¤¤¤MARRASMURUT VKOON 23¤¤¤

Vierailija

Ja taas uusi viikko..hyvää viikon alkua kaikille!

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Eikö mun viesti tullutkaan eilen tänne, mihinkähän se taas katos...

Lyhyesti. Toissailtana huomasin nukkumaan mennessä alkkareissa ruskeaa vuotoa :( Side pöksyyn ja sit vielä kuuntelin kotidopplerilla vauvan sykettä. Hetken hakemisen jälkeen onneksi löytyi, joten sain joten kuten nukuttua. Aamulla soitin neuvolaan ja sain lähetteen äitipolille varmuuden vuoksi. Siellä sain oottaa aika kauan ja mielikuvitus laukkas ja olin jo ihan hermona. Kun ultratäti sit sano, että vauvalla ainakin on kaikki hyvin niin mä purskahdin häpeäkseni itkuun, jännitys purkautu ja siinä vollotin tutkimuspöydällä. Oli nii ihana tietää että kaikki oli hyvin. No kai ne on tottunu tunteenpurkauksiin.

Sit ootin vielä lääkärille pääsyä, koska ultras ei selvinny mikä oli vuotanut. Tutkimukses sit lääkäri totes, että kohdunsuulta oli se vuoto tullut. Johtu kai siitä kun toissapäivänä rehkin puutarhassa vähä liikaa ja kantelin kaikkea painavaa. Nyt sain sit käskyn ottaa viikon verran ainakin rennosti, jättää painavat kantamukset ja tehä vaan kevyitä hommia. Sopiihan se, pitää jättää multasäkkien ja kastelukannun kantamiset miehen kontolle sitten. Kyllä oli helpottavaa, että kaikki oli hyvin. Ja vuotokin sit loppu.

Vauveli oli ultras jotain 9 cm pitkä, multa meni vähä ohi, ku olin niin jännittynyt. Jotain se sano, että on vähä isompi mitä laskettu aika näyttää. Itehän oonki laskenu ovispäivästä, että pitäs olla 25.11. eikä 27.11 (mikä on se virallinen mulla) laskettu aika, mut ei kai se nyt oo niin päivän päälle. En tiedä sit mitä se kone ehdotti siellä. Olin vaan niin tyytyväinen että kaikki oli ok.

Mulla on muuten neuvolat tähän asti olleet kuukauden välein, tai no oonki ruhtinaalliset 2 kertaa ollut, mut kolmas siis varattuna. Saa nähdä tuleeko sit pitempi tauko, pitävätkö vähä lomaa heinäkuussa tai jotain. Juhannusviikolla on seuraava neuvola. Rakenneultra sit heinäkuun alus. Ai niin mut, se lääkäriaika kyl osuu sinne heinäkuulle.

Itkuhälyttimestä kun joku sanoi, ettei ehkä tartte. Ehkä ei, jos nukuttaa aina sisälle. Mut mullakin esikoinen oli tammivauva (ja tää tulevakin on talvivauva) ja kun nukutti rattaisiin pihalle, niin ei kyl viittiny jättää kahdes tunniks ikkunaa auki. Mun yks tuttu ei hommannu eka itkaria, sit se huomas istuvansa ne pari tuntia toppatakki päällä avoimen ikkunan ääres ja tajus että tartteekin sen itkarin. Kun ei tunnu kivalta ajatuksesta, että vauva itkee herättyään vaunuis ties kuinka kauan ja sä et tiedä mitää asiasta. Tai ainaki mulla oli niin. Mut tää nyt on vaan mun mielipide. Mä nyt oonki niin varovainen, mulla oli aina semmonen vahva ritiläki vaunujen suojana, se kissasuoja. En luottanu mihinkään hyttysverkkoihin. Ja pinniksenki päällä oli ritilä ku meillä on itellä kaks kissaa, joista toinen on aika tuttavallinen, tulee munkin rinnan päälle monesti makaamaan. (eikä auta sulkea makkarin ovea, ku tuo kissa osaa avata ovet)

Dodiih, nyt huutelee esikoinen tuolla. Mukavaa päivää kaikille!

Koralli & Aarre 14+6 (jee kohta viikot vaihtuu taas)

Vierailija

Viikonloppu meni nurmikkoa istutellessa ja sen kyllä tunsi selässä sunnuntai illalla. Olin ihan varma etten tänään enää sängystä nouse, mutta onneksi sauna ja venyttely teki tehtävänsä ja nyt ei arista kuin pikkuisen.

Toivottavasti nuo teidän näkemät sateet ovat tulossa meille päin, koska kaivossamme ei vesi riitä koko tilusten kasteluun ja nurmikko ei kyllä nouse jos kuivuus jatkuu.

Liikkeitä tuntuu jonkin verran, mutta ei hirveän selkeästi. Neuvola edessä huomenna joten toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt kun toista odottaa olen ollut jotenkin enemmän huolissani. Ensimmäsen raskauden otti niin kuin se tuli, mutta tästä toisesta on jotenkin ihmeellisiä odotuksia kuten liikkeet, vaikka en niitä vielä tähän mennessä ensimmäisen kanssa kaan tuntenut.

Mitään ei olla tulevalle lapsoselle ostettu, eikä mitään juuri varmaan osteta. Kaikkea tavaraa kun on kertynyt omasta/siskojen takaa. Turva kaukalo ostetaan käytettynä kaverilta siskon kanssa puoliksi se on varmaan ainut hankinta näin alkuun.

Hyvää viikkoa kaikille.

Zuzanna

Vierailija

Lisäsin sut listaan. Muokkasin nyt tuon listan uusiks. Pois kaikki värikoodit jne. On ne mulla wordissa tallessa, jos sattus, että saadaan vielä värit tänne palstalle joskus takasin.

Tylsää on tuo, että pitää pätkiä, kun ei hyväksy niin pitkää viestiä. Oisko se jonku spammin varalta se rajoitus päällä tmv. No, meneehän tuo noinkin. Pääasia, että on nyt luettavassa muodossa.

Nyt nukkumaan, väsy on.

Koralli 15+3 jo (ja kyllä nämä viikon verran tuntuneet tuntemukset taitaa olla vauvan liikkeitä. Joka päivä on tuntunut kerran joku muksahdus, siitä se varmaan lisääntyy, hieno homma)

Vierailija

Kuuntelen tässä anna erikssonin "tanssin vaan"biisiä..

Tää on jo seittemäs hyvä päivä,kaikkien niiden kurjien kuukausien jälkeen..toivottavasti ne migreenit ja sairaalareissut takana.

On ollu niin hyvä olo että alkaa jo tosiaan unohtaa menneet päivät ja nauttimaan tulevista hyvistä päivistä.

Viikoloppu meni mokillä kukkia ja puita istutellessa,saunoessa,kalastaessa,soudellessa,hyvän ruuan laitossa ja kaksin rakkaan (ja palleron) kanssa.

Vauvalle oon käyny aiemmilla viikoilla aina ostaa jotain kun ei ole ollut migreeniä tai yleensä ottaen päässy sängyn,vesa ja jääkaapin lähettyviltä lähtemään.Se on ollu mun mielen kohennukseks,vaikka tiennyt olen aina että seuaava päivä on extra huono..mutta on vielä paljon hankkimatta..kokoajan tekis kyllä mieli vaan shoppailla kaikkee...:) ja siitä tulee tosi hyvä mieli:)

Kaikille oikein hyviä ja iloisia päiviä!

Leila rv 17+4

Vierailija

Onko muilla ollut ongelmia msn:n kanssa? mä en saa millään viestejä meneen läpi. Ja nyt en enää jaksais edes yrittää. Toivottavasti tää palsta toimii, muuten viskaan varmaan koko tietokoneen ikkunasta pihalle...

Väsymystä ja selkäsärkyä löytyy täältä suunnalta. Rakenneultraa odotellessa, vielä olis vajaa kaks viikkoa siihen. Koko viikko ollut töissä pirun kiireistä ja vaan kiihtyy juhannuksen lähestyessä. Täytyy kyllä vääntäytyä yöpuulle, vei viimeisetkin voimat tää hemmetin tappelu koneen kanssa.

Shayen 17+1

Vierailija

Noista neovola käynneistä vielä. Toi 9 viikkoa tuntuu kyllä tosi pitkältä ajalta joten olen ihan tyytyväinen tuohon 5 viikkoon. Kyllä meilläkin periaatteessa on neuvola käynnit normaalisti ja olen jo käynyt kolme kertaa. Nyt vaan mun viikot menee kuulema niin, että ensi kerralla saan jo sen kelan paperin, siksi kai halusi siirtää vähän pidemmälle tuota käyntiä. Tosin nyt kun on se ultra siinä välissä niin ei siitä niin paljon ole haittaa.

Mutta niin kuin Simppu sanoi, itsekin alan kyllä aika äkkiä vainoharhailee jos ei neuvolaan pääse säännöllisesti.

Ihanaa päivää kaikille.

Vierailija

Tuo esikoinen on reilut kolme kun kakkonen syntyy, ja kävelee jo nykyjäänkin tosi hyvin esim. ratikka- ja bussipysäkille ja puistoihin ja muualle. Mut epäilyttää, että mitenköhän suostuu ensi talven loskakeleissä omin jaloin menemään, eikä silloin myöskään mikään sisarlauta kärryissä auta, kun Helsingin loska on ihan todella rasittavaa sellaista ja laudan pienet pyörät jää armotta jumiin.

Mutta uusia tuplarattaita ei kyllä lähdetä 3,5 v lapselle ja vauvalle enää ostamaan, ehkä se sitten vaan menee niin että pärjätään miten kuten talven yli ja sitten seuraavana talvena onkin jo ihan eri tilanne taas.

(.) meillä on käynyt paljon vieraita viime päivinä, eilen kaveri kolmen koiransa kanssa (lapsi oli riemuissaan) ja tänään ystäväperhe, johon odotetaan heinäkuulla kakkosta ja niiden ykkönen on meidän esikoisesta puoli vuotta nuorempi. Se on niin mukavata kun nuo kakarat leikkii yhdessä ihan omilla taajuuksillaan ja aikuiset saa vaihteeksi jutella rauhassa käyttäen peräti kokonaisia lauseita... ;-)

Tsemppiä kaikille teille joilla jotain pientä vuotoa on, uskotaan ja toivotaan että ovat vaaratonta lajiketta.

-zel & z, 18+5 vasta tänään, toisin kuin toissapäivänä yritin väittää.

Vierailija

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville! Oma raskaus on kyllä ollut niin helppo että ihan pelottaa... no vielähän tässä ehtii tulla jos jonkinlaista vaivaa. Esikostakin kaikenlaista kremppaa oli loppuvaiheessa.

Mäkin oon alkanut vähän tuntea liikkeitä. Eilen kun Muruliini kiljui vuoteessaan kun ei halunnut nukkua, pikkuveikka alkoi villiintyä myös. Ihmetteli varmaan, että mikä siellä kiljuu. Ihana että jotain tuntuu niin tietää että hengissä siellä ollaan.

Mä oon vasta ostanut muutaman kestovaipan ja vaatteen vaaville. Paljoa ei tarvitse edes hankkia, jotain vaatteita varmaan koska esikoinen oli kesävauva niin vähän on ohuita marraskuulle. Sitteri ja leikkimatto oli lainassa kaverilta, ja heille tulee myös vauva eli ne pitäisi hankkia. Liina mulla on mutta jonkun kantorepun ajattelin hankkia. Ja sitten niitä kestovaippoja. Eipä kai muuta, kun esikolta on kaikkea tallessa. Varmaan innostun kyllä shoppailemaan vaikka mitä jos vaan rahaa on. Esikon aikana en uskaltanut ostaa oikein mitään, ja kun syntyi etuajassa niin hätä oli että mihin sen puen.

Tällaisia tänään. Taidan painua yöpuulle.

murunmamma ja pikkuinen rv17

Vierailija

Toi syöminen on kyllä on kyllä ongelma täälläkin, kun mitään ei tee mieli!jääkaapille kun menee ruoka-aikaan niin oven kun saa auki se on sit samantien jo kiinni..Eikä yksin tuu oikeen tehtyä ruokaa...Jukurttia ja hedelmiä menee ja välillä kunnon leipä ja salaatti jos vaan huvittaa tehdä.Ja juoma puoli unohtuu aina,en ikinä muista..!Eilenkin meni vaan kuppi teetä ja kahvia.Sit kun saat sen tuopin vettä käteen nii huomaa että on hetkessä tyhjä..

Nyt vaan on ollu niin hienoja päiviä että kaikki aika menee melkeen ulkona ja oon taas joka päivä ollu ostoksilla..

Mies parka raataa päivät töissä ja minä tuhlaan kaupungilla ja kaiken lisäks saa kestää mun oikuttelut..

Tekis mieli ostaa miehelle jotain "hyvitykseks"mutta MITÄ?

Vois varata syksymmälle jonkun kylpyläviikolopun,mutta en ole oikeastaan kovin monessa paikassakäyny,onko teillä kokemuksia mikä ja missä ois hyvä?turussa mitään kivaa?

Vointeja kaikille<3

Leila rv17+6

Vierailija

Ja niin se aika vaan menee.. minusta ei kyllä ole kauaa ku oli se 6+viikko menossa:Dja nyt jo 17+..huh huh..

olo on ajoittain huono ja ajoittain hyvä.. simissä nyt heiluu ja näkyy mitä sattuu mutta ei jaksa välittää ku haluais oikeesti nauttiaki tästä mahasta joskus.. eilen kaupassa tuli ihan hirveä heikotus ja tunut että ei pystyssä pysy mutta sinnillä vedin reissun loppuun asti..

eilen tuli iloisia uutisia ystäväparilta, heille on syntynyt pikkuinen prinssi:)kyllä sillon ku vastattiin heille että ei tämä aika kulu, sata vuotta aikaa vielä että saapi itte laittaa viestiä..mutta kyllähän tämä aika menee, ihan tarpeeksi nopeaa..

joku oli jo hankintoja tehny!!me ei olla ostettu mitään vielä, vaunuja olen katsellut mutta en ostanu, en edes vaatetta tai mitään..varmaan vasta elokuussa uskalla alkaa osteleen yhtään mitään, eipä tuolla onneksi ole kiirettä mutta olishan se kiva silitellä ja viikkailla pikku pyykjkiä ja laittaa sänkyä mutta sinne on vielä aikaa:)jätän kuitenki kaikki ihan viime tippaan..

ONKO JOKU MUU OSTELLU JO JOTAIN UUDELLE TULOKKAALLE???

huono ilma on ulkona, vettä tulee taivaan täydeltä ja harmaalta näyttää..ei pääse esikon kans ulos..

vauva on aktiivinen varsinki iltaisin, ja välillä ihan ärsytykseen asti, se sattuu ja pistää ku vauva puskee niin kosvati..mutta ihana tietää että masussa kaikki on kunnossa vaikkka itellä onki huono olla..

mutta nyt pitää mennä katsomaan¨mitä esikko touhuaa ku on niin hiljaa..

simppu rv 17+5

Vierailija

Onneksi korallilla kaikki hienosti.. nyt vaan sitte otetaan iisisti:D

Mie olen samaa mieltä tuosta itkuhälyttimestä.. en olis mitenkään tullu toimeen ilman sitä..paitsi jos nukuttaa vauvan aina sisään..Mutta kuten korallikin niin minäki olen tosi varovainen.. olisitta nähneet ku eka kerran pistin pojan ulos nukkumaan.. äiti tuli kylään ku poika oli vähän aikaa jo nukkunu.. no poika rupes kitiseen ja äiti meni kattoon.. se oli aivan järkyttyny kuinka paljon olin pistäny vaatetta!että eihän pieni saa happea ku oli niin paljon kaikkea.. pojalla oli body,housut,toiset housut, paita, villapuku, kahdet villasukat,kevyt vanupuku, toppapukju ja vielä kolnme erilaista lakkia, ja sitte vielä makuupussin sisässä, vaunujen kopassa(topattu) vaunujen topattu jalkapeite pällä ja sitte vielä laitoin tuulisuojan, harson ja villaviltin päälle:D:D

Ei ihme ettei poika oikeen halunnu nukkua:Dsillon mie ajattelin että entä jos sillä tulee kylmä:D no virheistä oppii:D:D

Pääkivulla alkanu aamu.. huomenna menen sinne verikokeisiin ja perjantaina saan vastaukset..tänään lähdetään kaupunkiin, pitäis ostaa itelle jotku caprit ja toppi ku meinaa olla aikas lämmin ilma:D mieski ehti eilen polttaa ittensä töisssä,koko päivä hihaton päällä 6-19 niin kyllähän siinä palaa:)

Mulla ei vieläkään maistu ruoka, yleensä, joskus on sellasia päiviä että maistuu oikein hyvin mutta yleensä ei juuri tule syötyä..ja sittenku sitä ei muista syyä vaikka pakolla..äiti ja sisko yrittivät väkiste syöttää mulle oikeen rasvasta suklaakakkua mutta eipä tuota tullu syötyä.. Täytyis saada puntari kotiin niin vois vähän tarkkailla että jos vielä laskee niin pitää kirjottaa lappuja että muista syödä!!ja liimata niitä joka paikkaan:D:D

Mutta nyt menen aamupalalle, jos vaikka lasin jugurttia sais alas:S

Ja viikotki vaihtu:Djippii..kohta puoliväli:D

Simppu rv 18+0

Vierailija

Kesäloma sitten alkoi paitsi miehellä ( jos sopiva rauhallinen hetki tulee töiden lomassa voi yksityisyrittäjä ehkä pari päivää pitää) ja piristävä kesäsade oli heti aamusta kun vein esikoisen sporttileirille!!

Pidettiin eilen yhdistettynä kesäkauden- ja uuden paviljongin avajaiset. Mutsi ja systeri tuli kylään ja grillattiin ja syötiinkin sitten ulkona. Nyt on aivan mahtavaa kun pystyy syömään niin paljon kuin napa vetää :)

Masusta tuntuu liikkeitä nyt jo joka päivä mikä on helpottavaa. Taitaa tulla rauhallinen kaveri tai sitten liikkeet ei pahemmin tunnu istukan paikasta johtuen.

Tänään on taas fysioterapeutille aika tuosta kädestä jotta saataisiin liikeradat takaisin ennen vauvan tuloa. Käsi ei vieläkään nouse olkapään tasoa ylemmäs.

Pitää ottaa nuorimmainen mukaan kun ei iskä ehdi kotiin enkä muutakaan hoitajaa saanut. Poika pian 6v haluaa harjoitella kotona oloa yksin. Hienosti on mennyt kun on pari kertaa ollut.

Keskiviikkona olis neuvola joten siihen saakka hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista kesäkuuta!!

Moschino rv17+4

Vierailija

Zuzazannalle vaan nopeasti kommentoin noista neuvolakäynneistä. Mulla siis eka neuvola rv8, lääkäri rv14 ja nyt sitten seuraava kerta vasta rv23! Tuohon tulee siis 9 viikkoa väliin. Onneksi mullakin on toi ultra tuossa välissä, mutta kuitenkin. Terkka vaan sanoi, ettei toissynnyttäjän tarvitse niin monta kertaa käydä kun tietää jo mikä on normaalia ja mikä ei.... Miten te muut? Montako kertaa olette jo käyneet neuvolassa? Mä kun Tekay:n sivuilta katoin, niin laskin, että mun ois pitänyt jo 3krt käydä ja neljäs kohta.... Täällä varmaan säästetään noissa terkka käynneissäkin.

Mut nyt tiskaamaan...

murunmamma ja pieni rv17+1

Vierailija

Kieltämättä on upeaa, kun olo on niin paljon parempi kuin aikoihin. Mukava lukea, että aika monella meistä on jo pahoinvoinnit ohi. Voimia niille, joilla se vielä jatkuu. Huonovointisena on niin vaikea kuvitella, että se voisi jossain vaiheessa helpottaa, mutta onneksi niin käy lähes aina.

Me vietettiin loppuviikko etelämmässä ja saatiin nauttia kesäisistä keleistä. Täältä pohjoisestakin oli sulanut melkein kaikki lumi sillä aikaa ja korvasienet näyttää alkavan nousta pihalle. Porotkaan eivät olleet syöneet sillä aikaa pihalle unohtamiani orvokkeja!

Pigmenttimuutokset seuraavat toisiaan. Viime viikolla tosiaan bongattiin se linea negra ja aurinko käristi kasvoille pari maksaläiskää. Sain vinkin tutulta, että kannattaa käyttää aurinkovoiteita, sillä raskausaikana putkahtavat läiskät eivät välttämättä kaikki lähdekään myöhemmin pois. Oletteko te hoitaneet ihoanne jotenkin erityisesti raskausaikana? Käytättekö öljyä tms. vatsan iholle?

Mulla on paino vihdoin noussut vähän laskemisen sijaan. Tarkempia numeroita voinnistani saan vasta torstaina, kun viimeviikkoinen neuvola jouduttiin perumaan. Odotan sitä ihan positiivisella mielellä, koska pääkipukin jätti mut jo ja seurana on enää tämä väsymys. Vauva ilmoittelee itsestään autolla ajaessani ja nukkumaan mennessäni hennoilla kosketuksilla mahaan - potkuiksi niitä on vaikea mieltää.

Ruskanodotus, rv 17+2

Vierailija

Ja täällä töissä on vähän hankalaakin, kun trafiikkia tuossa selän takana on jonkin verran. Mutta josko nyt taas muutaman rivin yrittäisi saada aikaiseksi...

Hankinnoista on ollut puhetta. Meillä on ONNEKSI vielä tallessa nuo kuopuksen isommat (=kalliimmat) jutut (hoitopöytä, kaukalo, vaunut yms). Oli nimittäin vasta tammi-helmikuussa puhetta, että myydään ne kaikki pois, kun niille ei pitänyt olla enää tarvetta. Mutta maaliskuussa sitten paljastui meille tämä jymy-yllätys. Eli joskus on tällaisesta hitaasta/laiskasta toiminnasta hyötyäkin ;). Vaatteita ehdin kyllä jo myydä suurimman osan pois, eli niitä pitäisi hommata. Äitiyspakkauksen ajattelin nyt taas ottaa (kahdelta ekalta otin, mutta kahdelta nuoremmalta en), kun on tosi kivat kuosit tänä vuonna. Ja meidänhän naapurissa on lastentarvikekirppis eli myös sieltä tulee varmasti täydennettyä varastoa! Vielä tosin en ole edes osannut alkaa vauvanvaatteita katselemaan saati että olisin uskaltanut niitä ostaa. Voipi olla, että YRITÄN käyttää vähän enemmän tällä kestoja, joten niitä pitäisi hommata lisää. Ja sitten sitä myöden kuivausrumpu, muuten talvella kuivaustila loppuu kesken.

Myös oman äitiysvaatevaraston ehdin hävittää minimiin (muutama vaateparsi ei ole mennyt kaupaksi), joten niitä täytyy hommata lisää. Nyt kun olen töissäkin, niin täytyisi olla jotain siistiäkin päälle pantavaa ;)..

Omaan napaan ei kuulu ihmeellistä, olo on hyvä ja melko energinenkin. Edellinen neuvolakäynti oli silloin pari viikkoa sitten ja seuraava tarkastus on rakenneultra kuukauden päästä ja siitä viikon päästä on vasta neuvola. Täällä ei liian montaa aikaa viitsitä antaa ;). Tästä syystä hommasinkin itselleni sen kotidopplerin, jolla sitten kuuntelenkin jumpsutuksen lähes jo ilta! Hentoisia liikkeitäkin tuntuu päivittäin!

Aurinkoista viikkoa kaikille ja toivottavasti lopuiltakin heikotukset ja huonot olot loppuu!

maria80 rv 16+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat