Maalisten torstai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vielä ei pinoa näkynyt...hieman epäilin, olenko vain sokea kun kello on jo melkein yhdeksän.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Hanna nukkuu vielä aamupäivä uniaan, on reilun tunnin nyt nukkunut. Hanna nukkuu sisällä nykyään paremmin kuin ulkona, ennen oli toisin päin, kesän helteiden aikaan tuohon tuli muutos, mutta onneksi nukkuu myös vaunuissa, ei tarvitse aina kelloa kyttäillä kun ollaan liikenteessä, että ollaanko just uni aikaan kotona vai ei.

Toiset kirjoitteli, että yö oli levoton, meillä taas oli ihan toisinpäin, neiti nukahti illalla yhdeksän jälkeen ja vaille kuusi söi pullollisen maitoa ja nukkui puoli yhdeksään, itsekin nukuin yön kuin tukki ja nyt onkin pää aivan jumissa eli ei hyvä näinkään.

Meillä ei ole tuota " mersua" , olen ollut kahden vaiheilla sen hankinnan suhteen, mutta se on vaan jäänyt hankkimatta.

Tuosta pakkasrajasta, musta tuo -10 on aika matala, kyllä me meinataan kärrytellä kylmimmilläkin keleillä. Silloin kun Hannan isoveikka oli pieni, niin ulkoiltiin vaikka poika oli vähän kuumeinenkin, kunnolla vaan päälle ja harsoa kuomun eteen niin ihan lämmintä vaunuissa/kuomurattaissa oli, neuvolaan silloin juttelin asiasta ja sain " siunauksen" sieltäkin ulkoilulle, toinen kun nukkui paremmin vaunuissa, pääasia vaan oli etttei hengitystiehyille käynyt kylmä.

Nyt menen laittamaan pyykit kuivumaan ja odottelen tytön heräilyä, lähdetään kaupungille kaupoille ja päiväkahville.

Aurinkoista syys-päivää!!!

Vierailija

No niin, päikkärit nukuttu. Tai en minä, mutta Saana vetäisi 1,5 h, hienoa! Nyt mutustellaan sitten maissinaksuja, niin pysyy tyytyväisenä... Jostain syystä hedelmäsose ei oikein iskenyt, täytyy tarjota myöhemmin uudelleen.

Mutta asiaan: Koivupuu kyseli Geisha-palloista. Minä tilasin sellaiset NetAnttilasta. Ja tuli ihan vaan NetAnttila-paketissa, missään ei lukenut, mitä oli sisällä... Ei vaan oo tullut käytettyä, vaikka pyhästi ajattelin niitä käyttää ahkerasti... Hintakaan ei ollut ihan kauhea, oisko ollut jotain 16 euron paikkeilla. Taisivat olla nimellä hieromalaite tms., mutta kannattaa koettaa NetAnttilan sivuilla hakua nimellä " Geisha" tms., niin ne muistaakseni löysin (joku kun vinkkasi, että sieltä löytyisi).

Ja vauvan pukemisesta: Meillä on ollut fleece-hanskat ja tossut jaloissa, hyvin on tarjettu. Meilläkin neiti on aika kuumaverikkö, yleensä on ennemminkin hiki kuin kylmä, kun vaunuista otan...

Jahas. Jos keittäis kahvit.

Terhi&Saana

Vierailija

Heluu,

Juuh, täällä ollaan! Viime viikot vain mennyt johonkin ja Ursulan kasvun ja kehityksen ihmettelyyn : )...Meillä on vieraita jenkeistä ja siinä meni puolitoista viikkoa, mutta nyt on taas palattu arkeen. MAALISpinojakaan en ole lukenut aikoihin, kunnes taas tällä viikolla palasin maisemiin ja kiitos, näin Pääsiäisäidin terkut...Kivakiva! : )

Ursula konttaillee reippaasti ja hamuaa kaikkea suuhunsa. Ruokailut on sujunut hyvin - tähän saakka, mutta nyt on jostain syystä annoskoot pienentyneet, ei saa uppoamaan enää kuin muutamia lusikallisia kerralla ja aamu ja iltapuurot menee vaihtelevasti...Toivottavasti on ohimenevä vaihe. Neuvolassa käytiin tällä viikolla ja pituus on jo 71cm ja paino lähempänä yhdeksää kiloa, että kyllä sitä ravintoa on ainakin tarpeeksi saatu ; )

Yöt menee vaihtelevasti, pääsääntöisesti aika hyvin ja aamulla herätään yleensä puoli yhdeksän aikaan. Yösyöttöjä en ole kokonaan vielä lopettanut, joten yöt tulee varmasti hetkellisesti rikkoinaisimmiksi, kun niistä luovutaan.

Huomenna olen menossa töihin ilmoittamaan hoitovapaalle siirtymisestä. Tuntuu kuitenkin hassulta ajatella paljon eteenpäin ja nyt kun asia pitää sanoa ääneen, niin tuntuu yllättäen " vaikealta" . Alustavasti ajattelin siis aloittaa työt ensi syksynä ja tammikuussa jatkan opiskeluja. Nyt olen jotain yrittänyt saada opiskelurintamalla jotain aikaiseksi, mutta hiljaista on ollut...Jos nyt muutaman tentin saan tehtyä, niin hyvä..Aika mennyt lähinnä kursseille ja tentteihin ilmoittautumiseen ja sitten niitten perumisiin... Joo, mutta kun vauvan päätehtävä ei enää olekaan näyttää söpöltä ja nukkua, hymyillä ja syödä vaan taaperoida ja tutkia ympäriinsä ja jättää päikkäreitä väliin..! Että se siitä lukemisesta... Mutta toisaalta olen kyllä ajatellut, että nautin nyt tästä ajasta Ursulan kanssa ja koitan sitten keväällä opiskella vähän enemmän...ehkä ; )

Tänään sovin ensimmäisestä hoitokerrasta vieraan hoitajan kanssa, niin saa nähdä mennä kuinka menee. Tai enemmän jännitän ehkä meidän koiran suhtautumista, kun vieras jää yksin asuntoon..hmmm. Täytyy ehkä harkita koirankin hoitoon laittoa... Mutta hoitaja siis MLL:n kautta ja tulee marraskuussa ja toivon, että saamme sitten vakivuoron myöhemmin ja alkuvuodesta. Hoitaja on eläkkeellä oleva rouva ja vaikutti oikein mukavalta puhelimessa.

Kuuluillaan ja toivottavasti taas jossain pk-maalismamma tapaamisissa nähdäänkin mammoja ja taaperoita,

Kevätmama

Vierailija

Jospa vain vastaisin kysymyksiinne.

Olen laittanut itse raitoja, mutta mullakin käy usein niin, että olen vähän turhan varovainen eli joko laitan liian vähän raitoja tai annan aineen vaikuttaa liian vähän aikaa. Olen laittanut sekä hupulla että sillä harjalla. Yllättäen huppu oli mun mielestäni helpompi, kun siinä ei tarvitse hoheltaa ja varoa niitä ei värjättäviä hiuksia.

Meillä on kanssa sellanen istumakärry (Mersuksi sen olemme nimenneet), mutta se on vielä alavarastossa, kun tuntuu, ettei täällä meidän kämpässä olis sille tarpeeksi tilla kuitenkaan. Joutuis Helmi pyöriä ympyrää. Helmi ei kyllä vielä edes istu kunnolla, joten en tiedä, miten sen kanssa on, saako häntä siinäkään kauheesti istuttaa. No, jos lyhyitä aikoja. Voihan tuon hakea, ja kokeilla. Se on onneksi lainaan saatu, joten emme ole itse joutuneet mitään maksamaan, ja jos sille ei ole käyttöä, niin eipä juuri harmita. Siskon poika kyllä huristeli menemään aivan innoissaan aikoinaan.

Aha, parvekkeella herättiin. No johan se 1h unet vetäsikin. Puolen tunnin heijaamisen jälkeen. meillä kun ollaan opettelemassa uuttaa ulkopäikkäreille nukuttamista, kun ennen nukutin sisällä syllin ja laitoin sitten nukkuvana vaunuihin, mutta nyt kun pitää laittaa niin paljon vaatetta päälle, niin kuumahan hänelle tulee mun sylissäni. Ärsyttää vaan itse seisoa puoli tuntia tuolla kylmässä,

No, nyt lopettelen.

lehtovi & Helmi 28.3.

Vierailija

Pakkasraja kuullostaa minustakin todella alhaiselta ja kyllä me aiotaan ulkoilla ja nukkua ainakin -15 asteessa. Sisko on ulkoillut neljän muksun kanssa ihan normaalisti talvet pakkasista huolimatta, niin kyllä mekin voidaan. Eihän talvella muuten saattais päästä mihinkään moneen päivään tai viikkoonkin.

Täällä taisi olla jotain puhetta kävelytuolista. Me ei aiota sellaista hankkia, koska meidän asunto on monessa kerroksessa ja sen vuoksi olis hankala käyttää.

Joku kyseli käsineistä ja " jalkineista" , me käytetään ihan pelkästään lapasia ja sukkia. Pojalla aina todella lämpimät kädet kun herää. Talvella sitten rukkaset ja toppatöppöset.

Joku oli saanut todella pitkään odotella sairaalassa, niin ollaan mekin. Kahdesti on ollut aika lastenlääkärille Hyvinkään sairaalaan ja molemmilla kerroilla on saatu istua tuntikaupalla, muttei toki 8 h!

Eipä kait muuta kuin hyvät päivän jatkot!

Kati ja Miro 21.3

Vierailija

Täällä hörpin kahvia, et sais ittensä hereille... Poika heräili taasen kolmeen asti puolen tunnin välein, sen jälkeen nukkui 6.30 asti yhtä soittoa.. No, jos jotain positiivista haluaa hakea, niin poika on oppinut nukahtamaan iltaisin itsekseen omaan sänkyyn..

Eli varmaankin ens viikolla aijon kokeilla jonkinlaista unikoulua ja lopettaa yösyötöt kokonaan, en sit tiedä onko yösyötöt hyvä lopettaa kerta laakista vai vähentää syötöjen määrää??

Meillä on jo ens viikolla 8kk lääkäri neuvola (vähän etukäteen), jospa kysäsis asiaa vielä siellä..

Kävelytuolista... löytyykö monelta?? Palstalla oli joku päivä kirjotuksia siitä, ettei sitä oikein suositeltais. Meille se on ainakin ollut pelastus!!

No, nyt jää juttu vähän kesken, rääkyminen alkaa olla sitä luokkaa, et on ekojen päikkäreiden aika..

Päivän jatkoa kaikille:))

melrose

Vierailija

Aamun ihana hetki! Meillä on täysin hiljaista, ei edes tv:tä tai radiota päällä ja vauva nukkua tuhisee omassa sängyssään. Herää kyllä kohta kun kello alkaa olla yhdeksän. Anoppi totesikin eilen et Henrikin on alkanut heräämään ihmisten aikaan kun herää yhdeksältä (ennen nukkui kymmeneen tai jopa yhteentoista) : )

Yö meni ihan suht hyvin. Kaks kertaa kuului ähellystä sängystä kun konttas unissaan mutta nukahti onneks heti uudelleen niin sain minäkin nukkua. Se on nyt kova yritys päällä tuon konttaamisen suhteen. Eilen oli jo tosi hilkulla liikkeelle lähtö. Henri liikutti jalkojaan ja käsiään kerran eteenpäin mutta ei sitä vielä konttaamiseksi voi sanoa. Ei varmaan kyllä mene enää montaa päivää. Hän myös nousi edellispäivänä seisomaan itse tukea vasten. Tasapainoa ei vielä ole niin vois pysytellä mun puolesta vielä lattiatasolla : )

Mulla alkaa nyt sit opiskelut. Ensi viikon perjantaina on aloitus, ensimmäiset 1,5 tuntia. se ei auheuta ongelmia kun pappa tulee hoitamaan Henriä mutta sitten 9.11 alkaa enemmänkin olla tunteja ja mieheni tulee sitten kesken päivää henriä hoitamaan ja menee sitten taas takaisin töihin. Meillä ei siis yhteistä aikaa ole paljoa tiedossa ja miehelle tulee aikas pitkiä päiviä. En olis vielä halunnut kouluun mutta muuten menee vuodella eteenpäin ja sitten me yritetään jo pikkukakkosta : ) No, onneksi Henriä hoitaa aina isä tai pappa eli ei hän varmaan mua kaipaa niin kauheasti.

Huomasitteko tuon keskustelun pakkasrajasta? 10 astetta on aikas pieni lukema. Pitääkö sit oikeasti jäädä sisälle vaikka vauva on jo aikas iso??? Ymmärrän tuon rajan vastasyntyneelle ja pienelle vauvalle mutta että alle 1-vuotiaalle????

Laitoin eilen itse ekan kerran elämässäni raitoja päähän. Niistä tuli tosi kivat mutta aivan liian varovasti laitoin niitä. Sais olla enemmänkin. Onko kukaan muu laittanu raitoja itse? Tuli vaan aika paljon halvemmaks kun kampaajalla käynti. Opiskelijalla kun ei ole liikaa rahaa.

Jospa sit häviäisin lörpöttelemästä täältä ja meen syömään aamupalaa. Jää muillekin tilaa kirjoitella.

Kalamami ja nukkuva Henri (2.3)

Vierailija

Mä82: minkäkokoiset valjaat ostit ja paljonko maksoi?Me ollaan myös mietitty ostaa vetovaljaat.Ovat vain leonberginkokoiselle koiralle aika kalliita..

JALOISSA villasukat ja käsissä lapaset.Niillä ollaan vielä pärjätty.Neiti on niin kuumaverinen ;) Hän nukkuu makuupussissa ja vaunujen lämpöpussissa kuistilla.Luulen,että talvella riittää ne toppajutut siihen lisäksi..

T

Vierailija

Laitoin jo viestiä yleiselle palstalle mutta täälläkin oli muistaakseni psykan opiskelija linjoilla, joten kyselen, mikä ois noin niinku kehityksen kannalta lapselle hyvä ikä mennä hoitoon alle 2 vuotiaana? Tai siis mikä ois sellanen väli siinä, johon ei sattuis herkkyyskausia tai muita? mun tarttee nääs hoitovapaista ilmoittaa ja arvon sitä tässä vieläkin. Vaikka kyllähän sitä voi sit pidentää en vuonna vielä, jos on tarpeen.

GALLUPPOS: Mitä laitatte vauvoillenne KÄSIIn ja JALKOIHIN kun hän nukkuu vaunuissa nyt kun tulee noi pikkupakkaset? Eilen ja toissa päivänä mulla oli jaloissa potkareiden teräosien lisäksi villasukat ja äippäpakkauksen töppöset ja käsissä äippäpakkauksen toppahanskat. Vähän viileeltä tuntu ehkä varpaat, mutta ei pahasti. Pitäsköhän ostaa jotkut lampaanvillatöppöset, onko kokemuksia talvipakkasista?

Ny käyn tähyämässä neitiä, oisko hän jo heränny ulkona. Raukka on varmaan kuumissaan, ku tälläsin paksun toppapuvun päälle, kun luulin että on yhtä kylmä kuin eilen.

Ainiin: LEHTOVI kirjotteli vessahädästä alkuviikosta. Mullakin sitä piisaa - joudun vaunulenkillä tuolla metsässä usein käymään kesken kaiken puskassa. Ou jee. Onkohan lantionpohjareenillä osuutta asiaan? Mistä niitä geishapalloja muuten saa (siis muualta kuin " punaisten lyhtyjen" kaupoista)? Kysyin apteekista, mutta kuulemma apteekkitukku ei enää niitä pidä varastossa. Oisko Instrumentariumissa tms.? Oletteko muuten treenanneet noita lihaksia säännöllisesti? Multa on päässy vähän unohtumaan...

Vierailija

piti kommentoida, kun mä olen taas tosi hankala.. en ole sitä hankkinut yksinkertaisesti siitä syystä, että musta ne on tosi RUMIA!! Mä en erityisemmin pidä mistään muovivekottimista, ja noissa lasten leluissa se mun inho useimmiten oikein korostuu. Tiedän, naurettavaa.

kua

Vierailija

Jospa minäkin taas kirjoittelisin, kun on aikaa. Jenna juuri nukahtamaisillaan ekoille päikkäreille. Rytmi on viimeinkin löytynyt. Aamu alkaa 7-8, ekat unet 9-10 kesto n.2h toiset unet 14-15 kesto n.2h. 20.00 yö unille.

Tiistaina käytiin Jennan kanssa sairaalassa magneettikuvauksessa. Olen joskus kertonut asiasta, siis jennalla on oikean silmän luomessa sinertävä patti (hematooma), ja sitä on nyt tutkittu, että mitä tehdään, no nyt käytiin kuvaamassa, ja sitten jonkun ajan päästä patti leikataan pois.

Meinasi vaan mennä hermot oyssissa, kun palvelu ei oikein toimunut. Alunperin meille sanottiin että aikaa ei mene kuin 2-4h joten varauduimme siihen, ensinnäkin Jenna joutui olemaan syömättä ja juomatta edellisestä illasta asti, aamulla menimme 7.30 oyssiin ja vasta kymmenen aikoihin jenna pääsi kuvaukseen, kuvauksessa kesti 1,5h ja sen jälkeen saatiin vasta antaa ruokaa, jota upposikin heti kunnolla.

Sitten odoteltiin että päästäisiin kotiin, ja jenna pääsisi päikkäreille, kun ei tietenkään osaa nukahtaa oudossa ympäristössä, odoteltiin lääkärin lausuntoa kolmeen asti käytävällä, koska eivät voineet antaa meille huonetta, kun oli niin täynnä koko osasto. Sitten lääkäri vihdoinkin saapui kertomaan meille, että silmä leikataan... Joo siinäkö kaikki, kerro jotain mitä me ei vielä tiedetä...Silloin mulla kiehahti ja aloin pukemaan Jennalle vaatteet. Lääkäri toppuutteli että odottakaa niin hoitajat antaa teille ajan. Huusin vain hoitajille mennessään, että teillä on mun osoite ja puhelin numero. Tämä perhe lähtee nyt kotiin. Laitoin palautelaatikkoon melkoisen kirjeen lapsi perheen kohtelusta. On melko hurjaa pitää pientä lasta käytävällä 8 tuntia.

Mutta semmosta se on, onneksi selvittiin ehjin nahoin kotiin. Pelottaa jo valmiiskis että millanen reissu itse leikkauksesta tulee, joudutaankohan lojumaan montakin päivää käytävällä, ilman yhtiäkään päikkäreitä?

Lumen tuloa odotan jo kovasti, että pääsis jenna pulkan kyytiin. Koiralle on ostettu vetovaljaat. Jospa siinä olisi koko perheelle yhteinen talviharrastus.

Mutta nyt täytyy lähtä siivoamaan koiran karvoja vähän vähemmäksi, ettei kaikki ole jennan suussa!!

mä ja jenna s.7.3

Vierailija

Mä82: Järkyttävän kauan jouduitte odottamaan sairaalassa. Hyvä, että laitoit palautetta!

Meillä on Jennalla jaloissa ja käsissä ne äippäpakkauksen sukat ja tumput päiväunien ajan. Ihan lämpöiseltä on sormet ja varpaat tuntuneet.

Jennalle tuli eilen kolmas hammas. Tyttö on vähän kitinätuulella, taitenee siis johtua noista hampaista. Näyttää tulevan hetkenä minä hyvänsä neljäskin hampu.

Nyt ei ajatus luista yhtään. Siirryn siis taka-alalle.

Marju

Vierailija

Mimmille tuli eilen nuha ja viime yönä klo 0.06 hän sitten heräsi itkeskelemään.En saanut rauhoittumaan sänkyynsä,joten otin viereen.Siinä se sitten höpötteli ja yritti tehdä unta klo 2.45 asti.Aina kun meinasi nukahtaa tuli aivastus ja piti pyyhkiä räät kasvoilta pois..sepä kiukutti.Hetken unen jälkeen alkoi huutamaan ihan mahdottomasti.Niin kovin liekkö itkenyt koskaan..Lämpöä oli noussut ja tyttö kovin kuuma.Laitoin supon,vaihdoin vaipan,annoin maitoa ja kas,nukkuikin klo 8.30 asti. Tänään ollut ihan ok nuhanenä. Minä vaan en nuku sitä vähääkään,jos Mimmi samassa sängyssä..Nyt onkin vähän tööt-olo.

No,viime lauantaina Mimmi mottasi minua vasempaa silmään.Joka sen jälkeen on punoittanut hieman.Tänään vaan olikin koko silmä punainen,kipeä ja valon arka.Ei muuta kuin näyttää lääkäriin.Sain voidetta.Tuli vaan tunne,ettei lääkäri uskonut lapsen minua kahmasseen silmästä?!!! Viikko nyt seuraallaan lähteekö paranemaan.

Sellasta tänne...Muutes se KUUKUPPI,on oikeasti todella kätevä vehje.Että suosittelen!!!!!

Minustakin tuo pakkasraja on kyllä aika alhainen.Eiköhän tuossa saa käyttää maalaisjärkeä.Eikös päiväkodeissakin ole -15 ulkoiluraja? Luulen,että Mimmi nukkuu kyllä tuossa kuistilla mihin ei tuule niin vällyjen välissä ihan mainiosti kylmemmälläkin säällä.Mimmi kun ei oikein noita päiväunia sisällä nuku!!!

Tuulia ja Mimmi 30.3

Vierailija

oltiin lounastreffeillä aamupäivällä ja palattiin juuri kotiin. Pieniä ihmeitä, osa III : Kaisa jatkaa nykyään uniaan, vaikka tullaan kotiin. Ennen heräsi välittömästi riippumatta kuinka kauan unta oli siihen mennessä riittännyt.

Ja suurempiakin ihmeitä; Kaisa oppi eilen ryömimään! Etenemisvauhti ei tosin päätä huimaa, mutta määrätietoisesti kuitenkin edetään. Jos vaan on tarpeeksi mielenkiintoista tavoiteltavaa, kuten puhelin tai kaukosäädin. Omien lelujen takia ei moista vaivaa viitsitä nähdä.

Ja sitten öisiin asioihin, ne kun on olleet mun juttu :) Kaisa nukkui taas neljään kitisemättä. Mun oli tarkoitus koittaa saada neiti jatkamaan uniaan omaan sänkyyn, mutta mies ehti hätäisenä jo kantaa neidin viereemme. En ollut hälle huomannut suunnitelmastani mitään mainita, kun oli mun vuoro hoitaa yöpuuhastelut. Nooh, nukuttiin sitten vierekkäin 7.15 asti enemmän tai vähemmän heräillen ja havahtuen, mutta tällä kertaa ilman suurempia itkuja! Jee. Ja aamulla puurokin maistui, kun tarjosin sitä joskus kahdeksan aikaan. Meillä ei siis todellakaan herätä nälkään öisin.

Ja nyt parvekkeelta kuuluu tuttuakin tutumpi ääni, eikun hommiin.

kua ja Kaisa 25.3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat