++++Marrasmammat Torstai Tarinat++++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

ja kiitos tsempeistä :) niitä tarvitaan. Ja kokoajan jännittää lisää. Reppu on pakattuna eteisessä ja mummi tilattu lastenhoitajaksi.

Ja tsemppiä myös supistelijoille ja kaikille, joiden h-hetki lähenee :) Näinpä nämä täältä pullahtelee maailmaan jokainen vuorollaan.

Masu rv 38

Vierailija

Kerranki kerkeen suht ajoissa pinoom, poika on syötrtty ja pitäs alkaa keksiin jotaki tekemistä.

Niin joo koko eilisen yön supisteli ja kipeesti, piti ottaa estolääkettä et sai nukuttua. Onneksi on aika tehokkaita. Sattuuko kellään muulla muuten supistukset reisiin?Mulla sattuu ihan kauheesti...Tuli oikeen elävästi mieleen miltä synnytys tuntuu.

Maanantaina kävin taas polilla supistusten takia ja oli jo oikeen kunholla tapahtunukki. Kanava oli lyhentyny sentillä (nyt 2cm) ja sormelle auki. Käyräänki piirtyi mukavia supistuksia koko ajan. Olisko ollu maksimissaan lukema 100. Meinasivat ottaa taas sisälle, mut sanoin et lepään kotona...no niin varmaan 2v esikoisen kans. No sain tulla kotiin ja ens tiistaina uus käynti. Vaavin painoarvio oli 2300 eli aika pikkunen vaavi on tulossa (esikoine 3720)tarttee varmaan lähtee ostaan vielä lisää pienempiä vaatteita

hankinnoista:edelleenkäänei olla ostettu kaukaloa, aateltiin jos ootettas lippukuuhun. Meillä on niin kauheen erilainen maku isännän kans. Isäntä on löytäny nettikaupoista jo vaikka minkälaisia ja värisiä, mut mulle ei passaa, jotenki liian räikeiä.

Täällä on monella jo synnytys tosi lähellä, ainaki siltä vaikuttaa, onnee vaan kaikille =)

Mä käyn edelleen kuukauden välein neuvolassa ja tuntuu et muut ramppaa siellä kokoajan. Onkoham mun täti unohtanu yhen kerran välistä. Seuraavan kerran meen vasta viimenen päivä.

No pitää varmaan lähtä leikkiin pojan kans, hyviä vointeja kaikille masuille ja mammoille =)

mamma rv 34+5

Vierailija

Hei kaikki marrasmasut ja mammat. Olen ollut aktiivinen pinojen lukija jo kauan aikaa, mutta oma kirjoitteluni on jäänyt...... Kerron jotain itsestäni ensin: Odotan toista lasta nyt, la 29.11, esikoinen on jo eskarissa. Ikääkin on jo riittävästi, josta kuulemma kaikki ilmenneet vaivatkin yleensä johtuvat???? Raskausaika ollut kyllä aivan erilainen, kun ekaa odotellessa, ns. tuskien taivalta. Paperilla kaikki on ollut erinomaisesti koko ajan. No selvitty on tänne asti!

Nyt alkaa vain väsy painaa, kun yöunet ovat jääneet hyvin vähiin jo n. 3vkon ajan. Syynä tähän on puutuvat ja särkevät kädet. Vaiva on todella paha ja neuvolassa sanottiin vain että kärsittävä on, häviää sitten kun vauva syntyy. Vielä olis kuitenkin monta vkoa jäljellä ja tuska öisin on aika kamala, tuntuu, että sormet ' räjähtää' kivun tunteesta. Aamuisin kädet ovat kauhean näköiset, turvoksissa ja sormet kamalan jäykät. Voikohan tästä seurata jotain vakavampaa...Nyt kädet puutuvat myös päivisin, esim nyt kun kirjoittelen tässä ja näprään tuon hiiren kanssa. Onko muilla ollut tällaista vaivaa ja mitä siihen on avuksi keksitty?? Kiitos jo etukäteen, jos jotain neuvoja löytyis.

Nyt täytyy lopetella, jotta kädet rauhoittuis taas!!

Kaikille pirteätä syksypäivän jatkoa.

Vierailija

Mitenkäs täällä on muilla sujunut. Äsken lueskelin että toinenkin äiti on saanut jo vauvelin. En ole kerinnyt netissä vierailemaan ja en tiedä yhtään mitenkä muilla on sujunut. Joko muitakin on päässyt synnyttämään.Meillä vihdoinkin alkaa paino nousta ja tytteli voi suht hyvin kaikkien verkokeiden ja pistelyiden jälkeen.

Vierailija

meillä ku kaikki päivät on suht samanlaisia niin en oo paljoo kirjoitellut. Neuvolassa tänään kävin ja ku muilla verenpaineet nouseen niin mulla ne laskee ja sitä myöten on tullut huimaus kuvioihin, muuten kaikki ok..pissa nyt puhdas ja sf mitta kasvanut, ollen nyt 33cm. Turvotuksia runsaasti. Vauva perätilassa edelleen ja lääkäri aika vasta 1.11 jonka jälkeen tarvittaessa lähete äippäpolille ja kääntämistähän ne siellä suunittelevat, en kyllä ole itse ihan varma suostunko siihen, miä täältä lukenut niin ei kovin onnistumisprosentti ole ollut korkea...täytyy asiaa mietiskellä.

Oikein paljon onnea ja jaksamista huomiseen Emma7 :)

t.tiitisrv34+4

Vierailija

taas. Viikon Jorvin reissun jälkeen sain tulla kotiin ja toivottavasti menen osastolle seuraavan kerran synnyttäneenä.

Vointi on ihan hyvä, maha alkaa vaan olla aikamoinen. No johan siellä taitaa likemmäs kuusi kiloa yhteispainoa olla...

Täällä jo monilla synnytykset lähenee, toivottavasti omaankaan ei mene kuin muutama viikko. En usko että tämän lastin kanssa on loppuaikana kovin mukava olla. Nyt kun vielä jotenkuten pääsee lyllertämään niin viiden viikon kuluttua olen kottikärrykunnossa.

Ihanan aurinkoinen päivä, joten taidan mennä pihalle seisoskelemaan ja nauttimaan raittiista ilmasta. Saapa koiratkin juosta pallonperässä.

Sankku ja asukitx2 35+4

Vierailija

Emma7: Mahtavaa!!!! Voi vide, oon kyllä kade =) Jännää, jännää... Yritä nyt saada yöllä nukuttua täpinöinesi, jotta jaksat huomisen koitoksen. Ihanaa, huomenna sulla on oma vauva sylissä, niisks.

Yöllä alkoi taas supistella kivuliaasti. Kipu tuntui alavatsassa, selässä ja pyllyssä. Kolmisen tuntia kesti. Supistukset alkoi taas yhdeksän maissa kun haravoin pihaa, nyt ovat jo rauhoittuneet. Saas nähä meneekö isänpäivään asti, että pääsee tositoimiin.. Mun tuurilla menee yli ja silloin leikkaavat automaattisesti, perätilassa kun vauva on.

Suppareita kaikille niitä kaipaaville! Sankulle tsempit tuplamasun kantamiseen, toivottavasti pääset pian synnyttämään! Ja uudelle marrasmasulle tervetuloa joukkoon sankkaan!

Noema ja Onni 36+4

Vierailija

Huomenta!

Kyllä on ollu taas oikeen ärsyttävä aamu. Ulkona sataa märkää ja esikoinen on ollu NIIN KÄRTTYSÄ että sit ittekin menee hermo ja poltin käteni takassa ja koiralla on eläienlääkäri ja kissakin pitäs rokottaa ja sitä ei näy missään ja plaa plaa pllaa vali vali....

No eilen oli kivaa kun kävin synnytyssairaalaan tutustumassa. vaikka olihan se jo toinen kerta mut kertaus on opintojen.....ÄITI

Hmm, siellä oli sitten tietty pari ihan pientä nyyttiä, iih. kohta kai se jo meillä kaikilla?

Kaverilla on tässä ihan näinä päivinä laskettu aika. Jännittää ihan sen puolesta että millonka. En viiti kysellä koko ajan kun tiiän miten ärsyttävää se on kun KAIKKI kyselee että jokojokojoko eik vieläkään?

ukkokin on niin kärttysä P_*¤#" le yövuorossa tiiän et ei oo miun vika mutta ois silti aatella mitä suustaan päästää kun oon nyt aikas herkkänahkanen. Koko ajan on tippalinssissä jos vähänkin poikkipuolinen sana tulee. Kaitse muillakin on sitä?

Kaveri kulkee ihan kivasti mukana, tosin eilen meinasi hermostua kun piti istua 2 tuntia sielää valmennuksessa. Potki ja tyrkki. No kivahan se on et liikkuu. Yöllä sais muuten nukuttua, siis ei tarvi vessassakaan käydä mut kuutamoko se sitten valvottaa? Kuuhullu?

No jos se tästä päivä lähtis taas.

Sir ELwoodien tahtiin jammailevat

Pilponaatti ja masukki

Vierailija

aamusta käytiin taas neuvolassa ja kaikki entisellään. Paineet ok, pissa puhdas, turvotusta vain on hurjasti, paino noussut viikossa 1300 g. Maha on valtava, liikkuminen rupeaa olemaan jo työn ja tuskan alla, hikoilua, puuskutusta, ja maha painaa niin pirusti. Liikkuminen tuntuu pahimmalta tuonne peräpäähän kun vauvan pää painaa häntäluuta. SF-mitta oli hurjat 38 cm, terkka kovasti mittaili ja mittaili, mutta tulos oli silti aina sama. Poika varmaan venytteli jalkojaan mittauksen ajan. Viime viikon paastosokeri oli 5.4, täsmälleen sama kun kuukausi sitten sokerirasituksessa ja täsmälleen sama 5,4 oli viime raskaudessa jokainen paastosokeri. Harvinaisen outoa.

Muuten ei sen ihmeempää, kovasti yritetään valmistautua tulevaa lähtöä varten. Synnytys itse ei sen kummemmin mietitytä, mutta kun nuo kolme aiempaa tulleet aikas vauhdilla ja nyt kovasti yritetään ehtiä täältä kirkkonummelta haikaranpesään niin lähdön on sujuttava salamana tai matka stoppaa jorvin kohdalle. Kunhan vain ei lähde syntymään pahimpaan ruuhka-aikaan, silloin ei ole mitään toivoa ehtiä kättärille. Niin kovasti haluaisin sinne päästä, perhehuoneet olivat niin ihanat ja se, että saadaan siellä asustella koko perhe, olisi meille se iso juttu. Aika näyttää kuinka käy.

EMMA7: onnea ja voimia huomiselle! mä oon niin kateellinen sulle, tahtoo myös tosi toimiin.

Sankku: hienoa, että oot päässy kotiin. Jos vaikka ehtisi tässä vielä treffaamaan ennen vauvojen tuloa?

romena ja elias 36+4

Vierailija

EIJA : voi sentäs mikä show teillä oli =/. Lasten kanssa ei voi koskaan tietää mitä tapahtuu sairausrintamalla tai muutenkaan.... Meillä ollaan flunssassa, mutta tuo oksennustauti on jotain ihan ällöä ja kun sotkeekin joka paikan, pikaista paranemista teille päin.

Neuvolassa käyvvään 36 viikolta viikon välein, tää käytäntö on ollut sekä Helsingissä että täällä itä-Suomessa sama. Tietty jos jotain erikoista ilmenee niin sitten useemmin.

(.) Hitsit ko mittasin aamupaineita niin sin alapaineen jopa 107 !!! Vimpula soikoon ! Huomenna se äitipoli ja sisälle en kyllä tällä kertaa jää : tytöt menee viimeistä ? kertaa ennen vauvan syntymää isänsä kanssa mummolaan ja myö saatas ukon kanssa olla kahdestaan. Vähäsen pelottaa huominen. Jos sais sitä käynnistysaikaa vonkattua tms.

Mites PYLLERÖINEN ? Joko kävi lähtö synnärille ? Täällä eletään hengessä mukana ja jännätään kovasti. Tuo on todella rankkaa että saa valvoskella supistusten takia ennen synnytystä viikko tolkulla, mites sitä jaksaa synnyttää sitten kun on tosi kyseessä ?

Nyt meen laittelee viimeistä kouluun ja sit ihan vaan lepään jos paineet laskis. Päässä on omituinen pakottava tunne, ja toissapäivänä oli muuten neuvolassa proteiinejakin pissassa että hyvinhän menee.... Onneks painoo ei ollu tullu yhtään, edelleen oli noussu koko aikana vaan sen vajaa 4 kg, SF - mitta oli huimat 34 cm kun edellisiltä lähin synnyttää 31-33 cm. Paineethan olivat korkeet ja hemppa noussu ollen 128 ja koko aikaan en oo rautaa syöny. Vauva voi onneks hyvin ja liikkuu.

Syksyistä päivää kaikille

Rapuäiti 37+1

Vierailija

Tulihan nukuttua! Yöllä en valvonut kuin VAIN reilun tunnin! Heräsin kyllä jo kun mies läks töihin seittemän pintaan, eikä uni tullut ennenkuin aamupalan jälkeen. Nyt sitten on ihan pirtee olo. Kerrankin!

Eilen oli perhevalmennuksessa vauvanhoidon opettelua. Masuvaava tais kuvitella että hänestä puhutaan, niin kovasti " osallistui keskusteluun" mönkimällä masussa. Vähitellen alkaa oikeesti konkretisoituun miehellekkin että se vauva on ihan kohta meillä kotona. Ja tämä piti ottaa kehuna kun sanoi että " et säkään hirveenä ole ylimääräistä hössöttänyt" . Tapanani on kyllä hössöttää, mutta... no joo, tuntemattomat ovat miesten ajatukset välillä.

Yöllä muuten juili selkää ja alamahaa ihan tosta nivusten vierestä... itse asiassa juilii vähän vieläkin. Joskohan täälläkin jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä viimein. Eilen illalla oli kyllä peräti YKSI suppari joka jo vähän tuntu melkein kipeeltä... siis otapas tostakin nyt selvää, siis tuntu voimakkaammalta kun mun norm. harjotus supparit...

No tulihan taas tekstiä. Jospas tästä läksis kauppareissulle ja vaikka haravoimaan, siivota pitäs, mutta en kyllä ole saanut vielä mitään suunnatonta siivousvimmaa, jospa sitä huomenna sitten!

Ai niin onnittelut marrasmammalle (siis nyt unohtui jo nimimerkki, sorry!) joka eilen oli saanut vauvan synttäripäivän tietoon!

Hertta kera Vaavan rv 38 TASAN!!!

Vierailija

Huiiiii! Soittivat just Jorvista, että hepatoosi labrat on tulleet ja arvot nyt niin koholla, että aamulla käynnistetään. Uiks! Nyt rupes tosiaan jännittään. Tilanne viel niin kypsä näine limoineen ja suppareineen, et varmaan aikas nopsaan taas tulee. Tyttöhän kesti ekasta supistuksesta sen tunti 42 minuuttia ja pullahti ponnistamatta.

No ihanaa on tietää, että ainakin kerkeen sairaalaan ;) Jännäsin jo et syntyy vaik kotiin.

Mutta pitäkeehän mammat peukkuja. Tuun sit ilmoittamaan miten meni jahka kotiin päästään.

Masu 38 tasan ja huiiiii

Vierailija

Toivottavasti pylleröinen olisi päässyt tosi toimeen:)Mäkin haluan:)

Hitto mä pelästyin kello 5 kun kuului kauhea räsähdys.Menin katsomaan et mistä moinen ääni kuulu niin tytön huoneen KATTOLAMPPU oli tippunut alas.Siis miten ihmeessä seon voinut tippua???Meillä taitaa kummitella...:)Onneks se tippu yöllä eikä päivällä koska joku olisi voinut olla sen alla ja olisi voinut saada aikamoisen tällin päähän.Ku se sattuu olemaan lasinen lamppu...huii karmeeta ajatella jos tyttö olisi ollut sen alla:(Ihme että se ei mennyt rikki..hhmm:/

Ajattelin tänään olla vaan aamusta kotosalla ja laitella paikkoja kuntoon.Tekis mieli siivota kokoajan...hullua:)Yksikin päivä iski kauhea hinku LEIPOA joten väsäsin omenapiirakan.Ja mä todellakin INHOAN leipomista...raskaus kyllä tekee ihme tepposia ihmisille..thihiii:)

(.):ssa ei mitään kummempia.Siellä se liikkuu mut nyt taitaa vedellä sikeitä:)Yö tuli suht hyvin nukuttua paitti tonne alapäähän vihloi ja sattui ja ja jomotti...teki ihan ilkeetä.Ja voi että tota liman määrää mitä tuolta alapäästä tulee...yöks:(Milloin se oikein rupee vähenee...??

Sais jo se vaavi pikku hiljaa ruveta syntymään...Lähettäkää mulle PAAALJON ZUP ZUP ZUPPAREITA jookosta:)?

jaksamisia kaikille..nyt laittelee tota hitsin vaatehuonetta kuntoon.

neeta&papu rv 38+1

Vierailija

Ihanaa, että saat vauvasi huomenna syliin...Toivotaan että kaikki sujuu hyvin! Tulehan sitten aikanaan kertomaan miten sujui:)

äitykkä ja poikanen( JA PIRUN KIPEET SUPPARIT!!!) rv 35+2

Jokohan Pylleröinen on lähtenyt tositoimiin...?

Vierailija

Emma7: peukut on pystyssä, tuut ilman muuta kertomaan mitä kuuluu kunhan kotiin pääsette. Ja olihan täällä jo toinen marrasvauva syntynytkin!! =) Huiiii todellakin!!

Tänne ei ihmeitä. Ajantappo alkaa olla sitä luokkaa että minä, viimeinen silityksenvastainen linnake, oon silittäny vauvan lakanoita ja vaatteita. Oikeasti, ei oo mitään parempaakaan tekemistä. Epätoivoista on joo, en oo ikinä vielä lakanaa silittäny mutta nytpä tuli sekin tehtyä...

(.):ssa alkaa hiljokseen tapahtua. Ei ollukkaan pissiittiä, stiksit siistit ja viljely negatiivinen. Vaikka tiheä vessassa ramppaaminen ja järkyttävä painontunne alko tiistaina kuin salama kirkkaalta taivaalta, ne johtuu silti vauvan painamisesta eikä mistään muusta. Humpsahtiko kerralla alas kanavaan vai mistä moinen, mutta äkillinen oli alku! Nyt naama onnesta soikeana nautin tuntemuksista, vielä kun aistisi edes yhden supistuksen niin sehän oisi jo paljon se.

Äippälomaa kaks viikkoa kohta takana, eikä vieläkään tietoa päivärahasta =( Eivät näköjään pidä mitään kiirettä. Oishan tuo kiva tietää, millasella summalla ens vuonna pitäis elää!

Mutta eipä tässä, oottelua päivä kerrallaan....

Kitty rv36 tasan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat