joten mitään muuta ei sitten ole tehty.

Miehellä ei vasta-aineita ollut veressä joten SPR:n mukaan vauvalle ei näistä vasta-aineista ole vaaraa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat