***SUURPERHEELLISET VIIKKOON 23***

Vierailija

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Hyppään tähän pinon pohjille. Loma alkoi ja viikonloppu sujui kasvimaata laitellen ja hyvästä kelistä nauttien. Eilen kyllä pikkusen ripsautti vettä, niin kuin näköjään tänäänkin. Vein kaikki kolme mukulaa jaliskouluun (kesto 3 tuntia) ja aie oli sillä välin mennä istuttamaan loput siemenet kasvimaalle, mutta nyt ainakin tihuuttaa vettä joten taitaa jäädä menemättä. Keskiviikkona on neuvola, pelkään että kiloja on tullut ihan liiaka,ainakin olo on sen mukainen, raskas...

Kirjoitelkaahan kuulumisianne.

tanni 20 ja risat

Kommentit (9)

Vierailija

Tykkään kyllä kuumasta mutta en näin raskaana...minä oon ihan turvoksissa. Tukisukat on ahdistavat mutta on pakko käyttää-muuten ei varmaan kengät jalkaan menisi.

Kanelisokerille pidetään peukkuja ettei tarvitsisi ootella viikonlopun yli.

Mukavaahan tämä loma on ja onneksi lapset on sen 3h/pvä jaliskoulussa olleet tän viikon. Muuten varmaan hyppisivät seinille, kun iskäkään ei oo iltaisin kotona. Varsinkin kuumalla tuntuu että hermot kiristyy niin nopeaan ja kun on yksin pyörittämässä perhettä aamusta iltaan, tuntuu että kaikki vastoinkäymiset kohtaavat vaikkei mitään radikaalia olekaan. Ärsyttää taas vaihteeksi kaikki. Mies soitti kyllä Saksasta aamupvällä mutta nyt laittoi vaan tekstiviestiä että "älä nyt suutu mutta loma aloitus myöhästyy ainakin viikolla kun joudunkin lähtemään juhannuksen jälkeisellä viikolla Norjaan työreissulle". Ei enää uskaltanut soittaa kun tiesi että vedän siitä herneet nenään. Kaikki ärsyttävät asia kun jää muutenkin minulle; tällä viikolla on ollut ylimääräistä VAIN yhden lapsen hammaslääkäri ja oma neuvola. Ens viikolla on vanhimman sairaalakäynti korvapolilla, nuorimman puheterapeutti ja 5v neuvola, keskimmäisen kouluterkkarin tarkastus ja olikohan vielä muuta. Anteeksi kun purnaan mutta parempi tänne kuin omille lapsille.

Mutta mutta...nyt lupasin lähteä käyttämään mukuloita uimassa ennen vanhimman jalisharkkoja. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

tanni

Vierailija

Uuteen viikkoon mennään..

Kesäloma on siis totta nyt, lapsienkin osalta.

Esikoinen sai aloittaa imuroimalla koko alakerran..reilut 100n2 -ei ihkua, mutta pakollista jotta saisi sovittua kuukausirahaa. Keskimmäisellä sama homma loppuviikosta, ja tietty muutakin kotityötä siinä rinnalla.

Nyt keskimmäinen on jalkista pelaamassa kavereitten kanssa, ja vanhempi ajaa nurmikkoa..sitä riittää, eli sekin on todellista auttamista. Mielenkiintoa ruohonleikkuuseen lisää se, että kone on päältä ajettava..

Kuopus nukahti ja minäkin voisin kömpästä viereen, mutta kutsuin anopin ja apen päiväkaffille, kun mieskin on paikalla, niin 'juhlistamme' minun vanhenemista.. Tein aamulla britakakun, joka on minun herkkuani..ja näyttää aina maistuvan muillekin.

Harmi tietenkin kun kuopus nukkuu, kun mummu ja vaari tulee, mutta asuvat sen verran lähellä (10 min ajo), että ei ole siitä näkeminen kiinni.

Nyt lapset tuli sisälle - ja tilasin esikoiselta kaffit..kyllä on vähän hyväksikäyttäjä olo - kun se niin kivasti lähti keittään sitä.. tosi mukavaa! Mutta kerran vuodessahan sitä vuosia täytetään..

Nyt lopetan löpinät, ja toivotan kaikille oikein hyvää kesäkuun ensimmäistä viikkoa! Aurinkoa odotellaan. hrrr.

sinuvi 32+2 (jukra miten paljon jo!)

Vierailija

Sinuville onnittelut synttäreiden johdosta :)

Minä kävin tänään töissä palauttelemassa avaimia ja saamassa kukkapuskaa.... Jotenkin ei kuitenkaan ole mitään "Wou ei ainakaan vuoteen töitä olo", vaan oikeastaan tuntuu aika hassulta. Olenhan minä tässä jo pari viikkoa lomaillut, mutta silti kestää varmasti oma aikansa, että tämän kotiäidin roolin taas sisäistää.

On tämä kuitenkin tosi suuri muutos siihen arkeen, jota on lähivuodet tottunut elämään.

Ja vielä hassummalta tuntuu se, että meillä on kaikella todennäköisyydellä vauva reilun kuukauden päästä! Sairaalasta sain viimeksi mukaani käynnistysajan, joka on 7.7. Ihan pian siis... Tai no, onhan tässä nyt aikaa, mutta kun kuukausi menee ihan siivillä! Hui...

En ole vielä aloittanut vauvanvaatteiden pesua, mutta eiköhän sekin homma pitäisi kohta laittaa vireille.

Lämmintä viikkoa kaikille!

-Meriutu

Vierailija

Huomenna olisi sitten laskettu aika. Eilen olin ihan reporankana ja tänään tuntuu, ettei olisi raskaana lainkaan, energiaa olisi vaikka muille jakaa ja ajattelinkin kohta alkaa imuroimaan. Vauva kyllä potkii niin, ettei jää epäselväksi missä tilassa ollaan...

Nyt olisi niin hyvä lähteä synnärille kun tuo hellekin pukkaa päälle. Ihme ja kumma, turvotusta ei ole juuri lainkaan, vähän sormissa, juuri niin paljon, ettei vihkisormusta uskalla laittaa sormeen...päätä on särkenyt viime yöstä lähtien, mutta se johtuu varmaan niskasta, jonka niksautin viikonloppuna.

Synnytystapa-arviossakin kävin maanantaina ja ensi maanantaina tieni vie taas sinne uudelleen. Vauvalla oli kokoa 4,0kg, eli mennee taas yli 4kg. Odotellaan ensi viikolle, josko tilanne kypsyisi vielä. Lääkäri sanoi, että sitten voisi ajatella kalvojen puhkaisua jos tilanne antaa siihen mahdollisuuden. Kohdunkaulan kanavaa oli vielä 1,5cm jäljellä, kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri kyllä tunsi vauvan pään sormissaan ja kykeni jopa venyttelemään kalvoja. Tuo sisätutkimus ei kuitenkaan saanut aikaiseksi yhtä supparia enempää.

Jep. Ei tässä voi muuta kuin odotella. Ärsyttää kun kaiken maailman kummin serkun kaimat ovat alkaneet laittaa kyselyviestejä tyyliin "miten voit?" Vaikkei muuten ollakaan oltu yhteydessä...niin rasittavaa...niin kuin emme sitä ilmoittaisi kun lapsi on synytynyt.

Mieskin aloittaa maanantaina joko isyysloman tai kesäloman, riippuen siitä kuinka on viikonloppuna käynyt. Pitäkää peukkuja, ettei minun tarvitsisi enää mennä sinne sairaalaan kalvojen puhkaisuun...parasta olisi, että synnytys lähtisi käyntiin viikonlopun aikana ihan itsestään :)

Kanelisokeri 39+6

Vierailija

Siis, kun iskäki jäi kesälomalle:) eihän se muuten tuntuiskaan kesälomalta, kun ei viel koululaisia oo. Mut niiin kivaa touhuilla tuolla ulkona, ettei tänne oo paljon ehtinyt kun äkkiä käydä uusimpia juttuja kurkkaan.

Tultiin just isännän kans saunasta...ja tulinpas vielä koneella käymään kun ei väsy vielä painanut sänkyyn ja mieski meni tuonne toiselle koneelle. Oli muutes hurjan hyvää....syödä saunassa minttu magnumia;) njam. Kaikki hyvä maistuu...ja kilojaki tullut n.kymmenen...hui :) Mahan paisumisestakaan päätellen ei kai tarvi olla huolissaan vauvelin kasvamisesta, vaikka kasvukontrolliin jouduttiinkin..(pienen koon vuoksi), niin juhannusviikolla käydään ylimäräisessä ultrassa.

Sinuville myöhästyneet onnittelut vanhenemisesta!! ;) Meilläki on tällä viikolla synttäreitä, vauva täyttää huomenna 1-vee!! ja toiseksi vanhin perjantaina 5-vuotta...(oikea prinsessa.....hameineen!)

Tuntuu kyllä että kuperkeikkoja heitellään tuolla masussa...huh huh!

MUkavaa ja aurinkoista viikon jatkoa mammat!

Tuutski ja pikkuruinen kai tasan 25

Vierailija

Kyllä on niin ihanaa kun on lämmintä!

Kuopus ei nukkunut päiksyjä, joten on jo nyt unten mailla..varhain meille.

Isommat on jalkapallo-ottelussa. Onneksi saivat kyydin tähän vieraspeliin, en olisi jaksanut lähteä kuskaamaan.

Siivoiltiin aamupäivällä, ja sen kyllä kropassa tuntee. Selkää särkee.

Vai meriutu sulla on noin nopeita juttuja nuo synnytykset! Parempi vaan kyllä sitten ottaa se käynnistys siellä ammattitaitoisen henkilökunnan läsnäollessa..MInkä kokoisia teillä on lapset olleet?

Tanni - tämä on just oikea foorumi purkaa mieltä! Tosiaan sitä tulee monenmoista sanomista omille lapsille, joten hyvä että saa purkaa mieltä jonnekin muualle. Uiminen tekee hyvää lapsille--- ei koko ajan tarvii olla sata lasissa..vaikka toiset on siitä viilentymisestä huolimatta.

Kanelisokeri - toivottavasti saisit synnyttää lähipäivien aikana, niin kuin toivoit. Hyvän kokoinen vauva on sulle tulossa..Onnea matkaan ja laitahhan sitten kuulumisia kun ennätät..

Oma olo on kovin rajallinen. Olo on kuin olis raskaana. Selkä kipeytyy liiankin helposti. Pitäis varmaan sitä tukivyötä pitää joka päivä:/ empä ole pitänyt.

Kuopus on alkanut löytää enemmän ja enemmän omaa tahtoaan..

Murkkuikäinen myös - huh huh. Tuntuu että elämä on koko ajan meidän perheessä niin --- ja toisilla se on taas niin hienoa että. Serkku saa käydä ratsastustalleilla ym. Ja hänkin haluaisi, mutta meiltä on tallille matkaa hieman yli 40 km, joten ei ihan kiinnosta lähtee kuskaamaan. Tuntuu että on niin väärään perheeseen syntynyt että. Mutta eiköhän se tästä.

Seuraava neuvola mulla on vasta juhannusviikolla.

Kuopus täräytteli kipeää ja kovaa kantapäillään masuvauvaa, kun makoiltiin sohvalla..ihan hirvitti vauvan puolesta, mutta onhan sillä lapsivettä tällejä pehmittämään.. toivottavasti riittävästi.

Nyt menen kattomaan neuvolasta saamaani helistin dvd'tä---tosi ärsyttävää kun siinä näytellään, olishan sitä varmasti saanut ihan aitoja raskaanaoleviakin ihmisiä/pariskuntia mukaan..

--tää on varmaan tätä raskaushormonin vaikutusta, kun on täälläkin niin ärsytystä...

sinuvi 32+5

Vierailija

Olin parin päivän reissussa lasten kanssa ja juuri kotiuduin. Kyllä on lämmin!

Sinuvi kyseli tuosta käynnistyksestä. Minulla on ollut kaksi viimeistä synnytystä todellisisa syöksysynnytyksiä. Toinen synnytys kesti ilman mitään ennakkovaroituksia 40min kokonaisuudessaan ja juuri viime hetkellä ehdittiin sairaalaan. Kolmas sitten jo käynnistettiin sairaalassa paria viikkoa ennen laskettua aikaa ja se meni vielä edellistäkin nopeammin.

Samasta syystä siis tämä viimeinenkin käynnistetään sairaalan seinien sisällä reilua viikkoa ennen laskettua aikaa.

Olisihan se kiva rauhassa kotona valmistautua synnytykseen ja laskea supistusten väliä, mutta kun se ei siis minun kohdallani ole mahdollista :)

Turvottaako teitä muita tämä helle? Minulla on jalat ihan turvoksissa. Kamalaa :(

Huomenna on onneksi neuvola.

-Meriutu

Vierailija

Nostelen pinoa.

Aamulla oli neuvola. Kovasti pyöriskeli dopleria karkuun mutta saatiinhan ne sydänäänet kuuluviin. Verenpaine ok ja pissa puhdas. Painoa 5ssä viikossa 800 g lisää. Sekin tosin näillä viikoilla liikaa.

Mies Saksassa messuilla (työmatka) ja minä muksujen kaa kotona. Nukuin viime yönä huonosti. Heräsin jo klo 4.30 enkä enää saanut unta, toivotaan et ens yönä paremmin..Sinuvi, myöhäiset syntymäpäiväonnittelut ja meriutulle tsemppiä, viimeinen kuukausi kun varmasti vierähtää TOSI nopeasti.

tanni 20+6

Vierailija

Anteeksi, onkohan mulla mennyt jotain ohi - miksi sulla käynnistetään synnytys?

Huips, se 7.7 on tosi pian :)

Ihanaa kun taas on lämmin ja aurinkoinen päivä. Lapset on olleet jalisharkoissa, ja illaksi yleisurheilukisat kutsuu. Ja mies joka yleensä hoitelee nämä yu-kisajutut, onkin työreissulla, elikkäs mamma pääsee nyt päähuoltajaksi:)

Täytyy pitää tiukasti arskalasit silmillä, sillä minä olen sellanen herkkä tyyppi, että veet valuu silmistä kun näkee omien lastensa kirmaavan tuolla kisakentillä. Mies sanoi joskus samasta aiheesta, että en kuulemma ole ainoa äiti.. mutta eihän sitä tule toisia äitejä seurattua, vaan jälkikasvuaan:)

Nyt menen laittamaan kesän ensimmäiset ostetut varhaisperunat kattilaan, että ennätetään rauhassa syödä..

Mukavaa viikkoa!

sinuvi 32+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat