Vinkkejä millä aamuheräämistä saisi myöhemmäksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä 1/2 vuotias tahtoo olla tosi aikanen aamuisin. Tänäänkin herätys oli klo 5 ja uni ei meinaa enään uudestaan tulla. Olen ottanut periaatteeln et ennen 7 ei sängystä ylös nousta. Useimmiten hän heräilee 6 maissa, ei tunnu nälkäiseltä haluisi vaan kukkua. Onko muilla vastaavaa ja vinkkejä?!

Kommentit (6)

Vierailija

Just pari tuntia sitten laitoin kysymyksen ihan samasta aiheesta (Apua aamukukkumiseen), enkä ole saanut yhtään vastauksia. Mukava siis nähdä, että maailmassa on muitakin saman asian kanssa painiskelevia, tosin vinkkejä en osaa nyt minäkään antaa;)

Vierailija

Onnistuisko laittaa lapsi myöhemmin nukkumaan illalla? Ja sitten verhot vaan tiukasti kiinni eikä mitään valoja päälle aamulla....no nyt kyllä on jo viiden aikaan aamulla vielä ulkonakin pimeää, että ei taida verhot vaikuttaa. Ja sellanen tuli mieleen että jos vaan et itse nouse sängystä, niin nukahtaisko lapsi uudestaan, vai alkaako huutamaan? En tiedä oliko tästä nyt mitään apua, mutta muistan että meidän esikoisella oli kyllä sellasia kausia että joskus heräili tosi aikasin aamulla ja sitten yhtäkkiä alko taas nukkuun pidempään!

Vierailija

Apua aamukukkumiseen, kirjotin siihen aika tarkat selostukset. Ja jos vaan tulee jotain mieleen...tilanne kun alkaa olla aika kinkkinen.

Vierailija

meillä ajoittain toimineet:

- päiväunien aikaistaminen, jolloin ennen nukkumaan menoa valvoo siis kauemmin kuin ennen

- Ja meillä tehokkaina tapa on ollut pitkä ulkoilu ennen nukkumaan menoa, jolloin raitis ilma on saanut aikaan sen, että uni maistuu

Oli kyllä vaiheita ja on edelleen, että kaikesta huolimatta herätys oli aikaisin. Esim. koko viime kesän viimeistään 6:00. Puolivuotiaalle annettiin välillä pinnikseen jotain katseltavaa ja " pilkittiin" siinä lattialla vieressä itse jonkin aikaa.

Nyt tyttö jo 1v 10kk, nukkuu n. seitsemään ;)

Vierailija

Meillä siinnä puol 9 maissa sänkyyn. Yöllä tuttia joudutaan nostamaan muutamia kertoja mutta muuten nukkuu sinne 5-6 saakka ja sit uni ei enään meinakkaan tulla, joskus kyllä nukahtaa kun ottaa viereen mutta joskus taas ei millään. Rasittavaa..Meillä pidetään ihan yötunnelmat eli ei jutella, on pimeetä ym.Antakaas vinkkejä..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat