ELOKUUN torstain turinat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (9)

Vierailija

tänään käytiin 2kk neuvolassa ja taas olitiin näköjään kasvettu: pituus 58,4cm ja painoa 5950g :) meillä on siis tullut joka kuukausi yli kilo painoa lisää. neuvolatäti sanoiki tänää et tytöllä on ainaki vararavintoa jos flunssa iskee ja ruokahalu katoaa..

muuten meneekin samalla tavalla ku aikaisemmin. tyttö nukkuu päivällä yleensä kahdet pitemmät unet ja muutamia lyhyitä pätkiä. yöllä taas nukutaan ensin pitkä pätkä (noin 3-4h) ja sitte lyhyempiä pätkiä (1-2h). nyt tosin meni pari yötä niin että neiti nukkui jopa yli 5 tuntia mitä ei koskaan ole ennen tapahtunut! aamulla on myös ruvennut nukkumaan pitempään. aikaisemmin ku herättiin klo.6 ja 7 välillä niin nyt nukutaan klo.8 tai 9.

no takas hoitamaan pienokaista että mies saa lukea tenttiin!

tary ja Ronja 8vk 3 pv

Vierailija

Eilen tosiaan saatiin lunta täällä napapiirillä ihan maahan asti mutta aamulla se oli poissa ja lapset niin pettyneitä kun ei voinut mennä hiihtämään:) Vesi sade saatiin tilalle:(

Meilä Iina on nyt nukkunut pari yötä yhdellä tankkauksella joka on ollut vasta aamuyön tunteinä 5-6 aikaan. Nukahtaminen on mennyt siihen huutamiseen, eli huutaa väsyksissään mikään ei auta, tissi, tutti tai edes pullo...ainoastaan silittäminen on hieman rauhoittanut. No onneksi tuota huutamista ei ole kuin max.10-20 min ja sitten uni voittaa, ihan kuin taistelisi unta vastaan kaikin voimin..

Kädet ovat myös löytyneet:) Katsoo silmät ristissä nyrkkiään ja sitten meitä anova ilme kasvoillaan " kertokaa mitä nämä on ja kenen" Kovasti on asiaa omille kätösilleen, niille kun voi juoruta pitkät tovit ihan omissa oloissaan.

Mutta nyt pitää lähteä pukemaan perhettä ja valmistautumaan kyläily reissuun...

Marraspallo ja Iina

Vierailija

Kirjoittelin jo vähän aikaa sitten, mutta tuli sähkökatkos ja teksti hävis eetteriin... No vein sitten vanhimman ratsastustunnille ja nyt uusi yritys:

Eilen en päässyt nettiin kun joku lapsista oli pudottanut kännykän lattialle ja kaapeli oli revenny irti ja hajonnu. Nyt on uusi kaapeli. Hidastahan tää on, mutta vielä ei saa tänne korpikuusen kannon alle laajakaistaa =)

Tänä aamuna oli jälkitarkastus ja kaikki ok. Laitoin vetämään paperit sterilisaatioon, siihen asti on ehkäisynä keltarauhashormoni, jonka hain apteekista. Täällä ei kokeilla eka niitä pillereitä, piikki vaan heti kankkuun. Toivotaan vaan että sopii...

5-vuotias oli kaverinsa luona leikkimässä ja kun tulin kaupasta ja olin lähdössä hakemaan häntä niin peruutin auton jonkun terävän metallikappaleen päälle. Pyörästä alkoi kuulumaan ihmeellistä jumputusta ja kun pysäytin ja avasin oven niin jo kuului sihinää, ilmat pois. Ei muuta kun soittamaan miehelle (olen ihan käsi autoasioissa). Onneks Enni oli just syöny ja vaipat vaihdettu, nukkui kaukalossa. Kävin sit miestä odottaessa kirpparilla (tyypillistä naista =)) ja löysinkin ihanan paidan ja kevättakin Ennille ym. sälää. No, pikapaikkaus autoon, että pääsee pojan hakeen ja sit kotiin. Saa nähdä milloin saa renkaan oikeasti kuntoon...

Että tällästä tänään ja eilen, mitähän huomenna =)

Kukka ja Enni 2 kk+

Vierailija

Ja tytöllä on tänään ikää 9 viikkoa! Voi elämä, miten aika on mennyt nopeaan! No onhan tuo Sofiakin tietysti kasvanut ja muuttunut tässä ajassa vaikka ja kuinka.

Meillä tyttö heräsi yöllä kerran, mutta kuitenkin tuo ensimmäinen unipätkä tuntuu olevan sen viisi tuntia vähintään. Aikaisemmin laitoin tytön näihin aikoihin aamupäikkäreille, mutta nyt ei taida olla puhettakaan sellaisesta, päiväunet ovat siirtyneet tunnilla eteenpäin. Eilen niitä ei tosin kunnolla nukuttu kertaakaan, parit reilun tunnin mittaiset ja parit vajaan tunnin unet, mutta sellaista yhtä kunnolla pidempää unijaksoa ei ollut.

Tänään lähdetään Sofian kanssa kahdestaan käymään mun vanhemmilla, kun on sinne päin muutenkin asiaa. Saas nähdä, kuinka onnistuu tuo puolen tunnin ajomatka ilman takapenkin viihdyttäjää...

Nyt pitää mennä suorittamaan aamutankkausta tytön päiväunia varten. Hei vaan hei!

Vierailija

Täällä on yksi äippä kuin viulun kieli.

Juniorin kanssa kyllä sujuu hyvin, vauva on kiltti ja rauhallinen, mutta tämä isoveli... multa loppuu kohta keinot!

Liekö sitten jotain uhmaikääkin menossa ja musta tuntuu, että mustasukkaisuudesta on myös kyse.

Poika tekee kiusaa niin paljon, kuin ehtii.

Jos minä sanon, että laita housut jalkaan, niin takuu varmasti ottaa kaikki housut pois.

Vauvan käy herättämässä (jos se nukkuu sitterissä/sängyssä) ihan kiusallaan, vaikka olen silloin yrittänyt antaa huomiota juuri hänelle.

Kaupassa saa ihme raivokohtauksia, jos laitan kärryyn esim. wc-paperia (sitä ei silloin saisi ostaa).

Pari päivää sitten löi kiukuspäissään vauvaa, kun ei saanut tahtoaan periksi, jolloin minä kyllä otin tukasta kiinni ja sanoin hyvin tiukkaan sävyyn, ettei vauvaa saa lyödä vaikka kuinka harmittaisi.

Lista on loputon.

Iltaisin mulla on sitten niin paha mieli ja itkuinen olo, kun on tullut huudettua isoveljelle ja tunnen itseni niin epäonnistuneeksi.

Toivottavasti tämä on piankin ohi menevä vaihe, jotta rauha taas palaisi tähänkin huusholliin.

Anteeksi tämä vuodatus, mutta pakko oli saada purkautua.

Pikku-ukon kanssa on 3kk neuvola ensi viikolla ja eka rokotus edessä.

Saas nähdä, miten on taas kasvettu.

Meillä on nyt alettu syömään 2 kertaa yössä (jossain vaiheessa oli vain kerran),tosin syö tosi nopeesti ja vain toisesta rinnasta.

Tuli tuosta alkossa käymisestä mieleen, kun esikoista odottaessa (oli ihan loppuvaiheessa), kävin kaupassa ja ostin isännälle yhden saunakaljan. Olisittepa nähneet ne paheksuvat katseet sekä kassaneidiltä, että muilta asiakkailta jonossa. Mä meinasin kuuluttaa kovaan ääneen, että ihan miehelle olen ostamassa saunaoluen!

Ja kyseessä oli vain YKSI PIENI OLUTPULLO!

Ei olisi haitannut, vaikka olisinkin juonut sen itse.

Jaahas, nyt onkin mentävä.Kutsu kuuluu taas.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!

Vierailija

Lääkärissä poikasen kanssa käyty kun neuvolalääkäri on aina vaan peruttu. Meillähän puklataan ja ihoon on tullut kuivia kohtia niin lääkäri meinasi että olis kuin oliskin maitoallergikko. Että verikokeet otetaan huomenna ja jos ne positiiviset niin sitten erikoismaitoa ja muutaman viikon päästä maitoaltistus. Että nyt kyllä vituttaa. Varsinkin jos oltais päästy sille neuvolalääkärille niin olis vastauksetkin jo käytössä prkl!!!!

Hirveeltä tuntuu että " joudun" antamaan tuota korviketta siihen asti jos se juuri tekee poikaselle huonoa oloa. Yönsä kuitenkin nukkuu heräämättä ja viihtyy yksikseenkin ja jokeltelee ja laukoo ihania hymyjä paljon.

Että sellasta!

Vierailija

Viimeyönä Janina söi 5 kertaa,onneksi menimme kaikki nukkumaan jo yhdeltätoista niin ei ihan kamala tuu tästä päivästä! Toivottavasti neiti ei ota tuollaista yörumbaa tavaksi...

Tänään on neuvola lääkäri, saa nähdä miten tyty on kasvanut! Sen jälkeen pitäis kahvit keittää papille kun tulee koti käynnille ristiäisten takia...onneksi tulee tänne meille niin itse pääsee paljon helpommalla!

Lintu75: Heh, rupes naurattaan toi sun alko reissu...se on hassua kun alkoon menee joskus kerran miljoonassa vuodessa asioille, niin tulee todella sellainen olo että kaikki katsoo säälien lapsia...=)

Niistä sydämmistä, Mansikka ja tavallista tomusokeria, puolet ja puolet suunnilleen, sellaisella ihan ohuella päällä.

nyt meen laittaa tyttöjä lähtökuntoon että ehditään ajoissa neuvolaan...ollaan melkeen aina nykyään myöhässä joka paikasta!

Elokuunvauva ja tytöt

Vierailija

Eli meidän typy on syntynyt 10.8.

Ja meillä menee ihan mukavasti. Tyttö muistuttaa isoveljeään päiväunien suhteen eli hän ei yli tunnin unia päivällä nuku, ehkä kerran kahdessa viikossa tulee kolmen tunnin päikkärit...

Meillä syödään onneksi vielä tissiä, isoveli oli tähän mennessä sen jo hylännyt. MInä tosin sain viime viikonloppuna rintatulehduksen, kuume, voimta pois, hirveä päänsärky neljä päivää ja tietty tissi kipeenä. Olipas raskasta hoitaa lapsia kipeenä, nyt alkaa jo helpottaa kun sain antibioottikuurin ja hyviä särkylääkkeitä.

Tyttö nukkui kaksi yötä syömättä (20.30-7.00) ja viime yönä ekan kerran vähän ennen kuutta eli vauvan puolesta sais nukkua, mutta isoveli sit juoksentelee ja mä heräilen muuten vaan :)

Miten usein teillä syödään? Meillä aamupäivä menee melkein kolmen tunnin syöttöväleillä, mutta ehkä jostain kolmesta asti tihentää parin tunnin välein ja kuudesta asti syö tunnin välein, nukahtamasita ennen tankkailee kovasti. Tuntuu että usein syö, mutta onneksi yö sitten taas rauhoittaa tuotakin puolta.

Entä miten teillä nukahdetaan? Meillä syödään tissiä, nukhdetaan, kannan pinnikseen, heräilee 1-10 kertaa ja tarjoan uudestaan tissiä ja kannan sänkyyn, tähän voi mennä tuntikin... eilen nukahti yhdellä lisätankkauksella ja seuraavalla kerralla huoli tutin (jota ei ole aikaisemmin huolinut) ja nukahti sitten itsekseen pinnikseen. Päikkäreille nukahtaa yleensä vaunuihin pienellä keinutuksella tai nuakahtaa syliin kun kantelen ja hoidan samalla muita hommia, sitten vaan lasken meidän sänkyyn (tai sitteriin) jatkamaan unia.

No nyt tuo tuolla jo heräilee päivän ekoilta unilta taas syömään... :)

Hyvää syksyä kaikille!

Vierailija

Täälläkin herättiin taas 5 kertaa viimeyönä... Välissä oli yksi yö kun heräämsiä oli vain 2. Ja tyttö joka aamu tekee sen, että herää tosi virkeänä klo 6-7, ja mä nousen ylös pakon edessä vaikka kamalasti nukuttais. Vaihdan vaatteet keitän kahvin. Ja kun just olen saanut silmiä kunnolla auki (n. 30-45min heräämisestä) tyttö jo taas nukkuu!!! Mutta siinä vaiheessa mä oon jo ihan hereillä ja nukkumisesta ei tulekaan enää mitään, vaikka kuinka väsyttäis.

Meillä on 3kk-lääkäri ens viikolla. Tuntuu tyttö taas kasvaneen ihan kamalasti. Alkaa kädet väsymään kantamiseen entistä nopeammin! Ja taas pitäs isompia vaatteita jostain löytyä! Jännä kuulla taas uudet mitat!

Eipä kummempaa täällä. Se on tosiaan TAAS loppuviikko...!

Anemos & Emilia melkein 3kk

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat