Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan reilun kaupan tuotteet oikeasti reiluja?

Vierailija

Mistä tiedän, maksanko enemmän vain huijauksesta?

Kommentit (6)

Vierailija

No hyvä että sä sitten tuet esim tuulisähköä, ettei mun tarvii. Nekin rahat voin laittaa matkusteluun ja muuhun ihanaan.

Osta ens kerralla sitä tuuli/ekosähköä vähän enemmän vielä, niin mekin saadaan ekoloogista ihanaa sähköä.

Vierailija

tiedän, että se määrä, mitä meidän perheessä käytetään suoraa sähköä kotona tuotetaan tuulivoimalalla Vaasan lähellä. Olen siis mukana tukemassa ympäristön kannalta parempaa sähköntuotantojärjestelmää.

Vierailija

kunnon korvauksen ja sillä on edes jotain työehtojuttuja. että kannattaa ostaa mielummin niitä. ehdottomasti!! Ei mene kaikki rahat vain hyvinvointivaltioiden markkinaketjuille jotka tuottavat kehitysmaissa tuotteitaan ja toiset tekee työn nälkäpalkalla!!!

Vierailija

Mistä tietää, että juuri sun pistorasiasta tulee sitä ekosähköä ja saman näköistäkin sen on kuten banaanit ja muutkin reilun kaupan tuotteet.

Vierailija

kyseisiin tuotteisiin varauksella. Tuote joka maksaa n. 3 kertaa enemmän kuin tavalliset tuotteet tuskin kykenee hyväntekeväisyydestä huolimatta lyömään itseään läpi arkipäiväisessä markkinataloudessa.

Miksei liikkeen taustavaikuttajien toiminta ole tehokkaampaa ja taitavampaa ? Miten moni heistä todellisuudessa edustaa samaa arvomaailmaa ja poliittista näkemystä kuin minä ? Esimerkiksi se ostatko uusiopaperi vessapaperia tai käytätkö julkisia kulkuneuvoja aina mahdollisuuden tullen ovat mielestäni yhtälailla tärkeitä valintoja ja kertovat jotakin sinusta.

Ihmisten kaksinaamaisuus aatteellisella tasolla vaikka siitä olisikin vähän hyötyä maailman osalta on mielestäni kaiken aiheuttaja. Olen tyytyväinen usein omiin valintoihini, jopa asioituani ruokakaupassa.

Vierailija

Suosikaa huoletta, samoin " tsikiitan" banaanin nykyisin uuden sertifioinnin myötä. Ja muistakaa myös suosia suomalaisia elintarvikkeita! =)

Uusimmat

Suosituimmat