Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TORSTAIHIN HELMIKSET***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (8)

Vierailija

Ja tervehdys töitten lomasta (pomo lähti hammaslääkäriin, joten minä tulin tänne...)

Alkuviikko hujahti vapailla ja lasten kanssa (ovat syyslomalla)puuhastellessa. Maanantaina kävin neuvolassa ja sain vinkin harkita sairaslomaa. Minulla kun on ollut nyt jonkun verran kipeitä supistuksia ja verenpainekin oli koholla. Stressiä töistä... Mutta kun poiskaan ei oikein voisi olla.

Ja sitten gallupien pariin. Jos olisi rahaa yltiöpäisen paljon, hankkisit tulevalle uudet vaunut, turvaistuimen, sellaisen Stokken munanmuotoisen sängyn, läjäpäin vaatteita....*vajoaa haaveisiin* Joo, ja sellaisen viihdekeinun sille myös ostaisin.

Isänpäiväksi olen ostanut aina jotain pientä, vaikkei mieheni kahden lapseni oikea isä olekaan. Mutta koska hän on on arjessa isänä heille, en näe syytä olla muistamatta häntä isänpäivänä. Lapset tekevät koulussa aina kahdet kortit, joten niin oikea kuin tämä arki-iskäkin saavat omansa. Lahjat he valmistavat tälle arki-iskällemme. Tuleva vaavimme on biologisesti eka lapsi miehelleni, joten isänpäivälahjaksi olen ajatellut jotain isyyspakkauksen tyylistä survival-pakkausta... :)

Liitoskivut hankaloittavat aika lailla jo kävelyä. Hankin viime viikolla Patrician tukiliivin ja kyllä siitä pientä helpotusta on kävellessä. Työmatkakin sujuu 5 minuuttia nopeammin kuin ilman liiviä.

Terkuin laivakoira rv 23+4

Vierailija

Mä olen oikeasti tänään koko päivän vaan lorvinut ja surffaillut netissä, kävin vielä ostamassa karkkipussin evääksi...oikein hävettää =) Mä en kertakaikkiaan jaksa, illalla vielä ois yksi kokous johon tarvii mennä. Ja leipoakin pitäisi mun kanssa, sunnuntaina pojan 2v. synttärit. Mummille pistin tilauksen tuoda FP:n parkkitalo, kun en kertakaikkiaan ehdi itse ostoksille, niin mukavaa kuin se olisikin =)

Sitten galluppeihin: Mä tilasin meidän iskälle sellasen kivan teksti T-paidan, sitten jotain namia siihen päälle. Syömään mennään sitten koko perheen voimin varmaankin.

Jos mulla olisi määrättömästi rahaa... ihania vaatteita ostaisin vauvalle pilvin pimein, ja sen FP:n vauvakiikun ja mitähän vielä...sellasen soivan potan ja Bumbo-sitterin ja TrippTrapp -syöttötuolin...Mä olen kyllä jo nyt törsännyt ihan älyttömästi rahaa lapsiin vaikkei sitä määrättömästi olekaan=) Esikoiselle ostin mm. sen Stokken pinniksen josta laivakoirakin haaveili, on kyllä ollut ihana!

Vauva on tänään ollut tosi ahkera potkuttelija, yrittäneekö piristää laiskamatoa äitiään=) Nytpä taidan ruveta siivoamaan pöytää ja siirtymään kotia kohti, jospa sitten huomenna tehtäs taas töitäkin.

Mukavaa torstaita!

Manna ja eekuli 21+6

Vierailija

pääsin just koulusta. Kylläpähän oli taas uuden kurssin aloitus.. Ei sit paljoo enempää voi itteensä tyhmäks tuntee... No, onneks en ollu ainut siitä luokasta... Kun kuvittelee kansantalouden yhdistettynä yli-innokkaaseen opettajaan.. huh huh..

siitä tamperelaisten tapaamisesta... Mikähän päivä sit ois paras? Ehdotin silloin sitä keskiviikkoo.. Se ja perjantai on oikeestaan ainoot, jotka mulle kävis, mut koitetaan päättää sellanen et ees mahdollisimman moni pääsis mukaan.

Tänään on masussa ollu kovin vilkas päivä. Jos sit vaikka nukuttais yö kunnolla.. =)

Illan jatkoja kaikille!

Jansku & Möhkis 21+3

Vierailija

Täällä sitä taas kukutaan ennen kukonlaulua ja täysin virkeänä. Mikäli menee samoin kuin esikkoa odotellessa niin alan heräileen jo aamuyöstä. Ehkä tämä on valmistautumista niihin aikasiin aamuihin ja yöheräilyyn joita vauva tuo mukanaan :)

Ajattelin leipoa tänään lauantaita varten. Kaverit halus järkätä mulle vauvakutsut ja ne on nyt lauantaina. Normaalisti ne pidetään jotain kuukautta ennen laskettua-aikaa, mutta saatiin nyt kaikki kokoon joten sama kait se. Mulla asuu kaverit niin ympäri suomea, että yhteen saattaminen on todella vaikeaa. Huomenna Ikean reissun yhteydessä otetaan esikon kummitäti mukaan Vantaalta. Hän on se parasystävä joten olen onnesta soikeana kun nähdään taas =)

Miten se ensi viikon tapaaminen (Tampereen) joko päivä lyötiin lukkoon? Se keskiviikko? Jollekin ei sopinut. Mulla on menoa tiistaina eli jos vaihdetaan päivää niin toivottavasti se ei ole se. Paikkaa ei ilmeisesti ole vielä päätetty. Oisko taas se Stockan kahvio? Mulla ei tule mitään muuta mieleen. En kauhean korkealle arvosta tätä Tampereen kahvila tarjontaa. Me käydään aina Amurin helmessä kahvittelemassa joka on mielestäni Tampereen paras paikka, mutta se ei ole aivan keskustassa enkä tiedä miten myöhään auki. Jos joku tietää jonkin kivan paikan niin ilmoittakoon.

Talvitakki asia ratkesi mulla eilen kun sain kaverilta, joka mua isompi kokoinen, takin lainaksi. Takki on ainakin vielä mulle reilu, mutta eiköhän se siitä ja ainahan sitä voi hiukan " parannella" huiveilla yms.

Masukki potkii nyt siihen malliin, että on taas aika nousta jalotteleen. Täällä ei paljoa saa paikoillaan olla...

Birdy ja Nirppu (potkija) 21+6

Vierailija

Tampereen kahviloista kun oli puhe, jos ette ole vielä käyneet Wanhassa Vaniljassa Anttilaa vastapäätä, niin suosittelen! Ns. sisustuskahvila, jossa kaikkea ihanaa suolaista ja makeaa : )

Minulle sopii tapaaminen ensi viikolla periaatteessa mikä päivä vaan, pienellä varauksella riippuen vähän miehen työmatkoista ja esikoisen kuskaamisesta.

Vierailija

Olen jotenkin onnistunut pysymään poissa lähes pari viikkoa palstoilta. Eilen en ihan ehtinyt vastailemaan kun yritin käydä lukemassa mitä helmiksille on tapahtunut tänä aikana. Itkuksi meni kun joukosta oli poistunut helmiä.

Mitään ihmeempiä ei tänne kuulu, ensi viikolla olisi neuvola. Tänään ajattelin lopultakin laittaa ne Kela-paprut eteenpäin..kun olen niin venyttänyt sitä päätöstäni äitiyspakkauksen suhteen. Päädyin nyt siihen rahaan mikä aluksikin oli mielessä. Esikoiselta on niin paljon vaatteita (tosin vaaaleanpunaisia) jäljellä ja kuitenkin sitten lahjaksi tulee uusia nuttuja ja tuskinpa itsekkään maltan olla ostelematta lisää. Sen rahan kun ajattelin sitten käyttää pieneen toppavaatteeseen yms, se kun on joka tapauksessa ostettava.

Viime viikon olimme Teneriffalla lämmössä, pikkaisen oli tuskainen olo siinä 30 asteen helteessä...varjon alta en juuri poistunut kuin uimaan. Nyt on sitten yritetty tämä viikko saada neitiä takaisin suomen rytmiin, uskomatonta miten tuo 2 tunnin aika ero sotki kaiken. Nyt itaisin kukkuu vielä 10-11 aikaan virkkuna kuin käki ja aamulla vaan kääntää kylkeään. Tänään sanoin tarhaan, että älkää antako nukkua päikkäreitä..josko se auttaisi.

Siitä tamperelaisten tapaamisesta, minulle ei ensi viikolla käy maanantai ja keskiviikkokin on vähän niin ja näin (silloin aikuinen lapsi jumppa...eli pitäisi saada mies sinne tytön kanssa ujutettua, meillä kun osataan odottaa tuota jumppaa). Onko torstai ajatuksena jo tuhoon tuomittu?

Marcel 25+ (tai jotain sinnepäin, neuvolakortti ei mukana)

Vierailija

Täällä pohjoisessa on taas ihmeellinen sää, eilen oli maa jo valkoisena ja lunta satoi, tänään sitten taas mittari näyttää +5 ja on ihan märkää. Noh, parempi niin, meillä kun ei oo vielä autossa talvirenkaat vaihdettuna, eikä oo kiva olla jumissa kun tiet on ihan liukkaat...

Kesä/talvi-ihmisistä oli eilen keskustelua: mä en kyllä ole kumpikaan. En erityisemmin pidä helteestä, enkä pakkasesta, joten sellainen +10-+20 on mulle ihanteellinen olotila. Oon siis lähinnä syksy/kevät-ihminen :)

Täällä olen jo muuttotunnelmissa, muutto on siis vasta joulun jälkeen, mutta kova ois hinku jo päästä uuteen kotiin... Varsinkin kun tää pohjois-Suomi vaihtuu etelä-Suomeksi, ja ollaan taas lähempänä kaikkia tuttavia ja kavereita. Mutta kylläpä hirvittää, että miten tuo esikoinen siihen suhtautuu... Ja vauva sitten vielä reilun kuukauden päästä muutosta... Oih ja voih. FannyK:lle - Lentolaan muutetaan, mutta en tunne Kangasalaa juur ollenkaan, jotta edes itse tietäisin muita paikannimiä... :)

Pistänpä pöhkön GALLUPIN:

Jos teillä nyt olisi rajattomasti varaa, niin mitä ostaisitte/hankkisitte uudelle vauvalle?

Minä varmaan hankkisin kokonaan yhtenäisen lastenhuoneen kalustuksen hoitopöytineen ja pinnasänkyineen, tekstiileineen ja mobileineen :) On nuo esikoiselta jääneet kuitenkin kaikki niin eri paria.

Päivänjatkoja!

Minde ja kaveri 24+1 (luulisin)

Vierailija

Täälläkin sama ilmiö kuin muualla Suomessa: aurinko paistaa ja ollaan plussan puolella, eilisen pakkasen jälkeen. Eilinen tentti meni tosi hyvää, saa huokaista helpotuksesta! Seuraava ja viimeinen tentti on tammikuussa, teen se aikaisemmin kuin muut, jotta saan psykan opinnot (mahdollisimman) valmiiksi ennen vauvan syntymää. Loput opintosuoritukset ovatkin tehtäviä, toivottavasti helppoja.

[color=red]Gallup: mitäköhän ostaisin, hmm... Varmaan todella hienon (ja kalliin) pinnasängyn ja hoitotason, ja kaikkia maailman turhia vempeleitä (itsestään heiluva sitteri yms.). Sitten varmaan jotain hienoa elektroniikkaa, itkuhälytin jne. Kaikkea kyllä on, mutta ei mitään kalliita ja erikoisia malleja, ihan tavallisia vaan. Myös jotkut ihanat vaunut kaikilla hienouksilla (kääntyvät pyörät tms.) *haaveilee* [/color]

[color=orange]marcel= meillä ihan sama juttu (tosin ilman sitä ihanalta kuulostavaa lomaa :o) ) tuon tytön valvomisen kanssa. On hoidossa n. 3 päivää viikossa, ja usein menee hoitoon vasta klo 10-11. Rytmi on siis ihan kamala, nukkumaan klo 23 ja ylös - jos mahdollista - klo 10-11... Itse olen illan virkku ja aamun torkku. Kai se rytmi tästä normalisoituu, ainakin viimeistään kun vauva saapuu :o) Vaikka tyttö on nyt kahtena aamuna noussut klo 7 aamulla hoitoon, niin päikkärit nollaavat tilanteen - valvoo silti myöhään. Nukahtaa väkisin, kuulemma..[/color]

AURINKOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!

Terkuin Pikri & Nuppu tasan rv 22+0

[color=lime]P.S. Galluppia pukkaa täältäkin. Ostatko miehelle isänpäivälahjan?

Meillä tyttö varmaan tekee hoidossa kortin, ja jotain pientä voisi ostaa. Miehellä oli juuri synttärit ja nimpparit, eikä muutenkaan lahjoja kaipaa. Joku hauska ylläri voisi olla kiva, esim. elokuviin ja illallinen ravintolassa tms. Tai ehkä sittenkin joku, mihin esikoinen voi osallistua. Tai sitten teen isyyspakkauksen valmiiksi siihen mennessä.[/color]

Uusimmat

Suosituimmat