^^ENSIKOIDEN EKA PÄIVÄPINO^^

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta Ensikot!

Kuten puhetta oli niin avataan nyt uusi pino niin ei tule NIIIIN pitkiä noista pinoista sitten enää...

Toivottavasti joku toinen ei just nyt samalla sekunnilla värkkää myös päiväpinkkaa!

Mulla ei just nyt aikaa muuhun kuin hyvän huomenen toivottamiseen, työt kutsuu valitettavasti : )

Plussaterkuin

- Jessica -

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Hienoa, että oot masiksen kukistanut! Ite oon kans aikoinaan ollut kyseisen kourissa, joten tiedän miltä tuntuu. Ja tiedän kuinka hyvältä tuntuu ku saa taas elämänilon palaamaan!!!!

Sitte pinnallisempaan asiaan heti suorilta! =) Joku mainitsi greippimehun juomisesta... Ite kanssa sorruin ostamaan kyseistä yökötystä litratolkulla, en vaan tiedä millanen määrä riittää tekemään tehtävänsä. Ja kun en todellakaan ole greipin ystävä ni aina parempi mitä vähemmällä selviän! =) Eli onks jollain tietoa? Nyt tietty tutut saa hepulin jos tunnistavat, mutta oon ajatellu, että jos jollain " luonnonmenetelmillä" onnistun paremmin raskaaks tulemaan ni ei maksa vaivaa... Joten helokkikapselit taitaa olla lähiaikoina kans ostoslistalla! Ja mitäs muita niitä nyt oli... No, noita ainakin kokeilen...

Vierailija

Mulla on vapaapäivä,aurinko paistaa ja olen illan yksin kotona.Ajattelin kohta aloittaa ihka-oikean kirjeen kirjottamisen!Opiskeluaikana olin hetken aikaa tuolla Afrikan sydämessä,ja sinne oli niiiiin ihana saada oikeita kirjeitä.siispä päätin antaa hyvän kiertää ja kirjottaa mun rakkaille tonne Aasiaan päin! :)

meillä nukutaan vaatteet päällä.Miehellä on aina housut jalassa,se kun nukkuu melkein ilman peittoa.Olis kuulemma liian väljä olo ilman.Mulla on usein niin kylmä,et pakko olla joku yöpaidan näkönen hepene päällä.Oviksen jälkeen usein joudun turvautumaan pyjamaan ja villasukkiin ja ottamaan myös miehen peiton käyttöön.Mutta joskus tulee kyllä käytettyä Pepsin taktiikkaa hyväksi.Tai meillä riittää sekin,kun aloittaa pussuttelun navan seudulta,niin...ainakin pääsee kainaloon nukkumaan jos ei muuta ;)

Olishan toi talonrakennus semmonen unelma!Me olemme kumpikin oikeita sisustus- ja remonttifriikkejä.Aivan onnesta soikeina kierrämme messut Messukeskuksessa ja haaveilemme ja vähän väliä pysähdymme lasilliselle viiniä tai lonkeroa.Sulkemisaikaan olemme jo hilpeällä tuulella ja hipsimme tyytyväisinä kotiin.Asumme tällä hetkellä niin kuin tämänhetkiseen elämäntilanteeseemme sopii.Pääsimme itse vaikuttamaan jo rakennusvaiheessa asuntoomme.Pikkuhiljaa tämä alkaa muistuttamaan meidän näköistä.Ihanan valoisa ja ihana eteläparveke lasituksella:istumme siellä usein iltaisin jo aikaisin keväällä ja myöhäseen syksyyn.Pieni vaavi mahtuisi hyvin,mutta mihin saisi mahtumaan sen kaiken tavaramäärän,mikä tulee vaavin mukana!!!Oikeesti-vauvat tarvitsevat tosi ison tilan vaunuineen,sänkyineen,hoitopöytineen,sittereineen,vaatekaapeineen,vaippoineen....no,olen kyllä valmis luopumaan omasta tilastani käärön hyväksi!

Käykää kertoilemassa piinaviikon oireistanne ja ovisoireista ja oviksen odottamisesta ja kiinnittymisoireistanne ja....4.päivä oviksesta ja tuntemusta vasemalla munasarjan kohdilla ja rinnat aavistuksen arat.Ei siis muuta raportoitavaa.

Heips vähäksi aikaa!

Vierailija

ollut niin kiirus päivä että vasta nyt ehdin palstailemaan ja huomasin että täällähän on käyny suorastaan kuhina! upeaa!

meillä mies ei nuku IKINÄ ilman boksereita ( no okei kerran kun vaatimalla vaadin ;)) mutta sitten taas ei huoli kyllä muuta päälle. tapoihinsa juuttunut.. no mie taas puolestani nukun aina sen mukaan onko kuuma vai kylmä, mutta pelkästään alasti nukkuminen ei toimi. kyllä meillä paulinea on ihan samikset miehet, kun meilläki tehoaa JOKA kerta navan pusuttelu ;) joskus kyllä olen huomannu, että mie olen se " viriilimpi" osapuoli, johtunee kenties iästä.........?? ja omasta luppoajasta......

jessica: mullaki on tullu se olo nyt, aivan vasta, että jatkuvasti on kiljuva nälkä, mutta kun alkaa syömään, niin sitä tuleeki kamala kuvotus olo ja hyvä että saa edes vähä alas menemään.. voisiko olla oireita??? OLISPA.

tarastella: minustaki on tärkeämpää että äiti voi hyvin ja on voimissansa lapsen kanssa, mutta kun ei tiedä niistä vaikutuksista niin onhan se vähä riskaabelia.. mutta kun en itse ole kunnollista masennusta ikinä kokenut, niin paha sanoa sitten sen kummemmin, muuta kuin että omien tuntojen mukaan kannattaa tehdä :) on se niin ihana selitellä kaikkea ympäripyöreästi :)

pikkuinen: ensimmäisessä kierrossa ehkäsyn(hormoni) lopettamisen jälkeen ei kannata kauheasti odotella säännöllisiä kuukautisia, mulla meni ainaki aivan päälaelleen. no eipä sillä, ne on edelleen sitä, vaikka aikaa on menny jo reilusti yli vuoden verran... :/ no mutta kärsivällisesti vain odottele että kierto palaa " normaaliksi" :) hyvähän siitä on täällä puhua :)

ja sitten katse kohti ommaa kultaista napaa :)))

kp 46, eli edelleen vahvasti piinaillaan ja huomaan selkeästi että alan TAAS kehitellä omasta päästä näitä oireita. hmm. kun oma pää ei vain usko että se on pahasta kun pitää itseään tällä lailla kiusata. mutta pari päivää sitten kerroin ku nännit oli aristuneet, no nyt ne on oikeesti niin kipeet, että välillä itkettää. ja ei ne oo ne pelkät nännit enää... :( joko täti tulee tai sitten +++++ tulee ja jälkimmäistähän me toivomme!!!

plussaa myös moolille (eihän täti ole vieläkään tullu??) ja pikkuiselle!

mahtavaa, viikonloppu tulee taas ja pääsee kotiin!! :D voi tätä riemua!!

syysiltoihin iloa jakaa teidän fiorella :)

Vierailija

Just kävin kurkkaamassa kesäkerttuja ni laskin että 34 plussannutta siellä on!Ei jumankauta,missä IHMEESSÄ ne meiän PLUSSAT luuraaaaaaaaa?!?!?!?!Aivan käsittämätöntä!Vai onko meille sit odotettavissa joku 10 plussaa kerralla sitten vai mikä ihme tää juttu on?Siis kohtahan on ihan pakko ruveta niitä tulemaan.

Hitsi jos joutuu taas tässä kierrossa pettymään.Välillä meinaa kyllästyttää koko touhu,siis usko meinaa loppua.En osaa kuvitellakkaa että näkisin joskus ne kaks viivaa,tuntuu iha utopialta koko ajatus.Nyt jos ei tärppää ni ens kiertoon ostan ne ovistikut ja katson että pitääkö mun ovismerkit paikkaansa vai mikä helvetti tässä mättää.Täällä kans mies ei varmaa ikinä suostuis mihkää simppatesteihin,se on varma.Joskus sano enne ku ees alotettii yritys että sitku joskus ruvetaan yrittää lasta ni jos ei luomumenetelmällä tuu ni sit anti olla.En ainakaa mihkää hoitoihin rupee.Mut eihä sitä tiiä jos sen mieli muuttuis jos tosiaan mitään ei ala tapahtumaan.

Ai niin,sainhan mä ekassa luomukierrossa kp23/26 ihan selvän haamun testiin ja sit 3 pv sen jälkee alko menkat.Joko viallinen testi tai sit kemiallinen.Tiedä häntä........

Plussaonneee!!!!!!!!!!!!!

-pepsimax kp5/25

Vierailija

Oon@: ei todellakaan kirvestä vielä kaivoon tästä kierrosta - kivahan sitä on pupuilla ja kun mistään ei sitten kuitenkaan koskaan tiedä... Niin yllättäviä tuntuu joskus olevan nää hommat.

Ollaan väännetty nyt koulukamujen kanssa koko päivän posteria ja syöty kaikkea epäterveellistä. Alkaa toivo mennä kans tän kierron osalta, ku testeissä ei mitään näy ja ylimääräisiä päiviä takana neljä. Korvien välissä koko homma varmaan... Nyt surkuttelu seis ja

heitänpä tässä vielä vähän +++++ jokaiselle!

Vierailija

PauliNea, noi punkku (tai siis flavonoidi) jutut! Mä olenkin panostanut viime aikoina jonkin verran tuohon punaviinipuoleen... Hienoa, jatketaan siis samaan malliin ; ) Tietysti kohtuudella vaan. heh. Ja muistaakseni NapNap (onnekas, taitaa olla la maaliskuussa vai miten se oli) suositteli niitä helokkiöljykapseleita; kannattais varmaan niitäkin kokeilla

Saako purkaa oireistosta taas? Kaikki on varmaan jo ihan kyllästyneet näihin mun oireihmettelyihin, mutta mun on nyt silti pakko vaan jatkaa: joku päivä sitten kirjoitin ihmeellisestä metallin mausta suussa. Maku ei ole hävinnyt mihinkään! Muistaako kukaan voiskos tää metallin maku liittyä raskautumiseen? Ehkä odotuspuolelta voisin kysyä, mutta en millään viitsis mennä sinne " vieraaseen ympäristöön" riekkumaan =D

Sitten alavatsassa jatkuu ihmeelliset tuntemukset, eli sellaista kiristelyä jatkuvasti. Yksi " oire" joka mulle on vielä lisäksi nyt ilmaantunut, on jatkuva nälän tunne. Mun nälkähän katosi periaatteessa kokonaan silloin toukokuussa kun jätin pillerit pois mutta tässä kierrossa on n. kp 16 jälkeen nälättänyt jatkuvasti. Sitten kun saan ruokaa eteen, en pystykään syömään kuin ihan minimaalisen vähän, kun tulee jo huono olo. Tämän takia syönkin nyt jotain 14 kertaa päivässä vähän. Tällaisia. Ja kp:t nyt 19 (tai 20 ehkä).

Kiitos. Nyt vaikenen oireistani siihen saakka että ensi viikon lopulla testailen (innokkaana tietysti aivan liian aikaisin, josta seuraa nega, niinpä).

Tomerat torstait vaan kaikille!

- Jessica -

Vierailija

Fiorellalle, Pikkuiselle ja Moolille (ja muille jotka oon ohittanu) tsemppiä piinailuun! Teillä taitaa nyt olla ihan oikeesti jänskät paikat!!!! Perhosia menee vatsanpohjassa ku vaan ajattelenkin... bd bd bd bd bd

Viivi: Joo, oikein muistit, ihan alussa on vasta yritys täällä päin. Tosin vauvasta oon haaveillu jo vuosikausia ja vasta nyt tuntuu et ois muun elämäntilanteen kannalta otollinen aika... Eli kun on ollut aikaa haaveilla siitä niin kauan ni tuntuu ku yrityskin ois jatkunu jo pitkään. Olipas selkeetä...

Voi kateus tollasia jotka jo omaa kotia kasaavat!!! Toivottavasti viäl joku päivä itekin...

Kävin aamulla fysioterapiassa ku olkapää on kipuillut jo pitkän aikaa. Sehän on nyt sitte ihan p**kana, tulehdusta jänteissä, kiertoa, lapaluun painumaa ja mitä kaikkea vielä! Sit ku taustalla on, että kesällä todettiin refluksitauti ja Barretin ruokatorvi (eli suomeks sisuskalut aika pitkälti tohjona!) ni en voi mitään tulehduskipulääkettäkään syödä. Eli terapialla vaan koitetaan nyt sitte hoitaa. Joka ikinen kerta ku nykyään meen lekuriin pienenki vaivan takia ni tuntuu et sieltä löytyyki jotain isompaa... Arvatkaa uskallanko mennä vauva-asioissa lääkäriin jos ei ala tärpätä!!!

Nii ja ton rekluksitaudin takia joudun syömään lääkettä, joka ei sit oiskaan sopinu jos ois tullu raskaaks. Onneks älysin kysyä sitä jo etukäteen yksityiseltä ni haen tänään " vauvaystävällisemmät tabut" . Ois kyllä kauheeta jos ite jollain lääkkeillä tm. aiheuttais vauvalleen jotain pahaa...

Että näin positiivista tänne! ;) Mikäs marisija musta on tullu, pelkkää valitusta vaan! No, läpsin itseäni poskelle ja koitan piristyä!!!! Mukavaa päivänjatkoa teille! =)

Vierailija

Pahoittelut Naksulle tädistä! =(

Mutta teillä taisi yritykset onneksi olla vasta aivan alussa, muistanko oikein? Toivottavasti teidän ei tarvitse kuitenkaan odotella niin kauan kuin tässä itellä on jo mennyt vaan pääset heti seuraavasta kierrosta plussanneiden joukkoon. =)

On se kyllä todellakin kummallista, miten meidän joukossa ei kukaan ole jo plussannut....

Mitähän se tädin ryökäle oikein meinaa, kun aina jaksaa tulla kiusaamaan meitä..

Q anteeksi huono muistini, mutta millonkas teidän simppa tulokset on tulossa? Onko vasta ensi viikolla? Pidetään peukkuja että kaverit olis terhakoita ja liikkuvaisia. ;)

Täällä odotellaan ens viikkoon, jotta saadaan vietyä näyte perille.

Ei tartte herätä kukonlaulun aikaan. Kait se muuten onnistuu niin että minä vien sen? Ei kai siihen miestä tartte mukaan?

Hui, joko jossain päin on lunta... niin se vaan talvi tulee.

Toisaalta on kyllä ihan kiva, kun lunta tulee niin kaikki näyttää huomattavasti valosammalta. =)

Täällä ei kummempia, joten poistun nyt tästä lörpöttelemästä ja koitan kehittää itelleni hommia.

Vierailija

Täällä mennään oviksen jälkeisiä aikoja, tuttu turvotus on tullut taas mahaan, kun potkupallo. Aina tässä puolessa välissä suunnilleen.Kuuluu kai johkun oviksen jälkeiseen hommeliin???

Kp on nyt 15/28-32. Piinailuun on vielä siis aikaa!! Jos siis edes pääsee piinailemaan. Ovis tuli niin aikasin,että varmaan se tätikin kurvaa paikalle ennekö kerkii haaveillakkaan testailusta. Tosin parempi sitten niin kun piinailla turhaan :/

Ei jotenkin jaksa uskoa että tässä raskautuu kun jatkuvaa stressiä ollut koko kesän, kun noitten lapsiparkojen puolesta on taisteltu millon mistäkin kun ei sillä äitillä tunnu olevan siellä aivokopassa yhtäkään asiaa tai ymmärrystä mikä on lasten edun mukaista. Nyt sitten alkoi ton vanhemman koulukiusaamisrumba. Tuntuu ettei loppua tuu ikinä. Aina on jotain mikö hiertää " ARGH" !!!

Mä ajattelin että vihdoin saadaan aloitettua se oma elämä kun lapset muuttaa tänne,mutta ei. Kyllä sillä lepakolla on pokkaa ://

Ei jaksais koko ajan miehen kanssakaan jauhaa sen lepakon juttuja ja tyhmyyksiä tai koko ajan kavereita kiusata sen edesottamuksilla. Niitä piisaa ja lapset kärsii sen takia. Mieskin ihmetteli mihin se muija on kadottanut 50% älykkyysosamäärästään!!

Sori kun teitä kiusaan tällä asialla, ei varmaan kiinnosta,mut kun ei jaksa jos ei saa purkautua säännöllisin väliajoin =D

Vierailija

Tarastella-oikeassa olet,että niin sikiölle kuin vauvallekin on hyväksi,että äiti hoitaa itseään!Paljon on lääkkeitä,joita voi käyttää myös raskausaikana!Kaikkea hyvää sinulle toivotan!

Greippimehusta ei kokemusta,mutta itse aloin tässä kierrossa popsimaan MultiTabs 2+:aa.Siinähän niitä tarpeellisia on foolihaposta lähtien.Olempa myös kuullut,että flavonoidit oviksen molemmin puolin auttavat munasolun kiinnittymisessä...Ei muuta kuin punaviiniä syksyiltoina juomaan.Mooli ja Pepsikin vois vaihtaa siidun punkkuun!!! ;)

Vierailija

Kiitos tiedosta! Nyt tiedän vähän rauhoittua : )

Ja se kuva josta kerroit oli aivan äärimmäisen suloinen myös mun mielestä! Musta tuntuu vaan että itse olis kyllä aika paljon räjähtäneemmän näköinen pari päivää synnytyksen jälkeen, ; D Mary oli nimittäin tosi kaunis ja freesi siinä...

T. J

Vierailija

mietiskelitte tuolla viikkopinossa rakennusasioita;

Me ollaan miehen kanssa melko loppusuoralla rakennusprojektissa. Itse suunniteltiin talo ja autokatos, ja aikamoinen homma on kyllä ollut. Yli vuosi jo mennyt tässä touhussa, ja nyt tähtäillään siihen että kevätkesällä päästäis jo vihdoin uuteen taloon muuttamaan.

Pitkää pinnaa vaatii, varsinkin jos itse aikoo paljon tehdä eikä osta ihan valmista avaimet käteen -pakettia. Mutta suosittelen kuitenkin, onhan tämä palkitsevaa aikaa kun oma kädenjälki alkaa näkyä kaikessa mitä tehdään! Seuraava " osaprojektimme" olisi takka, ihanaa : )

Oikeastaan ainot negativiinen asia tässä rakentamisessa on se, että kaikki rakentamiseen liittyvä on nykyään aivan superkallista. Öljyn hinta nostaa kaikkia mahdollisia kustannuksia, joten kustannukset ovat ihan eri luokkaa jo kuin vaikkapa vain pari vuotta sitten. Mutta mihinpä sitä muuhunkaan tän vähäisen palkkansa tuhlaisi kuin omaan kotiin? Kyllä kai niitä turhempiakin sijoituskohteita olisi...

Hienoa on ollut myös huomata että kuinka moneen sitä itsekin (näin heiveröisenä naisena) pystyy, raudoitukset, sahailut ja mittaukset käyvät multa ihan siinä missä mieheltäkin.

t. yx Raksa-raija

eli Jessica

Vierailija

Oon@; aika paljon uutisia sait gyneltä - hyvä, että ne jutskat oli kokonaan poistunut! Ja eikö endokin voi poistua ihan itekseen - älä vielä masennu, teillähän on kaikki hyvin ja kun mieskin on " hedelmällinen" :=) Pupuilua vaan******

Hemuli; ymmärrän tosi hyvin sun " stressin" tai ärtymyksen - on älyttömän hienoa, että sä jaksat välittää ja kuulostaa siltä, että olet ottanut lapset omikses - se on upeaa!! Jaksuja sulle, toivottavasti sun mies ymmärtää ja arvostaa, minkä aarteen on löytänyt!!! Ja että teille jäis aikaa ja voimia sitä yhteistä nyyttiä pukertaa:=)

Täällä alkaa vitsit olla vähissä - ei näy tätiä eikä mitään muutakaan. Tänään siis kp28/26-29. Ajattelin testata jo huomenna aamulla, jos täti ei yöllä tule ja sitten heittää luget nurkkaan. Kysyinkin tuolla hölmönä, että onko lukeilla tapana myöhästyttää menkkoja, vaikkei olis raskaana - no onhan toki, minä pöhkö! Taas alkaa riittää tää kierto mulle. Marinda, pikkuinen ja muut piinailijat - lussatkaa *lähettää extravoimakkaita lussasäteitä*. Oon Pepsin havainnosta ihan kauhuissani - miksei meille 34 plussaa (sit taitas olla kaikille:=)

-mooli

Vierailija

Mä olen kanssa alkanut litkiä greippimehua tässä kierrossa, mutta onkohan lasillinen sit vähän liian vähän? Musta se Valion mehu on hyvää! Punkkuakin menee kerran viikossa, mutta jos ei nyt tärppää tätyy varmaan lisätä käyttöä! ;)

Jessica: mulla oli viime kierrossa muutama päivä ennen menkkojen alkua (kesti sitten menkkoihin asti) vahva metallin maku suussa, mutta ei se kyllä raskaudesta kertonut (edes kemiallisesta, kun ehdin testata negan). Tiedä sitten, että mistä kertoi (kun miehelläkin oli!). Mutta jotkut on kyllä kertoneet, että sellaista on alkuraskaudessa ollut. Toivotaan, että sun kohdalla tilanne on niin!

Näittekö muuten eilen lehdessä kuvan siitä Tanskan(?) vastasyntyneestä prinssistä äitinsä sylissä? Meinasi itku tulla kun näin sen äidin kattomassa esikoistaan! Siinä ilmeessä oli jotain mitä vain äidin ilmeessä olen nähnyt, kun lastaan katsoo! Apua, mä haluan kanssa kattoa sillä lailla lasta!

Diotima

Vierailija

en olekaan ehtinyt koneelle vähään aikaan ja luin nyt sitten molemmat pinot läpi...puuuh.

Diotima; kyselit aiemmin mitä ovis-testejä mulla on. Aconeita tilasin netistä, eikä tänään tullut enää muuta kuin kontrolliviiva :( eli en kai sitten ovuloinut ollenkaan tässä kierrossa. Mietin vain, miksi se sitten näytti haalean ja vähän tummemmankin viivan kertaalleen, ja ihan ohuen haamun ja sitten ei mitään...jotain tapahtui mutta ei kai sitten riittävästi.

Tarastella; mä olen sh-nä kärsinyt myös depressiosta, ja syönyt lääkkeitä siihenkin. Nyt olen ollut sen osalta jo pian 2 vuotta ilman lääkkeitä, vaikka välillä niitä olisin kai tarvinutkin. Tärkeintä on kuitenkin äidin hyvinvointi! Mulle ainakin sanottiin että depressioon voi syödä lääkitystä raskauden aikanakin.

Oma napa on yhä paikallaan...eikä muutosta mihinkään päin ole tapahtunut, ovistestin vahvahkon viivan aikoihin oli " märkäkausi" josta päättelin että ovis olisi ollut käsillä (voiko testi erehtyä?), nyt sitten kuivakausi on taas palannut ja mua suoraan sanoen vituttaa kaiken aikaa.

Tiuskin ja äyskin kaikille ja murjotan ilman hyvää syytä. Ainoa oire mistään on kiukkuisuus, mutta ei kai tässä vaiheessa mitään oireita olekaan. En taida edes vaivautua piinailemaan kun ei sitä ovistakaan näkynyt...pah.

Kiukuttaa niin paljon että aivot hokee " mene kauppaan ja osta syötävää...syösyösyö..." enkä siltikään mene, enkä liikoja syö. Tähän tyyliin tuo sh nostaa aina päätään kun tulee pienempiäkin epäonnistumisia, sekin vielä harmittaa ettei siitä taida koskaan kokonaan eroon päästä.

koittakaahan nyt nähdä ne plussaviivat ja täplät niissä testeissä!

Tappert - äkäpussi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat