juotteko kamomilla teetä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tarkoitan ihan sitä liptonin pusseissa olevaa...

neuvolassa ei osattu sanoa onko ok vai ei...

Kommentit (6)

Vierailija

En juo itse muutenkaan teetä, mutta -04 saaduista neuvolan ohjeista tarkistin, että olin kirjannut kamomillateen yrttiteejuomiin, joita silloinen neuvolan terveydenhoitaja ei suositellut. " Yrttiteet voivat sisältää luonnollisesti haitallisia aineita, jotka voivat lisätä keskenmenon vaaraa"

Mutta en tiedä millaisista määristä puhutaan, kun puhutaan keskenmenovaarasta.......tuskin muutamasta teekupista silloin tällöin on vaaraa

Vierailija

Katariina76:

Lainaus:

tarkoitan ihan sitä liptonin pusseissa olevaa...

neuvolassa ei osattu sanoa onko ok vai ei...

Minä juon melkeinpä päivittäin aina iltaisin kamomillateetä, johon lisään myös hunajaa. Enpä usko, että siitä mitään haittaa on. Turhaa vouhotusta. Nykyään ollaan niin tarkkoja, mitä suuhunsa saa pistää. Olen rv 20+2.

Vierailija

" Kamomillalla voi lievittää ruoansulatuskouristuksia, stressin aiheuttamia maha- ja pohjukaissuolen haavaumia, mahakatarria, ilmavaivoja, koliikkia (mm. ns. kolmen kuukauden koliikkia), ripulia ja ummetusta.

Kamomillaa käytetään ylivirkeiden lasten rauhoittamiseen, aamupahoinvointiin, anorexia nervosaan sekä ien- ja suuontelo- sekä korvatulehduksiin. "

" Kamomilla vaikuttaa kuukautiskiertoon ja stimuloi kohtua, joten suurimittaista käyttöä ei suositella raskauden ja imetyksen aikana. "

Suurimittainen käyttö ei varmaan ole se mitä ap. tarkoitti?

Olen aikaisemmin lukenut saksalaisten käyttävän kamomillateetä juuri koliikkiin niin, että vauvoille on sitä juotettu.

Toisaalta, kansanperinteen mukaan kamomillaa on käytetty " sikiönlähdetykseen" . Kait sitä sitten on litratolkulla juotettu.

Varovaisuuden maksimoimiseksi en ehkä ihan joka päivä sitä joisi?

Vierailija

Mulle ainakin eilen juuri neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että kaikkea teetä mitä tavallisesta ruokakaupasta saa voi rauhassa juoda :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat