G:Paljonko tuli maksamaan uusi omakotitalosi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mietinnän alla on, aletaanko rakentamaan vai katsellaanko vanha ja remontoidaan se. Olis kiva tietää millasia budjetteja teillä on ollut taloa rakentaessa ja kuinka budjetti on toteutunut?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

elikkä 202 neliöinen puurunkoinen tiilivuorattu 1 kerroksinen omakotitalo + varasto+autokatos

ulkopuoliset työt vain sähkö ja maatyöt, kaikki loput tehtiin itse, ei rakennualan työkokemusta työn teosta vain suunnittelun puolelta

maksoi siis noin 146 000 budjetti meni yli vain noin 9 000 eurolla, tehtiin tosi tarkka budjetti ja vaati tosi tarkkaa itsekuria

Vierailija

-piias-:

Lainaus:

Pinta-alaa 134 neliötä ja rahaa mennyt noin 85000e. Talopaketti Kastellin sateelta suojaan versiona. Talomme 4 makkaria, tupakeittiö, khh, wc, sauna ja pesutilat sijaitsee Itä-Suomessa.

onnittelut! myökin ollaan täällä itä-suomessa :)

Kastellia katseltiin mekin, mutta oma isäni (aina olevinaan oikeassa) ympäri puhui meidät tuohon Jukka-taloon.

Halvalla olette kyllä talon saaneet pystyyn! kyllähän esim pihatöihin uppoaa useampi tonni, mutta teillä ei silti budjetti päätä huimaa :D

en malta odottaa, että saadaan oma talo pystyyn! me oltais näin ollen vuoden päästä muuttopuuhissa... :)

Vierailija

200 000 e + ne lukemattomat tunnit, mitä tehtiin töitä...

132/158m2. Ylättävän paljon rahaa meni työkaluihin, työkaluvuokriin, sekä jätteisiin. RAkennusaikaisesta sähkölaskustakaan ei tullut kovin pientä...

Vierailija

itse tehtiin rungosta alkaen, sähkötyöt tietettiin vieraalla ja tietysti kaivinkonetyöt yms.. mutta suurin osa töistä tehtiin itse. Talossa on 3mh, oh,k, khh,kh,s, takkahuone, autotalli+varasto.

Vierailija

Kiitos onnitteluista :) Mie onnittelen sinua sit vuoden päästä :)

Kyllä, olemme rakentaneet edullisesti ja aivan päivän valossa on kaikki työt tehty, " pimeisiin" töihin ei ole tarvinnut ryhtyä.

Suvussamme on vain Luojan lykky niin paljon monitaitureita ammattilaisina ja mm. keittiökalusteet saimme henkilökunnan alennuksella Keski-Suomesta. Tonttimme on puoli hehtaaria metsää/risukkoa (haja-asutusalue), josta on raivattu vain pihapiirin tarvitsema alue.

Suurimman urakan talon kanssa on ottanut 40 vuotisen uran kirvesmiehenä tehnyt isäni omien töidensä lisäksi. Muistan kyllä, kun silloin pikkutyttönä ollessani isä aina puhui, että sitten kun olet iso, niin isi rakentaa sulle talon :)

Vierailija

älvarin rakentamiseen ja tulin siihen tulokseen että jos tontti on helppo tasamaa tontti niin pohjat työt viemäri ja sähkovetoineen saa maaseudulla itse hommia tehden alle 10 000e. Meillä meni pohjiin tuo 10 000e vaikka tontille jouduttiin tuottamaan muutama kymmen kuormaa täytemaata. Jos ottaa älverin perussetin esim lohiataresta noin 102 000e niin kyllä se liittymineen jää siihen 120 000e tienoille.

Useimmat laitattavat älvariin takan ym mikä tietysti lisää asumismukavuutta, mutta halvimmillaan tuohon kyllä pääseen jos perustasoon tyytyy.

Vierailija

1½ kerroksinen omakotitalo 200 neliötä pääkaupunkiseudulla, tontin hintaa ei mukana. Perustukset (paalutus, ontelolaattaperustus), sähkötytöt ja putkityöt teetetty ulkopuolisilla, kaikki muut työt tehty itse. Autotalli / varasto 50 m2 maksoi n. 7000 euroa lisää. Pihatyöt (pihan muokkaus, nurmikot, kasvit, pihakiveys) on tähän päivään mennessä tullut maksamaan noin 5000 euroa ja lisää kuluu vielä.

Vierailija

Me tehtiin pohjat itse, sen jälkeen Designtalo vastaa kaikista muista töistä anturasta ja valusta lähtien.

Talo kertaalleen maalatusta määrämittaisesta pitkästä, loppumaalaus kerran tai kaksi jää sitten vielä itselle.

Meidän talo yksikerroksinen, 144 m2, lämpimän varaston ja autokatoksen kanssa. Tontti sekä kaikki lisäkustannukselliset työt ja materiaalit, konevuokrat, pihat mukaanlukien yhteensä noin 250 t¿.

Ja tyytyväisiä ollaan, hermoja säästellen edetty, tammikuussa saatiin tontti ja marraskuussa muutetaan.

Vierailija

Oman 300 te projektin jälkeen jossa kaikki työt tehtiin verollisena mä todella toivon että verottaja tajuaa alkaa perkaamaan pientalotyömaita!

Tuntuu meidän työmaa todella harvinaiselta, en tiedä yhtään ketään jolla olisi näin tehty mutta kun meillä ei ollut " tuttuja" ... :-(

Vierailija

Siis meillä ei mitään ole tehty itse, vaan kaikki teetetään ammattilaisilla ja taloon tulee maalämpö ja vesikiertoinen lattialämmitys.

Vierailija

Arkkitehdin suunnittelema puutalo, 170/200m2 sekä iso kylmä autokatos/varasto. Alkuperäinen budjetti 220te, piirustuksista ja massoista laskettu tarkka kustannusarvio 250te " avaimet käteen" , toteutuma 300te sekä paljon omaa työtä.

Silleen.

Ilman tonttia.

Vierailija

Tuossa summassa on mukana jo pihalaatatkin ja mullat.

Talo on sanoisko 95% tehty täysin omin voimin. Mies on rakennusalalla ja hallitsee parikin ammattia ko. alalla, joten siinä on säästöä tullut paljon.

Toki olemme pyytäneet useasta paikasta aina materiaalitarjouksia, mutta sisustuksessa ei ole juurikaan tingitty laadussa. Toisaalta havaitsimme, että pelkkien sisustusmateriaalien hinnalla ei enää kauheeta säästöä edes tehdä. Muutamia tuhansia euroa enää.

Työhän se on joka maksaa rakentamisessa ja jos ei itse osaa eikä pysty siihen osallistumaan, niin helposti tulee hintaeroa samanlaiselle talolle lähes 100 000 e.

Vierailija

Vanilja76:

Lainaus:

uskoa että taloa, edes Älvsbytä, saisi 120 000 eurolla.. Ainakaan tallin kanssa. Pienimmätkin ja yksinkertaisemmat mitä olen tuttavapiirissä kuullut on vähintään 150 000 vaikka kaiken tekisi itse minkä voi. On tsi yllättäviä kuluja mitä ei edes tajua ennenkuin niiden kanssa joutuu tekemisiin. Nykypäivänä rakennnusmateriaalitkin on noussu mukavasti. En ainakaan uskaltaisi sillä budjetilla alkaa rakentaan yhtään mitään.. Meillä meni jo pelkkiin paperiasioihin ja lupiin 10 000 euroa!

Sanna

No, täällä päin Suomea se kyllä onnistuu :) Ystäväperhe rakensi viime vuonna juuri tuon saman talon mikä meille tulee (Jukka-talo) ja heillä budjetti oli 115 000 ja piti loppuun saakka.

Älvsbytaloa ei millään ilveellä kyllä tule saamaan 120 000 eurolla, siinä olet oikeassa.

Vierailija

Ilman tonttia siis. Talo valmistuu talvella, mutta budjetti on tähän asti pitänyt kohtuullisen hyvin. Noin 150 neliötä, arkkitehdin suunnittelema puurunkoinen tiiliverhoiltu talo.

Vierailija

no, ehkä meillä tosiaankin tulee olemaan vähän eri tasoiset talot :) Kyllä minäkin hienomman haluaisin, mutta koska tulot ovat mitä ovat, niin pitää aloittaa sieltä pohjalta - myydä tämä tuleva talo parin vuoden päästä valmistumisesta ja rakentaa isompi :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat