**LOKAKUISET kesäkuussa**

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Moi kaikille pitkästä aikaa!!!!

Kakilu oli käynyt rakenneultrassa, ihania kuulumisia! on se niin ihanaa kun asiat on kunnossa. Sitä aina itse ainakin niin jännittää... Ja ihania pikku vaatteitakin olit ostanut. Minä sain kaverilta äitiyspakkauksen verran pikkuisia poikien vaatteita. Tänään niitä sitten hypistelin ja tein pyykkäyssuunnitelmia... Suunnitelmia siksi, kun sain vaatteet levitettyä lattialle ja lajiteltua, niin voimat loppui ja tuossa ne lattialla odottelee huomista energiapuuskaa, HEH!!!!

Liljis; onpa tympeä neuvolakokemus, muka liikaa painoa tullu, HÖH! Mulla on kanssa nyt tähän mennessä tullut n. 7 kg painoa. Välillä sitä on tullu 200g/vko ja sit välillä reilusti yli kilo/vko..... Älä huoli siis!!! Hb oli kyl aika matala.... Onnea työpaikasta ja jaksamista sinne!

Ennis; siellä on valmiina jo villa setti. Ihanaa!!! Minäkin tein kaksi pikkulakkia, mutta kun nuo hartiat menee niin jumiin, niin oli pakko laittaa nyt hetkeksi tauolle kutomisjutskat... Harmittaa!!! Mut ajattelin et se huimaus voi osittain johtua myös jumilihaksista niska-hartiaseudulla. Mies on yrittänyt niitä hieroskella aina kun ollaan yhtä aikaa kotona. Sillä on ollut iltavuoroja taas paljon, eli aamusin nähdään muutamia tunteja. onpas tylsää, ja aika raskasta, ku pitkät illat on tuon energisen typyn kanssa :) Onneksi mummo ja pappa otti sen tänää kyläilyreissulle ja ajelulle yms. Minä tempaisin sillä aikaa parin tunnin päikkärit. Mulla on ihan sama juttu muuten nuiden suppareiden kanssa. Välillä tuntuu et masu on kovana kun nousee seisomaan, ja välillä menee pari päivää et voi viilettää kaupungilla ja kyläillä yms yms... Vaihtelee siis päivät hurjasti täälläkin.

Naksu; huh mitä kuulumisia siellä. Toivottavasti supparit on rauhoittuneet!!! On se aina niin pelottavaa kun niitä alkaa puskemaan. Köllöttelyjä siis sinne!!!

Jessiksellekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Nanni; mullakin helpottaa tuo paineen tunne tukivyöllä, se on kyl hyvä! Liitoskivuilta kuulostaa nuo vihlaisut alapäässä. Muta ainahan näihin tuntemuksiin kannattaa suhtautua tarkasti ja kysellä neuvolasta tai käydä näyttäytymässä.

Me kävimmä to äitipkl:lla ja kaikki oli taas onneksi hyvin. Vauvat kasvaa tasaisesti käyrillään ja kohdunsuulla ja kanavalla kaikki hyvin, eli kiinni on paikat edelleen. Hb oli tippunut nyt 113:sta, eli rautakuurille. Multakin otettiin pissanäyte ihan varalta ku viikonloppuna oli sellaista polttavaa tunnetta vasemmalla alavatsalla. En kyl usko asiaan, mut parempi et tarkistetaan. 1,5 viikon päästä on sit kontrolli. Lääkäri valmisteli mua henkisesti siihen, et n. 28 rv:n paikkeilla muta otetaan varmaan osastoseurantaan, vaikkei mitään isompia ongelmia olekaan. No siihenhän sitä on tässä raskaudessa yritetty valmistautua alusta asti...

Kaikki siis täällä hyvin!

Nyt pitää päästää typy pikku kakkosen sivuille, ku se on tuossa jaksanut odottaa vuoroaan. Kirjoittelemisiin ystävät!!

Terkuin Nallu ja pojut rv 23+0 POKS!

Vierailija

Ennis; toi on hyvä neulomisvinkki! Itse olen käyttänyt pieniä puikkoja, kun niitä pikku lakkeja väsään. Jotenkin vain jännitän turhaan hartioita kutoessa. Aina välillä rentouttelen ja sit kohta huomaan taas et hartiat on korvissa...

Naksu; Päivä kerrallaan tosiaan eteenpäin. Ihanaa et neuvolassa kaikki oli hyvin!!! Pitelen peukkuja vaunu ostoksille, et löytyis sellaiset jotka miellyttää!!! Mekin on saatu suurin osa kamoista ystäviltä ja tutuilta. Rahan säästöä onneksi!!! Tuplarattaat saatiin myös, ja ne on sellaiset mustat X-Adventuret. Kolmostenrattaita pitää kyl jatkossa kyttäillä, et jos jostain sais ne käytettynä. Maksaa nimittäin hunajaa uutena ne mitä olen löytänyt netistä.

Jessica; ihanaa kun siellä olo suht normaali! Minullakaan ekassa raskaudessa ei ollut mitään ongelmia. Olin kuntosalilla ja jumpassa vielä viikko ennen synnytystä. Ja laskettuna päivänä on meidän tyttö syntynyt. Supisteluistakaan en tuolloin tiennyt kuin synnytyksessä... nyt on vähän eri meininki näiden kolmen kanssa. Nää on niin yksilöllisiä juttuja. Nauti siis vain! Teillä oli kotidoppler, se varmasti rauhoittaa mieltä!!!

kakilu; Täälläkään ei oikein ruoka uppoa.... Pitää vaan kellosta katsoa et jaahas taas ruoka-aika.. Ja illat on kyllä maha-täynnä-oloa, vaikkei mitään söisikään. Oon yrittänyt syödä hedelmiä ja porkkanoita täällä illat. Paino kyllä nousee.....

Täällä on eilen käyty neuvolassa. Vauvojen sykkeet löytyi hyvin, hb tosiaan oli taas vähän laskenut (111), tylsää. Painoa oli tullut viikon aikana 1,3 kg:a ....Tahti näyttää olevan kova... Nyt siis on saavutettu n. 8 kg:a yhteensä painonlisäystä. Mites muilla? Kaikki vain näyttää tulevan tuohon masun kohdalle suoraan eteenpäin. No eiköhän sitä ehdi tässä laajeta joka suuntaan vielä. Sf mitta oli n. 28 cm. Kaikki siis kunnossa. Kelan papereita ajattelin viedä ensi viikolla, kun miehelläkin on vapaata. Päästään siis yhdessä kelaan kun samalla pitää selvitellä tuota yksityisen päivähoidon tuki asiaa, kun tyttömme sai paikan yksityisestä päiväkodista.

Kävin tänään nuita poskionteloitakin tutkituttamassa sen huimauksen vuoksi. Eihän siellä ollut tulehdusta, niin kuin itsekin arvelin. Limakalvot on voimakkaasti kyllä turvoksissa. Seurantaa siis. Kaikki muutkin äippä pkl:n kokeet olivat negatiivisia onneksi, eli eikun taas porskutellaan eteenpäin. Huimaus on onneksi hieman jo helpottanutkin. Tiistaina sit taas ultraillaan ja tutkaillaan tilannetta ä-pkl:lla. Tulee tuo OYS aika tutuksi tällä tahdilla, mutta hyvä niin!

Aurinkoisin terkuin Nallu ja pojut rv 23+4

;)

Vierailija

Ei näköjään hymiöt toiminut ainakaan mulla...

Voi Ennis, isot pojat...valtavasti virtuaalihalauksia! Onneksi olet tollanen "topakan" tuntuinen nainen niin et jää ihan alakynteen 5 miehen kanssa...saatpahan ainakin ihailua paljon osaksesi, kun ei ole muita "naisia" perheessä.

Toi neulomisjuttu olikin hyvin suunniteltu...miehet ei tosiaan tajua joo.

Meillä isovanhemmat on kanssa ilmoittanut, että heille ei saa sanoa eikä näyttää vaatteita etteivät arvaa sen perusteella. Meillä on kanssa molemmilla vahva poikaolo vaikka "salaa" ajattelen aina, että oikealla oleva vauva on tyttö...en tiedä mistä se on tullut.

Voiko muuten a ja b vauva muuttua välillä, mun mielestä meidän nykyinen a vauva oli ensin kyllä b vauva?? vai olenko ihan hakoteillä?

Nyt pihalle pojan perään säntäilemään!

Ps. aion kanssa pyytää saikkua ensi maanantaina niin "pääsen" sairaspäivärahalle, koska tipun pois kotihoidontuelta, kun poika menee hoitoon.

Kakilu

Vierailija

Kaikilulle tsemppiä liitoskipujen kanssa!!! Täällä vielä aika vähällä päästy niiden suhteen... Mutta kun erehtyy menemään selälleen kovalle lattialle, niin eipäs meinaa alaselän tuskien vuoksi päästä ylös. Vihloo niin peevelisti...

Kiitos muuten kannustuksesta masun koon suhteen. Ultra antoi taas minulle uskoa onneksi. Ei pitäis vertailla mihinkään tätä omaa.... mutta kun....

Meillä oli muuten esikoisella sykkeet usemmankin kerran n. 166 luokkaa. Eikä niihin puututtu koskaan. Ja jos vauveli potkii ja liikkuu kovasti niin nostaahan sekin tilapäisesti sykettä. Älä huoli!

Naksu oli shoppaillut! Kuulostipas söpöiltä!!! Jotain syyshaalareita olis minunkin tarkoitus ostaa, ja tarpeeksi pieniä.... Voi kun ei oikein jaksa enää oikein kierrellä tuolla kaupoissa... Mieskin tuossa tuumasi, että ehkä tässä pitäis jotain valmisteluja alkaa tekemään kun ei tiedä milloin minä tuolla osastolla sit köllöttelen. Se rv 28-30 lähestyy aika vauhdilla.... No päivä kerrallaan edelleen!!!

Me kävimme eilen Äiti PKL:lla. Kaikki ihan hyvin! Vauvat kasvaa tasaisesti. Ne on nyt noin 550-600g:n painoisia.Kohdun suu on hyvin kiinni, ja kanavaa jäljellä 3,8 cm. A vauva on perätilassa vasemmalla ihan alhaalla, ja B samaisessa asennossa oikealla puolen hieman ylempänä. C vauva on sit poikittain tuossa ylhäällä. Nyt osaa vähän hahmottaa nuita potkuja, kun tietää, et miten ne siellä köllöttää, niin, ainakin tällä hetkellä.....Hb oli noussut nyt 120, jes! Inhoan nuita rautatabletteja, kun ne on niin hankalia mun masulle.... No onneksi nyt saa pudottaa annoksen puoleen. Painoa on tullut noin 8 kg yhteensä. Verenpaine oli matala edelleen. Kahden viikon päästä sit taas kontrolliin. ja ensi viikolla käydään moikkaamassa neuvolatätiä.

Ihanaa päivää kaikille!

Terkuin Nallu ja pojut rv 24+4

Vierailija

Väsyttää niin vietävästi, mutta kirjoitan pikaisesti. Onneksi Naksun pissi oli puhdas, toivotaan ettei viljelyssäkään löydy mitään hälyttävää. Itse en sitten kuitenkaan soittanut eilen neuvolaan vaikka epäilinkin lääkärin analyysiä pissinäytteestäni. Kaiken kaikkiaan alapää on kyllä hellänä ja tuntuu turvonneelta (ei ole paljoa ollut seksikään mielessä viime aikoina). Lisäksi on noita Naksun mainitsemia pissiongelmia: tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla vaan pinnistämällä tipoittain. No, ehkäpä tämä kaikki on kuitenkin normaalia.

Niin ja sitten tuo Naksun mainitsema vihlonta. Itsellänä vihlontaa on juuri tuolla koipien välissä sivussa. Olen tulkinnut ne liitoskivuiksi. Erityisesti sängyssä kyljen kääntäminen vihlaisee jäätävästi.

Vauva noudattaa samaa kaavaa kuin Enniksellä ja Naksulla: kun menen istumaan tai maate, alkaa show. Eilen illalla olikin hieno näytös. En tiedä oliko kyseessä kantapää vai mikä, mutta kovasti sitä yritettiin tunkea mahanahasta läpi :) Veikeän näköistä.

Nyt takas pötköttämään,

t. Liljis, 21+6

Vierailija

Hienoa Jessis että kaikki oli hyvin ultrassa!! Kyllä se vaan tuntuu mahtavalta, nähdä nyt "iso" vauva masussa mylläämässä!!! Ja kuulla että kaikki on kunnossa!!!

Nann1: Siellä on kanssa ikäviä vaivoja! :( Mulla on tosiaan pariin kertaan ollut sitä paineen tunnetta tuolla alapäässä, mutta tällä hetkellä oireet on kyllä ihan selviä supistuksia. Ja hei, mä aattelin vielä jokin aika sitten samalla tavalla, että mistä sitä voi tietää, mikä on supistus ja mikä taas jotain muuta venymistä. Nyt voin sanoa, että kyllä sen sitten tietää kun kyse on supistuksesta! Voi kunpa voisinkin edelleen olla sitä mieltä, että en tiedä, mutta viime päivinä on tulleet liiankin tutuiksi nuo supparit... Eilen illalla oli aivan kauheeta, kun supistuksia tuli parin minuutin välein ja eivät millään ottaneet laantuakseen. Sitten yöllä kohtu oli kyllä rentona. Tänään olen suoraan sanoen vaan maannut sohvalla ja paremmalta on olo tuntunut, ainakin toistaiseksi. Mutta vielä tänäänkin on supistuksia tullut... Täällä on kanssa oikein vilkas vauva, tosin lääkäri sai mut siitäkin huolestumaan. Aina olen ajatellut, että on hyvä merkki, että vauva on kova liikkumaan, mutta tämä tätipä ihmetteli sitä niin kovasti, että sai mut siitäkin huolestumaan. Ja jostain luin, että jos vauva on kovin vilkas, olisi sitä hyvä rauhoitella rauhallisella ympäristöllä, puheella ja silittelyllä... Tiedä tässä sitten enää mitä uskoa!

Mutta siis itse toimitin tänään pissinäytteet labraan, kun tuo rakkokin on samalla vähän "oireillut", josko se syy selviäisi sitten vaikka siitä! Toisaalta toivon että niin kävisi - vaikka kyllähän sitä makaa vaikka loppuraskauden kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin ja raskaus jatkuisi turvallisesti loppuun asti!!!

Toivottavasti siellä selviää mikä nuo ikävät tuntemukset aiheuttaa ja toivottavasti ne loppuvat pian!!!

Heipat vaan kaikille muillekin vielä, nyt tämä mama menee takaisin sohvalle - virkkaamaan sitä tilkkupeittoa! :)

Naksu ja Pulla 21+0

Vierailija

Tulin vain pikaisesti omaa napaa kirjoittamaan, sitten takaisin sohvalle...

Eli tänään oli se ylimääräinen neuvolalääkäri, supistusten takia. Lääkäri totesikin siinä tutkiessaan, että kohtu on koko ajan kova/kireä, että ei tunnu oikein rentoutuvan. Sisätutkimuksessa kuitenkin totesi, että kohdunkaulaa oli normi 3 cm ja kiinni on kohdunsuu ja napakka. Sydänäänten kuuntelu olikin sitten ihan tuskaa! Vauvan sykettä ei meinattu millään löytää, ja kun löytyi, meni vauva jo karkuun. Sitten kun syke saatiin paikannettua, tuli siihen joku tauko/notkahdus, ja sykkeet kävi jossain reilun sadan tienoilla. Lääkäri totesi tähän "tosi rauhoittavasti", että ei tuo kyllä normaalia ole. Sitten meni koneen ääreen katsastamaan, mikä on se raja sykkeissä että pitää mennä tarkempaan syyniin. Voitte kuvitella, että pelotti - ja kun suoraan sanottuna tuntui, että lääkäri ei oikein tiennyt asiasta... Noh, sitten totesi vielä, että katsotaas nyt vielä - eli minä taas housut alas ja pöydälle. Ja sitten ne kuului, ah niin ihanat sydänäänet!!! Syke oli kai jotain 140-150 paikkeilla ja kuului oikein kopisten! Ihanaa, olisikin ollut aivan kauheeta lähteä neuvolasta tuo "Ei tämä ole normaalia" lause päässä kaikuen!! :(

Noh, lääkäri totesi vielä supistuksista, että voihan se olla, että kohtu vaan kasvaa rytinällä ja siksi se reagoi noin. Joka tapauksessa, tänään on sitten supistellutkin oikein kunnolla ja tiheään. Välillä tuntuu, että kohtu ei rentoudu pitkiin aikoihin vaan on jatkuvassa supistuksessa. Tässä jo mietinkin, että pitäisikö soittaa synnärille vai mitä teen, nyt on tosin pieni tauko tällä hetkellä *koputtaa päätään*

Eli niin se huoli vaan kuuluu meidän elämään - rakenneultra kun antoi mielenrauhan niin johan tulee uutta murhetta tilalle. Mutta se kyllä kestetään, kunhan raskaus vain etenisi hyvin ja turvallisesti loppuun asti!!!

Nyt siis tämä viikko saikkua, ensi viikolla toivottavasti ollaan taas jo Pullan kanssa oikein hyvässä voinnissa ja kunnossa!!!

Naksu ja Pulla 20+6

ps. Jessiksen ultrakuulumiset kiinnostaa!!! Toivottavasti huomenna pääset kertomaan!

Vierailija

Moikka kaverit!

Kiva Naksu, kun huhuilit - en ole tosiaan jaksanut palstailla yhtään tässä viime aikoina. Jotenkin tuntuu, että mitään ei oikein tapahdu, niin en viitsi mitään raportoidakaan... Minä kun tulen ilmeisesti hännänhuippuna tässä pinossa (nyt rv 19 tasan), niin kaikki tuntemukset yms. tulevat vähän kuin jälkijunassa.

Turvotusta ei juuri ole (normaalia lihomista kyllä sitäkin enemmän, helteillä on jätski maistunut vähän turhan hyvin), eikä sf-mitoista mitään käsitystä. Liikkeitä tuntuu hiljaksiin, joinakin päivinä enemmän, joinakin vähemmän. Tänään ollut taas hiljaista, ja heti paniikki valtaa mielen! Huomenna onneksi neuvola, niin pääsee kuuntelemaan pikkuista.

Ja juu, valkkari on lisääntynyt, välillä ihan lorisee vaan. Mutta silti limakalvot jotenkin kauhean kuivat; täällä ainakin tulee nykyään lähes aina "puuhastelun" jälkeen paikat tosi ärtyisiksi, ja tuntuu että jotain tulehdusta on päällä vähän koko ajan (kutinaa usein). Aika inhaa.

Palan myös tosi helposti auringossa, kuten muutkin oli huomanneet. Ennen on saanut olla ihan tuntitolkulla rannalla ja tuloksena vain kaunis rusketus, ja nyt on ihan keitetyn ravun näköinen puolin tunnin auringossa oleilun jälkeen.

En ole myöskään löytänyt mitään oikein kivoja neuleohjeita, en kirjastosta enkä tutuiltakaan. Naksukin taisit ihmetellä mistä näitä ohjeita löytäisi. Joissain lankojen vyötteissä on ihan käyttökelpoisia juttuja, ja niiden pohjalta tällä hetkellä uurastankin pipo&nuttu-settiäni. Pipon puolivälissä alkoi laiskottaa, ja homma on nyt jumiutunut siihen. Ehkä kesälomalla ja äippälomalla sitten enemmän tulee tehtyä tuollaista näpertelyä : )

Äippävaatteista oli juttua; mulla on parit vanhat pellavahousut olleet nyt lämpimillä säillä aikas kivat, ne voi jättää tuohon masun alle ettei kiristä, ja tunikamalliset paidat peittävät paljaan pinnan sopivasti.

Liljikselle paljon onnea valmistumisen johdosta! Varmaan on ollut rankkaa noin lämpimällä kelillä passata vieraita. Nyt lepoa vaan ja ansaittua lomailua!

Puuh, äippäloma alkaa näillä näkymin vasta 20.9. Juuri ja juuri jaksaisin olla kesälomaan saakka töissä (kesis alkaa 7.7.), mutta kai sitä on pinnistettävä ja jaksettava vielä elo-syyskuussakin painaa töitä - ellei sitten tule jotain häikkää terveyden kanssa tuolla viimeisellä kolmanneksella.

Jaksuja kaikille uuteen viikkoon!

Jessis rv 19+0 POKS!

Vierailija

Ihanaa, rakenneultra oli tänään ja kaikki oli niin kuin pitääkin, lukuunottamatta sitä matalaa hb:a mutta sekin asia järjestyy tässä hiljalleen, kun käyn vielä verikokeissa ja sisätautilääkäri otaa kantaa asiaan.

Mutta asiaan....kaverukset siellä loikoili päällekkäin siten, että päät ovat oikella kyljessä ja jalat vasemmalla kyljessä ja a:n eli melko varman pojan (ainakin siellä oli kolme uloketta) selkä oli alaspäin ja b:n eli melko varman tytön (näkyi viiva...ei siis mitään ylimääräistä) selkä on ylöspäin. Jee...kävin jo ostamassa siniset ja punaiset ihanat plyysihousut ja kietaisubodyt... ajatella, että uskalsin. Painoa pojalla oli 425g ja tytöllä 415g eli kasvavat aivan samaa tahtia. "Alapäässäkin" kaikki oli hyvin kiinni.

hih,hih...Kakilu on niin onnellinen!!

Vierailija

ihan vikkelästi tulin piipahtamaan..

kelju homma noi naksun mahakivut. toivottavasti tuosta tokenevat.

mä ilmoittauduin sinne lokakuisiin tuolla odotuspuolella, mutta ainakin alussa siellä kirjoitteli tosi monta äitiä, enkä oikein jaksanut paneutua asiaan.

silloin tällöin olen käynyt lueskelemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella sinne, kun en ns. tunne porukkaakaan.. en ole niissä suljetuissa yhteisöissä mukana.

kirjoittelen täällä ja monikkoperheiden foorumilla.. olikohan se monikko-onnea sen palstan nimi.

niin ja tuolla vauvan nimikeskusteluissa käyn toisinaan myös.

mulla ei ole ollut ikinä kantoliinaa, enkä nytkään aio sitä hankkia.

kunnon sitterit onkin jo molemmille, ja uskon että ne tulee kyllä kiivaaseen käyttöön =)

rintareppua olen ystävältäni lainannut molemmille pojille, esikoinen vihasi kapistusta yli kaiken, ja kuopus viihtyi vekottimessa jonkin aikaa kerrallaan.

vauvan asento rintarepussa on kuitenkin sallainen, että mun käsittääkseni reppu painaa vauvan jalkojen suuria verisuonia, ja asentokin on ihan pystyssä, niin ei voi pientä pitää kauaa, eikä hieman isompaakaan, kun sitten on jo painoa vauvalla ja hankala kannella..

kumarrella rintarepun kanssa ei voi, eli pyykinlaitto/imurointi yms ei onnistu repun kanssa (kun ajattelin, että vauvaa sylissä pitäessään voisi kätevästi tehdäkin jotain samalla..)

aika lyhyeksi olisi käyttöaika jäänyt kuitenkin, kun molemmat pojat ovat olleet noin 4kg (4146g ja 3700g) syntyessään jo, ja kasvaneet aika hötäkällä alussa, niin ei etupuolella jaksa kovin painavaa vauvaa kanniskella.

joten, sitä samaa rintareppua lainaamme varmaan taas, jos tilapäisesti tarvitsemme joskus, mutta omaa en osta nytkään.

niin, koeajossa on ollut baby björn-merkkinen, ja ihan tukeva ja hyvinsäädettävissä oleva malli kyllä..

ja, jos maito on noussut kunnolla, voi olla tukalaa laittaa rintareppua jos tissit on kipeät..

vauvan liikkeistä vielä.

meillä vintiöt ovat alkaneet ottaa tavaksi alkaa myllätä kun minä istahdan/käyn makuulle. mutta jos olen viilettänyt menemään koko päivän, ihan kuin vauvatkin olisivat uuvuksissa, ja yleensä sellaisina iltoina on aika rauhallista massussa..

tänne ei kummempaa. nuorempi ei saa nukuttua, kun on mäkärät kupanneet reppanan päätä urakalla, ja kutisee niin kauheasti ne puremat.. täytyy taas mennä..

-e- +O&I rv21+2

Vierailija

Pistäppäs mulle kuvia niistä vaunuista ja jotain semmosta hinta-arviota niin katsellaan oisko ne mieluisat. Osoite on lokamassu(at)windowslive.com (vaihda (at) = @

Olen jo viittä vaille valmis ostamaan sittenkin Brion Happy malliset vaunut, mutta ainahan sitä kannattaa tarkistaa kaikki mahdollisuudet :)

Missäpäin muuten asutte?

Terv. Nanni ja mönkijä 20+0

Vierailija

Liljis: Iiiihanaaaa kuulla sustakin pitkästä aikaa! Nyt vähän aktiivisemmin tänne, pliiis! :) Mähän oon ihan yksinäni ykkösen odottajana tässä pinossa muutoin! :( Tulehan kertomaan rakenneultran kuulumisia, toivottavasti kaikki on hyvin! Meinasittekos te kysyä vauvan sukupuolta? Niin ja onnea vastavalmistuneelle!!! :D

Jessis: Älähän nyt, et sä nyt niin hännänhuippu ole, muutama päivähän meilläkin on vaan la:ssa eroa! Ja äippäloman alkamisessakin vaan vaivaiset 3 päivää - mulla pitäisi alkaa 17.9. neuvolatädin mukaan... Mä niin kaipaisin teitä ykkösiä tänne turisemaan, kun meikäläisten oireet ym. on kuitenkin vähän eri luokkaa kuin 2-3 odottavia... Hei, täällä on kanssa ihan tajuton jätskihimo yllättänyt, ei taida päivää mennä ettenkö jäätelöä söisi! Ja makea muutenkin, nam! *mussuttaa just ufo-karkkia suussaan*

Nallukka: Juu, täällä olen jalat kohti taivasta aina kun vaan on mahdollisuus - myös töissä! :) Mutta ei se turvotus siis mitään mahdotonta ole, ei siis valittamista. Täällä on kanssa närästys tuttu juttu, mutta niin se on ollut jo vuosikausia. Mulla kun on se refluksitauti, niin se on ihan tavallista... Nyt tosin närästää aina, kun jotain laittaa suuhunsa, mutta onhan se selvää, että vatsan kasvaessa närästys vaan lisääntyy...

Kakilu: Siellä on hankittu uusi auto, hieno juttu! Meillä vielä taistellaan tuosta kyseisestä aiheesta, ei oikein päästä yhteisymmärrykseen siitä, mikä auto se olisi meille hyvä/järkevä/toimiva... Tai siis, kun minä olen se järki tässä asiassa ja mies se haaveilija niin... Toivottavasti nyt siis ei tuo bensanhinnan ennuste loppuvuodelle (2€/l) pidä paikkaansa, ei hyvä juttu varsinkaan bensasyöpön ajureille!!! :( Hih, siellä a ja b vauva vaihtelee paikkojaan! :D

Tänne ei kummempaa, tänään on tuntunut muutamaan kertaan vauvan liikkeet... Moni on todennut, että nyt on seesteisempi vaihe menossa raskaudessa, saman olen huomannut. Toivottavasti kuuluu asiaan!!!! Samoin olen huomannut viime päivinä, että tuskahiki on aika usein päällä - alkuraskauden palelu on tainnut vaihtua hikoiluun. Mutta niin luin, että noin näillä viikoilla tulee käymäänkin - kilpiirauhasen toiminnalla selitettiin tuo seikka.

Naksu ja Pulla 19+6

Vierailija

Olen yritellyt päästä näille sivuille kirjoitteleen teille useamman kerran, mutta sivut ei ole toimineet... ARKS! Ai et on ahdistanut... No nyt kuitenkin pääsin läpi, ja paljon kuulumisia oli kaikilla. Ihanaa et kaikilla on asiat kunnossa!

Nannille tervetuloa joukkoon! Teilläkin on pitkä taival takana lapsettomuutta, joten varmasti epäusko kalvaa edelleen. Minullakin vieläkin, vaikka vauvelit potkii ja pyöri ja ultrissa on kaikki ollut hyvin, niin aina vain jänskättää.... Nyt on ehkä jo iskenyt se jännäys ennenaikaisesta synnytyksestä.... No päivä kerrallaan yrittelen täällä mennä eteenpäin. Kivaa kun tulit joukkoomme!!!!

Meillä on X-Adventure tuplat, ja sit esikoisen vanhat Teutonia Y2K vaunut. Olen kyllä ajatelut alkaa katsomaan josko kolmosten rattaita löytyis käytettynä jostain...

Naksullakin oli ihania ultrakuulumisia!!! Onnnnnnnnea!

Täällä on supistuksia tullut satunnaisesti. iitä tulee ajoittain raskaan päivän jlk ihan köllötellessäkin, tai sit monesti kun esim makoilen, ja yritän siitä nousta niin masu menee kovaksi. Puhuin asiasta neuvolassa, mutta eipä asiaan niinkään puututtu. Sanottiin vaan, et kohtu kasvaa niin nopeaa näillä viikoilla, et se helposti supistelee. Käskivät juoda paljon vettä päivitäin!

Mullakin on seistessä ja kävellessä kohdun venytyskipuja, jotka helpottaa istuessa ja kylkimakuulla. Tukivyö on hyvä, ja auttaa pikkumatkoilla yms.

Nyt on kyljissä aikamoiset arkuudet. Mulla on tunne, että repeän hetkenä minä hyvänsä.... Ja navan yläpuolella on sellainen kireä kohta, joka ei anna periksi. Onko muilla samaa ongelmaa. Mahakin on iso pallo, mut navan kohdalla/yläpuolella on kuoppa edelleen ku nahka ei anna siitä periksi. Se alue on aika kipeäkin nykyisin, kun se on niin kovassa venytyksessä. napakaan ei pääse pullahtamaan ulos, kun se nahka yläreunasta on tosi kiree....

Saapa nähdä mitä tapahtuu...

Nyt vaan kiireiset terkut, ku ollaan mummolassa, ja kahvipöytä kääretorttuineen kutsuu... NAM!

Terkut kaikille ja kirjoittelemisiin!!!

Terkuin Nallu ja pojut rv 21+6. Ihanaa huomenna poks!

Vierailija

Täähän menee ihan mun yksinpuheluksi! :) Noh, hällä väliä!

Eli neuvolassa käyty eilen ja kaikki oli hienosti! :D Kohdunkaulaa oli ainakin se 3 senttiä ja oli napakka, ei avautunut kohdunsuu. Sydänäänetkin kuuluivat tällä kertaa heti ja syke oli taas sen noin 150. Labroissa ei löytynyt mitään hälyyttävää - eli ilmeisesti mun kohtu vaan supistelee herkästi ja that's it! Saikkua sain kesäloman alkuun asti, eli vielä vajaat 2 viikkoa saikkua ja sitten kesälomille! :) Toivottavasti olo pysyy ok:na ja saataisiin miehen kanssa vaikka tehtyäkin jotain reissua tm. kesäloman aikana!

"Pienimuotoinen" pettymys iski muuten eilen, kun kävimme sitten vaunukaupoilla. Gesslein on vaihtanut kuosinsa, ja ovatkin sitten huomattavasti tylsemmät kankaat kuin vanhemmassa mallistossa! Olen ihaillut jo vuosia Swing Fin mallin 'kaakao' -väristä vaunua, tai sitten sitä samaa mutta niin, että turkoosit kohdat ovat omenan vihreät. Myyjä tylysti töksäytti, että olen katsonut jotain ikivanhoja värejä, ei sellaisia enää mistään saa! :( Noh, vielä laitoin sähköpostia erääseen helsinkiläisliikkeeseen, jonka sivuilla vielä nuo kaakao-väriset vaunut näkyvät olevan, josko ne onnistuisin saamaan... Uusissa kuoseissa ihan kiva oli sellainen musta-valkoinen vaunu, mutta kun olen aina ajatellut, että mustiin vaunuihin en lastani laita! Nyt ne näyttivät kivoilta, mutta näyttääkö ne enää sitten kun raskaus on ohi ja maku on taas muuttunut? Mulla nimittäin raskaus on muuttanut selvästi makua muutenkin, eli nyt tykkään sellaisista asioista ja esineistä, joista en olisi voinut kuvitellakaan pitäväni ennen raskautta! :) Mutta saas nähdä, nyt meni siis tämän tädin pakka ihan sekaisin kun en saanutkaan helposti sitä mitä olin jo vuosia havitellut... Noh, ne on kuitenkin vaan vaunut!

Naksu ja Pulla 22+0

Vierailija

Täällähän jo kovasti kaikkien vauvalit potkii ja muistuttelee äitejä olemassaolostaan, ihania pieniä tömäköitä potkuja...

Ennis, tulethan kertomaan mitä kuuluu??

Liljikselle oikein paljon onnea virallisen valmistumisen johdosta...aina pitää vähän juhlia!

Me käytiin ostamassa tänään auto, chrysler grand voyager -02...siis bensasyöppöhän se kai vähän on mutta toivottavasti kuljettelee meidän perhettä ainakin seuraavat kolme-neljä vuotta...sitten mahdutaankin taas tavalliseen autoon, kun istuinvaihe jää taakse. Tosin saadaan se vasta perjantaina, sitten pääsen opettelemaan automaattivaihteisella ajoa...saa nähdä uskallanko enää liikkua mihinkään autolla sen jälkeen?

Tänne ei muuten ihmeitä, odottelen ensi viikon ultraa...menisi nyt pian nämä päivät. Olo on "seesteisen" oloinen, ei kummempia uusia vaivoja ja vanhoihin alkaa jo tottua.

Tosin huomaan, että pinna on lyhentynyt varsinkin pojan kanssa..uhma on hurjaa ja kaikkea kokeillaan varsinkin, kun huomaa ettei äiti pääse perässä enää niin ketterästi.

:p Voikaahan hyvin!

Kakilu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat