Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäisistä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voisiko joku kertoa vähän niistä ristiäisistä, lähinnä:

-minkäkokoinen/minkälainen liina teillä oli lapsen pään kuivaamiseen?

-minkälainen kynttilä palamassa pöydällä?

-mistä voisi tilata niitä servettejä, jotka oli nimellä varustettuja?

-ketä kaikkia oli kutsuttuna

-mitä hyviä ideoita ristiäisiä varten olisi?

Tai sitten jos joku laittais linkin johonkin vanhaan ketjuun ;)

Kommentit (3)

Vierailija

Lapsen pään kuivaamiseen meillä oli tämä tavallinen valkoinen äitiyspakkauksessakin oleva " puklausrätti" , jonka olin viikannut ja silittänyt oikein kunnolla.

Olin varannut pöytäkynttiläksi sellaisen valkoisen kruunukynttilän, mutta pappi toikin seurakunnan puolesta sellaisen ison paksun ja pitkän ns. ristiäiskynttilän, jonka laitoimme sitten pöytään.

Olimme kutsuneet ristiäisiin lähisuvun mummit, ukit, sisarukset perheineen sekä kummit.

Vierailija

-minkäkokoinen/minkälainen liina teillä oli lapsen pään kuivaamiseen?

Meillä on sellainen valkoinen, 25x25cm pitsireunainen liina, jonka mummo on väsännyt joskus 60-luvulla, sillä on kuivattu jo toisenkin sukupolven päät ;)

-minkälainen kynttilä palamassa pöydällä?

Hopeinen kynttiläjalka, vaaleansininen kynttilä ja sitten se kastekynttilä myös.

-mistä voisi tilata niitä servettejä, jotka oli nimellä varustettuja?

Tätä en tiedä...

-ketä kaikkia oli kutsuttuna

Isovanhemmat, vanhempien sisarukset lapsineen, kummit

-mitä hyviä ideoita ristiäisiä varten olisi?

Minusta oli mukavaa kun vauvakirja oli ristiäisissä ' vieraskirjana' eli yhdelle aukeamalla on sellaisia puhekuplia, joihin vieraat sai vapaasti ja nimettömästi tai niemllä kommentoida juhlia ja vauvaa, tuli ihan hauskoja juttuja! Myös isojen siskojen ohjelma oli kiva, he lauloivat. Kannattaa pyytää joku ulkopuolinen avuksi tarjoilupuolelle, että ehtii itse nauttia juhlista.

Uusimmat

Suosituimmat