++++ JOULULAHJOJEN torstai ++++++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitanpa pinon:) En ainakaan viela huomannut jouluisten pinoa.

Eli joululahjat pinoutumaan!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Tuntuu ainakin tällä erää hammaskipu rauhoittuneen =o)

Nyt tietyski kun pääsen sanomasta niin aloittelee uudestaan...toivottavasti ei kuitenkaan.

Tää aamu ei todellakaan ole mennyt hyvin.

Supistelee kipeästi ja paljon =(

Seitsemän aikoihin heräiltiin pojan kanssa, mies jatkoi uniaan.

Sain pojalle aamupalan annettua niin alkoivat. Tuli kipeinä ja monta peräkkäin. Mahankin heittivät ihan sekaisin. Ajattelin jo mennä herättämään miehen kunnes ne sitten rauhoittuivat. Äsken sitten tuossa pedatessani sänkyä ilmaantuivat taas...

Koko ajan tässä nytkin istuessani polttelee ikävästi selkää =/

Mies lähti rakennuksillemme, miun pitäis suunnata pojan kanssa kauppaan,mutta taitaapi nyt päästä maito tästä talosta loppumaan sillä ajattelin kyllä suunnistaa sohvalle lepäilemään kun on pojan nukkumattikin vienyt mennessään.

Minny ja masu 34

Vierailija

Siis oikeasti, tukisukkahosuissani olen kuin parhain ja muhevin joulukinkku, mitä supermarketin pakastealtaasta löytyy... Missä on entinen stujakka olemukseni?!? Neuvolantäti kyllä tänään kehui, että vallan on vyötärökin tallella ja kaunis, arveton vatsa pönöttää sievästi siinä edesä, mutta eipähän ollut tsekannut näitä reisiäni, joissa vielä kohjut kupruilevat viehättävästi. Jokamiehen unelma!

Ensiksi Voimia Annoralle kestää piinaava viikonloppu! Odottaminen on just kaikkein rasittavinta. Mäkin olin odottanut tämän päivän neuvolaa, jotta saisin tietää, ovatko kohdunsuut sun muut pysynyeet entisellään vai jatkaneet avautumistaan, mutta neuvolantäti, joka viime raskaudessa alapäätäkin kätilönä joskus tarkasteli, laittoikin ajan ensi tiistaiksi lääkärille. No, onpahan sitten oikein kunnon tarkistus, toivon mukaan.

heikolle olollekin löytyi syitä: Hemoglobiini oli laskenut 98:ään, eli Obsidanit pöytähän! Verenpaine oli huimat 98/60, joten ei tolla paineella paljon päähäni pumppaudu, joten aika pihalla tässä koko ajan ollaan! Vauva tuntui sen sijaan voivan erinomaisesti. Oli raivotarjonnassa ja sydämensä sykki n. 140. Hei, ja painoni, jihuu, ei ollut noussut kuin 200 g neljässä viikossa! Noh, viime kerralla olikin tullut muutama kilo heti kättelyssä...

Tänä iltana olisi jaksettava teatteriin kaverin kanssa, vaikka olo on tämä höntti ja uupunut. Tiistaina siis uudelleen tarkasteltavaksi.

Ja Bongo taisi mainita ekana Marianne-suklaan. Ilmoittaudun faniklubiin, sitä menisi ylettömästi, ja joskus meneekin, viimeksi viime viikonloppuna levy katosi suit sukkelaan suolistooni. Nyt vain on alkanut uusi tuttavuus, närästys, tehdä tuloaan, ja aina näin päiväruuan jälkeen ei voi oikein syödä, ennen kuin illalla on saanut pojan nukahtamaan. Sitten heikottaakin oikein kunnolla. Täytyisi varmaan käydä Rennie-ostoksilla.

Ja vielä kerron rehellisen mielipiteeni Sampo-pankista: Niillä lie jokin woodoo-lista, jolla nimeni keikkuu pistellyimpänä. En enää edes tiedä, montako kömmähdystä olen heiltä saanut osakseni (siksipä kaikki muu paitsi opintolainani onkin vallan toisessa pankissa). Nyt tulo sitten mukavia maksumuistutuksia ja lainanmaksutilini on ryövätty nollille ja satoja ekejä vaaditaan lisää. Soitin lievästi kimpaantuneena (meikä osaa senkin taidon...) sinne, niin totesivat pahoittelematt, että juu, virhe on heidän puolellaan ja rahat palautetaan. Perkele! Tekisinpä minä maksavana asiakkaana joskus jotain samanmoista, niin tunnelma olisi vallan toinen. Eivät vain olleet eilisen aikana vielä palauttaneet mitään ja päiväpostin mukana lykkäsivät uuden opintolainan maksumuistutuksen yhä kovenevin sanktioin. Mä en ymmärrä, millaisia tahvanoita täällä Vaasan konttorissa siellä on töissä. Panin kyllä pikkaisen palautetta verkkosivuillekin. Eli ainakaan tuon pankin " palvelun" takia turha ajatellakaan,e ttä voisi huoletta asiansa täsmällisesti hoitaneena keskittyä raskauteen ja lepäilyyn, kun aina on epäily siitä, mitä ne seuraavaksi keksivät.

No joo, tämä nyt oli vai tällainen pieni purkaus. Ü

Viettäkää mukava päivä vaivoista ja odotuksista huolimatta! Meitsi kellahtaa nyt sohvalle.

Vitanova rv 30+0

Vierailija

meillä sitten tietsikka lakkoilee, jos Lahjasta ei kuulu niin johtuu siitä, ainakin toivottavasti.

Yöllä taas heräsin kun supisteli ja hirveät " menkkakivut" vaivasi. Tunnin tuossa käppäilin niin sen verta rauhottui, että uni tuli. onneksi esikoinenkin heräsi vasta kellonsoittoon puoli kahdeksalta niin on hiukan pitrsakampi olemus.

sairaalakassi on meillä jo pakattuna.. Mutta johtuu tosiaankin vaan näistä suppareista, tyttöä odottaessa se oli valmiina viikolta 28..

Mitään lukemista tai käsitöitä en ota mukaan, ei minulla riitä keskittymiskyky laitoksella kun vain vauvaan.. ja on ainakin edelliskerroilla hypännyt vierastakin siihen malliin, että muut ajat oon vaan pötkötellyt ja levännyt talteen.. kotona saa sitten taas alkaa passata muita.

minulla on tullut koti-ikävä suunnilleen kolmantena päivänä mutta kotona sitten oon rääkynyt ja ikävöinyt takaisin synnärille... Kokkolassa on niin ihana synnytysosasto ja muutenkin se on oma vauvamaailmansa, siellä elää vaan vauvalle. Kotona kun onkin sitten taas kaikkea muutakin niin paljon. ja ne hormoonit kai eniten vaikutta!!

oli oikeen kiva työhommakin tuolla raksalla, nyt on sitten ristiselkä hellänä kun noin äkkiseltään jotain puuhaa.. ei raskas homma mutta kun seisaaltaan piti olla kauan, navetan kattoon tulee sellanen tuuletusharja tms. joka tapauksessa sellaisia läpinäkyviä muovilevyjä, joka levyn toiseen päähän piti laittaa teippi ettei vesi pääse sisälle. Niitä oli kyllä varmaan sata levyä.. onneksi Pookista tuli hyvää iskelmämusaa tahdiksi..(Quarra: meillä on ukon kanssa yhteinen suosikki Leevi and The Leevings..Muistan kuinka ihmeteltiin silloin alkumetreillä kun kaikkea höpöteltiin, että kuinkas onkaan sattunut sama suosikki..)

Pitäisi jaksaa vielä kirkolle lähteä, pojalla on huomenna nyyttikestit eskarissa syysloman alkamisen kunniaksi. Eikä kelpaa muu viedä kuin sipsejä..taidan silti suklaakakkua leipoa matkaan myös.

Anu: Jos asuisit maalla kaikki kehuisivat kun olet jo kaksi poikaa tehnyt ja toivoisivat, että kolmaskin on poika! pojat on korkeassa kurssissa täällä, tulevia työmiehiä! tytöt on vaan äidin apulaisia ja kotityöthän on paljon vähempiarvoista kuin maatyöt yms. miesten työt. onneksi vaan vanhempi sukupolvi enää ihan tosissaan ajattelee noin jyrkästi mutta totta siis joka tapuksessa yhä.

Naapurissa on kaksi tyttöä ja kolmas, nuorimmainen on poika. vanha emäntä on kyllä ilkeä ja vaikea ihminen mutta kuitenkin, nuorimmaista lähti naapurin emäntä synnyttämään niin oli vaan sanonut matkaeväiksi " minä en kehtaisi tulla kotiin jos nyt ei tule poikaa.."

Meillä ihme kyllä anoppi toivoo tyttöä tästä kolmosesta. kun se on tuo poika niin isäntä henkeen ja vereen, arvelee tietysti, että jos tämäkin sattuisi olemaan samanlainen niin tulee helposti tappelua kumpi saa tehdä mitäkin traktorihommia yms...

Mutta ei se,että on kilkuttimet jalkovälissä takaa kiinnostusta koneisiin ja vehkeisiin. Määrä ei korvaa laatua tässäkään. monessa talossa on iso liuta poikia mutta yhdestäkään ei ole tullut jatkajaa.

no niin, menee taas lörpöttelyksi ja alkaa tuo taistelupari taas päästellä sellaista ääntä, että tarvii mennä väliin!! ja raahautua sinne kirkolle..

palaillaan!!

Lahja rv 31+6

Vierailija

Minulla ei paiva ole oikein hyvin alkanut, pitipa kayda laakarissa:( Tulinpa heti vuodattamaan sydameni teille......

Eli minulla on ollut nyt kun mietin niin kuukauden verran kutinaa jaloissa ja kasissa yleensa iltaisin ja oisin. En ole tahan ennemmin kiinnittanyt huomiota vaan ajatellut etta se on jotain allergista. No eilen iltana tama kutina taas alkoi ja mikaan ei auttanut jalat kutisivat ja mies yritti hieroa. No menin kuitenkin nukkumaan ja yolla herasin taas kauheaan kynsimiseen ja ajattelin nousta ylos ja meninpa sitten nettia lukemaan ja ihan mielenkiinnosta etsin juttuja raskaudesta ja kutinasta ja tietysti tormasin RAKAUSHEPATOOSIIN vai mika se nyt on. En ole iki maailmassa edes kuullut sellaisesta, no oireeni viittasivat oikein hyvin siihen koko yona ei uni tullut kun vain ajattelin ja kynsin itseani. Aamulla ajattelin etta no kaynpa laakarissa kysymassa mita ne sanoo? Laakari heti kun kerroin kutinasta sanoi viittaavan maksa ongelmiin, passitti labraan ja verikokeeseen etta sekataa nuo maksa-arvot. Sitten selitti viela kauhean hyvin mika on raskaushepatoosi eli maksa ei toimi kunnolla tai jotain ja tama johtuu raskaudesta? , on vaaraksi sikiolle raskauden loppupuolella siis riski etta sikio kuolee kohtuu kasvaa loppuvaiheessa raskautta. Nyt on sitten tarkeaa seurata vauvan liikkeita etta joka paiva liikkuu tarpeeksi ja kun minulla on just ollut ongelmia kun taa meidan vauveli ei ole kauhea liikkuja ollenkaan vaan tosi rauhallinen ja ruveta nytsitten laskemaan noita tunteja kun ei ne aina tayty ja tietaa etta onko nyt sitten joku hatana vauvalla.

NO tulokset tulee tiistaina VASTA joten siihen asti jannataan ja sitten mulla on samana paivana neuvola jossa sitten voidaan asiaa puida tai mietitaan mita tehdaan jos minulla tosiaan on nuo arvot koholla.

Siis tuntuu etta koko loppuraskaus nytko on sitten pelkoa ja hypaamista sairaalassa ja kokeissa voikun mina toivon etta siita kokeesta ei loydy mitaan!!!!!!!!!Ttassa menee nyt sitten koko viikonloppu pilalle ja epatietoudessa ja kun itseni tunnen niin ma murehdin nyt sitten vaan tata. Mua arsyttaa niin suunnattomasti no ei auta kun odottaa tiistaihin ja toivoa parasta. Laakari kylla sanoi etta nykyaan kun vointia seurataan niin kaikki menee hyvin?????

Kellaan kokemuksia raskaushepatoosista tai tuttuja joilla on ollut miten kaikki mennyt???????

Mula nyt ei oikein muuta asiaa oo kun taa vaan pyorii mielessa!!!!!

Parempia vointeja muille joulumasuille

Annora ja maha-asukki rv 32(tasan)

Vierailija

Taas livahdin tässä välissä koneelle, kun poika nukkuu jo ja esikoinen leikkii vielä tuossa heppaleikkiä ennen omia tirsojaan. Kohta olen niin riippuvainen, etten selviä päivääkään ilman kuulumisianne! ;)

[b]Sairaalakassin pakkaamisen[/b] hoitanen samoin, kun aiemmillakin kerroilla. Noin kuukautta ennen la:ta (tai myöhemmin) kirjoitan listan tarvikkeista, jotka sitten lähdön hetkellä tuikkaan kassiin. Mulla on suurin osa kamppeista sellaisia, joita ei oikein aiemmin pysty laittamaan. Muistaakseni listani on ollut jotakuinkin tämmöinen:

- synnytykseen omat perinteiset cd:t, itselle ja miehelle jotain evästä, äitiyskortti, joku hyvä kirja ja päiväkirja, kolikkoja kaakaokoneeseen

- lisäksi sairaala-ajalle omat hygieniatarvikkeet, säärystimet (mun on aina pohkeilla tosi kylmä, vaikka muuten ois tuskanhiki), lisää kirjoja, kännykkä

Jossain neuvotaan ottamaan omat alushousut tai muita vaatteita, mutta mä olen ollut erittäin onnellinen niiden vaippojen kanssa niistä sairaalan verkkohousuista, ja muutenkin mulle kelpaa sairaalan vaatteet, koska ne voi vaihtaa vaikka kolme kertaa päivässä (maitoa, hikeä, verta...) ja joku muu pesee ne! Mä en ole sairaalassa käyttänyt vielä imetysliivejä, tai mitään rintsikoita, vaikka rinnat onkin melko kookkaat. Siksi imetysliivit ja liivinsuojat tulee vasta kotiutumiskassiin.

Lisäksi kotiutumiskassiin tulee mulle löysät puhtaat vaatteet sekä vauvalle samat vaatteet kun sisaruksillaankin on ollut kotiutuessa. :) Ja tämän kotiutumiskassin sekä turvakaukalon tuo mies sairaalaan vasta kun tulee meitä hakemaan. Nyt kun näitä miettii, niin tulee taas jo se hinku, että [color=red][b]tuu jo joulukuu![/b][/color]

[b]Imetyksestä[/b] toivoisin, että onnistuu samoin kuin aiemmin, eli että jatkaisin noin ekan vuoden. Alku on aina (etenkin ekalla kerralla) ollut hankalaa, epätietoisuutta maidon tulosta (rinnoissa kun ei ole mittareita...), verisen rikkinäisiä rinnanpäitä ja hankalia imetysasentoja tuntikaupalla, välissä taukoa puoli tuntia... Mutta sitten kun on lähtenyt sujumaan, niin on ollut niin helppo ja halpa tapa ruokkia muksu, että toivon nyt menevän samalla kaavalla. Vaikkei sitä etukäteen voi tietää.

Nyt menen tekemään niitä fysioterapeutin neuvomia yläselän venytyksiä ennen päikkäreitä.

[color=orange][b]Sumunen[/b] rv 30+1

Vierailija

Pikaisesti tuun pinoutumaan kun pitäis tuo esikko jo laittaa päikkäreille, mut tässä minä se kökötän koneella:/

Sairaalakassia en oo sen kummemmin aatellu valmiiksi laittaa, sit kun lähtö tulee niin otan mukaan tärkeimmät (neuvolakortti,hammasharja,pesuaineet,imetysliivit,liivinsuojat, luettavaa), mies saa sit sitä mukaa tuoda tavaraa kun tarvitsen. Vauvojen kotiintulo vaatteet laitan kohta puoliin valmiiksi kaukaloihin ja mies tuo ne sit tullessaan kun kotiin ollaan lähdössä ja siihen samaan tulee myös omat kotiintulo vaatteet (riippuen mitä on päällä mennessä).

Imettää oon aatellu niin kauan kun tytöt haluaa ja sekin tietty riippuu siitä et onnistuuko, esikoista imetin 9kk, kun itse lopetti.

Oma napa voi venyen, eli kipee on nahka edelleen:( Ja nyt alkaa liitoskivut tuntumaan jo päivisin, ei tunnu tukivyöstä olevan apua:( Kaikista ihaninta on nyt kun tuo närästys on jättänyt mut rauhaan, vatsa siis edelleen laskeutumassa?! Vielä sitä ei ihan silmillä näe.

Huomenna aamulla ultra JEEEE, vähän tietty pelottaa jos jotain onkin vialla, mut täytyy vaan toivoa parasta;)

Rölli-peikko ja tylpykät 29+5 ja nyt nukkuun!!

Vierailija

Olin eilen neuvolassa:

-verenpaine 110/70

-hb 123

-sf-mitta 35 cm(hui)=)

-sydämen syke:166(villi tyttö heh)

-saattaa olla jopa 2700-2800g nyt

-pissa puhdasta

-painoa 670g/vko(yhteensä 15,5 kg,plääh...)

-raivotarjonnassa

-liikkeet hyviä

-ei turvotusta,ainoastaan sormukset puristaa sormissa

2 viikon kuluttua Seinäjoen äitipolilla lääkäri ja synnytystapa-arvio!

Nyt on vähän menoja taas,kuten eilenkin(en ollut juuri yhtään kotona) joten palaan paremmalla ajalla.

Ollaan kerrankin koko perhe yhtäaikaa kotona,lapsi ei ole hoidossa,mies syyslomalla ja mä muuten vaan kotona(ensi viikolla alkaa äitiysloma jee)

voikaa hyvin!

äitiliini ja vilkas vaaveli rv 33+6

Vierailija

Mulla oli viime raskaudessa hepatoosi ja ymmärrän huolesi. Olin itsekin ihan stressissä kutinoiden ja vauvan liikkeiden kanssa. Mullakin eka vauva oli mahassa niin hiljainen, että hyvä kun kerran päivässä potkaisi. Mulla oli myös insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja ramppasin sen ja hepatoosin takia ä-polilla n.2x kuukaudessa ultrassa. Vauvan riski kuolla kohtuun on suurimmillaan 38vkon jälkeen ja sen takia synnytykset käynnistetään yleensä viim.38 vkolla. Mun synnytys käynnistettiin rv37+4 vauvan ison koon ja hepatoosin takia. Vaikka oli tosi iso vauva ja hepatoosi, niin kaikki meni tosi hyvin. Hyvän seurannan vuoksi riskit ovat vähäiset, mutta kyllä se silti huolestuttaa.

Nyt kun odotan toista jouluvauvaani, niin kutinat ovat alkaneet uudestaan ja kerran on ollut arvot hiukan koholla ja 2x sen jälkeen normaalit. Hepatoosi uusii myös seuraavissa raskauksissa suurella todennäköisyydellä.

Hoito ja seuranta on hyvää ja jos sinulla arvot ovat koholla ja menet käymään ä-polilla, niin puhu siellä huolestasi ja siitä, että vauva liikkuu muutenkin vähän, että liikeseurantaa on vaikea tehdä. Ite aion loppuraskaudesta käydä neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä vaikka joka päivä, jos alan huolestua liikkeista.

Tsemppiä loppuraskauteen ja kyllä kaikki hyvin menee!!

Terveisin Tanja rv32+3

Vierailija

Miulla kans oli yhdessä vaiheessa hirvee himo marianne suklaaseen :P nyt " vaan" siihen perus Fazerin vaaleeseen maitosuklaaseen.

Yritän tässä miettiä mitä siivois seuraavaks. Pienempi meni " nukkumaan" jo tunti sitten mut vielä se huutelee sängyssään ja isompi poika kattoo telkkaria.

ONKO muita kellä on samaa sukupuolta olevia lapsia? Siis meillä 2 poikaa ja olen kyllästymiseen asti saanu vastata, että kumpaa toivot ja onko se nyt JO se tyttö. Plaah, vauvaa myö toivotaan eikä just tyttöä tai poikaa. Anoppinikin vastailee ihmisille jos olen sen kanssa jossain ja joku tulee kysymään että ihan sama varmasti kumpi on..

TIKRULLE: Mie varmaan kasailen sairaalakassia jossain vaiheessa eli sitten kun olen lähdössä synnyttämään.. mies voi sitten tuoda loput tavarat =) en ole edes miettiny koko asiaa sen kummemmin ja en ole koskaan ennenkään pakannu ;) esikoisen aikaan lähdin synnyttämään rv 37+4 kesken bilistyksen, heh.. ja kun tulin kotiin niin vauvan vaatteet oli pakkauksen laatikossa pesemättömänä.. tuli silloin hiukan yllätten koko synnytys ja toisekseen olin niin nuori etten varmaan edes ymmärtäny et vauva voi syntyä jo noin " aikaseen" =)

Olo ihan jees.. välillä meinaa käydä hiukan tukalaks ja närästää myös mut tuttua tämä on. Olen tota hartwallin friss lähdepitosta vettä vai mitä onkaan juonu ja on hyvää.

Nyt isompi haluais leipoa.. hmm..

Katellaan!

-Anu rv 32+3

Vierailija

Huh, olipas paljon kysymyksiä... Muistaisinko vastata kaikkiin, yritän ainakin =)

Sairaalakassiin aion pakata ainakin imetysliivit ja liivinsuojia! Lisäksi otan varmaan suklaata (Marianne levyjä...;)) ja mehua. Vauvan kotiintulovaatteet pakkaan niin että mun äiti voi tuoda ne tullessaan poitsujen kanssa katsomaan meitä. Me ollaan myös menossa Haikaranpesään niin kuin säkin Tikru joten isä ei voi lähteä sieltä hakemaan tavaroita. Omia kotiintulovaatteita en ota mukaan, tulen samoissa vaatteissa kun menenkin -ei se masu meinaa mihinkään katoa parissa päivässä ;) Kassiin tulee lisäksi: Kela-kortti, neuvolakortti (se tärkein!), kamera, kännykkä (Haikarassa saa käyttää kännykkää), laturi, omat hygieniatavarat (ainakin dödö ja huulirasva!). Kirjan olen ottanut joka kerralla mukaan mutta sivuakaan en ole malttanut lukea joten tällä kertaa jätän kirjan kotiin. Mies voi sitten hakea vaikka Iltiksen kanttiinista jos tekee mieli lukea jotain. Me kovasti mietitään et otetaanko tyttö mukaan perhehuoneeseen. Jos otetaan niin sitten tietenkin otetaan mukaan neidin vaatteet ja vaipat.

Imetyksestä... Imetys ei ole mun juttuni ollenkaan, valitettavasti :( Se tuntuu musta jotenkin todella epämiellyttävälle ja varmaan siitä johtuen ei maitoakaan tule hirveesti. Lapsiani olen imettänyt 2-4kk ja varmaan johonkin siihen väliin seuraavakin imetys menee. Vaikka rasvaan nännejä niin silti ne kipeytyvät tosi pahasti ja vuotavat verta. Ja mainittakoon tässä että kaikki kolme lastani ovat olleet todella terveitä Tuttelista huolimatta =))))

Mitäs muuta kysyttiin... Ai niin, vauvan sykkeistä. Meidän vaavin sykkeet vaihtelee tosi paljon, yleensä on ollut 130-150 mutta toissapäivänä vain 120. Terkkari sanoi et on silti ihan hyvä ja voimakas syke, vaavi ehkä vaan lepäili.

Anu kyseli lapsien sukupuolesta. Mulla on siis kaksi poikaa ja yksi tyttö. Pojat ovat edellisestä suhteestani ja tyttö nykyisen aviomieheni. Luulen että mieheni toivoo poikaa mutta ei sano sitä ääneen. Todennäköisesti meidän perheeseen ei tule enää tämän jälkeen lisää lapsia joten uskon että miehenikin haluaisi myös pojan kun mullakin on jo poikia. Meidän kaikki sukulaiset sanovat että toivovat tyttöä jotta nuorimmat olisivat samaa sukupuolta ja näin ollen heistä olisi enemmän seuraa toisilleen. Jotenkin ärsyttää kun kaikki hokevat että tyttö tyttö tyttö. Niin klisee kun se onkin niin mä kyllä toivon tervettä lasta! Ihan sama onko tyttö vai poika, yhtä rakastettu hän tulee olemaan. Ja vaikka ei terve olisikaan niin silti sukupuolella ei ole mulle mitään väliä.

Kävin äsken ostamassa tytölle 1-vuotislahjan, sellaisen tamburiinin josta lähtee kova ääni. On varmaan ihan mieluinen lahja =) Jee, tyttö nukkui viime yön kokonaan putkeen, ei heränyt kertaakaan! Oli aivan ihanaa nukkua pitkästä aikaa =)))) Ensi yöksi taidan laittaa neidin omaan huoneeseen taas nukkumaan ettei totu nukkumaan äiskän vieressä. Ja pääsee mieskin taas vaimon viereen eikä tartte leiriytyä olkkarin lattialle ;)

Oho, tulipas juttua... Vielä Annoralle tsemppiä ja pidetään peukut pystyssä että kaikki on ok!!!!

Mukavaa torstaita kaikille!

Tansku & vaavi rv 30+6

Vierailija

En ole ku alku aikoina muutaman kerran kirjottanu.Msn:llä joululahjoissa 05 jonki verran S nimisen tyttösen äitinä;)

apua...ei olis pitäny pinoa lukea ku täällä puhutaan suklaasta.Fazerin sinisen ei ole ollu herkkujani mutta toi marianne suklaa oli tosi hyvää.Mutta SPkerinrasituskokeessa mulla oli paastoarvo koholla ni nyt pitää vältäää kaikke a makeeta.Ja nää teidän kirjotukset ei yhtään hjelpota;) olen aamusta asti miettiny mitä hyvää voisin syödä.

Sukupuolista.Meillä on 2 tyttöä.Joten kaikki nyt on ihan varmoja että meille tulee se poika.Ostettiin turvakaukalo ja matkarattaat vaaleansiniset.Heti sain kuulla kommenttia että ihan selvä pojan väri.

Heh,ostin ihan sen mukaan että ne oli kvan raikkaat ku kaikki muut värit oli tyyliin musta-hopea,musta-beige,musta tummalla kuviolla;)

Mulla on ollu alusta asti ihan tyttö fiilis.Tää raskaus on sujunu samaan malliin ku kaikki muutkin.Vauvan syke on ollu tyttö syke 150-165krt/min;) Mutta sen näkee sitte.Jotenki mua vaan ahdistaa tosi paljon ku kaikki puhuu siitä pojasta niin paljon ja itsellä ja miehellä on tyttö fiilikset.Meille on kumpi tahansa tervetullut! Pääasia että vauva on terve ja kaikki menee hyvin.Mutta mitäs jos toivonki että se onki pikku tyttö? Enkö saisi toivoa? Kaikki vaatteet olis valmiit (08/04) syntyneeltä tytöltä.Aluksi nää pienimmät menee samaan huoneeseen aj jotenki kuvittelen että jos molemmat on tyttöjä on heillä " helpompaa" asua yhdessä.

Imetyksestä.Mä toivon että voin imettää mahdollisimman pitkään.Mulla on se aina ollu niin helppoa-No toki alussa rikkinäisiä rinnanpäitä jne.Mutta imetys on ollu meille tosi helppo vaihtoehto.Aina valmis,lämmin tarjottava.Ainut mitä olen pikku hiljaa alkanu " pelkäämään" että mitä jos en nyt onnistukkaan yhtä hyvin ku viimeksi.Imetin 6 kk täysimetystä ja ku neiti täytii 1 v lopetin imetyksen.Olisin varmaan jatakanu vielä pitempään jos uusi vauva ei olisi tulossa.

Siitä tulikin imetysliivit mieleen,missäköhän nekin on.Ja siitä aiheesta sairaalakassia.En ole yhtään ajatusta antaku koko kassille kunnes nyt luin muiden mietteistä.Toivon etten joudu olemaan sairaalassa pitkään.En viihdy siellä ollenkaan.

Tosi monet on kirjottanu neuvolassa käynnin jälkeen vauan painoarvioita! Onko ne ultralla tehty? vai käsikopelolla? voi h oliski neuvolassa ultra.Pitää odottaa että pääsee synnytystapa-arvioon ni tietää minkä kokoinen vauveli on tulossa.

Vierailija

Enpä ole pariin kuukauteen kirjoitellut..

Vointi vähän outo, sain tässä välillä 2 viikkoa sairaslomaa, ja huomenna pitäis mennä töihin vielä. Ei tosin ole kun 8 päivää töitä jäljellä, mutta en jaksais siellä istua.

Anu kyseli sukupuolesta, mulla on siis 4 ja 3-vuotiaat pojat ja 3d ultrassa tämäkin kolmas paljastui pojaksi. Kaikki puhuu että kyllä se nyt se tyttö tulee ja johan se pitää se tyttö tehdä. Ärsyttää suunnattomasti koska minäkin odotan vauvaa, oli se sitten kumpi tahansa!

Pahin kommentti tuli mieheni siskon mieheltä, joka kävi kylässä. Hän sitten alkoi että jokos te sitten neljättäkin meinaatte. Äänensävy oli sellainen jokseenkin halveksiva. Hitto vie, en minäkään niiltä kysy että miks ei teille lapsia tule kun olette jo yli 30v:(

rocka25 viikot 29+5...

Vierailija

Tirriäinen monasi ensimmäistä ja ainokaista kertaa kylkiluita! :O Veikee tunne kun kävi sellanen kipee napsahdus.. Tämä oli jotain ihan ennen kuulumatonta, että se oikein viitti potkia sen sijaan että vain veivais takapuoltaan pitkin ylämassua eees sun taas ja vähän oiristelis. :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat