Miksi Tamiflun ostamista niin kovasti nyt toppuutellaan?

Vierailija

Epäilyttävää, kun esim. tämän päivän Turkulainen-lehti kirjoittaa:

" Tyks on päättänyt varata Tamifluta omalle henkilökunnalleen ja Turun terveydenhuolto tekee samoin. Tarkoituksena on saada hoitohenkilökunta pysymään jalkeilla,jotta he voivat auttaa muita.

On myös muita tahoja, kuten Pelastuslaitos ja Vesilaitos, joitten varmasti kannattaa hankkia Tamiflutaomalle henkilökunnalleen. Nämä toiminnot pitää turvata."

- Mutta tavallisia tallaajia ei pidä turvata, niinkö?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Siis silloinhan ne terveetkin vasta apteekkeihin ryntää, jos tulee erittäin tarttuva tauti joka on kenties tappava, ja vaarana on että lääke loppuu apteekeista.

Fiksuiten valtio toimii, jos tuottaa maahan sitä lääketää niin paljon kuin mahdollista, pitää sen oman 1,3 miljoonan varastonsa erillään ja antaa halukkaiden ostaa sitä jo nyt kotiin, ja antaa mukaan selkeät ohjeet kuinka toimia. Samoin pitää tiedotusvälineissä yllä tietoa siitä, kuinka sen lääkkeen kanssa toimitaan JOS tulee tarve toimia.

Vierailija

Eikö se olis ainoa järkevä tapa?

Sen lisäksi pitäisi Tamiflun ostaminen omalla kustannuksella vapauttaa kaikille kansalaisille. Sittenhän se valtion varaama annosmäärä varmasti riittäisi sairastuneille, kun osalla olisi lääkettä jo kotona! Naurettavaa, ettei ihmiset saa vapaasti ostaa lääkettä. Sehän on myös flunssaa ennalta ehkäisevä lääke, joten ei ole mitään perustetta olla myymättä terveillekin ihmisille.

Ja niinhän se markkinatalous toimii, että jos kansa saisi lääkettä ostaa, kyllä lääkefirma Roche keksisi keinot tuottaa sitä kysyntää vastaamaan! Onhan kyseessä miljoonavoitot sille! (Ja se on mulle ihan sama, kuka tästä hyötyy, jos saisin itselleni edes mielenrauhan siitä, että olen yrittänyt tehdä JOTAIN edes perheeni eteen.)

Vierailija

apteekit Tamifluusta. Varmaan vetelette lääkkeet sitten lintuinfluenssan jälkeen nälkäänne. Voi elämä teidän kanssa.

Miten Sars ja hullunlehmätauti mahtaa jaksaa näinä päivinä ? Noitakin tauteja on liikkeellä ja aivan varmasti niihinkin kuolee ihmisiä, mutta kun media ei niistä kirjoita, niin te hullut mammat ette osta niihin lääkettä. Ostakaa nyt apteekit tyhjäksi kaikista lääkkeistä. Eihän sitä tiedä mikä tauti ensi viikolla iskee, kun media saa taas uuden puheenaiheen. Katotaa vaan, niin kuukauden päästä lintuinfluenssasta ei enää kirjoiteta lehdissä. Ja siihen on kuollut muutama 10 ihmistä eri puolilla maailmaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Itse kun keskustelin lääkärin kanssa niin hän piti Tamifluta aivan älyttömän hyvänä lääkkeenä. Sanoi, että on määrännyt influenssaan ennenkin ja että alkaa vaikuttaa selvästi jo ensimmäisen päivän aikana kun sitä on otettu.

Vierailija

Oletetaan, että Tamiflu auttaa, mutta varmoja ei voida olla.

Vierailija:

Lainaus:

Ei tuo Tamiflu mikään järisyttävän tehokas virustappaja ole. Toimintatapaakaan ei ole varsinaisesti todistettu ihmiselle, vain petrimaljassa. Jokainen voi lukea ja tehdä omat päätöksensä (vaikka suurimmalle osalle tuo teksti ei kyllä paljoa kerro).

http://www.rocheusa.com/products/tamiflu/pi.pdf

Tamiflun käytön ajatuksena lienee tämä

http://www.rocheusa.com/newsroom/current/2001/pr2001021401.html

Muitakin tutkimuksia on. Ainoa ongelma tuossa on, että se estää A- ja B- virustyyppien leviämistä. Muista virustyypeistä ei ole mitään näyttöä. Jos lintuinfluenssa ihminen - ihminen -virus poikkeaa merkittävästi (yleisimmistä) A- ja B- virustyypeistä rakenteeltaan, niin Tamiflusta on yhtä paljon apua kuin tavallisesta asetyylisalisyylihaposta influenssassa.

Kaikille Tamiflu- kuuri tai Relenza- pistos -ideologian tarkoituksena on taasen estää tavallisen influenssan leviämistä. Lintuinfluenssa koe paljon helpommin haitallisen mutaation, jos samanaikaisesti potilaalla on tavallinen influenssa päällä.

Vierailija

Jokainen saa rahoillaan tehdä mitä haluaa ja jos ei muuten niin Roche saa lisävaroja lääkkeiden kehittelyyn. Minun mielestäni Tamiflun etukäteen ostaminen on osoitus hysteerisestä käyttäytymisestä, koska kaikella todennäköisyydellä ihminen - ihminen -virus on muuttunut nykyisistä influenssaviruksista erittäin poikkeavaksi. Tämä taasen tekee Tamiflusta (ja Relenzasta) aspiriinia.

Olet kai tietoinen, että muitakin pandemiauhkia on olemassa? Miksi et varaudu ebolan hitaampaan mutta yhtä tappavaan virukseen? Ebola on onneksi nykymuodossaan niin tappava, että sairastuneet eivät erittäin herkästi tarttuvaa virusta ehdi levittämään kriittisen kynnyksen ylitse. Ebola-viruksen alkuperää ei olla vieläkään kiistatta selvitetty, joten tuolla jossain voi odotella ihmiselle vieläkin ikävämpi yllätys. Missähän määrin nykyiseen käyttäytymiseesi on vaikuttanut median viesti asiasta?

Lottoatko vakituisesti? Tuota samaa asiaa lääkkeen ostaminen varastoon on. Yrittäkää nyt hyvä ihmiset ymmärtää, että Tamiflu EI ole mikään parannuskeino tautiin. Se estää tai on estämättä virusten jakautumista ja siten vähentää immuunijärjestelmän kuormaa. Vaikka söisit Tamiflu- kuurisi aivan ajoissa jne. lopputulos voi olla menehtyminen. Voit muuten kuolla ihan tavalliseen influenssaankin, en nyt lonkalta muista tuota erittäin alhaista kuolevaisuutta mutta joka tapauksessa.

Kukin taplaa tyylillään mutta vaikea ymmärtää miksi joku rationaalinen henkilö haluaa ehdottamasti hankkia Tamiflu- paketin kotiin kaikkien tutkimustuloksien ja faktojen valossa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

apteekit Tamifluusta. Varmaan vetelette lääkkeet sitten lintuinfluenssan jälkeen nälkäänne. Voi elämä teidän kanssa.

Miten Sars ja hullunlehmätauti mahtaa jaksaa näinä päivinä ? Noitakin tauteja on liikkeellä ja aivan varmasti niihinkin kuolee ihmisiä, mutta kun media ei niistä kirjoita, niin te hullut mammat ette osta niihin lääkettä. Ostakaa nyt apteekit tyhjäksi kaikista lääkkeistä. Eihän sitä tiedä mikä tauti ensi viikolla iskee, kun media saa taas uuden puheenaiheen. Katotaa vaan, niin kuukauden päästä lintuinfluenssasta ei enää kirjoiteta lehdissä. Ja siihen on kuollut muutama 10 ihmistä eri puolilla maailmaan.

Vierailija

LISESSA tilanteessa lääkärin määrättyä sitä lääkettä mennä kotiin ottamaan sitä, kuin lähteä metsästelemään sairaana ympäri kyliä.

Vierailija

tosissaan olisi taloudellista, jos jokainen maksaisi itse lääkkeensä. Meidänkin perheen lääkkeet maksaa 5 kertaa sen 33 euroa, ja olisin valmis itse sen maksamaan. Miksi ihmeessä pitäisi holhota kalliilla hinnalla suomalaisa? Miksen saisi ostaa sinänsä vaaratonta lääkettä.

Vierailija

paljon kuin ihmiset haluavat ostaa. KOska mä ainakin haluaisin sitä kotiini jo ihan oman turvallisuuden tunteeni vuoksi. Koska tässä epävarmassa tilanteessa tuon lääkkeen hankkiminen on ainoa asia mitä vielä voi tehdä. JA jos se mun (ja miljoonan muun ) mieltä rauhoittaa, niin miksi sitä ei meille suoda?

Vierailija

jos siitä tulee pula niin ihmisiä kuolee tautiin koska terveet ihmiset ovat hamstranneet sitä. ja mielellään minä myös erittäin epätodennäköisen kriisin kohdatessa haluaisin veden, sähkön sairaalapalveluiden yms toimivan..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat