TAMMENTERHOT TORTAIHIN

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

...Tosta mun kirjotuksesta ei vielä selvinnyt se, että en ole raskausdiabeetikko, vaan " ihan oikea diabeetikko" insuliinien ja muitten kera. =) Onkohan täällä tammikuisissa ketään muuta tyypin 1 diabeetikkoa? Olis ihan kiva vaihdella ajatuksia.

-J-

Vierailija

Pitkästä aikaa, en ole käyny netissä viime viikon jälkeen.

Mulla oli viime viikolla töissä maha kireenä vähän koko ajan, se kiristys ei siis oikein lauennut millään. Perjantai-iltana sitten tuli kipeempiä supistuksia 10 min välein jonkun vajaan tunnin. Ei onneks mitään tosi kipeitä, mutta ihan napakoita kuitenkin ja vähän säikäytti tuo säännöllisyys. Onneks kuitenkin loppuivat. Satunnaisesti tullu supistuksia ja maha kovettuu inhasti vähän joka asiast. Tää viikko mulla ollu lomaa ja eilen neuvolalääkäri, joten aateltiin että ei kai sitä viitti mihkään lääkäriin lähteä kun kerran loma edessä ja lääkäri samoin. Ei ne supistukset onneks oo mitään pahaa vielä saanu aikaan, mutta lääkäri silti kirjotti pari viikkoa sairaslomaa ja sanoi ettei viitti riskeerata nyt, pitää ottaa rauhallisesti. Tuntuu jotenkin hullulta olla taas sairaslomalla, kun tosiaan mitään isoja muutoksia vielä alapäässä ei ole tapahtunut...

Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin, painoa oli tullu aika reilusti mutta oli mahakin kasvanu, sf oli nyt 27!!! Siltä se tuntuukin....kattelin tytön neuvolakorttia, niin sillon mulla oli rv 31 sama mitta...Mutta olihan tyttö syntyessään rv 38 2290g, että jospa nyt sitten vähän isompi tulis...

Mitäs kaikkea te kirjotittekaan....MeeriMaaria, kiva että matka onnistui ja vointi on hyvä edelleen! Oispa se kyllä ihanaa päästä johonkin...

Ei mun päässä pysy mikään, en muista oliko tässä jotain kysymyksen tynkää tms....

Pitäis vähän katella tytön huoneen kaappeja ja alkaa pikkuhiljaa raivata tilaa vauvan vaatteille, mutta en vaan saa mitään aikaan...E kerta kaikkiaan...

Joo, ei kai tässä kummempia.

Kölli rv 27+1

Vierailija

Enpä muista koska olisin viimeksi nukkunut koko yön heräämättä (en kovin montaa kertaa sitten esikoisen syntymän), heräsin ekan kerran vasta vähän ennen puhelimen piippausta. Yleensä herään ainakin silloin kun mies tulee nukkumaan tai sitten 1,5-vuotiaan esikoisen uniyninään =)

Mies ja poitsu on siis ekaa kertaa kahdestaan käymässä mummolassa ja minä kotona ihan yksin. Toisaalta suretti kauheesti saatella heitä eilen matkaan, mutta sitten kun mies soitti että olivat päässeet turvallisesti perille - tosin hirven takia olivat joutuneet jarruttamaan kertaalleen ihan kunnolla, onneksi mies oli valppaana eikä mitään sattunut, huh - niin oikeastaan nautin kun sain olla ihan yksin. Silitin hillittömän pinon tyynyliinoja ym. pyykkejä ja katselin samalla telkkaria. Pesin pyykkiä ja viikkasin puhtaita kaappiin. Aloittelin myös lastenhuoneen verhoprojektia, täytyy tänään surauttaa ne valmiiksi. Ihan ekaksi töiden jälkeen aion kyllä pestä makkareiden ikkunat ennenkuin tulee pimeä. Huomenna meidän miehet jo tuleekin kotiin, joten eipä sitä parissa illassa kuitenkaan ihan niin paljon ehdi kotihommia tehdä kuin olin suunnitellut... Pakko on kuitenkin tän masukin kanssa vähän lepäilläkin =)

Masulainen ilmoittelee itsestään jo aika napakoilla potkuilla päivän mittaan, melkein kipeetä tekee välillä. Eilisen neuvolalääkärikäynnin jälkeen voi rauhallisin mielin jatkaa odotusta, tosi malttamaton kyllä olen tapaamaan tämän uuden ihmisen! Mutta eiköhän tässä tammikuulle asti jakseta odottaa kuitenkin =)

Suffis rv 27+2

Vierailija

että jouduin kyllä aamulla käymään labrassa pissanäytteen antaa ja emättimestä otettiin jotain kokeita, että jos johtuu jostain tulehduksesta noi supitukset.

Vierailija

Onpas ihanan lämpimän näköinen ilma, vaikkei edes aurinkoa näy... sellanen harmahtava mut lämmin :) Täytyy varmaan lähtä käymään kävelyllä koiran kans. Tilasin askelmittarin ja se tuli eilen niin on vielä kivempi lähtä käveleen kuin ennen :) Olen haaveillut siitä jo pitkään, mutta nyt sen vihdoin sain :) Tarkoitus ei ole rehkiä nyt raskaana ollessa, mutta onhan se kiva kattoo miten paljon sitä vielä pystyy liikkuun. Ja mulla kun todettiin se raskausdiabetes niin en saisi vähentää liikuntaa yhtään! vaan päinvastoin lisätä sitä mahdollisuuksien mukaan. Eilen kävin lääkärissä ja kohdunsuun tilanteeseen ei ollut tullut mitään muutosta, vaikka niitä supisteluja lenkin aikana silloin tällöin tuleekin. Mulla ne on olleet pelkästään sellasia kovettumia eli ei kipeitä, joten niistä ei ole haittaa. Kun sellanen tulee niin pysähtyy ja puhaltelee jonkin aikaa niin sen pitäs mennä ohi, sanoi lääkäri ja niin se ainakin vielä toistaiseksi on mennytkin ja toivottavasti meneekin vielä pitkään!

Eilen tosiaan kävin äitipolilla lääkärissä ja vähänkö oikeesti alkaa jänskättään se synnytys, kun ne antoi minulle jo sen viimeisen varsinaisen ajan missä arvioidaan synnytystapa!! Ja sen kun merkkasi kalenteriin niin siihen ei todellakaan ole kauaa!! vajaa kahdeksan viikkoa! a-p-u-v-a! Kaikki oli masuasukilla hyvin, siellä se potkiskeli ja yhessä vaiheessa katto sen monitorin kautta suoraan minuun :) Kasvukäyrällä näytti olevan hyvin eli ei ollut ainakaan vielä kasvanut " liikaa" , vaikka ne sokeriarvot heitteli. Tosin nyt ne on pysyny raja-arvojen alla, joten jos näin pystyy jatkamaan loppuun asti niin vauvalla ei ole mitään hätää. Ja sen eteen on valmis tekemään mitä vaan :)

Täällä on ollut puhetta siitä talvitakista, itse en ole vielä siihen perehtynyt eli en ole arvioinut miten käy noiden omien takkien kans. Mut tämän hetkinen ongelma mulla on ulkoiluhousut!! Nuo normaalit ulkoilupuvun housut alkaa tekemään jo tiukkaa eli pitänee tässä ihan lähipäivinä löytää isommat. Okei onhan niitä kaupassa, mut kun en itse muuten ole kovin iso, naisten S kokokin on joissakin vaatteissa ihan liian iso! Mahan kohdalta sen täytyskin olla iso muttei missään nimessä muualta!! Joten täytyy varmaan ostaa jotku S koon housut (halvat joita raskii " särkeä" ) ja ommella niihin vyötärölle sellanen venyvä lisäkappale, joka siis antaa mahalle tietä sitä mukaan kun sitä tarvii. Tämän hetkisiin ulkoiluhousuihin en raski mennä tekeen moista, ovat sen verran arvokkaat...

Mahastakin on ollut täällä puhetta... Mulla sf-mitta menee hieman keskiviivan yläpuolella ja silti kaikki tutut, jotka tietää että odotan kysyy joka kerta nähdessään että missä se sun maha oikein on??? Mä oon lihonu tosi monta kiloa tähän mennessä ja se on levinny tasaisesti kaikkialle, joten se maha ei mitenkään korostu ja vähänkö tympii!! Haluaisin kyllä sellanen kauniin pyöreän kumpun tuohon mahan eteen jota esitellä... ehkä se sieltä vielä jonain päivänä... joten olkaa ylpeitä mahastanne teillä joilla se näkyy!

Mut nyt niitä askeleita keräämään tuonne ulkoilmaan, joten mukavaa päivän jatkoa kaikille!

milla_s rv 28+6

Vierailija

annoj: Mulla sama tilanne kun sulla eli vauva joutuu tod.näk. teholle ensi päiviksi. Kuopuksen kohdalla kävi näin ja nytkin mulla diabetes tosin eli vielä insuliineja. Pahaa kuitenkin pelkään, että nekin vielä jossain vaiheessa aloitetaan.

Oma napa: Masulainen liikkuu vilkkaasti ja näköjään mahtuu vielä hyvin heittämään volttia. Eilen nimittäin oli selvästi pylly alaspäin kun hikka tuntui ylävatsalla. Masu iso niinkuin tuntuu olevan monella muullakin ja takki-ongelmia varmasti tulossa kunhan kunnolla kylmä ilma tulee...

[color=deeppink]Vieläkö te muut jaksatte hyvin odottaa vai onko jo kärsimätön olo?[/color] Mulla nimittäin melko kärsimätön olo ja haluaisin jo vauvelin syliin:))Töitä jäljellä 4 vkoa ja motivaatio täys 0... Aika tuntuu nyt matelevan, mutta kai se tästä pikkuhiljaa etenee. Välillä käyn kateellisena lukemassa lokakuisten pinoa -kuka milloinkin lähtee synnyttämään*tietää olevansa vähän pöhkö;-)*

Eipä tässä tän ihmeempiä

Talvikki 27+3

Vierailija

Minkälaisia supistuksia teillä on ollut? Ootteko hakeneet sairaslomaa niiden takia?

Mä oon hoitoalalla töissä ja työ pitää sisällään paljon raskasta nostelua, kyykkimistä ja kumartelua. Töissä en varsinaisesti tunne supisteluja, eikä nostelutkaan tunnu pahalta. Mutta jos sitä ajattelee töiden jälkeen lähteä vaikka pienelle lenkille koiran kanssa niin siitä ei kyllä tule mitään. Keskellä vatsaa alkaa melko pian tuntumaan kipua ja on pakko pysähtyä. Välillä tuntuu semmosia krampin tapasia kipuja, jotka menee äkkiä ohi.

Terkkarille juttelin joskus noista supistuksista ja se sanoi, että sitten jos ne alkaa tuntua myös selän puolella ne on vakavasti otettavia...

Joten kertokaa, kuinka teillä..

T. Kohka 28+3

Vierailija

Oli sitten kuulkaas niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihana reissu meillä, että hyvä kun vieläkään olen ekstaasista toipunut!!!Päätimme jo, että sinne mennään takaisin..joko lomailemaan tai vaikkapa asumaankin jos kaikki jutut järjestyisi!!!!!Ei voi muuta sanoa, kuin että mahtava reissu!!!Lennot meni oikein hyvin, ruoka oli puhdasta ja koreaa (asuttiin 5 tähden hotskussa) ja mitään ongelmia ei tullut missään vaiheessa!!!Voi että on kyllä positiivinen mieli taas pitkän aikaa!!!!!!Aina nämä matkat on kovasti antavia, huomaa että elämä on monimuotoista!!Se pääsee joskus unohtumaan omassa arjessa pyöriessään, kun tuntuu väliin että seinät kaatuu päälle ja työt tympii jne jne!!

Huh huh!!! *intopiukkana*

Joop!Mulla on tosi komea maha, ulkomaillakin kyselivät onko (sf-mitta 23) mahdollisesti kaksi tulossa vai joko olen viimeisilläni ;) Bikineissä kun siellä pyöri, ni oli varmaa, että huomioitiin :D Käytiin me paikallisen tohtorin luona ultraäänessä (20e maksoi!!!!!!) ja saimme 75%:sti tietää kumpi meidän masukki sukupuoleltaan on!!!!!!!!!!!!!!!Mutta ei siitä sen enempää ;) Vauvalla painoa nyt 850g. Kaikki oli oikein loistavasti masussa ja aivan kamalaa vilskettä hän pitelee yötä ja päivää!!!!Voimallisia liikkeitä ja potkuja satelee, mistä isikin on ollut ihan otettu kun on mun masua kokeillut!!!

Olen yrittänyt hiukan katsoa suupalojeni perään, kun tosiaan sitä painoa on jo nyt kertynyt 10kg. Valokuvissa sen huomaa itsekkin, miten karmeesti on naamakin levinnyt!!Hyvä kun silmiä erottaa :D No, kai ne sulaa sitten keväällä............heh!

Mutta eipäs tässä....ihanaa lomaani jatkan ja viettelen marraskuun alkuun. En ole saanut juuri mitään tehtyä..nukuttua kyllä!!Sain nyt kuitenkin matkalaukut purettua ja pestyä pyykit. Kaikenlaista olisi mielessä mitä pitää tehdä. Odottelen inspiraatiota :D

Meeris 26+5

Vierailija

Mulla jäi eilinen pino lukematta ja kirjottelematta kun kone tilttaili ihan töikseen. No, tänään tuntuu taas toimivan ihan moitteettomasti... Outoa!

Te tunnutte pohtivan täällä samoja asioita kun mäkin omassa pienessä mielessäni. =) Talvitakkeja, vauvan jumppaamisia, masun kokoa...

Kai nämä kaikki valmentaa meitä siihen tulevaan äitiyteen vaikka aina oikein osaa ajatella asiaa siltä kannalta. Itse olen pohdiskellut eilen ja tänään miten vauvan syntymän jälkeen kaikki menee kun vauva joutuu heti keskolaan. (Joo-o, mä tiedän sen jo nyt.) Ja itse joudun jäämään synnytysosatolle. Tämä järjestely siksi, että olen diabetikko ja vauva viedään ainakin vuorokaudeksi tarkkailuun verensokereiden takia ja sitten niitä siellä tasapainotetaan niin kauan kunnes kaikki on kunnossa ja balanssissa. En siis saa ainakaan ensimmäistä yötä nukkua vauvelin kanssa. =( Se on varmasti aika rankkaa kun kaikilla muilla on ne omat pikku nyytit siinä vieressä. Toisaalta vauva ei ole keskoskaapissa, vaan tipassa, joten sitä saa mennä ihan koska vaan oman voinnin mukaan hoitamaan ja paijailemaan.

Tällä hetkellä masussa voidaan hienosti, jumppaa iltaisin, jumppaa päivisin, muttei kovasti onneksi öisin. Mulla noi liikkeet ei kovin voimakkaita, mutta sitäkin tiheämmin niitä tuntuu. Tiistaina sanoivat ultrassa että istukka on etuseinässä joten siitä johtunee se, etten tunne kovin voimakkaita potkuja.

Tässä tämän päivän tunnot ja huomenna taas varmaan jotain uutta.

Syyspäivän jatkoa kaikille masukkaille! -J ja Röllimaha- 26+2

Vierailija

kaikki oli ihan ok.Pissapuhdas,paineet jne..sf-mitta 26 nyt on viikkoja 28+6 ihan keskikäyrää kasvaa..On kuulemma vaavi kääntynyt raivotarjontaan..taisin sen tunteakkin su-iltana ja ma-aamuna painoi niin pirkuleesti tonne haarukkaan..(ehkä se johtui kääntymisestä tai sit jostain muusta.) Kyllä vähän harmitti kun lääkäri oli tullut kipeex ni ei voitu kurkistaa kohdunkaulan tilannetta..Menee lie sit ens viikkoon..Muuten ei mitään kummempia olen nyt muutamana pvänä pessyt ä-pakkauksen vaatteita ja silitellyt niitä kaappiin..Tuntuu et halluis jo vauvan kun rupee noita vaatteita laitteleen.Mieskin oli ihan innoissaan pakkauksesta huuteli tytölle että tuuppas katteleen..Tyttöhän oli larannut vaatteet sitä ennen jo moneen kertaan. Taidan lähtä pizzaan tekoon ,kun tota painoakaan ei oo hirveesti tullut ;)

Lettis73 28+6

Vierailija

Voin yhtyä edelliseen mielipiteeseen: olipa hyvä huilata pari päivää- ihan tässä taas jaksaa ääni kähisten töissäkin loppuviikon!

Viime yönä tuli vaan nukuttua vaivaiset 4,5 tuntia, yskitti niin vietävästi. Vuokralainen ihmeissään, kun ei anneta hänenkään nukkua... Olis ollut ihan sama neljän jälkeen herätä ukon kanssa samaan aamukahvipöytään ja lähteä töihin. Vois olla vaan vähemmän asiakkaita viiden maissa...

Tuosta nännivoiteesta kerrottiin minullekin neuvolassa. Suosittelivat sitä kuitenkin laittamaan varoen. Näännit kun naisella ovat " herkkää" aluetta ja niitä hieroessa voi itselleen aiheuttaa supistuksia! Että levitelkää voiteita varovasti!

Paras=huimin ohje joka mulle on annettu rintojen hoidosta etukäteen, on että karhealla pyyhkeellä hangata tissejä päivittäin. Karaistuvat ja kestävät paremmin imetyksen! No, voi pitää paikkaansakin, mutta neuvolassa pyöritelivät päätään...

Onko muillemitään ihmellisiä neuvoja annettu? Kertokaa millaisia?

Hali kaikille*

Tikru ja Itiö 25+2

Vierailija

mullakin eilisen karmean neuvolalääkärikokemuksen jälkeen. Vaikka vähän on kyllä tuota toista puoliskoa jo ikävä, vaikka vasta eilen lähti kalareissulle... tuleekin vasta sunnuntaina kotiin, joten tässä ihan itsekseni saan taloa pitää pystyssä. Niinkuin joku muukin jo tuossa kirjoitteli, että mieli on kyllä äärimmäisen herkillä näin raskauden aikana, itkettää milloin mikäkin asia...

Vaavi potkuttelee napakasti ja jotenkin se saa kyllä aina ajatukset rauhoittumaan ja vähän hymyäkin irtoamaan... on se vaan kumma, miten tuota pientä toukkaa voi jo kovasti rakastaa!!

Onemam, kyllähän me taidetaan naapuruksia toden totta olla, täällähän mekin golfkentän kupeessa asustellaan! Ja esikoista odotellaan syntyväksi... rv 27+2 menossa. En ole paikallisten mammojen tapaamisissa ollut, mutta mukavaa tosin olis tutustua vähän muihinkin samassa elämäntilanteessa oleviin! Täällä palstallakin kiva lueskella suunnilleen samassa menijöiden kuulumisia, kun tuntemukset monilla tuntuu olevan lähes samoja!

Vierailija

Kyllä nämä viikot sitten vierii nopeasti! Enää 5 viikkoa töissä jäljellä ja tuntuu,että vasta tuskailin töiden kanssa että miten jaksan olla... :-)

Käytiin pojan kanssa aamusella hammashoitajalla ja se vasta koettelemus olikin. Huh,huh! Poika on niin kipukammoinen kun voi vaan olla ja muutenkin herkkä pelkäämään kaikkea(vaikka jo 9 v). Aamusta asti koski mahaa ja mietitytti,että mitä siellä tehdään...minulla jo lopulta paloi päreet ja tiuskin sille,että saat mennä yksin jos ei tuo vatvominen lopu. No hoitaja löysikin - ihmettä minusta- ison reiän maitohampaasta ja kutsui hammaslääkärin sitä katsomaan. Poju suunnilleen vapisi pukilla ja kiersi itkua,että porataanko sitä nyt.

Muuten hampaat oli tosi siistit ja kaunis purenta. Sai uuden ajan joulukuulle,jolloin hammas paikataan ;-). Sitä piti itkeä lääkärin jälkeen ja valittaa.

Vauvelilla tuntuu olevan selvä rytmi, päivisin lepäilee ja liikkuu rauhallisesti, mutta iltaisin ja öisin jumppailee ja on varsin villi liikkeissään. Potkut ja liikkeet tuntuu kyllä mulla ainakin vielä ympäri mahaa, joten ei ole pää alaspäin - kuten joku jo tuolla aikaisemmassa pinossa epäili. Kahden viikon päästä neuvola, rutiinikäynti. Ultraan tekisi mieli päästä,jotta näkisi pikkuisen. Mutta yksinkertaisesti ei viitsisi maksaa 50 ¿ siitä " turhamaisuudesta" kun ei mitään ongelmia kuitenkaan ole.

Huomenna syyslomapäivä mullakin, jippii!!

Mami ja vauveli 28+1

Vierailija

Ihan ekaksi[color=red][size=4] ♥[/size][/color] KIITOS[color=red][size=4] ♥[/size][/color] kaikille jotka eilen jaksoivat piristää mun mieltä neuvolareissun jäljiltä! Sitä on vielä näin raskauden aikana jotenkin kamalan herkkä ja pahan mielen saa välillä ehkä liiankin helposti..

[b]Enyolla[/b] oli kyllä hyvä idea : <Olisiko sopiva rangaistus kielen juuttuminen pakkaskylmään parvekkeen kaiteeseen?> Tää sai kyllä hymyn pintaan!

[b]Martina29[/b] : Luulenpa hyvinkin että samasta kaupungista ollaan.. Peräti samasta kaupungin osasta?? golfkentän kupeesta??

Mä tykkäsin tosi kovasti siitä edellisestä gynestä, mutta tämä oli kyllä ihme mutisija ja hiukan oli miehellä kovat otteet.. Ja muutenkin toi neuvolan toiminta.. Ei voi sanoa kuin että huh huh.. Edellisessä odotuksessa mulla oli tosi ihana terkka toisessa neuvolassa ja joka kerta oli vielä sama. Ja tuli äitiysneuvolan kotikäynnille muksun synnyttyä ihan toiselle puolelle kaupunkia, kun olimme muuttaneet ja toivoin että hän vielä voisi tulla.. Ja tosiaan mullakin kolmas terkka tämän odotuksen aikana.. :-(

Monesko muksu sulla tulossa? Ihan hauska jos samasta kylästä ollaan..

Oletko muuten käynyt niissä tapaamisissa mitä ilmeisesti nyt on tällä palstalla kaupungin äidit sopineet??

Mitenkäs nyt tuntuu että yksi sun toinen on kipeenä?? Koittakaahan nyt ihmiset parantua!

[b]Suffeli[/b]: Minullakin on aina kova ikävä jos miehet lähtevät keskenään johonkin.. Vaikka edes muutamaksi tunniksi.. Välillä kaipaa omaa aikaa, mutta kun lähtevät, niin on jo ikävä ennen kuin heipat on sanottu..

[b]MeeriMaaria[/b]: Kiva kun reissu meni hyvin.. Täällä ollaan kyllä kateudesta vihreinä kun matka kuume on niin kova..

Nyt lähden pistää ton esikon päikkäreille kun sain väsytettyä tuolla äitilapsikerhossa hänet.. Mukavat päivänjatkot ja voinnit!

[color=green] Onemam ja " venlavaltteri" jotain 29 viikolla.[/color]

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat