Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä fetasta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jääkaapissa on kaksi huomenna vanenevaa fetakuutiota. Toisen voisin käyttää salaattiin, mutta mitä toisesta? Onko esim. jotain kasvispiiraita, joihin tulee fetaa? Muistelen jossain nähneeni... Voiko fetaa pakastaa?

Kiitos etukäteen.

Kommentit (3)

Vierailija

Mun mielestä (ja täytyy myöntää että monien vieraidenkin mielestä) yks parhaimmista suolaisista piirakoista on feta- parsakaalipiiras. Itse teen näin. Laitan mikroastiaan parsakaalinkukintoja + suolaa tai kasvisliemivalmistetta. Annan olla muutaman minuutin mikrossa ja sekoittelen että kaikki kukinnot maustuvat. Sitten vaan parsat piirakkapohjan (mikä tahansa suolaisen piirakan pohja käy) päälle, siihen lisäksi levitän fetakuutiot. Päälle kaadan ruokakermaan sekoitettuna pari kananmunaa ja juustoraastetta + mausteita maun mukaan. Olen intohimoinen sipulin+valkosipulin ystävä, joten yleensä laitan niitäkin piirakkaan. Koko hässäkkä sitten vaan uuniin pariinsataan asteeseen n.25-30min.

Taidankin itse tehdä illalla piirakan myös, kun tuli ihan vesi kielelle...

Vierailija

Tein yks päivä kokeeksi tuomosta vähän omasta päästä ja oli kyllä tosi hyvää!

Elikkä tässä täyte:

300g marinoituja broil.suikaleita

1 sipuli

1 pun. paprika

loraus soijaa

ripaus mustapippuria

1dl raastettua emmentalia

vajaa 1dl fetakuutioita

1dl ruokakermaa

1 muna

Sipuli ja paprikakin kannattaa varmaan käyttää pannulla, jos olisivat vähän pehmeämpiä piirakassa (ite en käyttäny). Ja broileri tietty:). Sekota mausteet ja muna ruokakermaan ja lisää se viimisenä piirakan päälle.

Itellä oli tämmönen pohja:

3dl vehnäjauhoja

1tl leivinj

1dl kermaviiliä

100g voita

Kaikki vatkaimella sekasin ja kostutetuin käsin vuokaan.

Muutkin pohjat varmasti käy.

(Paistolämpötilaa en muista (noloa!), enkä edes itelle ollu laittanu ylös!!)

Vierailija

Feta sopii hyvin pastakastikkeeseen. Tee vaikka ihan peruskastike broilerin suikaleista, paprikasta, tomaatista ja/tai muista kasviksista. Ruskista nämä ja laita feta loppuvaiheessa mukaan, että sulaa hiukan. Ja tietysti mausteita maun mukaan.

Tai sitten ihan mikä tahansa suolainen piirakka. Kasviksia ja tai kanaa ja fetapalat sekaan.

Uusimmat

Suosituimmat