Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintatulehdusko? Apua kaivataan!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eilen kävin pikaisesti heiluttelemassa vauvan vaunuja parvekkeella ja päällä oli vaan fleecetakki. Illalla toinen rinta alkoi tuntua kipeältä ja alkuyöstä iski kamala horkka, kuume nousi. Edes Burana ei laskenut lämpöä kokonaan pois. Nyt aamulla taas sama homma ja kaikki lihakset muutenkin kipeinä. Toinen rinta punottaa hieman nännipihan vierestä ja sen punoituksen alla tuntuu jotain kovaa. Rinta ei kuitenkaan arista enää niin kuin eilen. Missä vaiheessa pitäisi varata aika lääkärille vai voiko rintatulehdus lähteä itsestään jos vaan hoitaa rintoja nyt hyvin ja pitää ne lämpimänä? Vai tarvitaanko rintatulehduksen hoitoon aina antibioottikuuri? Vauva syö kyllä hyvin rinnan tyhjäksi, joten maitokaan ei pääse pahemmin pakkautumaan. Auttakaahan minua, olo on flunssankin takia tosi kurja!

Kommentit (10)

Vierailija

lääkärille/ terkkarille (jos et jo ole soittanut)! Itse olin vuosi sitten samassa tilanteessa ja sain neuvolan lääkäriltä antibiootikuurin... tosin ensin " piti" yrittää jos selviäisi ilman (eli kuuri piti aloittaa seur. päivänä jos ei muuten helpota)!

Eli neuvot olivat juuri nuo, joita olet itse jo kokeillut! Ja lisäksi vielä mun käskettiin juoda paljon vettä!!!

No, minä sitten söin tuon kuurin ja lääkkeillä lähti heti helpottamaan! Onneksi meillä asuu nuo sukulaiset lähellä, niin sain vauvanhoitoon apua. Eipä siitä olisi 39asteen kuumeessa mitään tullutkaan...

Pikaista paranemista!!!

Vierailija

Varasin ajan lääkärille illaksi, sillä en halua että tämä tulehdus pääsee enää pahenemaan. Rinnan punoittava alue on pysynyt samanlaisena, mutta sen alla on kova kohta joka ei pehmene edes imetyksen aikana. Toinen kuumepiikki tälle päivälle tekee selvästi taas tuloaan, täytyy ottaa taas Buranaa ennen kuin kuume ehtii kunnolla nousta. Kamalan rankalta tämä tuntuu kun voimat on ihan lopussa ja 2-vuotiaan ja vauvan kanssa pitää yrittää pärjätä päivät. Toivottavasti antibiootit tuovat helpotuksen pian.

Vierailija

Nimittäin kaalin lehteä kipeälle rinnalle. Sitä käytettiin ennen vanhaan.

Minulla oli viime keväänä kolme rintatulehdusta. Ensimmäistä yritin pois kaikilla täällä mainituilla keinoilla mutta ei auttanut. Hain lääkekuurin. Auttoi samantien. Vajaan viikon päästä kuurin lopettamisesta tulehtui toinen rinta eikä sekään parantunut kotikonstein. Itku kurkussa hain otisen lääkekuurin. Aiheutti vauvalle paljon vatsavaivoja vaikka hain myös maitohappobakteereja.

Tulehdus helpotti vähän mutta tukkeuma jäi. Kun olin päivää syönyt kuuria eikä tulehdus ollut mennyt ohi äiti käski hakea kaalia.

Reilun tunnin pidin kaalinlehteä liivien sisällä ja rinta parani ja lämpökin pian laski.

Kolmas tulehdus tuli ja turvauduin heti kaalinlehtiin muiden kotikonstien lisäksi. Eipä tarvinut enää hakea lääkkeitä.=)

Kannattaa kokeilla!

Vierailija

Kannattaisi heti soitella lääkärille, niin saat antibioottikuurin. Itse odottelin pari päivää, ja sehän vaan pahensi asiaa!

Paranemisia :)

Vierailija

Vastaan vielä koska minulla on kokemusta pahasta rintatulehduksesta.

Viikko vauvan syntymän jälkeen tuli tulehdus ja sopivasti seuraavana päivänä oli neuvola. Kätilö sanoi että ei kannata ottaa kuuria ihan vauvan vatsan vuoksi. Jos nyt ei tule jatkuvaa korkeaa kuumetta niin kotikonstein. Sen seurauksena minulle jäi sellainen kova patti rintaan enkä saanut sitä millään pois. Sitten tuli uusi tulehdus ja menin heti lääkäriin. Jouduin kirurgian ensiapuun ja punkteerasivat mädän pois sieltä. Ei mikään kauhean mukava kokemus kaikkinensa. Liekö tästä johtuvaa että olen todella herkkä saamaan uuden tulehduksen. Kerran sen jälkeen ollut lääkekuuri ja muutaman kerran päässyt säikähdyksellä. Ja todellakin säikähdän. Eli lääkärin neuvo on että tulehdus on aina hoidettava.

Vierailija

Kokeile vielä toinen burana, 600, sillä saattaa lähteä pois. Itselläni nuo lypsyt ja lämmitykset eivät juurikaan auttaneet. Ei kannata kuitenkaan odottaa liian kauan. Jos rinta ei ole enää kipeä, niin voi olla että tuo burana hoitaisi tulehduksen pois. Toivottavasti saat rinnan kuntoon!

Vierailija

Ensiavuksi suosittelen rinnalle jotain lämmintä(suihku, kaurapussi jne.) Ja sitten tyhjentämään ...imetä, lypsä, pumppaa, kunhan maitoa ei pääse pakkautumaan. Jos on kamala olo, eikä helpota kotikonstein, niin ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin.

Uusimmat

Suosituimmat