Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KULTAINEN 60-luku!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Heipparallaa!

Tänään on ollut taas hyvä päivä voinnin suhteen, eli taidan uskoa Kirahvia että näin aaltoillen se pahaolo pikkuhiljaa poistuu :) ! Sen kunniaksi olenkin ahertanut kuin hullu kaikenlaista kotihommaa: pihatöitä, pullanleivontaa poikien kanssa, imurointia sunnuntain kunniaksi jne.

Meillä on vielä kasapäin lehtiä maassa, kun niitä tulee niin tolkuttomasti ja tontti on _iso_. Jos loppuviikosta olis kuivaa, niin sais mies surruutella ruohonleikkurilla niitä puruksi. Oon meinaan jonkinverran jo ehtinyt huhkia haravan varressa. Kuorikatettakin saatiin vihdoin haettua 1,5 kuutiota, ja se pitäis levittää sinne sun tänne ennen kuin jäätyy vuoreksi ja peittyy lumeen... Eli toivotaan että etelä-suomeen lunta tulis vasta viikon päästä, kun kaikki on ' valmista' ;)

Joo, hyvännäköinen imetystyyny oli Niiskulla. Ostin kolme vuotta sitten halvalla jostain Lastenturvan alesta (oli nääs menneen kauden kuosia) kaksosten imetystyynyn, vaikka siis meillä on ollut vain yksösiä. Se on isomman vauvan kanssa liian massiivinen, mutta alussa hyvä. Erityisen hyvää meidän muhkutyynyssä on se, että isoveljet voivat sen varassa pitää vastasyntynyttä turvallisesti sylissä! =) Toimii tosi hyvin, kunhan aikuinen on suht lähellä tarkkailemassa tilannetta. Meidän esikoinen piti pikkuruista kuopustamme vuosi sitten tyynyllä sylissä ja soitti pikkuveikalle samalla huuliharppua... On suloisia valokuviakin tilanteesta, nyyh.

Niin, ja varusteiden hankkimisesta: oon tän jo kertonutkin, mutta onnistuu se myös sillai, että vauva syntyy, tarvikkeet hankkimatta, ja isi sitten lähtee hiki hatussa kiertämään lastentarvikeliikkeitä ja haalimaan kaikkea mitä pitäis olla plus kaikenlaista muuta lisäksi! Näin siis kävi meillä esikoisen kanssa. Hyvin meni, joskin esteettisesti kaikki ei ehkä ollut ihan yhteensopivaa. ;)

Kiva oli kuulla pitkästä aikaa Helinän ja Kasperinankin kuulumisia! Hyvää yötä kaikille teille,

t. Jymy rv 13+2

Vierailija

Kyllä toi elämä onneks nyt hiukan sentään alkaa näyttää siltä, että aurinko tänne risukasaankin vielä joskus paistaa. Saatiin sentään sen bestiksen kanssa eilen meidän välejä rassanneet asiat selvitettyä ja sovittua ihan kunnolla, ja nyt on siltä osin taas rauhaisa mieli. Joku arveli, ettei ystävättäreni jaksa kuunnella murheitani, ja ehkä viime aikoina onkin ollut vähän sellanen tilanne, mutta hänen kunniakseen on sanottava, että kun elin elämäni pahinta kriisiä muutama vuosi sitten, tää ystävä oli mun tukena ihan joka päivä. Mut huh, että voi tällaset ihmissuhdeasiat rassata!

Poliisi on jättänyt rauhaan juu, joten siltäkin rintamalta kuului nyt sitten lopulta ihan hyvää.

Ainut asia, joka pysyy uskollisena seuralaisenani, on tää pahoinvointi. Eilen tosin kävin neuvolassa ja otin miehenkin mukaan, ja siitä tuli hyvä mieli, kun kuultiin nyt sitten ekaa kertaa sydänäänet. Ultrassahan mä näin sen sykkeen, mutta oli kiva, kun äänenkin ekaa kertaa kuuli, ja kun mies ei päässyt sillon ultraan, niin tää oli sille kans kiva juttu. Painoa on tullu ihan vaatimattomasti 6 kiloa ennen-raskautta-tilanteesta, joten enköhän mä _vähintään_ siihen entiseen 18 kiloon huhtikuuhun mennessä yllä... (" huoletonta" vihellystä...)

Huomisen kun vielä jotenkin jaksais, niin sitten sais 5 päivää olla rauhassa, kun meilllon syysloma ens ma-ke.

Bonita 13+5

Vierailija

Pikaisesti taa piipahdan, koska tuo huutava maitopumppu luultavasti kohta karjaisee kutsunsa. :) Viime yönä neiti meni klo 11 nukkumaan ja heräsi sitten vähän ennen neljää syömään ja seuraavan kerran ruokinta oli kahdeksalta. Eli ihan kohtuullinen tahti. Tosin aamulla kitisi sen verran, että otin kuuden aikaan kainalooni nukkumaan. Mutta ihan kivasti tuo lapsentahtisuus sujuu, paitsi että lapsi on nyt keksinyt päivisin syödä varsin tiheään... No, mitäpä minä muutalkaan tekisin. Kyllä pesullakin voi ihan hyvin käydä pätkissä. ;)

Kävimme oikein lenkilläkin lopultakin. Ja neiti ihastui vaunuihin selvästi. Huusi kuin syötävä, kun puettiin, mutta heti, kun laskin vaunuihin, huuto loppui kuin leikaten ja neito sammahti vetäen sikeää koko kävelyn ajan tyytyväisenä. Hyvä tietää, että toimii... Hauva oli aivan tohkeissaan ja onnessaan, kun oikein koko porukalla lähdimme ulkoilemaan. Kai sekin sitten jotenkin on ollut huolissaan, kun minusta ei ole mihinkään ollut.

Mukavaa, että Bonita sait asiat ystäväsi kanssa selvittyä parhain päin. Kyllähän noita ristiriitoja ystävienkin kesken tulee ja tosiystävyyden merkki on, että ne eivät ystävyyttä katkaise. ja hyvä, jos poliiis on ymmärtänyt pysyä poissa. Jospa se pahoinvointikin ymmärtäisi vinkin...

Hilimallakin näyttää tilanne sitten ymmärtääkseni ihan hyvältä. Jotta odottelua on odotuksesi taas.. Nyt sitä käynnistyksen odottelua. :) Hyvä, että sokeridieettisi toimii.

Jymy: onhan helpotusta jo sekin, että ei enää joka päivä ole huono olo. Ainakin minulla alkoi pahoinvointi joskus helpottaa sillä, että ensin oli hyvä päivä silloin, toinen tällöin ja lopulta hvyiä päiviä alkoi olla enemmän kuin surkeita... Yhtäkkiä huomasin, että en ollut oksentanut viikkoon. Hämmästytävä tunne sinänsä. Ja hyvä, että sekystakin oli hävinnyt. Nuo sairaalasarjat ovat kyllä kamalia. Raskausaikana katselin aamuisin tuota Holby Cityä ja voi että siinä oli kamalia juttuja synnytysosastolta. Joka aamu sain erilaisen komplikaation oireita... ;)

Ja kyllähän tuo vauvan runsan pissa on hyvä juttu, mutta epäilen silti, että olemme löytäneet jonkinlaisen ikuisena tulvivan lähteen tms. Ei voi noin pienestä tytöstä muuten lotista nestettä noin paljon ulos. ;) Neiti löysi muuten äsken nenänsäkin. Katseli silmat ihan kierossa ja äärimmäisen ällistyneen näköisenä sitä... Niin ja tänään taisi tulla eka aito vastaushymykin äidille. Vauva oli syönyt ja köllötteli sylissäni tyytyväisenä ja yhtäkkiä silmät alkoivat hymyillä ja hymy nousi suupieliinkin. (Ja kyse ei todellakaan ollut ilmavaivairveestä.) Tulivat kyyneleet kyllä silmiin... Ihana hymy.

Mutta jospa menen suihkuun ja sitten ravitsemaan lastani. Hyvää yötä kultaiset. Viikonloppukin lähenee...

-kirahvi ja Tupsukorva 1 kk ja 1 päivä-

Vierailija

Otsikkokin karkasi, ei ala hyvin...

Vauva-Valio tekee ennätystä, ulos nukkumaan jo varttia vaille 8, mihin tämä päivärytmi on ryömimässä? Tämä käy jo aamuvirkunkin voimille...

Kirahville ja Tupsukorvalle kuulostaa kuuluvan ihan hyvää! Eikä nyt valiteta siitä pissan määrästä, eikös se ollut ihan tervetullutta tavaraa??? ;) Meidän vauvakirjassa on vanhemmuustesti, jonka yksi kriteeri(saa siis pisteen) on kiinnostus puhua vauvan aineenvaihdunnasta...

Voi Bonita-parkaa, kuinka maailma nyt murjoo, toivottavasti poliisi on pysynyt hiljaisena...

Nyt Valio kutsuu, palatkaahan kertomaan kuulumisia!

Pääsky

Vierailija

Kaikki hyvin mittauksissa, verenpaine 120/70, sf-mitta 36cm ja vauva oikein " rököllään" eli mitta on yläkanttiin, näin sanottiin.. oma paino puonnu 595g/viikko.. sokeridieetti pelaa.. ens viikolla sitten vaavin painoarvio ja pitäis tulla varmuus sitten että aletaanko käynnistelemään aiemmin mikäli painoarvio niin antaa olettaa..

Nyt pötkölleen

hilima rv35+4

Vierailija

Pikainen tervehdys tännekin, olemme nyt Kirahvin kanssa kahden pinon loukussa ;)

MItähän sille Helinälle kuuluu?

Minäkin olen, Bonita, joskus hurjassa nuoruudessa haravoinut ja yökkinyt, krapulassa, kun olin kotona luvannut haravoida, enkä kehdannut sanoa, etten oikein kykene. Sinulla syy on HUOMATTAVASTI positiivisempi...

Niiskulle tsemppiä, asioilla on tapana järjestyä ja tavaroilla ilmestyä!

Vierailija

Eihän toki oiskaa tarkotus vielä näillä viikoilla käynnistellä, ens viikolla on kontrolli ja viikkoja sillon 36+3, sillon tehhään PÄÄTÖS (riippuen painoarviosta) että MILLONKA käynnistettäs.. edellisestä oli painoarvio rv38+3 peräti 3820g (ja synty viikon päästä 4,8kg:n painosena..)

Että oisko se sitten jotain rv38-39 kun alettas pehmitellä.. tätä mulle tarjottiin sektion sijaan ja tyydyn siihen..

Tänään sano kätilö neuvolas että ihan millon vaan sais lähtee tulemaan, on nyt jo 3kg:n huippeissa.. ainut ettei keuhkot oo vielä ihan " valmiit" , eli pari viikkoo lisää ni sitte ei mitään heikkoo enää!

Vierailija

Helinä, mulla oli ihan mahdottomia alamaita ennen synnytystä, mutta minulla ne ovat kyllä kovasti helpottaneet sen jälkeen! Tsemppiä sinne, ja muillekin!

Kuulumisia vauvapuolella, tätä sanotaan pehmeäksi laskuksi,,,;)

Pääsky ja Valio

Vierailija

Täällä maitoautomaatti... Krooh. Väsyttää. Neiti nukkui viime yönä taas ihan kivasti eli meni nukkumaan klo 23, heräsi vaipanvaihtoon ja syömään 4:30 ja seuraavan kerran sitten aamukahdeksalta. Vaan, kun repppanalla oli vatsa kipeänä (ilmavavoja taas) niin piti sellaista pientä ininää ja valitusta unissaan koko yön. Ja eihän tuollaista voi ajoittain vilkaisematta ja silittelemättä kuunnella. No, iltapäivällä tulikin sitten taas megakakat, mutta olin varustautunut niihin (ensioireet olivat selvät) ja vaihtanut vauvalle puoliltapäivin kertakäyttövaipan, joten pääsin pyykkäämättä vaipanvaihdosta. ;)

Kyllä meidän varmaan on pakko ottaa nuo vaunut nukkumakäyttöön, koska varmempaa herätyskeinoa ei vauvalle ole kuin sänkyyn laittaminen. Silmät ponnahtavat heti auki.. On kuin sellainen silmänsä sulkeva nukke, silmien mekanismi vaan toimii väärinpäin. ;) No, tänään oli kyllä aamullakin vielä niitä hirmuisia vatsavaivoja, että saattaapa sekin vaikuttaa nukkumattomuuteen... Mutta tissille on sitten vaadittu senkin edestä... Pitää joku päivä kaivaa vaunut taas ulos tuolta pikkuhuoneesta. Asuntoamme ei todellakaan ole suunniteltu lapsiperheelle, hyvä kun eteisestä pääsee vaunujen kanssa kulkemaan. :P

Hauva on onneksi apunani lapsenhoidossa. Aina kun vauva itkee, hauva tulee viereen näyttäen oikein tarmokkaalta ja heiluttaa häntäänsä kovasti ja yrittää tökkiä vauvaa nenällä tyyliin, mikäs sillä nyt on... :) Ihana, kun tuo ei enää ole osoittanut mustasukkaisuudesta oireita, päinvastoin, haluaa tulla vauvan lähelle ja selvästi vähän vahtiikin, varsinkin jos vauva itkee.

Minä tilasin jo viime viikonloppuna lämpöpussin, kantoliinan ym. tavaraa Amautista ja muistaakseni maksoinkin ne aika ajoissa... Missähän lienevät...? Pitää soitella, jollei ala moisia kuulua. Maksoivat kuitenkin kohtuullisen paljon. Ja niitä nauhavaippoja ja harsojakin olen jo vähän odotellut... Hmm...

Huomenna pitäisi mennä esittelemään tuota ihmettämme isomummuille. Vähän on venynyt, kun tuli sairastettua... Mutta parempi myöhään, kai... Vielä minun vaarillenikin pitäisi käydä neiti jossain vaiheessa näyttämässä, mutta se taitaa mennä viikolla eteenpäin. Ja ne ristiäiset ovat edelleen sopimatta ja hoitamatta. Argghhh...

Mutta menenpä katsomaan kiljukaulaamme. Iskänsä ilmeisesti (huudosta päätellen)vaihtaa vaippoja juuri, mutta epäilemättä moisesta seuraa tankkaamisen tarvetta eli tissi ojossa olkkariin... Hauskaa viikonloppua kultaisille!

-kirahvi ja Tupsukorva 4 vkoa ja 4 pvää-

Vierailija

Maanantaina saan äippäpakkaushakemukseen todistuksen ja silleen. Keskiviikkona tuli jo vaaditut päivät täyteen.

Kohta iskee paniikki, kun vauvalle ei oo hankittu vielä mitään, eikä keltään saa mitään käytettyä. Tai no ostin kyllä kirpparilta pari vaatetta ja pinnasängyn reunuksen ja jumppalelun, mutta kaikki tärkeimmät ja kalleimmat puuttuu. Millonhan niitä kerkeis ees etsimään. Kaikki käytetytkin on aina jossain 100 km päässä vähintään, joten ei jaksais lähtee enää duuniajojen jälkeen ajeleen. On aina pitäny kattella valmiiks kirpparipalstoilta työmatkan varrelle jääviä kohteita ja kotimatkalla käydä kattelemassa, mutta jostain kumman syystä se on aina jääny.

Kirahvi, onko se imetystyyny, jota kehuit samanlainen, kuin tossa huvituttiarjen tee se itse linkissä. Jos tekis semmosen, kun nekin maksaa ihan hunajaa. http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike1fompele.html

Onko kukaan muuten käyny ikinä kiinassa, saako sieltä vauvalle mitään halvalla, vai onko siellä halpaa vaan silkki, posliini ym.

Marraskuussa pitäs meinaan viikon reissu tehdä sinnepäin. Vähän jännittää, kun en ikinä oo käyny keski-eurooppaa pitemmällä. Mutta vauvan kanssa ei vois ikinä kuvitellakaan menevänsä kiinaan, että mieluummin raskaana. Tukisukat ostin jo lentoa varten ja pitäs vielä hommata malarian estolääkitys, kun sitä suositellaan raskaanaoleville, onneks matkalle ei tarvii pakata oikeen mitään, kun siell on yli 20 lämmintä ja vaatteet siellä melkeen ilmasia.

niisku 22+3

Vierailija

Olipa mukava lukea että Bonita sai ristiriidan sovituksi ystävänsä kanssa. Ja että poliisikaan ei oo enää häirinnyt... Kunhan vaan vielä olo kohenis!

Hiliman paino- ja verenpaineasiat kuulostivat myös hyviltä. Toivottavasti ei vielä aleta käynnistellä synnytystä. Olis se vaan parempi päästä pari viikkoa lähemmäs laskettua aikaa. Vai onko niin, että jos vaavi on iso, niin se on myös terhakka vaikka syntyis esim. viikolla 36? Mulla kun on näitä ennenaikaisia poikia, niin kokemusta on tosi uneliaista ja nukahtelevista vauvoista, joiden syöttäminen on yhtä tuskaa...

Olinpas vähän sukkela arvioimaan että pahaolo helpottaa. Tänään on ollut tosi huono päivä. En pysty muuhun kuin keskittymään siihen ettei oksennus tule. :(

Unohdin kertoa että maanantain ultrassa selvis että mun keltarauhaskysta onkin nyt kaks pientä nesterakkulaa, joille ei tartte tehdä mitään. Olipas huojentavaa. Sain nimittäin jostain pätevästä lähteestä tiedon (tais olla ' tiedesarja' Holby Cityn Sairaala ;) että joskus niistä kystista tulee kasvaimia, ja koko munasarja joudutaan poistamaan...

Ai niin, onks kukaan muu koukussa Gilmoren tyttöihin? Se sajra on jotenkin huonontunut mutta koukussa oon ja pysyn.

Nyt tarttee laittaa pojille välipalaa; hyvää torstai-iltaa koko kultaisten porukalle

t. Jymy rv 12+6

Vierailija

Eilen satoi kyllä vettä kuin aisaa koko päivän, mutta tänä aamuna olin jo tunnin verran kuoputtamassa tuolla haravan kanssa. En kyllä yhtään kaipais vielä sitä lunta, mitä ne on enteilleet, mutta lohduttaudun sillä, että tuskinpa se vielä pysyväksi jää. Lehteä on tuolla vielä niin pilvin pimein sekä puussa että maassa, että haluaisin kyllä saada maiseman hieman säällisemmäksi ennen lopullista talven tuloa. (ja hrrrrr, millasia kastematoja lehtikasoissa vilahteli, mutta niistähän komposti vaan tykkää!)

Mäkin katselin sitä ompelulinkkiä siihen imetystyynyyn ja funtsailin, että jaksaisko tosiaan tehdä ihan ite. Sitten ihmetytti kyllä se niitten sisällystenkin määrä, hei luinko mää oikein että siihen meni 40 l niitä pallukoita??? Siis TÄH? Onko tosi?

Onko kellään kotona kirkasvalolamppua ja jos on, niin käytättekö nyt raskauden aikana? Itte luin netistä tutkimuksista, joissa lamppua oli käytetty esim. masentuneilla äideillä lääkityksen sijasta raskauden aikana, mutta kollega sanoi että hänen lampussaan oli ohjeissa ettei pitäis käyttää raskauden aikana kun se voi jotenkin sekottaa sikiön rytmit. Mun lampun ohjeissa ei taas lukenut mitään sellasesta, ja siksi noita nettisivuja ryhdyinkin penkomaan.

Entä hikoiletteko öisin? Meitsi herää vähintään kerran yössä vaihtamaan yöpaitaa, kun olen ihan läpimärkä hiestä. Eipä oo enää tietoa alkuraskauden palelemisesta!

Nyt hilpeästi yökkäillen spagettikastikkeen tekoon!

t.Bonita 14+1

Vierailija

Vauva suihkuteltu ja Idols katseltu ja nyt istun sitten vauva sylissä tutimassa ja luen kuulumisianne. :) Ja kohtuullisen hyviltähän nuo kuulostivat. Ei tietenkään Helinän mielialanvaihtelut. No, näin " lohdutuksena" voin sanoa, että tilanne ei synnytyksen jälkeen minulla ainakaan helpottanut. Tai, no... Synnytykseen asti olin ihan rauhallinen ja suht normaali, nyt vasta on ajoittain helvetti päässyt irti. Miesparkaani säälin... Toivotaan, että sinulla käy päinvastoin.

Mutta siirryn taas jatkamaan tätä kahden pinon loukkua tuolle vauvapuolelle. :) Siitä huolimatta vakaa aikomus on käydä täälläkin tutustumassa tilanteidenne etenemiseen ja tietenkin kommentoimassa, haluttiin kommentointia eli ei... ;)

-kirahvi ja tupsukorva 4 vkoa 6 pvää-

Vierailija

Mukavaa lukea teidän kuulumisia ja pitkästä aikaa jaksan jotain kirjoittaakin.

Helinä, tuo tunteiden " heiluminen" laidasta laitaan(etenkin " alalaitaan" ) kuulostaa kyllä tutulta, myös tietty " kypsyys" tähän olotilaan. Mielenkiintoista että sinäkin epäilet että mahaasukkisi on ehkä poikittain/vinossa. Minulle se on ollut tämän raskauden aikana aivan uutta(kun esikoinen oli joka ultrassa rt-ssä jo hyvin aikaisin), välillä mietin miksi mahaasukas on ollut jo yli 2 kk joko perätilassa tai poikittain, onkohan siihen jokin tietty syy? Ensi viikolla menen yksityiseen ultraan, jospa siellä jotain selviäisi. Käännösyritykseen en todennäköisesti halua/uskalla mennä, mikäli pikkuinen pysyy tuossa asennossa.

Bonita, tuo hikoileminenkin on tuttua. Se alkoi suunnillen n. rv 12 ja on kestänyt tähän asti. Oikeastaan tämä hieman viileämpi ilma on todella mukava!

Triina, mitä sinulle kuuluu? Onko sektiosta/leikkaavasta lääkäristä jo tehty jonkinlaista päätöstä? Kirjoitin muuten vastaus sinulle tuossa aiemmassa pinossa, olisikohan se ollut 11. 10?, en ole varma. Itse ajattelin pyytää sektioarven tarkistusta ja arviointia nyt ensi viikolla ultrassa, onkohan sinulla(tai kellään muulla?) mahdollisesti kokemusta sellaisesta? ilmeisesti erikoisultra (3/4 D) voi antaa jotain viitteitä arvesta/mahd. kiinnikkeistä nyt loppuraskaudessa?

Hyviä vointeja kaikille ja Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille kultaisille!

t. kasperina

(rv 35+4)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat