*** TORSTI :) ON TOIVOA TÄYNNÄ, SYYSKUISET 2004 ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eihän ollu pinoa?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Itseasiassa Mimmuli heitit kyllä aiheellisen kysymyksen. Onnikaan kun ei enää korviketta juo, niin tuli just mieleen, että pitääköhän lisätä vitskun määrää 5 tippaan.

Eipä uni tullut, kun jäin miettimään erästä asiaa. Että mitenköhän pahat traumat Onnilel jäis, jos menisin viikonloppuna Ouluun YKSIN, kun mies menis sitten omaan kotiinsa Onnin kanssa? No en nyt usko traumoihin muiden kohdalla kuin omalla:) Olis järkevääkin mun mennä sinne Ouluun, sais hoideltua niitä hääjuttuja ja olla apuna morsiolle. Kun viikolla ehdin vain iltaisin, kun saan äidin hoitaan Onnia. Mutta mulle tuli jo itku pelkästä ajatuksesta olla 2 yötä erossa Onnista!!! Auttakeeeeeeee!!!! Onko nämä asiat aina niin vaikeita ekan lapsen kanssa? En tiiä, rohkenisko sitä...

Huhuu, missä on Hilunki, Hip-su, Mersu ja muutkin poissaolevat?? Huhuu!!!

T-P

Vierailija

Yö oli aivan hirveän kamalan kauhean järkyttävä. Kepa heräili taas 15 min. välein itkemään, välillä vaan känisi, välillä kunnon itkua. Minä meni reippaana nukkumaan jo 22 ja en saanut unta. Tietysti edellinen hyvä yö kostautui! Kun oli nukkunut, ei uni tullutkaan. Ja valvoin ja valvoin, Kepa herätti aina kun meinasin nukahtaa. Sitten kun nukahdin viimein, Kepa heräsi, nukahti uudelleen - ja huomasin, että vaipat oli vuotaneet!!! Sitten kamojen vaihto ja Kepa ei nukahtanut millään.

Lopulta ajattelin, että jospa tissille nukahtaisi, jos olisi vaikka nälkä. (Tämä oli erittäin järkevä ajatus, ottaen huomioon, että 2 kk ollaan oltu ilman yötissiä...) Rinnalle halusi, mutta sitten vaan jyysti sitä hampaillaan ikävästi, eikä imenyt kunnolla. No, ainakaan ei tarvitse sitä nälkäasiaa enää miettiä.

Tuloksena 1 (yksi) tunti unta äidille. Onneksi sentään Kepa heräsi pirteänä.

Eli olisiko kenelläkään mitään vinkkejä, miten saataisiin näitä öitä rauhoittumaan? Olen yrittänyt olla huomaamatta, silitellä, puhella, tassutella, mutta ei apua mistään. Alan olla aika ahdistunut, kun kuvittelenkin vaan töihin lähtöä tällaisen yön jälkeen.

Aamulla juostiin sitten hoitotädille tutustumaan. Kepa meni mukavasti heti mukaan toisten leikkeihin. Isommat tytöt paijasivat Kepaa ja Kepa puuhasi mukana. Hieman pelottaa, kun siellä on kolmet portaat (tippuu alas), laattalattiat (pää halkeaa) ja isompien tyttöjen leikeissä barbien kenkiä (syö ja tukehtuu) jne. pientä kamaa. Äiti keksii kauhukuvia kaikesta, toivottavasti turhaan.

Mimmuli, meillä ollaan myös haikeissa fiiliksissä. Imetys alkaa olla lopuillaan. Onhan se toisaalta helpottavaakin. Tänään annoin eka kertaa nokkamukista tavallista maitoa. Kepa oli ihan ihmeissään, sitten joi kauheasti lisää ja lopulta sylki maidon pois. Olikohan se liian kylmää?

Tästä tulikin mieleen kysyä:

Kuinka moni on jo siirtynyt kokonaan tavalliseen maitoon?

Jotain kyssäreitä oli matkan varrella:

RahaG: Omat tilit on ja yhteinenkin, johon säästetään porukalla. Koskaan ei lasketa, mikä lähtee kenenkin tililtä. Omat ostokset menee omista rahoista, ruoka vähän miten sattuu, kenellä sitten rahaa on sillä hetkellä. Vuokran maksoin minä ainakin 3 vuotta, joten nyt on sitten miehen vuoro maksaa pari vuotta.

Hanskat: Kepalla on niin pienet kädet, että kaikki lapaset ja rukkaset on aivan hirmu suuria. Ei se raukka niitä käsistä saa pois millään, kun ei niillä saa mitään tehtyä muutenkaan. Ainoat hyvät lapaset on olleet H&M:n pienet 2 kpl pakkauksessa, mutta ne on tosi kylmät.

Enkelille toivon jälleen voimia raskaaseen tilanteeseen.

Kipeille korville, kuumeisille otsille ja nuhaisille nenille paranemista. Ja muillekin kuhmuille ja kivuille myös.

Palataan,

leppis

Vierailija

ihanaa reissua, kuulostaa tosi kivalta, kyllä se pitää äideillekin vapaata suoda, miehethän on yleesnä ainakin sen 8 tuntia " vapaalla" eli muiden ihmisten seurassa ja kotonakin vapaata löytyy, joten ei mitään huonoja omatuntoja T-P! Meillä ois juhlta ens vkon pe, saa nähdä uskaltaako äitini ottaa pojat yökylään vai jääkö tänne yöksi (eli lähtee heti aamulla ktoiin, kun aina kiire...)

Tuttis kiiruisena

Vierailija

T-P lähde ihmeessä yksin, tekee hyvää ja saa virtaa tähän arkeen. Eiköhän isi ja Onska pärjää vallan mainiosti viikonlopun :)

Huojentavaa lukea että muiltakin löytyy syli- ja jalkalapsia. Eikä itsekseen viihdytä, ei meilläkään.

Mä vaan oon yrittäny uskotella itelleni että kaikki kiukku ja kränä Lintsulla johtuu flunssasta... no ehkä silläkin osuutta ja loput on taas jotakin vaihetta, huoh.

Isäntä lähtee lauantai aamuna Japaniin töihin melkein kahdeksi viikoksi, sai tietää tästä reissusta eilen. On pikkanen hoppu hoitaa kaikki reissuun liittyvät asiat ja mulla asennoitua yh- elämään...

sanoinki eilen miehelle että mä oon varmaan jossain lataamossa kun se tulee takaisin, jos tämä meidän elo jatkuu yhtä takkusena. Eihän miehen ois ollu pakko sinne lähtee, mutta eipä tollasia tilaisuuksia kovin usein tule.

Enkelille halaus ja kovasti jaksamista, täällä me kaikki ollaan " kuulolla" ja virtuaaliolkapäitä riittää mihin pään voi painaa.

Hilu

Vierailija

Ihanaa nähdä Ynis näin aamutuimaan täällä! Otteesi on lipsunut, kovin usein joku muu ehtii aloittaa pinon:) Kiva, että olet saanut nukutuksi ja että olet herännyt pirteänä.

Toinen on meininki täällä. Kolmen aikaan Onni heräs taas kiekumaan ja meidän välissä sitten potki ja sätki. Melkein jo nukahtikin. Sitten mies siirsi takas pinnikseen ja nukahti sinne. Ennen töihin lähtöä porisi Onskalle, että sua tais palella kun nukahdit sitten yöllä heti kun laitoin sulle peiton korville asti:) No, tuskin paleli, meillä on makkarissa aika lämmin. Mutta sitten tosiaan 6.30 taas herätys. Yritin ottaa viereen jatkaan unia mutta ei. Ja kun pää on valmiiksi kipeä huonosta yöstä johtuen ja v-käyrä sen vuoksi näin lyhytpinnaisella äidillä nousussa, ei voida puhua hyvistä lähtökohdista tähän päivään... Mutta olen jo syönyt aamupalan, joka ei maistu millekään kun on nuha ja Onni leikkii edelleen tyytyväisenä. Eilenhän oltiin jo untenmailla tähän aikaan.

Yritän vaikka väkisin pitää Onnin hereillä 11 asti, että nukkuis vaan yhdet unet tänään. Eilen kun nukkuin n. 8-10 ja iltapäivällä 15.30-16.30 niin kai sitä unta ei sitten yöksi riitä.

Poika oli niin hyväntuulinen illalla, että oikein tulee huono mieli kun omat ajatukset on näin aamulla jo näin pimeitä. Mutta kyllä tämä tästä, niin hyväntuuliselta vaikuttaa taas Onska.

Olikin muuten melkoista showta eilisilta. Olikso ollut sokerihumala, kun annettiin päivällisen jälkeen jälkkäriksi pieni siivu jäätelöä. Ei varmaan ole koskaan saanut noin paljon sokeria kerrallaan:)

Kylläpä minä intouduin omiani selostaan. Pohjoisessa sataa vaan lunta Annen mukaan kun aamu-tv on päällä. Tulis jo tännekin se talvi!!!

T-P

Vierailija

Joo T-P mä oon se hulttioäiti joka juoksee A-luokan lomilla tasaseen tahtiin :)) ja koska kotona on menny hyvin ilman mua, niin suosittelen muillekin ja vaikkei kaikki meniskään putkeen niin tuskin siitä elinikäsiä traumoja kenellekkään jää....luulisin näin.

Tietty kaik on erilaisia ja kaikki eivät kaipaa omaa lomaa.

Keilin kiitos tsemppauksesta ja muistan kyllä kuulutella kaffeseuraa jos höperyys uhkaa iskeä :)

Vierailija

Me ollaan juotu luomumaitoa, eli liian vähän on saanut tippoja. Mutta onpa saanut kuitenkin. Tänään annoin jo tavallista maitoa, kun eipä tuo luomukaan mitenkään vaikuttanut ja muusit yms. on tehty tavalliseen aina.

Voi Leppis, unihiekkaa ens yöksi Kepalle ja äiteelle myös! Ja heitit saman kyssärin, mitä itsekin olin miettinyt. No meillä juodaan siis luomua ja siirrytään tavalliseen mjölkkiin. Ollaan juotu tuota parisen viikkoa. Edelleen lämmitän pulloon maidon, sillain vähäsen.

Hanskoista. Meillä on Onnilla myös niin pienet kädet, että ei noihin löydy sopivia käsineitä mistään. Anttilastahan ostin ne yhdet kinttaat. On varmaan suht lämpimät mutta peukku on vaikea saada paikoilleen eikä niillä sittenkään voi mitään tehdä. Tai no konttasi poitsu kovasti tänään hiekassa mutta muuten aika jäykkää toimintaa:)

T-P

Vierailija

Hyvää reissua!!Nauti kaikesta mitä sulla on aikaa tehdä :-) Shoppailet ja herkuttelet ja istut rauhassa juttelemassa ystävien kanssa...ja reissun jälkeen on niin ihana ottaa onni syliin halittvaks ja pusittavaks :-)

jatu

Vierailija

pöh ja pah, lumet sulasi yöllä tai aamulla kun vettä satoi. Kurjaa kun kupasin lapsille, ttä mennään leikkiin heti aamulla lumella. Ja nyt sitä ei olekaan.

Ynis kiva kun olet saanut nukuskella!

Matikankokeisiin onnea ja hermoja! Nimimerkki pitkän matikan lukija joka tajusi ettei elämä voi olla yhtä matikkaa ja itkua ja vaihtoi lyhyeen kesken kaiken :)

yö meni ihan kivasti, aamusella puol seiska Nyttynen kitisi ja kiehnäsi mutta nukahti kun menin pinniksen viereen nukkuun (jalkopäähän) ja silittelin uneen. heräsimme 10 aikaan, joka on aika myöhään, nykyään mekin jopa ysiltä ylhäällä.

Toppapuvuista, ei oo häävi tuo äp:n puku, eilen oltiin hetki ensilumessa ja kastui mokoma. Kaveri tuo tänään Lassien 86 cm puvun mutta epäilen että on ihan liian iso meidän teletapille :D Esikoisella ei tarvinnut olla häävit puvut kun enimmäkseen vaunuiltiin ja oli kesäaikaa tässä iässä. Kunnon puku on 92 cm, heh voisi Nyttynen hukkua jo lahkeeseen :)

Mutta nyt siivoomaan, on apri ydinpommia taas käynyt täällä :D

T. Tuttis

Vierailija

Nooh, et sinä mikään hulttioäiti Hilu ole, et toki! Mä en edes pelkää että mies ja poika (ja isovanhemmat) ei pärjäis viikonloppua mutta sitä mietin, kuinka itse pärjäisin. Ikävähän tässä tulee jo pelkästä ajatuksesta. Ja tää ratkaisu olis semmonen nyt, että yhden yön jälkeen ei olis oikeastaan mahista edes mennä Onskan luo, 420km kun on välimatka ja kulkuyhteydet on mitä on. Mutta toisaalta, sais nukkua ja VAAN OLLA! Ehkä taidan sitäkin huolehtia, että jospa Onni ei enää olekaan iloinen kun näkee mut sitten:( Kun miestä näki syyskuun alkuviikolla aika vähän, oli se melkoista itkua aina kun mies tuli töistäkin. Tosin on tuota vieläkin liikkeellä. Iloitsee kyllä kun näkee isin mutta sylissä tulee itku, jos äiti yrittää tehdä ruokaa. Eli kai se äiti on popeista popein vielä parin yön jälkeenkin, onhan tässä yli vuosi oltu kaksistaan koko ajan.

Emmin tässä lähteäkö ulos. Mies tulee kaiketi tunnin päästä. Pyykit pitäs viedä mutta taidankin laittaa ne tuohon telineeseen ja törkätä sen ulos.

T-P

Vierailija

Hilu, tiesin, että sulta saan vapauttavan lausuman, että mene ihmeessä:) Muistan silloin kun Onni oli pienen pieni ja kaipasin paussia tästä hullunmyllystä, sinä silloinkin kannustit lähtemään (muiden muassa, oli siis muitakin kannustajia, kiitos vaan). Taisit itse olla noihin aikoihin jossain mökillä yökyöpelinä ilman Lintsua ja teki gutaa. Vai muistanko väärin, oliko se Hip-su.. No enivei:D

Onko taas tylsää, kun vaan täällä lorvin. Mutta kun en viitsi mennä pyykkejä laittaan ulos kun luultavasti Onni just sitte herää. Onkin nukkunut jo 1h40min, eli 10 minsan päästä normaalisti kiekaisee.

T-P

Vierailija

Nopee vaan

Tomera, ehkä törmätään kun tuutte tänne, ollaan kotosalla mekin tässä naapurirapussa se viikonloppu! :)

T-P, nautinnollista viikonloppua! Taatusti tekee hyvää kaikille osapuolille. Lapsellekin on ihan hyvä nähdä, että äiti voi olla välillä poissa ja tulee kyllä takaisin (sanoi lastenpsykiatri Raisa Cacciatore jossain haastattelussa).

Minäkin haaveilen

- hotelliyöstä miehen kanssa kahden

- viikonloppureissusta siskon tai hyvän ystävän kanssa

Pitäisi vaan saada aikaiseksi toteuttaa! Typy kyllä pärjäisi hyvin vaikka isovanhempien hoidossa.

Matematiikasta tuli mieleen, että oon hurahtanut tuohon hesarin Sudoku-numeroristikkoon. Matematiikka olikin koulussa lempiaine. Erilainen nuori?!?

Jalassariippumiskeskusteluun: tosiaan kiva kuulla että tämä on normaalia. Tänään oli vähän omatoimisempi päivä typyllä, jopa pari kertaa torjui syliinottoehdotukseni!

Nyt nukkumatin luo.

- tea -

Vierailija

Tomera ja Ramika, tsemppiä opintoihin! Mua harmittaa se, että pärjäsin kyllä miten kuten opettelemalla asioita ja kaavoja ulkoa, mutten ymmärtänyt niistä mitään. Niin eihän semmoinen tieto pysy päässä.

Kokeilen muuten vaihtaa pojalle plastanimeksi (tai palsta- ;) Pekka, kun entiset rupes tökkimään. Meillä porukka oli kovin väsyksissä eilisen reissaamisen jälkeen. Pekka nukahti jo aamulla, kun käytiin " puistoilemassa" (eli koulun pihalla kiipeilemässä ja kiikkumassa) ja esikoinenkin näkyy nukahtaneen, vaikkei normaalisti enää nuku päikkäreitä. Yö oli itkuyö. En varmaan älynny antaa Pekalle riittävästi eilen juomista ja ruokapuolikin oli illemmalla vähän heppasta. Aamupäivällä kyllä syötiin ihan kunnolla. Normaalistihan meillä mennään yksillä päikkäreillä, mutta reissatessa saattaa tulla kahdetkin unet. Ja nyt Pekka heräs jo 12.30, että saapa nähdä, jaksaako iltaan asti.

Mimmuli. Rinntojen sopeutuminen ottaa aikansa. Mulla ainakin on menny niin, että aluks luulee, että helpostihan tämä kävi, mutta sitten rintoihin tulee kipeitä paukuroita. Mulla auttoi ja riitti se, että lämpimässä suihkussa hieroin ja puristin enimpiä maitoja pois.Ja Nöösäkin varmaan tottuu. Yleensä imetyksen lopetus taitaa olla äidille vaikeampi juttu kuin lapselle tässä vaiheessa. Pekkaa ainakin nykyään vain naurattaa, että onpa äiti hassun näköinen ja esim. painaa rintaa, jos sattuu pukiessa paikalle, mutta ei meinaakaan imutella tai itkeä tmv. Eikä lopetuksesta nytkään ole kuin kuukauden verran.

T@hti

Vierailija

Varmasti miehes pärjäis ihan hienosti Onnin kanssa. Mutta ite oon vieläkin tosi huono viemään lapsia yöhoitoon, joten muut joutuu auttaa siinä asiassa.

T@hti, riesapinoilija tänään

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat