Lapset naisten yksinoikeus?

Vierailija

Ihmetyttaa kun nykyaan ajetaan niin kovasti naisten oikeuksia lasten suhteen ja miehet unohdetaan taysin. Esimerkkina tama aborttikeskustelu. Eli kun nainen tulee suhteessa raskaaksi on hanella yksinoikeus paattaa mita tehdaan? Ja sitten jos mies ei halua samoin, mies on sika. Esimerkkina voisi sanoa etta nainen haluaa abortin ja tekee sen, saako mies mitaan tukea tai sympatiaa jos olisikin halunnut pitaa lapsen? Miten se lapsen menetys on vahempiarvoista miehelle kuin naiselle? Tai sitten jos mies haluaa abortin mutta nainen paattaa pitaa lapsen? Mies on sika ja hanta syytetaan vaikka mista ja pakotetaan kuitenkin sitten kasvattamaan (ainakin rahallisesti) lapsi. Onko tassa kysessa naisen vai lapsen etu?

Itselleni on kerran elamassa sattunut vahinkoraskaus ja silloin paatin etta itse en aborttiin kykene, mutta jos mies ei lasta halua niin kasvatan lapsen yksin enka tule hanta mitaan vaatimaan. Ensin mies nimittain halusi abortti mutta paatyi lopulta (ilman minun painostusta) myos siihen ettei voi " tappaa" omaa lastaan.

Vaikka lapset monelta osin ovat naisen vastuulla enemman ihan luonnollisista syista niin mielestani olemme menossa kovaa vauhtia sellaiseen suuntaan johon en omia lapsiani haluaisi elamaan. Eli naisten oikeudet menevat lasten edelle ja miehet unohdetaan ihan taysin :-(

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Nimittäin hän kantaa myös suurimman vastuun, päätti niin tai näin. Miehen taloudellinen tappio on siinä kohtaa varsin pieni asia. Ja ketään ei kyllä myöskään pidä pakottaa äidiksi miehen mieliksi. Se on varsin tuhoisaa myös lapsen kannalta.

Ottamatta muuten kantaa, mutta eikö sama silloin koske isääkin? Siis, ettei ketään voi pakottaa isäksi. Kai sekin on jollain tavalla tuhoisaa lapsen kannalta? Tässähän pidetään pelkästään miestä osallisena tuohon vahinkoraskauteen, kai naisellakin on tieto siitä miten vauvoja tulee?

Vierailija

Nimittäin hän kantaa myös suurimman vastuun, päätti niin tai näin. Miehen taloudellinen tappio on siinä kohtaa varsin pieni asia. Ja ketään ei kyllä myöskään pidä pakottaa äidiksi miehen mieliksi. Se on varsin tuhoisaa myös lapsen kannalta.

Vierailija

viestini tarkoitus ei ollutkaan se etteiko nainen paattaisi tekeeko aborttia vai ei. Vaan kyse oli siita etta miksi mies unohdetaan aina niin taysin. Miksi miehelle ei ole sympatiaa tai ymmarrysta vaan aina joutuu kylmasti maksumieheksi? Mielestani myos mies tulisi ottaa huomioon kun naita asioita paatetaan. Ei se voi olla naisen yksinoikeus paattaa lapsen elamasta. Itse en ainakaan olisi halunnut syntya jos se olisi aiheuttanut eron vanhempien valilla tai jos kokisin olevani isalle (tai aidille) rasite ja muut sisarukseni saisivat enemman rakkautta.

Olen kuullut niin monen miehen surevan sita kuinka heidat aina unohdetaan kun on kyse lapsista. Tiedan jopa sellaisia jotka olisivat halunneet pitaa lapsen mutta vaimo teki abortin ja siina tilassa sita apua ei miehelle tule mistaan kun nainen saa aborttiin vaikka mita tukea ja hoitoa.

Kyse ei siis ole siita etta mies saisi painostaa naista mihinkaan, mutta mika oikeus meilla naisilla on painostaa miehia?

Vierailija

että mieheltä ei odoteta mitään lastenhoidossa. Hän on ulkopuolinen lähtökohtaisesti, ellei itse aktiivisuudellaan murra olettamuksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat