" Avaimet käteen" - talopaketit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä olette maksaneet kaiken kaikkiaan avaimet käteen-talopaketti taloista? Älvsby-talojen nettisivuilla olevat hinnat tuntuvat niin naurettavan pieniltä, että onko se muka koko talo ja mikä on laatu?

Kommentit (7)

Vierailija

Talopaketti muutoksineen ja autokatos maksoivat yhteensä 115000. Lopulliset kustannukset tonttitöineen olivat noin 150000 sisältäen takan. Talopakettiin ei tehty mitään suurempia muutoksia,valitsimme isommat ikkunat poistimme yhden väliseinän.. Lisäksi otimme jotain pientä sälää, lisää pistorasioita ym. ym. ja pesutornin. Rakensimme vuokratontille. Meillä on muovimatot joka huoneessa ja olen todennut ne erittäin hyviksi! Laadultaan ovat paremmat kuin entisen asuntomme halvat laminaatit.

Yläkerta meillä on vielä rakentamatta ja pihahommiakin jäi vielä ensikesään. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä taloon, vastaavan kokoinen puolitoistakerroksinen esim. design-taloilta olisi maksanut huomattavasti enemmän, eikä meillä olisi ollut siihen varaa. Myönnän kyllä, että designtalot ovat ainakin sisustusmateriaaleiltaan laadukkaampia, rakenneratkaisuihin en ole heidän malleissaan enempi perehtynyt. Vielä voisin kertoa, että lämmityskulut ovat meillä olleet mielestäni kohtuulliset: 14000kwh/vuosi. Takkaa emme niin kovin ahkerasti ole polttaneet. Sitten kun yläkerta on valmis (johon arvioisin menevän 15000e) on meillä noin 160m2 talo ja kustannukset ovat noin 165000, pidän sitä edullisena. Jos vielä rakennustouhuun ryhtyisimme, voisin ottaa älvsbyn uudelleenkin, mitään valittamista ei ole. Toiseksi voisin harkita Muurame-taloa, tuttavilla on sellainen ja ovat olleet tyytyväisiä.

Vierailija

Se talopaketin hinta Älvsbytaloilla ei suinkaan ole se kokokustannus. Minä pari v sitten otin selvää juuri tuosta, ja lisäkustannuksia tulee paikasta riippuen 20-30 tonnia. Eli kaikki liittymät, tontti, jne jne jne. Ja tuossa Älvsbyssä on melko ankeat vakiokalusteet - esim kylppärissä ei laattoja vaan muovimatto. Samoin taisi lattiatkin olla muovimattoa, ellei itse sitten osta parempaa.

Kaikki maksaa aika lailla maltaita, ellei itse rakenna :-/

Vierailija

Hieman halvemmalla olisi saanut isompikokoisen Älvarin, mutta laatutaso ei meille kelvannut (lämmityspatterit seinissä, ei laatoitusta, ei takkaa vakiona jne.)

Vierailija

Vakiohinta muutovalmiille talolle jotain 140 t, meidän talo muutoksineen (muutettiin sähköistyksiä, kalusteita, pintamateriaaleja, takka ja lisättiin at+vsto) tullee maksamaan 170 t, päälle tontti ja muut työt, kaikki yhteensä 285 t. Pk-seutu.

Vierailija

Meillä tehtiin 1,5 kerroksinen Jukka-talo, 140m2 asumisala.

Sis. erillinen iso yhdenautontalli+varasto.

Asuttu nyt pari viikkoa.

Vuokratontti, iso terassi, parveke, lattialämmitys kaukolämmöllä molemmissa kerroksissa.

Täydellinen avaimetkäteen toimitus, kaksi sopimusta maatyöt erikseen ja kaikki muut samassa.

Hinta sis. kaikki pohjatyöt, liittymät ja yms.

Hinta sisältää AIVAN KAIKKI KULUT, kaatopaikkakuormia myöten, ainut mitä on tarvinnut itse tehdä on viedä muutama peräkärryllinen roskia työmaalta.

Huippukoti-peruspaketin pintojen ja koneiden laatutasoa nostettiin noin kolmella-neljällä tonnilla.

Lisäksi ikkunoita lisättiin ja isonnettiin muutamaa.

Pinnat tapettia, kaakelia, laminaattia ja vähän parkettia, 3500euron kaakelitakka.

Kustannukset meni aikalailla samaan kuin vastaavan kokoista rakentavien naapureiden, jotka tekee itse vuoden verran itse hommia ja sukulaiset talkoissa.

Kaikki verollisia, periaatteesta emme lähteneet hakemaan pimeitä urakoita.

Meillä rakentaminen otti n 5kk aikaa.

Itse raakentajat huijjaa lähinnä vaan itseään kun jättävät oleellisia kuluja pois laskelmista jotta pystyvät perustelemaan omaa työtään. Järjetötä hommaa.

Ammattilaiset tekee todellisuudessa paremman ja halvemman talon ja 3x nopeammin.

Meillä työmiehet kehuttuja ja työn jälki sen mukaisesti priimaa.

Sääliksi käy naapuria joka aloitti keväällä samaan aikaan ja aikoo muuttaa, jos tuuri käy ensi kesänä.

Tänäänkin(lauantai) iltakymmenen jälkeeen yksin hommissa projektillaan.

Kukin tavallaan...

Vierailija

Tervalan perheen kotisivuilta saa selville kaikki kustannukset mitä heidän älvärinsä rakentaminen tuli maksamaan. Osoite on WWW.TERVALA.FI

Vierailija

nythän on tullut myös uusi Avainkoti, joka tekee valmiita taloja ihan kilpailukykyiseen hintaan. Muistaakseni löytyy k-raudan sivuilta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat