Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kauhea pettymys.clomifenin käyttäjät kaipaan apuanne!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

en sitten millään malttanut olla testaamati. ja pettymyshän siitä seurasi. oireita on ollut, mutta luultavasti ne on kaikki mielikuvituksen tuotetta. tämä on ensimmäinen clomifen kiertoni, ovulaation löysin tuossa kp 15, myös kp 16 viiva ole testissä tosi selkeä. nyt ollaan menossa kp 23. testasin varmaankin liian aikasin? oletteko milloin testanneet. jos kirjoja lukee, niin tädin pitäisi ilmestyä kp 28-29, eikö se ole 14 vrk tuosta ovulaatiosta? onko teillä clomifen aiheuttanut minkälaisia sivuvaikutuksia? ja ovatko ne kestäneet myös ovulaation jälkeen? vai vain sen ajan kun olet clomifenia sen 5 pvää syönyt? minulla on melkein ovulaatiosta lähtien ollut alavatsassa paineen tunnetta ja välillä ihme kipristelyjä. ja tätä on jatkunut siis jo lähes viikon. toivoin niin että nämä olisivat olleet raskaus oireita...mut ei kait sitten.

Kaipaan todella apuanne!! :(

Kommentit (9)

Vierailija

mulla on nyt toista kiertoa clomien 100mg kp3-7 lisäksi menogon 75iu kp8-10 (tässä kierrossa 8-13), kun follikkeli(t) kasvaneet pregnyl 5000, ja lugesteron (luget oli aiemminkin).

edellisessä kierrossa tuli yksi follikkeli, ultrassa kp11 14,6mm ja kp19 21,5mm, pregnyl pistettiin kp19.

tässä kierrossa ultrassa kp11 kaksi 12mm follikkelia, sitten piti tuikkia vielä kolme menogonia, kp14 molemmat follikkelit ok, pistettiin pregnyl, ja inssi tehtiin kp15.

nyt sain mukaan soppaan vielä viidennen valmisteen, aloitin metut inssipäivänä.

apteekkari ainankin rikastuu, jos ei muuta.

-ennis- kp17pp2

Vierailija

sen verran että kun ovistikkuun on tullut kp14 + niin siitä huipusta n. 24h niin munasolu irtoaa eli testi ei näytä muniksen irtoamista joten mun mielestä myös kannattaa oottaa vielä tovi testauksen kanssa,

olen itsekkin aika hätä housu mutta tässä pikkuhiljaa kun vauva olisi meille ollut jo tervetullut kohta kaksi vuotta on tottunut noihin negoihin niin alkaa jo ennemmin oottaa niitä menkkoja kuin testausta.

toivottavasti tärppää

ja tietty plussasäteitä lähettelen

t.äippä_67

Vierailija

Itse en kannata kovin aikaista testaamista, koska sillä saa helposti itselleen aikaiseksi vain pahan mielen. Mulla oli viimeisessä clomikierrossa ovis kp 15 ja tein Vilja-testin kp 31 ja silloin testiin piirtyi jo varsin vahva viiva. Hormoneista voi kyllä tulla vaikka minkälaisia oireita, mulla " raskausoireita" ovat aiheuttaneet lähinnä terot, clomeista mulla oli lähinnä kuumia aaltoja ne päivät, kun pillereitä popsin.

Niin tylsältä kuin se varmaan sinusta kuulostaakin, niin ota rauhassa testaamisen kanssa. Plussa ei minnekään katoa sillä, että testaat pari päivää myöhemmin. :)

Mia79 ja masumöyrijät rv 31+4

[color=blue]Enni-Maija:[/color] Muistan sut aikaisemmasta pinosta. Mitä lääkkeitä saitkaan clomien lisäksi, jos saan kysellä? Ja onko tässä kierrossa tehty seurantaa?

Vierailija

Olisi varmaan kannattanut odottaa vielä tuon testaamisen kanssa ;-). Mullahan oli clomit ekaa kertaa käytössä viime keväänä. Ovis oli n. kp14 ja kierron mitaksi tuli 28. Toisesta clomikierrosta tärppäsi. Testasin acon10:llä ekan kerran kp27/28 ja sain hyvin himmeän haamun. Valitettavasti rv8 paljastui, että kyseessä on tuulimuna.

Nyt on taas toinen clomikierto menossa tuon tuulimunan jälkeen. Edellisessä kierrossa ovis oli taas n. kp14, kierron pituudeksi tuli 27. Tässä kierrossa mulla oli ekaa kertaa luget käytössä oviksesta lähtien. Lugejen takia testasin kp28/28 pregent stickillä (siis että tiedän, voinko jo lopettaa, kun oli niin voimakkaat menkkaoireet) ja sain hyvin hyvin himmeän haamun. Peräkkäisinä päivinä testasin myös acon10:llä ja edelleen tuloksena haamut. Nyt saa mennä muutama päivä ennen kuin uudelleen testaan. Haluaisin kuitenkin nähdä vähän vahvemman viivan ennen kuin tähän voi uskoa.

Mulla on ollut clomikierroissa oviksen jälkeen mahanippailuja ja rinnat tavallista kipeämmät, vaikken ole ollutkaan raskaana.

Toivottavasti sulla nega muuttuu vielä plussaksi! Odottele rauhassa uuden testin tekemistä. Plussaonnea!!!

Vierailija

Taisit vain testata liian aikaisin... odottele rauhassa sinne että kuukautisten pitäisi alkaa. Ja jos eivät ala, testaile uudestaan.

Mulla nousee täällä savua korvista. Kärsin pahoista vuotohäiriöistä, kierto 26päivää, tulee kuukautiset ja loppukierron tuhruttaa. Terolutit ja primolutit testattu eriannostuksilla, ei mitään apua. Estrogeeniä olen myös kokeillut, eikä nekään auttaneet.

Nyt sain sitten ensimmäiseen kiertoon clomit. Oviksen tunsin ja tuli testiinkin selvät viivat(mulla ei seurantaa) ja olin hurjat 10päivää kuukautisten jälkeen vuotamatta. Ja sitten alkoi taas tuhru...

Laiton lääkärilleni mailia tästä, ja vastaus oli tälläinen

>Hei vaan!

>Clomifenin vaikutus on munasarjan munasolua tuotantoa kiihdyttävä >vaikutus. Jos munasolu kehittyy sen seurauksena, pitäisi myös >kierron olla kutakuinkin säännöllinen. Toki voit käyttää Terolut hoitoa >aina sen loppukierron 10 pv:n ajan( kp 15.-24.) myös Clomifenin >aikana.

>Kuten viimeeksi mainitsin, sinulla on mitä todennäköisemmin >vuotohäiriö, jonka syynä on epätäydellinen munasolun >irtoamistapahtuma. Tämä olisi todennäköisin selitys.

>Jos vuotohäiriö hoidettaisiin todella kuntoon, paras tapa olisi e-pilleri >tyyppinen valmiste, mikä nyt siis ei tule kyseeseen.

>Toivotaan että raskaus alkaisi, mitään estettä sille ei näin ollen pitäisi >olla. Onnea yritykselle!

Joten eipä tässä taida auttaa muu kuin odotella loppuvuoteen että voin varata lapsettomuuspolille ajan.

Vierailija

mä aloitin clomit joskus 2002, ja saaliiksi on saatu niillä 3 keskenmennyttä ja yksi lapsi. synnytyksen jälkeen clomit eivät enää kahdeksassa kierrossa yksistään toimineet ollenkaan, ja nyt niiden lisäksi on muutama lääke. yhteensä varmaan vajaat kolmisenkymmentä clomikiertoa mennyt.

sivuoireita mulla on kuumat aallot, unettomuus ja muut nukahtamisvaikeudet, mielialan vaihtelut ja aivan sairas makeanhimo.

oireet alkavat noin 12h ekan annoksen (2clomia/vrk) jälkeen ja kestävät noin viikon tai puolitoista.

olen testannut clomikierroissa 14pv ovulaation (eli lh+ seuraavasta päivästä laskien), ja jos olen ollut raskaana, on ainakin haamu näkynyt. testeissähän sanotaan, että sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa... sun kiertosi vaikuttaa ehkä 28-30 pituisekta.

clomikonkari

-ennis-kp17pp2

Vierailija

Ihana kun olette jaksaneet vastailla.. :) päivä on kyllä mennyt mitä ihmeellisimpien tuntemusten parissa. Mutta ehkä minä sitten vaan hätäilen liikaa tuon testaamisen kanssa. Ku ei malta. Ehkä nuo alavatsa nippailutkin sitten liittyvät niiden clomien syöntiin. Vastailkaahan vielä niistä clomien aiheuttamista sivuvaikutuksista..

++ onnea teille kaikille, jospa tämäkin vielä plussais..

Vierailija

Käytin eka kertaa clomeja 2003. ensin käytin teroja kierron aikaansaamiseksi ja sitten kierron 5-9 päivinä clomia. Ovista en sen kummemmin bongaillut silloin, mutta luulen sen olleen siinä kp14-16 ja plussasin sitten kp 33 selkeen plussan. Joten taidat olla liian aikasisin liikenteessä sen testaamisen kanssa. testi näyttää vasta sitten kun menkkojen pitäisi alkaa niin jotakin. Toivottavasti sitä plussaa! malttia! Vaikka tiedän että se odottelu on ihan kauheaa. =)

Vierailija

tuli tohon edelliseen niin epäselvästi kirjoitettua..

ja ovis oli pelkillä clomeilla (silloin kun vielä toimivat) aina kp16 (lh+kp15)

Uusimmat

Suosituimmat