Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torstaita Huhtihurmureille!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta. Lapset viety leikkikouluun ja nyt pari tuntia aikaa itselle, ja teille. En ole muutamaan päivään ehtinyt kirjoittamaan, mutta eilen iltasella luin keskustelut.

Imetyskeskusteluun lisäisin omat kokemukseni. Esikoista odottaessa imetys-ajatus tuntui vähän oudolta niin kuin kaikki uusi raskauteen liittyvä. Alussa oli hankalaa kun rinnat menivät rikki ja paisuivat kivikoviksi. Mutta kun alkuun päästiin, niin se muuttui oikein nautinnolliseksi. Ihana pieni ihmisen alku siinä sylissä lussuttamassa äidistä energiaa, välillä tuijoteltiin toisiamme, kuopus silitteli äitiä pikkukädellään imiessään. Toisen kanssa alkukin meni helpommin ja maito nousi nopeammin. Alun totutteluvaiheen jälkeen en kokenut mitenkään kummallisena julkisesti imettämistä. Eihän siinä kukaan sinun rintojasi näe, jos ei nyt ihan naamaa kiinni laita. Ja aina voi vähän jollain huivilla peittää. Kun vauvat olivat yli puolivuotiaita muuttui julkisesti imettäminen paljon haastavammaksi, kun alkoivat kiinnostua ympäristöstään ja saattoivat yhtäkkiä irrottaa otteen jolloin maitoa vain suihkusi rinnasta. Rullorumbaan verrattuna huomattavasti helpompaa ja aina heti saatavilla. Molempia imetin hieman yli vuoden ikään, olisin oikeastaan voinut imettää kauemminkin, mutta neuvolasta annettiin ymmärtää että olisi aika lopettaa. Toisaalta en ymmärrä mitä haittaa siitä kerran päivässä imemisestä olisi voinut olla. Ymmärsin, että tässä nykyisessä maassa imetys ei ole ihan itsestään selvyys, pitää erityisesti sairaalassa ilmoittaa että aikoo imettää. Äitiyslomakin on vain pari kuukautta, joten monet eivät viitsi aloittaa. Niin ja tietenkin aion imettää tätä seuraavaa vähintään yhtä kauan kuin kahta edellistä, yrittää ainakin.

Olen nyt lauantaista lähtien tuntenut parina iltana sellaista pienen pientä liikettä, mutta koska viikkoja on vasta näin vähän (huomenna 13) en ole ihan satavarma. Ajankohta on ainakin sama, jolloin edelliset olivat aktiivisimmillaan masussa, eli illalla kun menen itse sänkyyn makaamaan. Miten aikaisin te muut uudeelleensynnyttäjät olette tunteneet liikkeitä?

Oma vointi on kohentunut huomattavasti. Pahoinvointia on enää hetkittäin, eikä se johda oksentamiseen. Väsymyskin helpottaa, mikä on hyvä sillä 4v keksi, että voi aina käydä jääkaapilla varkaissa kun äiti nukkuu. Saalistaan mutusteli sitten olohuoneen matolla tai ruokapöydän alla. Pieni flunssanpoikanen taitaa olla tulossa.

Mukavaa viikonlopun odotusta (ja vauvan odostusta) kaikille!

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla on olo parantunu huomattavasti siitä mitä se oli viikot 12-16. Sillon tuntu että oon kipeä selästä, mahasta ja kylestä mutta onneksi ne on nyt toistaiseksi ohi. Vissiin kasvukipuja ja ehkä lievää supistelua. Mulla on noussu verenpaine, siis yläpaine, pikkuhiljaa koko ajan, että saa nähä millon ne huomauttaa neuvolassa siitä. Vielä se ei ole ylittänyt 120 koska ennen raskautta saattoi olla jopa alle 100. Jotenki tää työnteko tuntuu nyt niin raskaalta. Melkein joka päivä oon ihan poikki, kun tuun töistä kotiin. Ja tänään meillä oli työpaikalla lämmintä 26 astetta, että ei tosiaankaa palellu kun siellä touhusi. Kun työkään ei ole siitä kevyimmästä päästä. Meinasinki sitte yhessä vaiheessa pyörtyä. Yhtäkkiä tuli oksettava olo ja alko silmissä mustenemaan. Olin aivan hädissään, että miten mun vauvalle käy, jos pyörryn, kun työkaveriki oli toisessa päässä taloa. no menin kyykkyyn, koska tiesin sen auttavan, jos alkaa mustenemaan silmissä ja se meni sillä ohi. Eikä vauvalle ois varmaan käyny kuinkaan vaikka oisin pyörtynytkin. Ja vielä yks juttu. Mulla on ollu älyttömästi päänsärkyä viimesten viikkojen aikana ja pari kertaa huomasin, että se tuli sen jälkeen kun joi kahvia. Niinpä oon nyt jättäny koko kahvin juonnin pois. Kai se ei sitten sovi mulle nyt, eikä mua haittaa vaikka en pystykään juomaan. Pärjään ilmankin vallan mainiosti. Tosin en oo vielä päässy varmuuteen, että johtuiko se siitä.

Niin niistä hankinnoista. Meki ollaan ostettu jo vaunut, oikeastaan pari viikkoa sitten. Miksihän edes semmosia uskomuksia keksitään, ettei mitään sais hankkia etukäteen. Alastikko vauva pitäis tuua sairaalasta kotiin, jos vaikka isä ei ehdi juuri silloin ostoksille. Oon nyt yrittäny enemmän keskittyä muihin asioihin kuin tähän raskauteen, ettei oo niin älytön vimma päällä ostella jo niitä pieniä vaatteita. Kyllä minä sitten alan jo ostella, jos marraskuun rakenneultrassa näkyy sukupuoli. muutenkaan kun en oo niitä viime tipan ihmisiä. Kaikki on aina pitäny tehä ajoissa ettei tuu viime tipan paniikkia. Sitä paitsi, ei varmaan kiinnosta sitten sen valtavan mahan kans vyöryä tuolla kaupungilla. Ei ehkä oo helpointa hommaa.

Jotta ei loppuis lukeminen kesken, kerronpa tässä vielä semmosen jutun, että vasta ihan viime viikkojen aikana on alkanu housut joutua kamiin, siis ei mahu normaalit housut jalkaan. Ajattelinki kävästä tässä lähiaikoina mammavaate ostoksilla. Oon nyt kertonu kahdelle työkaverille, tai toiselle kerroin itse, toinen kysyi, tästä raskaudesta. Olivat kuulemma jo keskenään miettineet, että ootankohan vauvaa. Siitä en tiiä onko tieto levinny vielä sen laajemmalle, ei ainakaan kukaan oo sanonu. Ja pomolle ilmotan joskus tulevaisuudessa.

Vierailija

Toi imetys on sellanen jota odotan kyllä innolla. Ekan kanssa ei oma maito riittänyt täysimetykseen kolmea kuukautta pidempään, mutta jälkeenpäin olen monta kertaa surrut, että minkätakia siirryin kokonaan silloin korvikkeeseen. Menin vaan jotenkin kai lukkoon, joten aion tulokasta todellakin imettää ja aivan kaikessa rauhassa.

Btw, löysin aika kivoja odotusvaatteita osoitteesta mama-licious.com. Ei ihan sitä perus tarjoilija vaatetusta, mitä meille yritetään tyrkyttää. Eivätkä olleet edes sikahintaisia verrattuna moneen muuhun liikkeeseen.

Vauvan liikkeet olen tuntenut varmaan parin viikon ajan pieninä hipaisuina, aivan mieletöntä.

Mutta nyt aamupalan laittoon!

Peppinetta 16+3

Vierailija

... ja terveisiä Itä-Suomen syyslomaturneelta! Mukavaa oli: tulevat isovanhemmat siellä jo mietiskelivät kovasti, minkä nimisinä he haluavat pienokaiselle aikanaan esittäytyä... ja niitä suttuisia ultrakuvia tutkittiin kyllä ahkeraan kun parhaitakin muotokuvapotretteja. Meidän kummankin vanhemmat ovat siis TODELLA innoissaan uutisista; kummankin perheeseen kun odotetaan nyt sitä ensimmäistä lastenlasta. Tosi kurjaa, että kaikki vanhemmat eivät ymmärrä vauvanodotusta sellaisena ihanana iloisena uutisena, jollainen se on. Mutta eipä aikuisen ihmisen tarvitse vanhempiaan miellyttää, se on hyvä se;-)

Hankinnoista: aiomme aloittaa hankinnat vasta joulun / uudenvuoden tietämillä, mielestämme ehtii hyvin vielä sittenkin (etenkin kun la on ihan huhtikuun lopussa). Mammavaatteita tosin tarvitsee varmaan ruveta katselemaan jo ihan lähiaikoina, vaikka nyt elänkin vielä vaihetta, jossa näytän enemmänkin keskivartalolihavalta kuin raskaalta:-/ Masentava vaihe, kertakaikkiaan. Vaunuja ja muita kamppeita ajattelimme katsella sitten aikanaan netistä, koska niitä näyttää olevan käytettyinä tarjolla tosi paljon. En näe mitään syytä maksaa uusista vaunuista seitsemääsataa euroa, jos pari vuotta vanhemmat saman merkin vaunut saa kolmellasadalla. Turvakaukalo on kuitenkin poikkeus: se lienee parasta hankkia ihan uutena (tai sitten tutuilta), jotta tietää varmasti saavansa kaukalon, joka ei ole ollut esim. kolarissa. Näin ainakin sanottiin Vauva-lehdessä, ja se käy kieltämättä järkeen...

Eipä muuta kuin viikonloppua odottelemaan, terveisiä kaikille

Kisulaiselta ja Poikaselta (voi se kyllä osoittautua Tyttöseksikin) 12 + 4

Vierailija

Äh, olen pahoillani mam-mam-tildan vanhempien suhtautumisesta. Voipi olla että omat vanhemani ajattelevat samoin, mutta ovat tarpeeksi fiksuja jättääkseen sen sanomatta. Minulla on kuitenkin nyt kahden vuoden mittainen tauko työelämästä miehen komennuksen takia, joten kai sinä aikana voi kotona tehdä jotain hyödyllistä, kuten lapsen.

Hankinnoista vielä. Meillä on kaikki vauva-tavarat edellisten jäljiltä. Vaatteita saadaan varmaan vielä veljen perheeltä lainaan, kun ollaan vuoronperään kierrätetty toisillemme. Ainoat puutteet tällä hetkellä on a) auto, jota emme hanki jos jotenkin vaan pärjäämme ilman.

b)kaksosrattaat tai toiset yksösrattaat. Kiinnostaisi sellaiset johon saisi turvakaukalon kiinnitettyä. Meillä on Britaxin kaukalo parin vuoden takaa, saakohan siihen vaunuja. Olisi kätevää varsinkin jos ei autoa hankita ja liikutaan paljon taksilla. Täällä etelässä kelpaa heppoisempikin malli, Suomessa on vanhat vauvarattaat mummolassa, ja kaksosrattaamme myyty veljelle.

c) sitteri, jonka hyvällä tuurilla saamme myös veljeltäni lainaan. Haluaisin nimittäin juuri tuon baby-björnin. Vai luuletteko että yksi vuotias vielä tarvitsee sitteriä?

d) ja paljon hameita ja vaaleanpunaista jos tyttö sattuisi tulemman. Täytyy nyt jouluna kerätä Suomesta omat äitiysvaatteet ja vauvanvaatteet mummolan varastoista sekä kavereilta. Vähillä hankinnoilla tullaan siis toimeen tällä kertaa. Pinnasänky tosin pitäisi maalata ja esikoiselle hankkia uusi sänky niin saavat kaikki vaihtaa astetta isompaan. 4v pohtikin jo kovasti mihin se vauva sitten laitetaan nukkumaan, ja oli oiken tyytyväinen, kun selvisi että hän saa uuden sängyn.

Nyt painun parantelemaan hiipivää flunssaani. Mies toi tuliaisina Kiinasta. Toivottavasti ei lintusellaista ;)

öitä

Vierailija

Heippa kaikki huhtikuiset!!

Olin aamulla neuvolassa ja nyt meidän laskettu aika siirtyi sit, vaikka ultraava lääkäri ei sitä siirtänyt. Uusi laskettu aika on nyt siis 8.4.

On se niin hienoa ku aamulla oltiin vielä rv 15+0 ja nyt painellaan jo 15+5:ssä! Pienet on mun ilon aiheet!! :)

Muuten neuvolassa ei sen kummempia, verenpaineet 122/68 eli oikein lostavat, paino oli noussut, muttei liikaa. Kohtu kasvanut niin että alkaa olla navan korkeudella.. Vauvan sykkeet 140-150. Sain kotiin täytettäväksi Tays:n esitietolomakkeen ja sit lähetteen kariesbakteereitten määrittämiseen suusta - joku tutkimus menossa, ei vissiin kuulu ihan normaaliin neuvolakäytäntöön.

Niin ja sitte, neuvolassa neuvottiin varaamaan aika maksuttomaan hampaiden tarkistukseen ja sinne hammaspuolelle kun soittelin niin he ihmettelivät, että missä neuvolassa tollasta sanottiin, ku Tampereella ei kuulemma koskaan, edes raskaana, tarkistukset oo ilmaisia. Voihan pettymys!! :' (

Siinä kaikki tällä erää meiltä päin, hyviä vointeja kaikille ja sit hei jos joku päivittäin mun kohdalta ton lasketun ajan!?

Anu rv 15+5

Vierailija

Ei mitään uutta odotusrintamalta.

Ois jo neuvola, jotta pääsis kuulemaan sydänääniä.

Vain raudan maku suussa ja iltainen öklötys kertovat tulevasta vauvasta. Niin ja tietty paisunut vatta =)

nuuppari

Vierailija

Peppilotta, minä ainakin kehotan sinua imettämään vaikka pelkkä maito ei riittäisikään. Minä olen joutunut antamaan kummallekin lapselleni jo 3 kk:n ikäisestä alkaen (viis suosituksista, äiti kyllä tietää parhaiten mikä lapselle on parasta) lisäruokaa, sillä muuten en olisi tehnyt mitään muuta kuin imettänyt! Silti olen imettänyt kumpaakin lasta noin 2 vuotta.

Minullekin annettiin esikoisen aikana ymmärtää että vuoden ikäistä lasta ei sitten enää imetetä, joten pidin asiasta vaan neuvolakäynneillä suuni kiinni. Monien mielestähän on jopa luonnotonta imettää kävelevää lasta. Noh, jokainen ajatelkoon kuin haluaa.

Sitten oma napa: Tänään tuli 16 viikkoa täyteen. =D Tuntuu, että yksi rajapyykki on takana... Seuraava rajapyykki on sitten rakenne-ultra, joka on reilun 3 viikon päästä!

En kerennyt edes kertoa neuvolakuulumisia parin päivän takaa. Sain kokea oikeita jännityksen/kauhun hetkiä kun sydänääniä ei meinattu saada kuuluviin. Neuvolatäti oli oikein ihana, ei näyttänyt yhtään huolestuneelta, sanoi jopa, että tällaisissa tapauksissa epäillään aina, että sikiö on vain siellä kohdun takimmaisessa nurkassa piilossa ja yleensä hän määrää äidin hetkeksi kävelylle ja sitten yritetään uudestaan. Ei kuitenkaan tarvittu mennä siihen asti kun vihdoin ja viimein noin 5 minuutin (mikä tuntui ikuisuudelta) jälkeen alkoi hennosti kuulumaan pikkuisen sydämen pumputus. Heikosti se siis kuului, mutta hyvältä kuullosta. Täti epäili, että vauveli oli todellakin jossain kohdun takaseinän puolella. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Kuvittelin jo itseni jossain gynen polilla kuuntelemassa surullisia uutisia... huh!

Virtsanäytteet oli puhtaat ja muutenkin kaikki oli hyvin, paitsi verenpaine (yläpaine) oli vähän liian korkea ja joudun menemään ensi viikolla uudestaan kontrolliin. Toivottavasti sitten paine olisi normaali. Onneksi olen nyt lomalla, joten voin ottaa rennosti. Täti sanoi, että jos ei paineet laske, niin joudun sairaslomalle =/ en nyt kyllä periaatteessa haluaisi sairaslomalle, vaikka kotona onkin kiva olla. Eihän töitä ole enää jäljellä kuin vajaa 4 kk ennen äippäloman alkua.

Yritän nytten ottaa rennosti ja siivoilla yms. hissukseen, vähän vähältä.

Mittailen aina välillä paineta ja lepäilen, jos alkaa nousemaan liiaksi.

Mutta tälläista täällä, toivottavasti muilla on paineet kohdallaan =)

T: Siriin ja salarakas rv 16

Vierailija

Tänään kävimme esikoisen kanssa 1½-v neuvolassa. Ja kovasti sai tyttö kehuja, mikä äidin sydäntä kovin lämmittää! ;)

Otin varuille omankin nlakorttini mukaan. Mulla olisi nla-aika ollut maanantaina, mutta nytpä täti ehti tarkistaa minutkin samalla keikalla. kiva juttu, ei taas tarvitse olla töistä pois ensiviikolla. Saatiin sydänäänetkin kuuluville. Vähän kesti, mikä tosiaan jännittää. Meinasin jo ruveta itkemään (minulla on siis taustalla se myöhäinen km, mikä ei tosiaan unohdu). Mutta sielä jumpsutteli pieni sydän! mulla on istukka etuseinässä, mikä vaikuttaa vähän kuuluvuuteen, ainakin näin alussa.

Kisulainen tuossa mainitsi keskivartalolihaavudesta: tuttu juttu. Hyljevaihe on oikein kuvaava tälle ajalle, kun vieraampi vain katsoo, että tuokin on lihonut.

Mutta nyt alkoi Kolmas kivi auringosta...

Vierailija

ihme että mä ehdin pinoutua vasta nyt! =)

Mä tulen hulluksi tän lannesäryn kanssa. Siis vanhaa vammaa lannenikaman venymisestä poden ja vaikka pönkkään itseni kyljelle nukkumaan niin heräsin taas selältäni ja sit ei enää säryltä nukutakkaan. Tulin töihin silti mutta toista valvottua kipeetä yötä en jaksa. Eilen oltiin lenkillä ja se teki kyllä hyvää mutta tänään ei uskalla taas liiaksi rehkiä kun selkään sattuu. Istumatyö ei tee hyvää ja pitääkin venytellä usein. Se tuolilta nouseminen on aina se kaikkein kivuliain kohta.

Noista vauvan tarvikkeista: meillä on ollut jo aikaa sitten hankittuna vaunut (uudet) ja käytettyinä turvakaukalo ja pinnasänky. Sen sängyn päätin kyllä maalata koska se on mun mielestä ruman värinen. Olen näitä ihmisiä jotka a)eivät ole taikauskoisia b) ostavat pikkuhiljaa. Vauvalle alkaa olla jo kivasti vaatteitakin, tosin pääasiassa mamin kirpparilöytöjä mutta kun ovat olleet puhtaita, kauniita, ehjiä ja siistejä niin todellakin käytän hyödykseni! Tuleva mummi eli mun äitini on ostellut paljon vaatteita uutena mutta myös kirppareilta.

Tämä vauva on molemmille puolille ensimmäinen lapsenlapsi joten hössötys on sen mukainen. Mennään viikonlopuksi miehen kotiin ekan kerran " masu esillä" ja siellä toinen mummo varmaan kyl sekoo sukkiinsa. =)

Tänään onkin kiva päivä kun pääsen syömään japanilaiseen parhaan ystäväni kanssa pitkästä aikaa! =)

kivaa päivää kaikille!

Annu 15+4

Vierailija

Minä olen antanut kaikki lasten vaatteet pois. Ajattelin, että meidän lapsiluku tuli täyteen, mutta sitten iskikin vauvakuume... =D Onneksi on yhdistelmärattaat kuitenkin jo olemassa, sillä se olisi se " suurin" hankinta. Lisäksi löytyy myös pinnasänky, mutta muuta ei sitten olekaan. Eli vaatteita ei yhden yhtä. Onneksi tässä on koko syksy-talvi-kevät aikaa kierrellä kirppareita ostamassa vauvan vaatteita. Aion ostaa suurimman osan kirppiksiltä, enkä ota edes äitiyspakkausta, sillä sillä 140 eurolla saa kirppikseltä ostettua aika paljon tavaraa... ja mieleisiä. Minua tuo nykyinen pakkaus ei oikein innosta.

Vauvan vaatteissa on se hyvä puoli, että ne harvemmin on kuluneita, vaan kirppareilta löytyy tosi hyvälaatuisia vaatteita halvallakin, kunhan vaan kärsivällisyyttä löytyy. Meidän lähellä on joka viikonloppu yksi hyvä kirppis ihan kävelymatkan päässä, joten sinne suuntaan aina viikonloppuisin. Vielä en ole vauvan vaatteita ostellut, katsellaan sitten kun masu alkaa kunnolla kasvaa... en varmaan ennen 20 viikkoa edes harkitse ostaa mitään. Yleensä kun löytää hyvän myyjän, niin ostan aina samalta enemmän, saa halvemmalla. Joten tuskin varaston kasaamiseen kovin montaa viikonloppua menee, toivon mukaan.

Sitterin varmaan aion ostaa, en tiedä vielä ostanko käytetyn vai uuden. Katsellaan. Vanha on kyllä varastossa ja miehen mielestä se kelpaa, mutta se on vähän rikki ja muutenkin minusta se ei ole paras mahdollinen. On aika vanhaa mallia ja jotenkin " roju" .

Mutta se nyt tarvikkeista ja muutenkin.

T: Siriin ja salarakas rv 16

Vierailija

Tai kai tämä jo päivää on, mutta kun vapaapäivää vietän niin olen vasta pukeisiin itseni saanut :) Lapset kun ovat siellä mummulassa koko tämän syyslomaviikon, niin ei kukaan herättänyt. Ja kyllä se uni tuli tarpeeseen, ei uskoisi miten tällainen vähällä unella toimeen tuleva ihminen vetää ihan huoletta 12 tuntia unta/vrk!

Imetyksestä sen verran, että meillä on kumpikin lapsi saanut aivan alusta lähtien myös lisämaitoa, minun varastoni eivät ole kertakaikkiaan riittäneet. Mielelläni olisin täysimettänyt ainakin muutaman kuukauden, mutta kun ei niin ei. Se on meillä ilmeisesti vähän " sukuvika" , äitini sanoi silloin kun esikoisemme syntyi, ettei hänkään ollu pystynyt imettämään minua ja siskojani. Maitoa ei vaan yksinkertaisesti tule. Ja kummastakaan lapsesta minulla ei edes kunnolla noussut maito rintoihin, ei juurikaan mainittavia muutoksia rinnoissa tai joitain kovettumista, vai mitä ne hoitajat sairaalassa kyselivätkään... Ja minä kun toivoin, että olisi varustus edes vähän uhkeutunut :)

Aion käyttää tämän päivän vaunujen ja turvakaukalon hankintaan. Tai jos nyt ei ihan vielä hankita, mutta tutkitaan ja vertaillaan hintoja ja ominaisuuksia niin netistä kuin liikkeistä. Onneksi en ole siinä mielessä taikauskoinen, minun mielstäni on mielekkäämpää hankkia tavarat ajoissa kuin sitten viime tingassa. Mutta kukin tekee niinkuin haluaa, tiedän myös joitakin jotka ovat turvakaukalon hankkineet vasta lapsen synnyttyä.

Mitenkäs teillä muilla muuten, joko olette hankkineet tarvikkeita?

Meillä sänky kulkee perintökalleutena, on meidän papan aikoinaan äidilleni ja hänen veljilleen tekemä :) Vaatteita varmaan tulee jonkun verran hankittua, vaikka niitä kyllä on isosiskolta ja-veljeltä jäänyt niin että yhtäkään ei oikeasti tarvittaisi. Mutta onhan se kiva pikkuisella jotain aivan omaakin olla.

Sitä ollankin pohdittu miehen kanssa, että kumpaakohan sukupuolta tämä tulokas on, olisi toisaalta kiva tietää, niin voisi niitä säilössä olevia vauvanvaatteita alkaa tutkailemaan. Että otetaanko esille röyhelöt vai pojan vaatteet? Minulla on jotenkin olevinaan tyttöolo, mutta saa nähdä nyt. Neuvolassa se jotenkin voimistui, kun sydänäänet olivat 160 ja ylikin. Mutta meillä on kyllä aikaisemminkin ollut molemmilla vauvoilla nopeat sykkeet, ja eri sukupuolta ovat.

Meinaatteko muuten rakenneultrassa kysyä tai itse tutkailla sukupuolta? Meillähän alkaa varhaisimmilla huhtikuisilla olla sekin etappi jo lähellä. Meillä mies haluaisi tietää sukupuolen, minä en, tai sitten kyllä. Mieli vaihtuu päivittäin. Ajattelinkin ehdottaa rakenneultrassa, että jos sukupuolesta saa edes suht varmasti selvää, niin sen voisi kirjoittaa paperille. Mies saisi sitten tiedon heti, ja minä saisin sitten pähkäillä haluanko tietää vai en.

Mutta nyt täytyy lähteä niitä hintavertailuja tekemään, oikein mukavaa ja aurikoista päivän jatkoa kaikille!

Vierailija

rakenneultraan 18.11. Kiva mennä katsomaan mitä vauvalle kuuluu ja paljonko se vilperi on taas kasvanut, ja kiinnostaahan tietysti se sukupuoliasiakin.

Mitään hankintoja ei olla tehty, mutta täytyy myöntää että veri vetää hypistelemään niitä pieniä ihania nuttuja ja töppösiä. Tytölle meillä löytyy vaatteita vaikka kuinka paljon, mutta jos tulee poju saa mennä kyllä hankkimaan kaikenlaista. Meillä kun tytön vaatteet on melkein kaikki vähintäänkin punaisia, yleensä jollain isintyttö-tekstillä varustettuina. Ei viitsi rankaista pikkumiestä sellaisella.

Huolestuttaa turvakaukaloasia, meillä on -03 ostettu Britax rock-a-tot-deluxe, mutta niskan kaaritukia ei vielä siinä ole. Tuntuu vähän siltä, että kerjäisi itselleen vaikeuksia jos ei osta uutta turvakaukaloa. Kuitenkin 200.- on todella pieni raha rakkaan hyvinvoinnista.

Minuun on jo pienestä kylvetty epäuskonsiemen näissä vauvantarvikkeiden ostossa ja muissa valmisteluissa. Tässä muutamia:

- ei saa sijata vauvan sänkyä tms. nukkumapaikkaa ennen vauvan syntymää

- ei saa ostaa vaunuja ennen vauvan syntymää

jne.jne.jne

Viimeksi kävin ostamassa vaunut, turvakaukalon ja sängyn pari kuukautta ennen la, sängyn kokoaminen taisi viimeksi käynnistää synnytyksen. Vaunut ja kaukalon isi haki kotiin kun olin tytön kanssa sairaalassa.

No, se meistä tällä erää!

Vierailija

Silmät ristissä täällä kirjottelen, ei voi olla totta, et näin väsyttää!! Se tosin johtuu kyllä mummilan pikkasen liian pehmeistä patjoista. Ja sit toi raitis ilma ja hyvä ruoka yhdistelmä kyllä myös ramasee mukavasti!

Mä kerroin eilen vauvauutisen mun vanhemmille, ja vastine oli odotettu; ei hurraa huutoja... Mun nimittäin " pitäisi" rakentaa uraa eikä perhettä. Tylyä touhua, tiedän.. Näiden " demarien" mielestä vaan kaksi lasta on ihan riittävästi, sen jälkeen voi panostaa työuraan. Noh, ei vois vähempää kiinnostaa!

Noista hankinnoista; meidän ei tarvi hankkia juuri mitään, kun nuorimmaiselle ostettiin silloin vähän päälle vuosi sitten uudet vaunut ja turvakaukalo (kehotan muutes panostamaan turvallisuuteen!). Mutta kantoliinan oon ajatellut ostaa. Äitiyspakkausta en taida ottaa, kun esikoisen aikaiset tavarat ovat vielä hyvässä tallessa. Ai niin, ja itkuhälyttimet meinasin nyt vihdoin viimein hommata.

Kun nyt vaan pääsis neuvolaan saamaan vähän varmistusta, on jotenkin niin " epäuskoinen" olo. Vajaan kahden viikon päästä mulla neuvola onkin. Kuinkahan on sinne mennessä kerennyt painoa kertyä, tuntuu et mä paisun kuin pullataikina..! Kääk! Noh, kunhan vain nyt " pikkuisella" olis kaikki hyvin.

Nyt täytyy mennä, pikku-neiti parkuu yläkerrassa!

Kuulumisiin!

tilda 13+4

Uusimmat

Suosituimmat