Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä: lemmikin nimi lapselle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt kysyn mieltäni vaivannutta asiaa teiltä, kun tiedän että teistä monet osaa antaa tähänkin kysymykseen ajatuksiaherättäviä vastauksia - ja niitä toivonkin.

Mitä mieltä olette siitä, että joku antaa lapselleen nimeksi saman nimen, kun joka on ollut/on hänen lemmikkieläimellään, esim. koiralla, kissalla jne.? Jos nimi siis ei kuitenkaan ole mikään Musti tai Karo, vaan ihan kalenterissa oleva Ihmisen nimi.

Ajatteletteko, että vanhemmat/vanhempi

a) Ei ole mitään muuta nimeä enää keksinyt?

b) On rakastanut lemmikkiään niin kovasti, että haluaa nimetä lapsensa samoin?

c) On aikoinaan antanut lemmikilleen " liian hyvän" nimen?

Meillä nyt tilanne, että kakkosen suunniteltu etunimi on miehen jo edesmenneen lemmikin kutsumanimi - joka on siis hyvin kaikkien sukulaisten tiedossa. Mutta kun juuri tämä nimi tuntuu nyt oikealta, sopii esikoisen nimeen, sukunimeen... Ei ole liian yleinen, mutta löytyy kalenterista... Äääh. Mutta ei vaan haluttaisi leimautua miksikään " lemmikkien muistelijoiksi" . Varsinkin kun esikoisenkin nimi kuulostaa ihan eräältä tuttavamme koiran nimeltä :)

Kommentit (5)

Vierailija

Rakkaus lemmikkiin ja rakkaus lapseen eivät sulje pois toisiaan, mutta eivät myöskään ole verrattavissa. Oli lemmikki sitten kuinka rakas tahansa, lastansa rakastaa aina enemmän.

Itse en antaisi lemmikin nimeä lapselleni. Se nimi on jo perheessä käytetty. Perintöimet (isovanhempien jne.) ovat eri asia.

Vierailija

lemmikille, että haluaa käyttää sen lapsellaankin. Ei mun mielestä haittaa varsinkin, jos eläintä ei enää ole. Yrittäisin ehkä kuitenkin löytää jonkun muun.

Mulla on koira, jonka nimi on Onni (jo 8-vuotias eli ei ollu edes sillon vielä yleinen lapsen nimi) ja välillä mua nolottaa puistojen lähellä huutaa Onnia kun moni pieni pää kääntyy.

Yhdellä tutulla on lapsi ja koira, joiden nimet ei eroa toisistaan kuin ehdellä kirjaimella. Mä en uskalla kutsua lasta nimeltä, kun en koskaan muista kumpi se on :( (molemmat nimet siis kalenterissa)

Vierailija

Toisaalta itse en kyllä antaisi lemmikkiemme nimiä lapsillemme, sillä minusta on niin paljon kivoja nimiä, että varmasti keksisin jonkin muunkin ainakin melkein yhtä hyvän nimen ;o)!!

Vierailija

yksiselitteistä vastausta...

Itse en antaisi samaa nimeä lapselle, mikä on ollut jollain omalla tai läheisen sukulaisen jne. lemmikillä.

Ei siihen kyllä mitään estettä ole ja minusta se ei ole hölmöä...siis mitään tollaista ei tule mieleen, mitä olet tohon listannut.

Uusimmat

Suosituimmat