LOKALAISTEN TORSTAI - TOIVOA TÄYNNÄ :) 20.10

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vielä olen aloittamassa pinoa... Mutta saas nähdä olenko enää huomenna?!! ;)

Nyt on tunnin ajan tullut supisteluja, mutta epäsäännöllisesti ja ei niin kamalan kipeitä, mut tuntuvia kuitenkin! Eli maha kovettuu ja sit iskee kipeä supistus.

Mut niitä tuntuu tulevan vaan aina, kun istun tässä koneella?!! Ei silloin, kun esim. seison! Outoa...

Vauva kyllä liikkuu mahassa, työntäen jalkojaan mahasta läpi :)

Saa nähdä tapahtuuko mitään tänä yönä tai huomenna. Mutta tuun kyllä ilmoittamaan, jos kotona vielä olen!! =D

Kaisa 39+4

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

PALJON, PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE LOKAMASUILLE!!!

Tulin myös " ilmoittautumaan" jakautumattomaksi mammaksi edelleen vaikka kovasti olenkin odottanut supistusten ja vauvan aikaisen laskeutumisen vuoksi aikaisempaa synnytystä....ja PAH! Viikkoja on tänään tasan 39 ja odotus tuntuu jo tosi raskaalta. Synnytykseenkin olisin ollut uteliaan valmis aiemmin, mutta nyt tuntuu päivä päivältä enemmänkin siltä, ettei olekaan (ainakaan tänäänkään) valmis siihen touhuun.....pupu pöksyssä vissiin!!! Mutta eipä hätiä, ei ole vauvallakaan kiire ulos tulla....

Huomenna olis äippäpolilla uusi arvio vauvelin koosta, kuten jollain muullakin täällä -oliskohan ollu Pepcalla? Vähän jännittää, että jos se vaikka käynnistää synnytyksen kun eivät viimeekskään niin kovin varovasti paikkoja koetelleet...

Tänään on ollut todella väsyttävä päivä. Olen nukkunut jo kahdet päikkäritkin!! Tosin lapsi on kuumeessa ja kipeenä, niin ehkäpä se verottaa omiakin voimavaroja, kun hän extra-huomiota hirveästi kaipailee.

Käyn taas kurkkimassa keitä vielä jäljellä on - aika paljonhan meitä vielä näyttäis olevan... =)

Vierailija

Ja vielä näin " loppusuoralla" . Tervetuloa uudet! :) Pari päivää sitten tuossa mietittiin Vallun kanssa, että pitää järjestää VAUVAPIKKUJOULUT joskus marras/joulukuun vaihteessa, johon vois tulla kaikki oululaiset lokakuiset. Olis niin kiva nähdä teidät ja teidän vauvat!

Omaa napaa: aamupäivällä oli masussa kuin kuukautiskivut*10. Sitten kun kävin vessassa niin tuntui kuin tuolla sisällä jokin olis nytkähtänyt alaspäin, sellainen pieni nykäisy. Olin heti, että jees limatulppa lähtee! Nooh, ei ole ainakaan vielä mitään tullut ulos asti, että tais olla toiveajattelua. Mahassakin on olo taas mitä mainioin :/

Taas pitää lopettaa pikaseen. Tämä masulius ei kyllä tykkää yhtään kun olen koneen äärillä. Heti alkaa myllertään ja hikkakin alkoi. Vaikka kuin yritän olla hyvässä asennossa.

ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE!! (kade)

Kielo ja masu 38+4

Vierailija

LOKAKUU05: no 10-15 perunaa + keitetyt päälle kuulostaa jo HIMOLTA! Huh huh! Ja nyt taas mieliteko raakaan perunaan :/ mulla ei ainakaan tuu vesi kielelle :) Jos joku mieliteko pitää sanoa, niin omenat ja päärynänmakuinen vissy. Ne on tullu tässä viime viikkoina, alussa ei ollut mitään mielitekoja eikä oikeestaan koko aikana, ennenkuin nyt.

KAISA ja VALLU: täälläkään ei SITÄ ÄSSÄÄ kyllä harrastella enää. Maha tiellä ja tuntuu epämukavalta. Eli ei kiitos. Joskus käy mielessä että voishan sitä yrittää, mutta....tää norsuolo estää.

Mitäs mun piti vielä...äh, en muista. YRITÄN DELEGOIDA SUPPAREITA MEILLE KAIKILLE!!!!!

Vierailija

Alapaine hieman koholla, mutta johtui kai siitä, kun mulla oli vaan n.20min aikaa neuvolassa, kun piti ehtiä tyttö hakemaan kerhosta, niin olin hieman hermostunut.Kotona mitattuna alapaine normaali (78).Pissa puhdas, ei turvotusta,painoa tullut n.500g/vk,vauvansyke 140,sf-mitta laskenut 0,5cm, nyt 31,5 cm.

Ens tiistaiksi on vielä aika neuvolaan, jos ei vauva synny ennen sitä.Sitten varaillaan aikaa yliaikaiskontrolliin.Peukut pystyssä, että vauva päättää syntyä tän viikon aikana.:)

Edelleen harjotus/hiljasia suppareita tulee.Volyymia niihin toivoen.

HEMULII : Kiitos.Tuli hyvä mieli.:)

Jaksamista kaikille.Ei enää ole pitkä aika, kun kaikki saamme nyytit syliimme.;)

ponnyt rv 40+2 ja masunasukki

Vierailija

Vai meinaa se KAISA alkaa karata meiltä pinonalottajan roolista. Kukas meille nyt uskollisesti pinon alottaa puolenyön jälkeen? No joo ei nuolaista vielä ennen kuin tipahtaa, mutta jätit meidät tai et, niin Kaisalle pidetään kyllä peukut pystyssä :)

EMPULLE sydämelliset onnittelut tyttären syntymän johdosta. Saivatkin pikkuveijarit lähekkäin syntymäpäivän kun ei tullut kuin vissiin 3 päivää eroa !!!!! Siis tarkoittaen Empun poikaa ja tyttöä :)

Ja VALLULLE tietty kiitos että välitit viestin eteenpäin näin nopeasti!!! Meilläkin tänään muksut heräs jo kuudelta ja mua kiukuttaa se valtavasti. Yleensä kyllä itsekin herään siihen kun miehen herätyskello soi 6.05 enkä enää saa unta, muttaolen tottunut että saan edes puolituntia ihan vaan itselleni aamulla.

AMELIA ja muuta " matti myöhäiset" tervetuloa joukkoon :) Toivotaan nyt kuitenkin ettei veri ihan sakeanaan lennä siellä synnärillä :D Kumpi sitten onkaan pahempi vaihtoehto... ylä- vai alapää ;)

Omassa navassa sen verran että eilen sitten vihdoin ja viimein kokeiltiin kivointa ässää. Nyt mieskin alkaa jo toivoa että syntyisi pian, koska tämä viikonloppu on oikeastaan ainoa vaihtoehto saada porukkaa Pohjanmaalta varpajaisten viettoon. Ja alkaa kai olla aika tympääntynyt töiden kiiruisaan aikatauluun, joka taitaa juuri nyt olla pahimmillaan. Isyysloma kuulema tekisi enemmän kuin hyvää. Kukas se olikaan joka eilen sanoi melkein tuntevansa syyllisyyttä että vauva ei synny... noh mulla vähän samat fiilikset :/

Niin tosiaan siitä kivoimmasta ässästä sen verran että aiheutti kuin aiheuttikin yöllä kipuilua ja heräsin kipeään suppariin kello 2.31, kun se oli ensin tullut uneen. Sen jälkeen tasan 10min päästä seuraava (joka tuntui kuitenkin loppuvan kesken) ja vielä 20min päästä siitä seuraava (jako kanssa loppui). Eli siis supistelua saatiin aikaiseksi, mutta ei kai mitään sen " vakavampaa" *huokaus*

Tänään pitäisi käydä sappiarvot mittauttamassa kun hieman on ollut kutinaa, mutta taidan kuitenkin jättää väliin. Tää kutina on kyllä sen verran heikkoa ja " väärissä paikoissa(?)" että tuskin mitään vakavaa. Sitäpaitsi NÄLKÄ!!!!

Toivon täyteistä torstaita kaikille toivoo Sinilainen 39+1

Vierailija

Taas tuo mun ukko-kulta keksi ihan loistavan idean, sitten viikonlopun S:ien:

Sanoin sille, ettet viittis alkaa paineleen noita akupisteitä, että saatas tää synnytys käyntiin. Sanoi, että tokihan mä voin. Nooh, minä siinä sitten makaamaan sängylle ja mies viereen paineleen jalkoja vuoroin oikeeta vuoroin vasenta. Sitten se muutaman minuutin kuluttua sanoo, että joo, eiköhän se nyt riitä, en enää jaksa ja kattoo mua Hoo-Moilasena kun sanon, että e-heiii kaveri, sitä pitää jatkaa aina puolituntia. Sen jälkeen vuorossa onkin kädet ja varpaat jajajaja... Ukko ei saa sanaa suusta, vaan kattoo suu auki. Sitten se sanoo, että no joo, kuule, ole sä vaan siinä makuultas, mä haen neljät ruuvipuristimet ja laitan ne kiinni sun akupisteisiin. Ei tartte painella, vaan painelu on kokoaikaista, tosin voi joku vähän kattoo kun akka reporankana makaa ruuvipuristimet jaloissa ja käsissä, jos sattuu kylään tulemaan. =))))

Siinäpä se, meidän pellepeloton. Ei kokeiltu sitäKÄÄN, mutta kun ajattelen itseäni tuossa sängyllä ruuvipuristimet nilkoissa ja käsissä, kuolen nauruun.......Ei tule helpolla ulos tämäkään paavo ;-D!

*Vallu, joka suunnistaa makkarakastikkeen tekoon*

-Tuliko MUKA " vähän" sekava teksti, toivottavasti ymmärrätte. En ole sen kummenpi kuin seko itekään ;-). Eilen siskon tyttöni (3 vee) yht' äkkiä kysyi multa kun oltiin puhelimessa, että " oletko muuten hullu" . Arvatkaa naurattiko?! Oli pakko sanoa, että kuule rakas, olen ja vielä hullummaksi tulen, kun tämä pikku-paavo ei synny ;-D. Tyyty vastaukseen lapsen helisevän naurun raikuessa!-

Vierailija

KAISA: hyvä juttu että verenpaine laskemaan päin samoin turvotus. Kannattaa juoda, se auttaa. Mulla on kans jano koko ajan ja vissyä menee . Olen ihastunut Kevyt olo vissyyn päärynän maulla höystettynä :)

PONNYT: enpä osaa sanoa milloin on se yliaik.kontrolli, kun eilen th teki lähetteen. Hän arveli, että joskus ens viikon lopulla, ellei mun RR ala nousta (mikä siis mulla noususuunnassa). Ja muutenkin ollut pääkipua, pissassa prot. Mut saapa nähdä.

Kuten aamulla mainitsin, niin mua väsyttää kauheesti. Vaikka yöt nukkuu kivasti niin silti väsyttää. Päivällä pakko ottaa torkut. Hempasta ei johdu. Kait se kuuluu tähän loppusuoralle?

Hemulii_i

Vierailija

Tuo selmaselinan kirjoitus oli kuin omasta kynästä, paitsi mulla viikkoja hieman vähemmän. Tervetuloa muutenki jutustelemaan Selmaselina, kyllä tänne aina mahtuu. Niin ja sama synnytyssairaalakin meillä on... eli OYS.

Empulle onnittelut tyttövauvasta!

Omaan oloon ei tosiaankaan ihmeempiä, vauva on jo sen verran alhaalla että kairaa jo kipeästikin tuonne alas, valkovuoto muuttunut erittäin juoksevaksi. Ei supistele, ei mitään. Alkaa jo pikkuhiljaa toivo mennä että laskettuun aikaan mennessä se sieltä ulostautuisi!!!

Supistusrikasta päivää vaan kaikille ja toivotaan että tänäänkin niitä vesiä lorahtelisi!

T. Misuli rv 39+4

p.s onhan meitä muitakin oululaisia vielä kasassa, ainakin Valencia, Wictoria ja Miumau79!!!

Vierailija

tulinkin vartavasten kurkkimaan kuulumisia,ja ihana ylläri täällä odotti!

SYLINTÄYDELTÄ ONNEA EMPULLE JA PRINSESSALLE!!

(kerrohan VALLU vielä henk.koht.että varmasti menee perille.. ;))

koitahan rakas VALLUkin pikkuhiljaa suunnata synnärille päin!!

lähetän sulle osan kipeistä jälkisuppareista,jos ne saisivat jotain aikaan.. ;)

muillekin armaille siskoille tsemppiä,yritän parhaani mukaan käydä aina kurkkimassa.

meillä menee mukavasti,th kävi kotikäynnillä juuri ja neitokaisen paino on lähtenyt hyvin nousemaan.

väsymys painaa mutta se kuuluu asiaan ja tyty on niiiiiiin ihana että tuskin huomaakaan silmäluomien painavan..

terkut siis täältä kaikille!! :)

-nasuli ja neiti 5 pvää

Vierailija

Nyt on sit menny meikäläisellä jo viikon yli! Kypsyttää!!!

Vallu, kerrothan Empulle myös minulta Paljon paljon Onnea (vaikka katkera ja kateellinen olenkin...)!!! Ihanaa kun vauvoja sentään joka päivä syntyy!

Oliko se Wictoria, joka sanoi että on kivaa kun ihmiset soittelee, kun on muuten niin tylsää? Olen samaa mieltä, on se sentään kiva tietää, että ihmiset ajattelee (ajatteleeko ne sitten itseä vai vauvaa, en tiedä..) kun ei jaksa paljon liikkua missään ja vaan odottaa ja odottaa. Onko muilla sellainen olo, että itse ei viitsi soittaa kenellekään, kun toisessa päässä on heti paniikki, että no joko nyt jotain on tullut ja soitatko sairaalasta??? Ainoa mikä vähän ärsytti tänään oli, kun anopilta tuli viesti: " Tuntuuko mitään nipistelyä?" Siis NIPISTELYÄ!!! Joo, on tässä " nipistellyt" jo muutaman viikon ajan mutta se mitä tässä odotetaan, on KIPUA!!! Haloo?!

Eli kivuista ei siis tietoa, olo on mainio. Pojan kanssa ollaan kaksin kotona, aamupäivällä piirrettiin yhdessä merirosvokartta, ja nyt se sitten juoksee tuossa edestakaisin miekka kädessä, lappu silmässä ja huivi päässä... Pitäis kai yrittää saada se lähtemään ulos, kun aurinkokin paistaa.

Ninnuli, jolla tänään tasis 41!!! Blääh!

Vierailija

Tänää ollu masis olo heti herättyä. Miehen kans illal saunottiin ja harrastettiin mukavinta ässää, mut eipä tuntunu mitään auttavan, itseasias yö meni tavallista rauhallisemmin. Eikä auta asiaa kun kaikki tutut kyselee että joko on oireita tai eikö ole vieläkään syntynyt? Rasittavaa. Jotenki olin itsekin asennoitunut että kyl viimeistää 20:s päivä rupeaa syntymään.. ihan tyhmää asettaa itselleen tällaisia määrä päiviä. Nyt se määrä päivä sitten on maanantai jolloin L.A.. Jos silloin viimeistään.. Stressaan kai asiasta liikaa, kyllähän tää joskus ulos tulee, mut on mieli jo niin kypsynyt ja malttamaton.

Mukavaa päivää kaikille!

T.Rosmari ja masukki 39+3

Vierailija

...että äsken irtosi limatulppa! Äidilläni tämän irtoamisen jälkeen lähtö tuli 3 tunnin sisällä. Saa nähdä enteileekö tämä samaa mulla.

Huomenna olis äitiyspolilla kasvukontrollikäynti, mutta en tiedä ehditäänkö odotella sinne asti.

Alavatsa on herkkä, mutta ei supistele. Yöllä supisteli jonkin verran kääntyillessä.

Olisiko tämä nyt sitä..?

-Pepca rv39+1-

Vierailija

[b]EMPULLE ja koko perheelle[/b] Todella PAljon Onnea!!!

Neuvola kuulumisia;

Verenpaine oli nyt ihan ok, 139/90.

Painoa tullut alas (tiistaista 18.10) -200g.

Vauvan sydän äänet oli hyvät, +140.

Pissa hyvä, mutta hieman verta siinä seassa (??).

Vauva jo ihan hyvin kiinnittymässä, muuta ei siis tainnut olla vielä

Lainaus:

ihan

kiinni?!

Vähän veikkailtiin neuvolatädin kanssa, et voi olla että viikonloppuun mennessä alkaisi tapahtua?...!! =)

-Kaisa-

Vierailija

...paitsi päikkäreille välillä! Eli herätty on ja vähintään Notre Damen kellonsoittajannäköisenä :/ Pitäis ihmisten ilmoillekin tunnin sisään raahautua...hellurei. Anoppi soitteli ja uteli kuulumisia ja mitenkäs tässä, ihan kiva kun joku muistaa. Mä kuulun niihin joita ihmiset (yhtä RAIVOSTUTTAVAA " kaveria" lukuunottamatta) paljoa ahdistele ja tähän mennessä yksi vartavasten utelua varten lähetetty tekstiviesti saavutettu ja nyt tää anopin puhelu... niin ja tietty se yksi pöllö joka soittelee!

MIUMAU kyselit korkeasta sf-mitasta. Omasta kokemuksesta voin sanoa vaan sen ettei korkeakaan sf-mitta välttämättä kerro isosta vauvasta. Mulla huitelee käyrä nyt siellä 37cm ja noissa kahdessa muussa raskaudessa oli aina 40 saakka mutta aina olen putkauttanut sen sopivan 3,6 kiloisen :)

SELMASELINA tervetuloa vaan mukan keskusteluun minunkin puolestani. Lisävahvistuksia tarvitaan kun jokapäivä joku tuntuu lähtevän synnärille :)

PEPCA jänskää. Mä pidän sulle peukkuja pystyssä että pääset pian asiaan. Mullakin esikoisen kanssa tuli limatulppa vajaa vuorokausi ennen neidin syntymää.

AMELIA ihmettelit miten immeiset on niin tietoisia omasta kohdunsuun tilanteestaan ja siitä onko vauva kiinittynyt. No minä en ainakaan ole tietoinen mikä kohdunsuun tilanne (rv 35+0 oli hieman pehmennyt ja pituus 2cm), mutta terkka kyllä kokeilee joka neuvolan yhteydessä onko pää kiinnyttynyt samalla kun mittaa sf-mittaa. Ja minun tapauksesani ei vielä ole.

Täällähän on paljon OYSiin suuntaavia. Missäs kaikki KÄTTÄRIlle menijät? Olishan se sielläkin kiva törmätä " vanhoihin tuttuihin" tältä palstalta. Eli Kättärille menijät huomio :)

MAISALLE sylikaupalla onnea pienen vaaleansinisen käärön johdosta. Sinulle kuten muillekin vauvansa lunastaneille toivon paljon onnellisia hetkiä pikkuisen kanssa!!!!

Omassa navassa ei kummallisempaa kuin aamulla. Supistelee kokoajan, mutta mistäs saataisiin niihin tehoa. Eli siis joukossa ollut ehkä kolme sellaista selvästi havaittavaa jotka pistää pidättämään hengitystä. Silti edelleen toiveikkaana...

Sinilainen yhä sen 39+1

Vierailija

Hui, en ole kirjoitellut tänne varmaan pian puoleen vuoteen... mutta lukenut kyllä olen pinoja ahkerasti!! :)

Onnea Empulle tuoreimmasta lokavauvasta!!

Ja sitten suoraan omaan napaan... Oireita on viime viikkoina riittänyt - supistuksia (myös hiukka kivuliaita), suikkapuikkovihlaisuja, kuukautiskipuja, jne. mutta mitään ei tapahdu. Eilen kävin piiitkästä aikaa kävelyllä (huikeat 20 min., kauempaa en olisi pystynyt) toiveissa saada supistuksia käyntiin, tulos: yksi kivuton supistus heti reissun alussa, pari nukkumaan mennessä. Nyt aamulla tunnun olevani " elämäni kunnossa" , ei oireen poikastakaan!! Että näin tehokas oli se lenkki sitten.

Minäkin olen yksi niistä, joita tulevan vauvan koko vähän pelottaa, minun tapauksessa sen iso(hko?) koko. Sf-mitta oli viikko sitten (rv 37+5) 35 eli yläkäyrän tuntumassa mennään edelleen. Ollaan miehen kanssa melko pitkiä (minä 173 cm) ja varsinkin minun suvussani syntyy 5-kiloisia vauvoja pelkästään geeneistä johtuen (ei toki aina)! Lääkäri kuitenkin katsoi (rv 35), että mahtuu tulemaan, eikä maininnut mitään erityisen isosta koosta, mutta silti arveluttaa, että voiko siihen vain luottaa, kun mitään kokoarviota ei minun vauvasta ole missään vaiheessa annettu. Sokerin kanssa mulla ei ole ongelmia.

Onko teillä kokemusta, huiteleeko 5-kiloisten vauvojen kanssa sf-mitta yleensä (reilusti) yläkäyrän yläpuolella, vai onko teille syntynyt 5-kiloisia vaikka sf-mitta olisi pysynyt noiden neuvolan käyrien sisäpuolella? Yritin pyytää viikko sitten päästä vielä ultraan tämän kokopelon takia, mutta kuulemma ehtisin synnyttää ennen kuin saisin ajan jonojen takia (asun Oulussa). Että se siitä sitten. Ja yksityiselle en viitsi maksaa.

Tänään onkin sitten taas neuvola, näkee miten sf-mitta on kehittynyt!

Toivoa torstaihinne!!! :)

-Miumau 38+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat