Heleät HUHTIKUISET TORSTAINA :-)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt ollaan siis siinä vaiheessa muuttoa, että olen ihan varma ettei me millään saada kamoja kasaan lauantaiksi. Onneksi on sen verran monta muuttoa takana, että tietää tämän vaiheen olevan kuitenkin lopun alkua. Seuraavaksi tulee se vaihe jolloin alkaa luulla, että tää on kohta tässä, jonka jälkeen tulee vaihe jolloin löytyy vielä vaikka kuinka paljon tavaraa ympäri kämppää. Kumma miten tuossa viimeisessä vaiheessa mm. kahvinkeittimet muuttuvat näkymättömiksi.

Kiitos kysymästä Sanna, eilinen meni oikein mukavasti! Mies sanoi mulle lähtiessäni, ettei aio vastata jos soitan. No enpä ois voinutkaan soittaa, koska akku loppui jo menomatkalla linja-autossa... Ihan hyvä, eipä tullu edes kiusausta kotisoittoon. Mies oli sitten ite laittanut mulle tekstiviestin, että " kaikki hyvin" :) Kyllähän mulla tosi heikko turnauskestävyys ois, jos muka oikein bilettämään oisin lähdössä. Armoton haukottelu alkoi jo puolen yön maissa. Kotona olin joskus yhdeltä. Ja kotonakin oli kaikki mennyt tosi hyvin, likka oli jättänyt iltapäikkärit välistä ja nukahtanut yöunille ihan ennen aikojaan. Tänään kävi sama homma.

Tän muuton keskellä tytön päivärytmit on menneet vähän miten sattuu. Ulkonakaan ei olla oikein ehditty olla, kotona on kauhee melske ja meuhkaus, ravataan ympäriinsä ja häslätään. Siksi ei varmaan noista iltapäikäreistä ole tullut mitään. Toivottavasti ei sitten herää joskus aamuyöllä kukkumaan.

Suolavarvas, Helka kans tykkää mönkiä keittiön pöydän ja tuolien alla. Vielä hauskempaa, jos minä möngin siellä mukana ja huutelen tuolien takaa että " kukkuu!" . Hihihii, enpä muistanutkaan ennen tytön syntymää, miten mukavaa on kaikenlainen pöljäily ja leikkiminen :)

Tästä aasinsillan kautta tulikin mieleen, että jokunen päivä sitten oli aamuteeveessä haastateltavana joku imetysihminen - no ei siitä sen enempää - mutta kun siltä kysyttiin, että mitä se tois Ruotsista (se oli ollut siellä töissä jonkun aikaa) suomalaiseen vauvakulttuuriin, niin se sanoi mun mielestä tosi hyvin, että iloa vauvasta. En nyt varsinaisesti tiedä ruotsalaisesta kulttuurista, mutta siinä olen samaa mieltä, että aika paljon odotusaikana kuuli niitä juttuja, kuinka sitten vaan valvotaan ja kuinka vauvasta on niin paljon vaivaa. Harvemmin kukaan sanoi, kuinka paljon iloa ja onnea lapsi tuo tullessaan, kuinka paljon enemmän sitä rakastaa kuin edes osasi kuvitella, ja miten paljon onnellisemmaksi ja rikkaammaksi voi elämä muuttua. Eli tämän saarnan tarkoituksena oli sanoa, että vauvat on ihania ja onneksi olkoon uudesta raskaudesta O-I!

Mitähän vielä oli... Galluppiin, että minä kyllä menen yleensä jos huutoa kuuluu. Ei se nimittäin siitä iloksi ainakaan muutu, väitän meidän tytön ollessa kyseessä. Joskus tyttö sattuu heräämään tyytyväisenä ja jää sänkyyn puuhailemaan, eikä siis huuda.

Niin ja oli kiva kuulla taas sinustakin, Lyle! Mietinkin yhtenä päivänä, että mitenkähän teillä menee.

Nyt kyllä lopetan tän iltasadun ja lähden taas huuhailemaan ympäri huushollia käsiäni väännellen (Lainaus vanhoista romaaneista, joissa naiset aina epätoivoissaan vääntelevät käsiään. Olen monesti miettinyt, että mitenkähän se tapahtuu. Joskus oikein peilin edessä kokeilin, miten mahdollisesti voisi väännellä käsiään kun on epätoivoinen. En keksinyt).

Vierailija

Ainakin Tampereella paistelee kivasti arska ja ei ole niin kylmäkään kun eilen. Jostain syystä rasittaa vaatetuksen miettiminen lapselle. Eilen tais olla liian ohkaset tumput....

Heti galluppiin: En mene heti hakeen Sofiaa kun herää. Usein on 10-15min itekseen ja leikkii nalleilla kun herää. Välillä on jopa nukantanut aamuisin uudelleen. Jos itkee menen heti, oon vähän huono kuunteleen itkua ja saatan joskus reagoida liiankin nopeesti. Koitan kehittyä ; )

Me saatiin eilen lista uusista ruoka-aineista mitä voidaan kokeilla. Sofia syö soseet tosi reippaasti ja oli tänään ihanan haltioissaan kun sai ( 2kk peruna-kesäkurpista kuurin jälkeen) maistaa mustikkaa. Voi että pisti lussuttaa lusikkaa ja silmät oli suurina kun se maistu makeelle.

Toivon että tää nyt lähtis vähän eteneen ilman takapakkia, kun tuntuu niin ruoasta tykkäävän.

Uusin juttu on ryömiminen keittiönpöydän alla ja tuolien alta. Varmaan pitää sitä pujotteluratana. Saa olla tarkkana kun heiluttelee jalkojaan.

Sunnuntaina oli vieraita ja Sofia kävi kutittelemassa kaikkien jalat vuoron perään.

Eipä ihmetä meidän valtakunnassa, jäädään odotteleen illan Ilves-Tappara peliä telkusta. Kisastudio on tänään pystyssä : )

Päivän jatkot!

S ja S 5.4

Vierailija

Olettepa hienon pinon saaneet eiliseksi ;-) HYVÄ TE / ME

Mulla on ollut niin järkyttävä syysväsymys, että en ole edes konetta auki saanut. Kun jännitystarinan maustaa myöhästyneillä kuukautisilla niin kylmä hiki niskaa pitkin on valmis. No tänään alkoi kuukautiset....thank god.

Ensinnäkin O-I Onneksi olkoon sinulle, rinta rottingille vaan. Minun tilanteessa ( 3 lasta) ja tämä viimeinen hippasen vaativa sellainen, niin en kyllä vielä toivoisi uutta vauvaa, jos enää toivonkaan. Aika näyttää ;-) Tuntuu vaan, että minun rahkeet ei tällä kertaa riittäisi, vielä.

Elmon nukahtamiset ovat edelleen suhteellisen pyllystä, mutta eilisen päivän poika oli ihmeen hyvällä tuulella pitkästä aikaa ja ainoa muutos minkä keksin oli se, että aamupuuro jäi syömättä. Tänään päätinkin jättää kokeilumielessä puuron pois ja katsoa olisiko se kuitenkin syy herran pahantuulisuuteen. Pahantuulisuudella tarkoitan sitä, että hetkeäkään ei viihdytä yksin ja koko ajan saa TODELLA viihdyttää LUE= äiti on esiintyvä sirkustaiteilija ( siinä 2 lapsen ja kodinhoidon ohella), myöskin unet ovat selvästi aivan liian lyhyitä, mutta en saa uudelleen nukahtamaan, vaikka mitä tekisin. Eli katsellaan josko se tästä.

Meillä käydään ankaraa kamppailua ja mietintää, mitä teemme lastenhoidon suhteen. Rahat ovat tiukilla ja kun putoan kodinhoidontuelle olemme nesteessä. Kuitenkin ensimmäisen kerran elämässäni todella tunnen olevani kotona kaivattu ja tarvittu henkilö, enkä haluaisi töihin. Eli yritämme keksiä jotain sivutuloa, jolla kattaa rahavajetta ja minä todennäköisesti sinnittelen kotona ainakin vielä 1 ja ½v tästä eteenpäin. Asiaa ei helpota se, että minua kovasti kaipaillaan töissä ja houkutellaan takaisin. Onhan se kiva olla kaivattu, mutta toisaalta kyllä niitä töitä ehtii tekemään koko loppu elämänsä ;-)

Jaahas herra " SIMON SAYS" heräsi, joten heippatirallaa ja eikun viihdytysjoukkoihin

Vierailija

pikkuisen karkasi, ensiksi:

Onnittelut O-I:lle uuden pienokaisen johdosta

ja

Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin Lylen Pihlalla

ja sitten meidän kuulumisiin. Anton on nykyään sitä mieltä, että oma sänky kullankallis ja ädin kainalo ei niin kiva. Tähän asti Anton on nukkunut tosi hyvin minun vieressä, nyt on alkanut ähisemään ja puhisemaan ja kitisemään siinä. Kun syötön jälkeen laittaa omaan sänkyyn, niin jo uni maistuu ilman ähinöitä, kummallista. Viime yö meni kivasti Anton heräsi kaksi kertaa syömään ja kun laitoin poitsun omaan sänkyyn, niin unikin maistui. Anton nukkui tosi pitkät yöunet, sammui 19.00 ja heräsi 7.30. Oltiin illalla ulkona koko perhe, Anton taisi saada raittiin ilman myrkytyksen, kun rupesi kitisemään, annoin maitoa ja Anoton nukahti. Me lähdettiin Antonin kanssa sisälle, jossa riisuin pojalta ulkovaatteet ja niiden alla olleet housut ja paidan, ihme tapahtui, Anton nukkui kokoajan. Yleensä herää heti, jos siirtää esim. turvaistuimesta rattaisiin. Anton aika harvoi nukahtaa takaisin. Tänään Anton nukkui ekat päivaunet tosi hyvin ja on nyt rattaissa nukkumassa, ihanaa.

Aamulla Anton viihtyi aika hyvin lattialla, ei kiukunnut heti viiden minuutin kuluttua vaan leikki lattialla, sillä aikaa kun laitoin esikoisen valmiiksi ja join aamukahvin, luksusta. Melkein ehdin lukea hesarinkin kokonaan. Meillä oli aika leppoinen aamu.

Lauantaina mennään hoitamaan Antonin kummien lapsia muutamaksi tunniksi, esikoinen odottaa sitä tosi innolla, vanhempi lapsista, on hänen paras leikkikaveri.

Nyt on tosi kiva mennä ulos oman pihan puistoon, kun meidän taloyhtiössä asuu paljon lapsia, aina on esikoiselle seuraa ja itselle juttukaveri. Siinä taloyhtiössä, missä ennen asuttiin ei ollu muita lapsia, niin esikoisella oli aika tylsää yksin ulkona.

Ja laitan pienen gallupin aluille, kun vauva herää haetteko hänet heti pois, vai annatteko ihmetellä sängyssä/rattaissa maailman menoa ?

Minä en yleensä hae Antonia heti, ellei hän itke. Koska olen jostain kuullut, että lapsen on heräämisen jälkeen hyvä antaa olla itsekseen, jos vauva on tyytyväinen.

Taidan tästä lähteä pelaamaan esikoisen kanssa, ennenkuin Anton herää! Hauskaa illan jatkoa hippusille+perheille

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Meillä tosin aamu alkoi jo neljältä. Huoh. Itkuisen illan jälkeen poika nukkui suht hyvin (kahdella syötöllä, mikä meille hyvin) neljään ja sen jälkeen ei tullut uni millään. Laitettiin sitten vähän valoa ja Ollille leluja sänkyyn ja itse torkuttiin kuuteen. Sitten ei auttanut enään mikään, vaan ylös oli noustava. Nyt on nukuttukin parvekeella aamu kasista, jee! Ja äiti netissä..

Meilläkään ei vielä ryömitä, konttausasennossa huojutaan edestakaisin. Voi sitä ylpeytä mikä pojalla on kun pääsee siihen asentoon =). Pää heiluu joka puolelle kun on pakko varmistaa, että huomasihan kaikki mitä hän osaa.

Mulla on tarkoitus olla kotona elokuuhun 2006. Nyt tuntuu, että sekin on jo aika lähellä. Mutta varmaan silloin on vähän pakko mennä takaisin töihin. En halua vielä ajatella niin pitkälle..

äh, nyt ne vaunut sitten jo heiluukin tuolla partsilla..

Onnea O-I!!!!

Iira ja Olli 21.4

Vierailija

Ja tosiaan...upea pino eilen! Kerkesin itse ne lukea vasta puoliunessa ni ei paljoa juttua enää hersyny ei. Tosin mitään kummempia uutisiakaan ei ole...ensin kohdistetut..(kun taas muistaisi nickit oikein!)

O-I, lämpöiset onnittelut! On teillä hyvä ajoitus kun sitten on valmiiksi jo lyhythihaisetkin suht oikean kokoisia :) Yksi parhaista ystävistäni on saanut kaksi poikaansa (nyt odottaa lasta nro 5) vajaan vuoden välein. Hän on ainakin sanonut että se oli hänelle sopiva väli, pojat oli helppo hoitaa ' samalla' . Se mitä muut sanoo...jätä huomioimatta.

Lyle! Oikein paljon tsemiä ja jaksamista sinne, tottakai pidetään peukkuja tulevaisuuden kultakurkun puolesta =) Ja se on hienoa että soseet maistuu :)

Vaakamom: taisin kyllä tännekkin kirjotella jossain välissä, jätin Kaapolta iltapuuron kokonaan pois ja meillä rauhoittui yöt kummasti! Samalla lopetin myös disflatylin, taisi olla aika turhia nekin....relatippoja vielä annan ku se selkeesti parantaa pojan atooppista ihottumaa.

Toi vähemmän heleää tossa otsikossa juontaa siitä kun Kaapo pisti viime yönä pakan se8, herra ei kyllä herännyt kun se kaksi kertaa mutta molemmilla kerroil puolen pullollisen maitoa jälkeen alkoi armoton huuto jota kesti hetken...eikä aavistustakaan mikä tuli! Aamulla Kaapo taas tyytyväisenä joi ja söi ilman itkuja ??????!!

Noo...seuraillaan..

Nyt tää mamma hyökkää tuonne vaatepuoteihin ja lastenosastoille siellä, herra kasvaa nimittäin unihalareistaa kaikista jo ulos! Eli 80-senttisiä on jo ostettava. Hui...äitin pikku vauva...öhh!

Enivei...pirtsakkaa päivän jatkoa kaikille hippusille ja mammoille!

ryhis ja Kaapo 6kk

Vierailija

Olipas eilen kiva lukea kunnon pinoa pitkästä aikaa... luen viestit, mutta olen tullut laiskaksi kirjoittajaksi. Nyt tyttö aamupäiväunilla ja isä luennolla, niin ehtii hieman...

Meillä ryömitään ja kovasti jo konttaustakin harjoitellaan, ikää 6 kk ja 2 pv. tyttö nukahtaa tissille ja tarvii sitä öisinkin nukahtaakseen, unikoulu on suunnitteilla kunhan palailen vauvan kanssa Espanjan lomalta. Lennämme kaksistaan kyläilemään aurinkorannikolle, vähän jänskättä jo. Laukun pakkaus on ihan vaiheessa vaikka sunnuntaina olisi startti.

Syömme kiinteitä vaihtelevalla menestyksellä, aamuisin en edes yritä puuroa tuputaa, maistuupahan lounas klo 11 maissa paremmin. Olen hakenut hoitopaikkaa lapselle tammikuun 15 alkaen. Emme vielä tiedä saako iskä töitä valmistuttuaan, joten mun pitää varustautua töihin menoon, ei tässä muuten pärjää lainkaan. Open lomat on kesällä pidetty pois, kun niitä ei voi hoitovapaiden loppuunkaan siirtää, joten tyttö ois 9 kk hoitoon mennessään... niin pieni. Toivon, että saan jäädä kotiin.

Onnittelut uuden odottajalle! Isoa ikäeroa en uskalla itsekään harkita, kun on jo tuota ikää minulla, mutta vielä ei jaksa aataella kun yhden hoitokin vie voimat.

syyspirteyttä kaikille!

Elni

Vierailija

Syysterveisiä pitkästä aikaa myös Lauralta ja allekirjoittaneelta! Täällä ollaan (taas) etsiskelty tytön rytmiä, ja minä olen opetellut elämään ja suunnittelemaan menojamme paremmin sen mukaan. Jotain on löytynytkin, ja tuntuu että arki on nyt huomattavasti helpompaa kuin aikaisemmin! Nykyisin me lähdetään lähes poikkeuksetta aamukävelylle klo 10, ja Laura nukahtaa ihanan rauhaisasti rattaisiin ja nukkuu yleensä tunnin ja joskus kaksikin! Varjopuoli on sitten se, että koska meillä ei ole talossa hissiä, kotiin ei pääse ennen kuin tyttö herää. Näin kauniilla säillä sekään ei tosin haittaa, piristää vaan!

Onnittelut myös täältä, O-J! On se varmaan aluksi aika hurjaa menoa, mutta varmaan lähtee sujumaan ihan hyvin (tosin kokemuksella en voi tässä kohtaa rehennellä - meillä kun on vasta tämä yksi kappale lapsia). Meillä ollaan laskeskeltu, että ensi kevättalvella voitaisiin alkaa yrittää pikkukakkosta. Jään Lauran kanssa kotiin hoitovapaalle, ja toinen lapsi (kenties kolmaskin!) olisi tervetullut näiden samojen vapaiden aikaan. Aikomuksenani on olla kotona siihen saakka, kunnes Laura tai sitten se tuleva nuorimmainen on kaksi-kolmevuotias. Tiukkaa tekee, isompaan asuntoon ei voida muuttaa (nyt kaksio 58 m2), ja jotain sivutyötä yritän kyllä löytää, mutta jotenkin tuntuu kuitenkin parhaalta yrittää hankkia lapsikatrasta nyt tähän samaan " syssyyn" .

Mistäs muusta täällä onkaan puhuttu viime aikoina? Niin, liikkumisista ym. Laura ei ryömi, mutta kuten moni muu, hän nousee konttausasentoon ja heiluttelee itseään siinä. Pari kertaa olen sattunut näkemään, kuinka hän siinä konttausasennossa yrittää tavallaan " hypähtää" tai nytkäyttää itseään eteenpäin - tänäänkin kun vähän liian kaukana oli kiinnostava roska. Hauska näky! Lauralla taitaa olla isänsä pitkä pinna, sillä hän ei hermostu vaikkei eteenpäin pääsekään - kääntyy vaan tyynesti akselinsa ympäri toiseen suuntaan ja katselee, mitä sieltä löytyisi.

Laura syö tällä hetkellä kolme kiinteää ateriaa päivässä: lounaan, välipalan ja iltapuuron. Ruokahalu on hyvä ja Lauran syömät määrät tuntuvat tosi isoilta! Iltapuuroakin menee yleensä puolikas puuropaketin kyljessä olevasta yhden hengen ohjeesta, ellei enemmänkin. Voikohan ruokaa (johon lapsi on jo totutellut) antaa niin paljon kuin sitä vaan menee? Tuntuu hurjalta.

Kohta me lähdetään katsomaan opiskelukaverini 3 kuukauden ikäistä tyttöä! Leivoin tuliaisiksi kaikkien aikojen rumimman mustikkapiirakan, joten ainakaan mitään kovin täydellisen pullantuoksuista mielikuvaa meidän arjesta ei pääse syntymään.

Kauniita syyspäiviä kaikille!

t. SannaS. ja Laura 9.4.

ps. Mitenköhän Errj:n vapaailta sujui (eilen)?

pps. Meillä koittaa huomenna jännittävä ilta: mennään mieheni kanssa katsomaan Nightwishia ja appivanhemmat tulevat hoitamaan Lauraa. Ensimmäistä kertaa Laura käy yöunille ilman äitiä! Onneksi mitään vaikeuksia ei varmaankaan tule, sillä " tietäähän" anoppini, miten nämä pienet ruukaa nukahtaa.... jeejee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat