imetys ja ovulaatio...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tapahtuuko ovulaatio jos imettää? Lapsi jota imetän on 1v 4kk. Toista vauvaa ei ole kuulunut, vaikka yritetty ollaan jo vuosi.

Pitäisikö jo huolestua, vai voisiko johtua siitä ettei ovulaatiota tapahdu ollenkaan?

Jostain luin että imetys estää ovulaation..? Onkohan siis mitään mahiksia?

Kommentit (4)

Vierailija

Imetin esikoistani reilun vuoden ikäiseksi. Kakkosemme sai siitä huolimatta toivotusti alkunsa esikoisemme ollessa 10 kuukauden ikäinen. Tuossa vaiheessa imetin vielä aamulla ja illalla. Kuukautisetkaan ei olleet vielä synnytyksen jälkeen alkaneet, joten kaikki on mahdollista...

Vierailija

Mutta tämä on kauhean yksilöllistä, joillakin imetys ei vaikuta yhtään mitään, toisilla esim. täysimetyksen ajan ja joillakin vähäinenkin imetys estää ovulaation.

Vierailija

Minäkin imetän edelleen, myös öisin, tyttö 1v7kk eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Ekan oviksen bongasin vasta viime viikolla, nyt jännätään että mahtoikos tärpätä! Joillain auttaa yöimetysten lopettaminen tai yksikin vain vähän pidempi tauko imetyksessä(esim.yli 7t). Meillä syödään edelleen tiuhaan tissiä, mutta aika taisi tehdä tehtävänsä.

Onnea teillekin matkaan!

Vierailija

Vanha keskustelu jo, mutta en viitsi uuttakaan aloittaa, jos osaisinkaan :) En ole koskaan kirjottanut tälläisiin. Imetän vielä 1v. ikäistä esikoistani, lähinnä vain iltaisin. Nyt ollaan mietitty toisen tekemistä, mutta ovulaatio hukassa. Koskaan ennen en ole käyttänyt ovulaatiotikkuja paitsi nyt. Synnytyksen jälkeen olen muka tuntenut aina ovulaation, vihloo alavatsassa molemmin puolin noin vuorokauden. Viime kierrossa kp 15 ja 16 vihloi alavatsaa, ajattelin olevan ovulaatio. Tässä kierrossa täysin sama juttu, kp 15 alkoi vihlonnat alavatsassa. Ovulaatiotikkuihin sain haalean viivan n. kp 7-10 tikkuihin, jonka jälkeen kp 11-15 tikuissa ei viivoja lainkaan :O Esikoinen sai alkunsa kp 17-18. Ja olen synnytyksen jälkeen koko ajan muka tuntenut että olisi tuohon samaan aikaan. Niin ja kierrot mulla aina tosi tasaiset, 28-29 päivää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat