LAKIMIES vastaa kysymyksiin

Vierailija

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

olenko lain mukaan velvollinen vanhempieni kuoltua esim. metsänhoidollisiin toimenpiteisiin tai voidaanko minun olettaa olevan perillä eu:n maan- ja metsänhoitoasioista? (En tee maalla ja metsällä mitään joten kyseisessä tilanteessa aikoisin myydä ne) Entä voivatko vanhempani testamentissa tms. määrätä, että minun on pakko pitää omistuksessani maat ja metsät?

Vierailija

Lahjoituksesta kannattaa aina laatia lahjakirja, josta ilmenee että kyseessä on nimenomaan lahjoitus eikä ennakkoperintö. Lahjakirja on vapaamuotoinen. Todistajat olisi hyvä olla, mutta jos niiden hankinta tuntuu kiusalliselta, niin lahjakirjan voi laatia ilman todistajiakin tässä tapauksessa. Useasta lahjoituksesta voi tehdä aina uuden lahjakirjan tai sitten allekirjoituksen ja päiväyksen lisäämäällä voi lisäyksen tehdä yhteen ja samaan asiakirjaan. Muisattehan että voitte lahjoittaa verovapaasti kumpikin vanhemmista erikseen alle 3400.

Vierailija

Oletteko koskaan miettinyt, että lakimiehiä tarvitaan? Tuntuu, että porukka on muodostanut kuvan lakimiehistä oikeutta ja kohtuutta/ muita lakisarjoja katsomalla. Täälä tuskin paatuneimmat rikolliset saa tuollaista puolustusta, kuin jenkkien sarjoissa on tapana. Ja toivottavasti ette tarvitse itse koskaan lakimiestä, kun asenne on jo valmiiksi tuollainen...

Vierailija

Ehkäpä kunnan hyväksyntää ei tarvita itse yhtiölle vaan yhtiön harjoittamalle toiminalle. Jos esimerkiksi harjoittaa ydinvoimalatoimintaa, niin silloin varmaan edellytetään, että taustalla on osakeyhtiö, joka pystyy vastaamaan velvoitteistaan.

Vierailija

Tätä juuri tarkoitin että jos yhtiön perustamiseen tarvitaan kunnan lupa niin voivatko he lain puitteissa vaatia jonkun yhtiömuodon.

Vierailija

Miehesi isän uusi vaimo saa avio-oikeuden perustella puolet yhteenlasketusta omaisuudesta. Lopusta miehesi isä voi päättää testamentiilla. Miehesi saa kuitenkin aina lakiosansa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat