Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ ♥ KESÄMAMMAT ♥ ♥ torstai tarinointiin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=fucshia][size=4]♥ ♥ Kesämammat 2006 ♥ ♥

[color=darkviolet][size=2]*Charlotte, poika 5kk, LA 2.6

*Liinu80, LA 2.6

*Moppes, poika 5v, tyttö 1v4kk, LA 2.6

*Rosa_81, Vantaa, esikoinen 7kk, LA 2.6

*Lilli81, LA 5.6

*Lydia79, LA 5.6

*Marguerite, tyttö 2v, LA 12.6

*Summersnow, Länsi-Suomi, LA 12.6

*Taikaenkeli, Päijät-Häme, LA 12.6

*Mie77, Helsinki, LA 13.6

*Aapeli, poika /03, LA 14.6

*Miuku_75, poika 2v, LA 14.6

*Miä74, tyttö 1v7kk, LA 14.6

*Tytteli-83, LA 14.6

*Pöhköfantti, esikoinen 1v5kk, LA 15.6

*S@n, Lahti, LA 15.6

*Sylvi2, esikoinen 2v5kk, LA 15.6

*Ilzu76, tyttö 1v3kk, LA 16.6

*Minnilotta, LA 16.6

*Moisku75, 2 poikaa 3v5kk ja 1v7kk, LA 16.6

*Vepeli2, poika 2v, LA 16.6

*Babysmile, LA 17.6

*Heppuliina, LA 17.6

*Nasuinen, Espoo, LA 17.6

*Rölli, LA 17.6

*Mirju76, 2 poikaa 2v10kk ja 1v7kk, LA 18.6

*Vane, Kirkkonummi, esikoinen 2v, LA 20.6

*Zatu, Oulun lääni, tyttö 4/02, LA 21.6

*Amanda81, Itä-Suomi, LA 22.6

*Teepa, Satakunta, esikoinen /04, LA 22.6

*Krisse-79, 2 tyttöä 2v11kk ja 1v2kk, LA ?.6

*Miejavauva, 2 tyttöä 2v9kk ja 9kk, LA ?.6

*Quest955, tyttö 4v, LA ?.6

*Sirius_8630, esikoinen 1v1kk, LA ?.6

*Tuutikki76, poika 2v, LA ?.6

[/quote]

[/quote]

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

kokeilla sitä keksi juttuu huomen aamuna. Ainoa mitä voin aamusin syödä on hapankorppua ja voita päällä. Muuten alkaa kyllä oklöttää.

Mulla kans jotkun tuoksut ovat olleet vähän öklöttäviä kuten esim. makkaran haju sai melkein oksentamaan. Ja sitten miehen tyhjä ollut pullo oli jäänyt pöydälle ja haistoin sen kyllä siinä oli pukla lähellä!

Töissä ei ollut siivooja tyhjännyt täään roskiksia ja kyllä ne haisi ,usta ainakin niin pahalle että YÖK ! työkaverit eivat vaan haistaneet mitään. Luulen pian itseeni luulosairaaksi ;)

Että sellasta öklötystä!

Vierailija

tosiaankin tavalliseen ultraan SÄÄSTÖSYISTÄ viikolla 17-20 tarpeen mukaan. Ekan ajan saa noin rv 7:lle. Sydän ääniä koitetaan kuulemma kuunnella joskus rv:llä 11. Musta vaan tuntuu että meidän kaupunki säästää kans kaikes. Miksei voi vaan päästä ultraan silloin kun haluaa ja niin aikaisin kun haluaa. Koitan vielä ruinata lääkäriltä lähetettä ulrtaan niin tietäis mitkä viikot on menossa. Ei oo kivaa kun ei tiedä syntyykö pikkunen touko- vai kesäkuussa.

No ehkä sulla on tulossa eri sukupuolta oleva yksilö jos on erilaisia oireita kun viimeksi :) Koita sempata sielä, kyllä se siitä. Yleensä kyllä miehen huomaa sellaiset muutokset mitä ei itse huomaa.

Mun mies oli lukenut sitä kirjaa ihan selvästi minkä sain neuvolasta, kun se eileen huomautti kun nalkutin sille,että se kyllä ymmärtää että mulla on hormoonit sekaisin. Meinas kyllä olla naurussa pitelemistä! HIH

Eileen se myös huomautti että mun pitäis syödä enemmän kalkkia ja olenko hakenut jo d-vitamiinia.

Vierailija

maksa ja maksamakkara: vältettävä koko raskauden ajan korkean

A-vitamiinin ja raskasmetallipitoisuuksien takia

Kala: suositellaan 2 ateriaa viikossa. Ei suositella silakoita, merilohta tai vanhoja sisävesien petokaloja niissä on korkea dioksiini- ja PC pitoisuus sekä elohopeaa.

Tyhjiöpakatut graavisuolatut ja kylmäsavuvalmisteet, mäti ja pateet: Ei suositella käyttöä listeriavaaran vuoksi.

pasturoimaton maito, tuore ja homejuustot: Käyttöä ei suositella listeriavaaran vuoksi kuumentamattomissa valmisteissa. Kuumennus pitää olla yli 75 astetta.

Pakastevihannekset: Kuumennettava ennen käyttöä listeriavaaran vuoksi.

Tuoreet vihannekset: pestävä huolellisesti listeriavaaran vuoksi.

Lakritsi ja samiakki: kohtuukäyttö on noin 50g/kerta. Niissä on korkea glykyrritsiinipitoisuus.

Kahvi: Vältä runsasta käyttöä ( yli 3 kuppia /pvä) Kofenin haittavaikutuksien vuoksi.

Alkoholijuomat: Vältä kokonaan

Energiajuomat: Ei tule käyttää koska turvallisuudesta ei ole riittävästi tietoa.

Yrtti teet ja valmisteet: Ei suositella koska turvallisuudesta ei ole riittävästi tietoa.

Sienet ja riista: tulee vältää korkean radioaktiivisen alueen sisältä pomittuja tai ammuttuja.

Vierailija

Täällä sitä vaan nökötetään kotona ja ootellaan että millo se isukki ilmaantuu ovesta... onneks on iltavuorot ohi ja alko (ainakin minulle) helpommat aamuvuorot! Mies voip olla asiasta erimieltä... :-)

Jospa sitä jaksais vääntäytyä tonne ulos noitten tenavien kanssa.. Vasyttää vaan niiiiiiin armottomasti ja ku ajatteleekin kylmää ulkoilmaa ni tuntuu että vilu menee luihin ja ytimiin asti. Toivottavasti tää vilu ei kestä koko raskautta! Ei jaksais!

Juu, mut tää mamma lähtee pyörii vaiks ympyrää tonne keittiön puolelle... oonpähän ainakin ahkeran näkönen, jos en muuta... :-)

miejavauva rv?

Vierailija

[color=purple]Mä haluan äkkiä nähdä masuun mitä siellä on!! Kummasti nuo eka kerrat vaihtelee, meinaan edellisessä paikassa heti laskivat niin, että antavat ajan rv:lle 8. Mutta nyt tämä toinen paikkakunta kutsuu, kun rv 10 napsahtaa.

Onneksi nyt sain tahtoni läpi, kun on ollut se yksi tuulimuna niin edellisessä paikassa suosittelivat mahdollisimman aikaisin käymään. Vuonna 2001 sai neuvolan puolesta käydä sekä np-, että rakenneultrassa. Toivottavasti siihen ei oo tullu muutosta. Jos pitäis valita vain jompi kumpi niin mä en kyllä osais!

Täälläkin on satanu koko pirun päivän. Laiton sit kalsarit aamupäivällä jalkaan ja pari pitkähihasta paitaa, ku lähin työkeikalle. Piti kyllä toinen paita heittää pian pois, mut kalsarit ei ollu liikaa. Palelee joka päivä. Ukko meinas etten ois ollu tällanen tyttöä odottaessa, mun pää lyö tyhjää enkä muista mitään millasta oli alussa. Tosin sillon oli kesä. .

Vierailija

[color=violet]En muuta ruokailu tottumuksiani. (onko tuo nyt yhdyssana vai ei, pätkii). .maksaa tulee muutenki aika harvoin syötyä, joten siitä ei oo hankala luopua. Tosin saattaahan sitä joskus syödä kielloista huolimatta.

Jotkut kalat oli kiellettyjä en nyt muista mitkä, mutta en tykkää kalasta, joten sitäkin syön tosi harvoin. Yritän syödä monipuolisesti, kasviksia kyllä pitäs lisätä.

Kellään listaa siittä mitä odottaja ei sais syödä?

Vierailija

[color=violet]Hammaslekuriin pitäs tästä kohta puoliin suoriutua :( Mikähän siinä on niin vastenmielistä. Joskus oon aatellu, ett menisin ennemmin vaikka synnyttään ku hammaslekuriin!

Vaikka eilen soitin tytön hammaslekurille kotiin ja kysyin ohjeistuksia mitä tehdään, kun sattu tapaturma. Nyt aamulla kun koskin tytön hampaaseen (joka heilu vähän) niin se oli kosketusarka. Huolettaa. Saa nähdä pitääkö tyttöä käyttää tänään näytillä. Mutta se on varma, jos pitää niin se ei suutaan vähässä kummassa aukase.

[color=maroon]Joilla on lapsia niin miten teillä hammaslekurissa käynnit menee?

Vierailija

Täälä ollaan kauhian kipiänä. Kuumetta pukkaa ja kova flunssa on päällä. Olin silti töissä ja oli kyllä vähän liian rankkaa. Tottakai täytyy just viikonlopuksi tulla kipeeksi.

Soittelin tänään yksityisille lääkäriasemille ultrasta. Sain vaan yhden kiinni joka sanoin että alkuraskauden ultra maksaa 109 € ja sitä ei saa kelasta ilman lähetettä. Ja muutenkin oli sitä mieltä että mun tapauksessa sitä ei voi enää edes tehdä jos mulla on niinkin paljon viikkoja kun ne neuvolassa sanoin eli 11+6. Silloin kun olisin saanut ajan olisin ollut jo 12+4. Toiselta lääkäriasemalta sanottiin että niiden gyne soittaa mulle kun ehtii, mutta ei vain ole mitään kuulunut. Luulempa ettei varmasti soita takasin. Olen yrittänyt soittaa sinne mutta kukaan ei vastaa. olis kiva tietää niiden hinta.

Täälä on satanut vettä koko päivän ja sataa edelleen. On aivan äly kylmä. Ei yhtään huvita edes lähteä kauppaan. Piti sitten perua flunssan takia kaverin kaa sunniteltu shoppailu reissu kun tuli kipeeksi. Ja sitten illalla olis ollut vielä yhden ystäväpariskunnan luona synttärit. Mies joutuu nyt sitten lähtemään sinne yksin. Minä jään kotiin nukkumaan vällyjen alle prrr kyllä viluttaa! :(

Vierailija

Moi!

täälä yks jolle hajut tekee tosi pahaa kans =) pahoinvointia ei o ollu nimeksikään ja itseasiassa pieni sitkee flunssa peitti alleen tän raskauden alun aika hyvin.. eli meni haluttomuudet ja yhden illan pahoinvointikin sen piikkiin =) Mutta tissit on arat ja testi näytti eilen plussaa joten uskottava se on =) LA on laskureiden mukaan joskus 18.6 tienoilla, jote nyt olis 6.s viikko menossa.. maanantaita soitan neuvolaan aikaa varten.. siitä se sitten lähtee..

Vierailija

[color=blue]Miejavauva [color=violet]meillä ukko tekee onneks vain päivävuoroo. Ovat puhuneet kahteen vuoroon siirtymisestä, toivottavasti ei koskaan näin käy. Ois varmaan illat tosi pitkiä. .

[color=blue]Rölli [color=maroon]ilokaasu? Kuinkahan pienille sitä voi antaa? Tosin eipä ne pelkän tarkastuksen takia sitä varmaan antas.

[color=blue]Lilli [color=violet]mulla onneks nyt on tosi mukava hammaslekuri. Se helpottaa lekuriin menoa, mut ei sinne silti ilman jännittämistä mene. Ens viikolla vielä ja sit puolen vuoden päästä, kun vauva on syntynyt! Eka kerran kerroin jollekkin olevani raskaana niin se joku oli hammaslääkäri :)

[color=maroon]Mä napsin vain Multi Tabs Special 2+ tabuja. Siinä on mun mielestä kaikkea tarpeeksi. Kunhan oon käyny neuvolassa niin kyselen sieltä siittä d-vitamiinista mitä ohjeistuksia siihen on. Rautaa piti tyttöä odottaessa jossain vaiheessa napsia. Hemppahan tiettyyn aikaan raskautta laskee.

[color=violet]Pitänee mennä herättään ukko torkuilta. Saa luvan hakia liiteristä puita ku ite en nyt saa aikaseksi. Palelee. . .

Vierailija

[color=maroon]että kokeile ennen kuin nouset sängystä aamulla, että söisit keksiä. Yksi kaverini teki raskaana ollessa näin ja väitti ettei pahoinvointi yllättänyt.

Vierailija

Minä vältin raskausajan hammaslääkärin kun oli juuri käynyt hoitamassa hampaat kuntoon kesällä. Mutta voin sanoa että sinne on aina yhtä vaikea mennä. Viimeks kävin 7-vuotta sitten ja sen kyllä huomasi ja kalliiksi tuli! joten päätin että käyn väh. kerran vuodessa tarkastuksessa niin saavat paikata heti tulevan reiän.

Tänään ollut vähän parempi päivä. Ei ole oksettanut niin paljoa kun eilen. Johtuu varmaan siitä,että ryntäsin heti ku sain silmät auki jääkaapille juomaan tuoremehua.

Ooteko jo käyneet hakemassa lisäkalkit ja d-vitamiinit? Itse kävin hakemassa tänään ja oli niin nuiva farmaseutti että en kyllä ikinä enää mee sinne apteekkiin. Ku kysyin jotain niin sieltä tuli vaan kuiva vastaus että luo purkinkyljestä jne. hyvä ettei päivä menny piloille.

Mites teidän ruokavalio. oletteko ottaneet sen erityis tarkkailuun? Itse olen ollut todella lepsu ja masentaakin kun ei voi mitään paljon syödä. Kaikki mitä neuvolassa ehdotettiin jouduin sanoon että en voi syödä kun on sitä allergiaa. Ei tuntunu yhtään hyvälle. Sain ajan ravitsemusterapeutille kun niillä loppu ideat mun suhteen.

Vierailija

[color=purple]No se huuhaa-taulukko missä hedelmöittymispäivän perusteella sanotaan kumpi on tulossa NIIN mulla se väittää poikaa. Ja esikoinen on tyttö, joten. .mutta aika näyttää.

Mä en halua tietää sukupuolta etukäteen. Mies kyllä meinasi jo keväällä, kun odotin, että se kysyy eikä kerro mulle! Katotaan nyt.

Äh miten sitä sais ittensä raahattua limppaan pyykkejä kaappiin ja laittaan likasia koneeseen. Saamaton olo nyt, kun sai kakun koristeltua ja ruoan tehtyä.

Vierailija

Yksi tytöistä jopa odottaa sitä sen mielestä on kivaa käydä hammaslääkärissa ( omituinen )

Mutta sitten toiseen ääripäähän yksi pojistani pelkää niin kamalasti että kä ilokaasu hoidossa ja on niin " humalassa" että äidillä on naurussa pitelemistä.

-rölli kera kuuden tenavan ja 1 masukin

Vierailija

[color=maroon]Nyt on sit eka neuvolakäynti varattu. Ens kuun 14 päivä ja sillon on 8. rv menossa. Oisivat antaneet 10 viikolle, mutta halusin aiemmaksi. Olivat muuttaneet käytäntöä tai siis keväällä vielä kävin eri paikkakunnalla kuin mitä minne nyt sain ajan. En oikeen tykkää, kun en saa mennä " tutun ja turvallisen" neuvolatätin hoiviin. Mutta minkäs teet.

[color=violet]Tänään meinaa tosissaan kaikki hajut tuntua vahvoilta ja palakurkussa on ollut pitkin päivää. Jospa se tästä alkaa se pahoinvointi mitä oon ootellu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat