****KESÄKERTTUJEN Torstaipäivä****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

hmmm...vieläkös muut äitylit on nukkumassa??

no aloitellaan tämä päivä...elikkäs tänään eikä oikeastaan eilenkään ollut taas mitään oireita muuta kuin tuo tunteitten heittely laidasta laitaan :((

mahassa on ihan mielettömästi ilmaa ja koko ajan tulee noita leikkipotkuja kun ilma menee masussa :)) vois vaikka kuvitella olevansa pidemmälläkin :)

kuinka moni polttaa?? aiotteko lopettaa, tai oletteko jo lopettanut?

minä olen polttanut jo reilut 14vuotta ja nyt tekee taas mielettömän tiukkaa tuo lopettaminen...eilen piti lopettaa, mutta poltin sitten loppujen lopuksi 3tupakkaa koko päivänä (teki niin pahaa että nukuinkin illalla pari tuntia ettei tekis niin paljon mieli sitä tupakkaa!!)

no nyt taas tänään pitäis lopettaa...saas nähdä miten käy....joskohan tänään pystyis olemaan täysin ilman...

t:krisse+ tytöt -02,-04 ja masu

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Itse olen ollu poliklinikka käynnillä koko aamupvän ja nyt vasta pääsin koneelle. Meinasi ihan vieroitusoireet jo iskeä ;DD

Krisse kyseli tupakasta. Mulla kävi samoin kuin Annamiinalla (menikö nikki oikein?) kun esikoista aloin odottaa (tammikuu 1998) tupakan poltto loppui kuin seinään plussan ilmestyessä. Tosin en koskaan ollut himopolttaja sitäkään ennen -> 3-5 tupakkaa/pvässä, joskus päiviä etten polttanut ollenkaan. Muutaman viihteellä olo tupakan olen polttanut esikoisen ja kuopuksen välsissä, mutta siitä on aikaa n. 4 vuotta. Kuopus on nyt reilu 2v. eli siitäkin on jo kauan... Ja myös mullekin se oli helppoa kun ajatteli minkä takia sen sai lopettaa ;) Toivon että onnistut lopettamaan :)

Mullakin oli aamu äklötystä mutta tällä hetkellä on parempi olo.

Mulla paineen tuntua alavatsalla. Kohtu taitaa tehdä jo kasvuaan ja hiljaisia muutoksiaan =) Tasaista väsymystä kyllä on koko ajan olemassa :/

Mutta nyt poikameni unille ja mä ajattelin kans heittäytyä hetkeks sohvalle. Mukavaa torstaita kaikille =))))

Vierailija

Mulla oli taas aamulla vaihteeksi aika etova olo, ennen lounasta piti käydä oksentamassakin...kunnon lounas kyllä helpottaa oloa, eli olotila on kai verensokerin kanssa tekemisissä. Söinpäs tossa pari palaa suklaatkain jälkkäriksi : ) Mutta se kyllä riittää, enenmpää ei saata ottaa...normaalisti menis puoli levyä herkutellen. Mutta, hyvä näin. Eipähän tule ahmittua turhia kaloreita.

Nyt pitää jatkaa töitä, jotta saan ajoissa valmiiksi. Heti töiden jälkeen mennään miehen kanssa ultraan, ilmoittelen illalla mitä näkyi!

sokuri 7+1

Vierailija

Kovin hitaasti on aamu lähteny käyntiin. Mitään pakollisten lisäks en oo saanu tehtyä... Siivota pitäs,pyykkikone pyörii,tiskit odottaa,AHISTAA...Ja vapaapäivinähän rentoudutaan,just joo... Uloskaan ei oo vielä keretty vaikka tavallisesti on tultu jo sisälleki...

Ruoka ei maistu vaik maha murisee...omenan oon saanu alas koko aamuna....

Mulla ei tota polttamisongelmaa oo,lopetin 4/00...ja sen jälkeen vaan viihteellä muutaman polttanu...

Mullaki on tuntemuksia et ois pitemmällä ku mitä pitäs...........

Joo,josko yritän ryhdistäytyä ja ees jotaki tehä.....

Suhmura 7+0

Vierailija

Täälläkin on todella vetämätön olo. Nukahdin eilen ollessani kuopusta nukuttamassa n. klo 20.30 ja nukuin aamuun asti. Tämän päivän oon sitten töissä haukotellut... On tää kamalaa tämä väsymys. Auttaako tähän mikään?!?! Väsymys onkin sitten melkeen se ainoa raskausoire mitä mulla tällä hetkellä on. Siksi välillä onkin niin epätodellinen olo. Maha on tosin turpoaa iltaisin ihan vauvamahan näköiseksi.

Krisse: Mulla on tuo sama pahe kuin sullakin. Ennen raskautta poltin sellaista 1-3 tupakkaa illalla ennen nukkumaan menoa. Nyt olen tämän viikon ollut polttamatta. Olen joskus kuullut, että alkuraskauden tupakointi voi olla jopa haitallisinta. Ja rv6 alkio muuttuu sikiöksi ja mm. aivot kehittyvät tuolloin. Jotenkin vaan se sai ajattelemaan, että mitä jos nyt omalla selkärangattomuudellani tuhoan tuon pienen ihmisen alun?!? Nyt olen siis ollut jo huikeat 4 päivää polttamatta. Toivottavasti tämä kauhukuva saa sinutkin lopettamaan! ;)

Mutta nuo rakkaat tappelukaverit (pojat 12/02 ja 03/04) ei jätä mua rauhaan, joten palailemisiin paremmalla ajalla! =D

Mirju 5+4

Vierailija

Jotenkin en vieläkään oikein uskalla iloita tästä raskaudesta, kun oireet on niin vähäisiä (esikoisesta aivan eri homma). Kävin reilu viikko sitten ultrassa ja siellä näkyi elävä sikiö, mutta kuulemma pienempi kuin viikkojen mukaan pitäisi olla. Hedelmöittyminen on kuitenkin muutaman päivän tarkkuudella tiedossa. Lääkäri kyllä sanoi, että voi johtua mittausvirheestä eikä se ultrakaan tainnut kovin uusi olla. No, viikon päästä pääsen uuteen ultraan. Silloin sikiön pitäisi olla sen verran iso, että pystyy mittaamaan tarkemmin.

Joku (anteeksi, en muista nimeä) puhui YTHS:n ultrasta. Minä olen päässyt sinne, koska olen käynyt siellä lapsettomuuden takia tutkimuksissa ja gyne lupasi jo silloin, että voin tulla sinne ultraan jos tulen raskaaksi.

Mahan koosta: mulla on ihan hirveän iso maha ja olen jo kaivellut esiin vanhoja odotushousuja, mutten oikein näillä viikoilla viitsisi alkaa sellaisia käyttämään. Niissä maha vielä oikein korostuu ja näyttää kuin olisin n. 20. viikolla raskaana! Pitäis varmaan käydä ostamassa jotain joustovyötäröisiä housuja. Vinkkejä???

Hyviä vointeja kaikille kesämammoille =)!

Maija_27 rv 8+0

Vierailija

mulla myös oireet vähäiset verrattuna aikaisempiin raskauksiin(3kpl), siksi välillä on niin epäuskoinen olo koko raskauden suhteen. Tai ehkä ne oireet (=pahoinvointi, joka on ollut joka kerta lähes sietämätön) tulevat sitten vähän myöhemmin kuin ennen, tai sitten ei.

Tarkemmin kun miettii niin ainakin kahvin juonti on vähentynyt reippaasti kun se ei vaan maistu, tekee mieli kaikkea raikasta, hedelmiä, tuoremehua jne, väsyttää ihan armottomasti, maha pömpöttää ja on ilmavaivoja, mieliala heittelee vuoristorataa. No, tässähän tätä oirerepertuaaria jo onkin vaikkakin päivän touhuissa tuntuu, ettei tunnu miltään...toisaalta hyvä kun saa ajatukset päiväksi muualle. Toisaalta työpaineissa/kiireessä käy välillä mielessä toivo saada kesän kynnyksellä uraputki vuodeksi tai pariksi katkeamaan....

Uskaltauduin jopa varaamaan ensimmäisen ultra ajan reilun kolmen viikon päähän, että katsotaanhan sitten mitä tuolla masussa on, jos/kun sinne asti päästään.

Vierailija

Mulla menee mielialat ja olotilat vuoristorataa. Välillä olen NIIN epäuskoinen tämän raskauden suhteen ja välillä taas vähän toiveikas. Onneksi on noita oireita ainakin vielä ollut (pelkään vaan, koska ne loppuu). Aamulla tuli todella paha olo. Pakko oli keittää tavanomainen aamupuuro, mutta en tahtonut saada sitäkään alas. No, vähän ajan päästä helpotti ja söin sitten ihan kunnon aterian keittoa ja leipää.

Nyt taas äsken iski kauhean paha olo. Tuntui hetken, että tuleeko oksennus. Koskaan en ole kyllä raskauden takia oksentanut, joten se olis kyllä aikamoinen ihme. Tuosta pahasta olosta sain rohkeuden puuskan ja varasin ajan alkuraskauden ultraan. Se olis 11.11. eli rv7+3, jos vaan sinne asti pääsen. Pahoinvoinnin lisäksi rinnat on vaihtelevasti kipeät. Jospa tämä tästä. Sunnuntaina olisi tarkoitus vielä tehdä testi, koska en ole vahvaa viivaa vielä testiin saanut.

Mutta nyt täytyy lähteä ruokaa laittamaan. Poika tulee kohta kaverinsa kanssa koulusta.

neronja ja haamu rv4+2 (taisin eilen laittaa nuo päivät väärin)

PS. Jos tämä raskaus tästä etenee, niin työnimenä saa olla tuo haamu ;-). Ja selvennyksenä vielä, jos joku ihmettelee epäluottavaista asennettani, niin mulla on tosiaan kaksi km:a ja tuulimuna takana.

Vierailija

Ehkäpä sitä uskaltaisi jo " virallistaa" raskauden.

Ollaan kyllä vasta niin alussa että tänään olis pitänyt vasta menkkojen alkaa, mutta eilen tuli jo testiin haamua.

Tuntuu että kaikki on kamalan pitkällä, mutta onneksi täällä sentään Muusa ja Marieela on aika samoissa mun kans : )

Kolme raskausoiretta oon havainnut: Tajuton nälkä vähän väliä. Kaks tuntia sitten söin ison lautasellisen keittoa ja leipiä ja nyt oli pakko alkaa väsää lihapullia ku en pysy enää tajuissani kun on nii nälkä. Mun raskausaika taitaa mennä siis syödessä : )

Toiseksikin koko ajan vaihtelee kylmä ja kuuma. Eka oon ihan jäätymäs ja kun kävelen keittiöön ni oon ihan hiessä. Ei mulla nyt noin huono kunto oo : )

Huimaus on alkanut eilen. Jumpassa huomasin ku nousin ylös ni näin tähtiä. Yleensä ei oo huimausta eli täytyy johtua raskaudesta.

Rinnat tietty on kipeet. Vielä ei ole onneksi paha olo yllättänyt mutta vastahan tässä plussattiin : )

Hassuinta tässä raskudes onkin se ettei mies vielä edes tiedä että on tulossa isäksi. Se on kertausharjoituksissa eikä sitä ole saanut kiinni koko viikolla. Vaimo odottaa vauvaa ja mies vaan kykkii pensaissa autuaan tietämättömänä : ))))

Nyt pitää mennä jatkaa lihapullien tekoa, ku taju menee....

Hauskaa illanjatkoa Kesikset!!!

Soffu+ Nuppu rv 4+1

Vierailija

Ihana kuulla, että muutkin kokee olevansa tosi laiskoja... Mie en saa kertakaikkiaan mitään aikaan. Sänkykin on vielä pettaamatta puhumattakaan keittiön tiskeistä, jotka pitäis siis saada vain koneeseen, ei edes tarttis tiskata. Mie olen täysin saamaton. Luennolle pitäis lähteä ihan kohta ja vaati jo tosi paljon se, että sain laitettua hiukset ja vähän meikattua. Mielellään ko olis vaan neljän seinän sisällä minkänäköisenä sattuu.

Mutta tänään on ollu ihana päivä. Ei läheskään niin huono-olo ko parina päivänä. Olen pystynyt syömään ihan okei ja useasti. Nyt olen päättänyt etten hirveästi välitä, mitä syön. Niin kauan ko on tälläinen huono-olo syön vain mitä saatan. Sitten ko raskaus on pidemmällä voi tarkemmin miettiä, mitä suuhunsa laittaa. Salmiakki tekee ihmeitä ololle ;)

Tuntuuko teistä, että olette ihan turvoksissa? Minusta ainakin tuntuu, että minun maha on ihan järkyttävä. Ei siis mikää vauvamaha vaan lähinnä kaljamaha. Luulis, että raskaus on paljon pidemmällä. Muualta en omasta mielestä ole pahemmin turvonnut mutta mahasta kyllä. Laskeeko tämä mahaturvotus jossain vaiheessa? Ei meinaan kyllä muuten pysy salaisuutena... Enkä mie tosiaan mitään älyttömiä määriä ole syönyt.

Mutta nyt täytyy taas kiiruhtaa yliopistolle. Hyvää illanjatkoa kaikille!

Nearoosa 7+4

Vierailija

Pikaisesti piti tulla katsomaan mitä muille kerttusille kuuluu, vaikka miljoona asiaa olisi vielä tehtävä ennen vieraiden tuloa; tänään (ja lauantaina) juhlitaan keskimmäisen tyttäreni 3v synttäreitä.

Tänään se sitten iski... armoton pahaolo ja oksetus. :( Odottelin sitä saapuvaksi vasta ensi viikolla, mutta aamulla piti käydä halailemassa vessanpönttöä. *huokaus* Koko ajan olisi nälkä, mutta mitään en oikein ole saanut menemään alas... tuntuu että kaikki tarttuu kurkkuun kiinni. Ei kiva. Saa nähdä miten kahvipöydässä käy... kellekään kun ei ole masuasukista kerrottu eikä tarkoitus olisi kertoakaan ainakaan ennen joulua...

Krisse ja bebe: meillä on myös 10/02 ja 07/04 syntyneet tyttöset, ja heidän lisäkseen 12/00 syntynyt tyttö ja 04/96 syntynyt poika. :)

Iloista loppuviikkoa kaikille! :)

Pienokainen 7+0

Vierailija

Aamulla käytiin eikoispojan kanssa 5kk neuvolassa ja kaikki on hienosti. Käväistiin kaupassa ja sitten onkin poika ollut koko ajan vaatimassa huoniota, hyvä, että pystyn koirat pihalla käyttämään... ;) Kaivoin valmiiksi 68cm vaatteet ja totesin, että ainakin osa niistä on pestävä. Ovat lojuneet kuukausitolkulla pölyyntymässä vintillä... Tänään on klo 16.45 alkuraskauden ultra ja sitten suuntaamme suorinta tietä veljeni tyttären 2-v. synttäreille ja sieltä sittenn vielä miehen siskon perheen luona käväisemään. Eipä pääse hommat loppumaan... Jännittää se ultra... Saa nähdä vihdoin, onko tuolla masussa joku (tai jotkut). Ainakin pahoinvoinnista ja oksentelusta voisi päätellä, että on...

Nyt on mentävä, huuto yltyy raastavaksi. Liekö rokotus vaikuttaa...???

Charlotte ja poika 5kk sekä rv7+6

Vierailija

Kiva, et pääsee näin jakaamaan omia tuntemuksia ja kokemuksia :-)

Omat oireet: Nälän tunnen paljon voimakkaammin.. Pariin otteeseen on tullut tyhjästä mahasta etova olo ja kroppa mennyt sen jälkeen ihan `hyytelöksi´. Itsellä vaatii kyllä totuttautumista siihen, että syön pieniä annoksia pitkin päivää.. Katsotaan vaan niin kohta alkaa oksentelut... :-/ Toivottavasti rajoittuvat sitten aamuun tai iltaan.. en haluaisi työkavereille vielä paljastaa, että oon raskaana.

Te, joilla on jo kokemusta pahoinvoinnista, varsinkin aamuisin.. ootteko huomannut auttaisiko se, että syö vähän jotain ennen nukkumaan menoa?

Muina oireina on olleet erilaiset vatsatuntemukset ja turvotus. Palelen herkemmin. Töissä haukottelen jatkuvasti ja ajatukset harhautuu ihan jonnekin muualle :-). Niin ja rinnat on kasvaneet niin, että kohta pitää lähteä liiviostoksille.. että ne on kipeet! Jestas jos nää vielä tästä kasvaa :-/

Hmm.. ens viikolla taidan soittaa ja varata ensimmäisen neuvola-ajan :-). Jännittää...

Muusa: viikkoja 4+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat