~ ~ ~ ENSKAT viikko 23 ~ ~ ~

Vierailija

Uusi viikko ja uusi ketju.

Palaan paremmalla ajalle höpisemään...

Ja linkki vielä viimeviikkoseen... [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Susanna: Varmaan kivaa oli Lintsillä:) Me miettiinn et jos miehen kanssa lähtis sinne hurvittelemaan, mut ei kyllä viiti ottaa muksuja mukaan.

MamajaJustus: Joks saitte auton hankittua? Meil on farmari ja tuntuu joskus et ei mahuta siihenkään kahden lapsen ja kahden koiran kanssa.

Sara-Maria: Herkut syötiin ihan itse kun vieraat ei sitten tullukaan meille:( Alkaa menee hermot ku se mun serkku (Laurin kummi) on sellai et ei ikinä ilmota mitään jos ja kun tulee jotain esteitä etteivät voikaan tulla. (mutta mitäpä mä tätä täällä valitan ku pitäs sanoa suoraan asianomaiselle. mutku mutku......... se on niin vaikeeta) Ihana kuva muuten teidän jäbästä:)

Dragondream: Oi ku on ihan ylisöpö teiän tuo teiän Paul:)

Gaiole: Hyvät mitat Piiperöllä neuvolassa:) Tuliko rokotusoireita?

Me käytii tänään neuvolassa. Poikien uudet mitat ois nyt Leevillä 60,5cm ja 6250g ja Laurilla 56cm ja 4590g. Eli ihan hyvin molemmat kasvaa, vaikka tuosta Laurista välillä olenkin huolissani. Leevi kasvaa keskikäyrällä mut Lauri -4 käyrällä. Ei hänen tietty tarviikaan viel olla 4kk kokonen ku synty niin ajoissa mut sais poika vähän enemmän kyl kasvaa. Ainiin pojilla on muuten tänään 4kk syntymäpäivä:)

Eilen mä kävin mun kaverin kanssa mattopyykillä. Oli oikeastaan ihan hauskaa=) Sit käytii syömässä jätskit. Mulle kävi hassu juttu ku ostin sellasen geishatuutin ja siinä ei ollu vohvelia ollenkaan. Vähänkö ihmettelin ekaks et mikäs täs jätskis nyt on vialla. Pikkanen valmistusvirhe.

Huomenna lähen äitin luo auttaa sitä mun veljen juhlien järkkäilyssä. Sit lauantaina ois ne juhlat ja pojat jää mummolaan hoitoon. Vähän pelottaa jättää heitä ekaa kertaa hoitoon, vaikka heillä erittäin pätevät hoitajat onkin.

Tänään aletaan maistelemaan velliä ekaa kertaa. Ostin pari purkkia peruna-porkkana vellii. Toivottavasti maistuu:) Nyt pitää lopetella ja tehdä jotakin järkevää ku pojat kerrankin nukkuu samaan aikaan.

Terkuin Butterfly ja Lauri & Leevi 4kk

Vierailija

Nyt on miehet lomaviikko takana ja arkeen taas palattu.

Perjantaiset treffit sujui hyvin. Oikein hyvä keikka oli, tykättiin molemmat.

Saagakin oli kotona nukkunut kiltisti. Nukkumaan menossa oli kyllä hieman ongelmia. (Oltiin vielä siis kotona ku oli nukkumaan menoaika.) Taisi arvata että jotain poikkeuksellista tapahtuu ja ei millään meinannu alkaa nukkumaan. Monta kertaa sai käydä laulelemassa ja nostamassa tuttia.

Tänään sitten sai maistella ekan kerran porkkanaa. Oli muuten vaikea löytää kotimaista porkkanaa ja sit ku löyty niin mikä hinta sillä oli, huoh. No sesonki ei ole vielä alkanut.

Eipä meidän neidistä kuoritunut linnun poikasta joka olisi ollut suu ammollaan odottamassa seuraavaa suupalaa. Tämän kyllä arvasinki. D-vitamiiniinki ottaminen ilman irvistystä vei aikansa. Mutta eipä tässä kiire ole.

Jokos hermionen olo alkaa helpottamaan?

Mä otin kohtuudella ja laskien annoksia et sit pystyin imettämään.

Heltsylle ja kiialle hyvää reissua! Minne olittekaan menossa? Oon vähän tippunu kärryiltä...

Nyt viihdyttämään neitiä, joka muuten mun mielestä osaa sanoa "äi-ti". Anoppiki on kuullut sen jo kaksi kertaa. ;) Miehen mielestä ei voi olla mahdollista mut ei oo kyllä kuullu ja taitaa olla vaan kade.

Susanna ja Saaga 5kk

Vierailija

Mä tässä koneella taas oon sen aikaa kun Eetu nukahtaa. Käytiin päivällä mun töissä ja kyllä siellä kaikki taas niin ihasteli poikaa =) oli aika helteistä kävellä, sinne on nimittäin ihan karsea ylämäki ja aurinko paisto suoraan naamaan =/

Meidän tän illan vieraat tuleekin vasta huomenna, koko viikonlopuks onkin paljon ohjelmaa (mukavaa sellaista). Aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille enskoille! Käykäähän aina joku kirjoittamassa vaikka omia kuulumisia muutama rivi ettei pino putoa kauas unholaan..

hermione ja Eetu

Vierailija

Kiitos kaikille ihanille ihmisille paranemis-toivotuksista!! Eetu on vaan edelleen nuhassa, nyt oli aamulla lämpöäkin. Jos huomisaamuna vielä on niin pitää mun varmaan lääkärissä mennä käymään. Vähän alkaa ahistaa tää kotona kökkiminen, jo kahden voikkakavereiden kahvittelut on jäänyt meiltä sivu suun =(

Dragonin Paulista ja Sara-marian poitsusta ihania kuvia!!!!

MamaJaJustus, nähtäiskö me torilla jossain kulmalla sitten maanantaina? sano vaan mikä kellonaika sulle käy, mulle nimittäin on ihan sama. Jos Eetu ei ton kipeemmäksi tule niin kyllä me ihan hyvin kaupungille voidaan lähteä. Eihän se nuha kuitenkaan ulkoilua estä, täytyy pitää vaan kaukana teidän poitsusta.

Gaiolelle, Susannalla, Butterflylle ja Weeralle yms ihanille enska-kavereille halituksia. Mä taidan mennä nyt poitsun viereen pötköttämään. Jos vaikka tirsat ottais.

h+e

Vierailija

Maman uudelle autolle onnittelut! Opelilla on ollut minusta aina helppo ajella. Ja Justus on nukkunut hienosti yöunet, upeaa!

Butterflyn mattopyykkikeikka kuulostaa kivalta, oikein kesäsitä puuhaa. Mukavaa juhlaa teille!

Susanna, meinasin antaa tänään perunaa piiperölle. Meni ruoka-aika aamupäivästä ihan ohi, niin ajattelin nyt illalla antaa. Kävin ostamassa muutaman uuden perunan. Meillä neuvolatäti olis ollu antamassa piiperölle kiinteitä jo kuukausi sitten, mutta itse en ollut vielä valmis siihen. Nyt on ihan hyvä hetki aloittaa, ja suht hitaalla tahdilla mekin liikutaan. Tää on jo kuudes maistelupäivä. Olen nyt parina päivänä antanut vähän vesihörppyjäkin, tänään piiperö tajusi, että sitähän voi ihan juoda! Eilen oli tosi loukkaantunut, kun pullosta ei tullutkaan maitoa!

Hermionen Eetu vieläkin nuhassa. Tosi kökköä näillä helteillä :(

Sara-Marialle ja pojalle myös vilkutuksia :)

Piiperölle nousi sitten kuume siitä piikistä. Suppoa peppuun, niin kyllä se siitä sitten. Unelias oli tyttö koko loppuillan ja kamala pahkura tuli jalkaan siitä piikistä :( No se tasaantuu kyllä.

Tänään oltiin kävelyllä ja piiperöllä oli vain sortsit ja lyhythihainen mekko vaunuissa, ja hattu päässä. Silti oli ihan hiestä märkä ja väsähti sinne kuumuuteen totaalisesti. Itkuksihan se vaunuttelu meni. Nyt nukkuu täällä sisällä viileämmässä paljon paremmin.

Gaiole ja piiperö 5kk

Vierailija

Aarggh, kirjoittelin jo yhden viestin, minne lie katosi...

Gaiolella oli ollut mukava mökkiviikonloppu! Me saatiin eilen kutsu juhannukseksi kaverin mökille. Kiva, kun meillä -eikä suvulla- ole omaa mökkiä. Saa nähdä miten pojun kanssa semmoinen elämä luonnistuu, ainakin uutta ihmeteltävää on paljon.

Butterfly: Nyt sormet pois sieltä kaapilta : ) Mä en voi ostaa mitään herkkuja, varsinkaan karkkia, etukäteen vieraille, kun sorrun kuitenkin syömään ne itse.

Susanna: Kiitos vesivinkistä. Meille neuvottiin neuvolassa antaa pari lusikallista vettä päivässä suun huuhtomiseen, kun poju puklailee, mut on taas unohtunut... eli pitääpä muistaa taas antaa, jos se auttais massuunkin. Lintisillä olitte käyneet. Yhden mun kaverin tyttö tykkäsi kovasti huvipuistolaitteista alle vuoden ikäisenä, mut mun kummipoika taas pelkäsi, vaikka onkin muuten aikamoinen rämäpää. Mä en malttais odottaa, että Justus olis sen ikäinen, että voitais käydä huvipuistoissa yms. Justus varmaan hemmotellaan tulevina kesinä piloille kaikilla huvipuistoilla, vesipuistoilla, puuhamailla yms. kun tykkään niistä itse ; )

Meillä nukutaan edelleen puolen tunnin - tunnin päikkäreitä, niin sisällä kuin ulkonakin. Kai se vaan pitää hyväksyä, et kesä mennään näin. Onneks Justus nyt alkaa jo paremmin viihtyä hereillä ollessa vaunuissa tai sylissä ulkona (ekoja kertoja parvekkeella ja pihalla suuttui kun piti jäädä ulos vaikka heräsi, kun ei ollut moiseen tottunut..), niin ei haittaa vaikka heräisikin jossain kaupungilla tms. jo tunnin unien jälkeen.

Hermione: Sovitaan siis alustavasti maanantai ja mietitään aikaa lähempänä.

Mies kävi pihassa koeajoauton kanssa. Meinataan vaihtaa farmariin, käytettyyn tosin. Menee hermot, kun yhdistelmistä pitää ottaa renkaat pois, että mahtuis nykyisen auton takakonttiin. Tosin halvemmaksi tulisi ostaa uudet rattaat kuin auto... ;) Mut kyllähän sitä jatkossakin lapsiperheessä tavaraa reissuilla riittää, vähintään kolmen ihmisen vaatteet, matkasänky jne. Ja nykyisen auton arvo laskee koko ajan, on 2002 vuosimallia ja nyt saatais siitä n. 7000 kun kolmisen vuotta sitten maksettiin siitä 13000.

Nyt itkeskellään, moi.

Mama & Justus 3 kk tänään

Vierailija

Gaiole ja Susannakos ne autosta kyseli? Ostettiin -tai mies sen valinnan teki- vuoden 2005 Opel Astra farmari, saadaan vasta maanantaina kun mies sai tingattua vielä vakionopeudensäätimen kaupan päälle, niin asentavat sen. Ajotietokonekin siinä on. Saa nähdä, miten tämä mamma oppii sitä ajamaan... Mulla on ollut kortti vasta kaks vuotta (olen kyllä vanhempi, ei vaan tullut ajettua sitä heti) ja olen ajanut vaan parilla eri autolla...

Söpö kuva Dragonin Paulista! : )

Hermione: Nähtäiskö yhdeltätoista? Vaikka Marttakahvion viereisen kahvion edessä? Mä tykkään käydä siinä, kun on yleensä vapaita pöytiä varjossa. Meillä on sellaset tummansini-vaaleanharmaat yhdistelmät.

ON: Meillä vedettiin taas ennätysyö, eka pätkä 21.15-04.45 ja sen jälkeen vielä 5-9. Ennen edellistä yhden syötön yötä oli kyllä taas useampi kahden syötön yö. Kuuden aikaan alkoi kyllä pyörinä ja hyörinä ja äitin kainalossa poju nukkui siitä eteenpäin. Päikkärit on sitten ollutkin 30-45 min. tänään. Tänään poju kuitenkin viihtyi ekan kerran vaunuissa hereillä noin tunnin, katseli meidän kasvoja kun käveltiin ja juteltiin ja loppuajasta puuhaili oman pupun kanssa. Varmaan helpottaa, kun ei ole ulkovaatteita. Justus varmaan yhdisti haalarit ja hatut nukkumiseen, kun ei aikaisemmin oikein hereillä ollessa vaunuissa viihtynyt. Nyt uskaltaa paremmin alkaa liikumaan vaunuilla, vaikka ei olisi päiväuniaika, tosi kiva loman reissuja ajatellen. Tosi hankalaa vaan pitää lasta varjossa, kun pitää kuitenkin sen verran aurinkosuojaa nostaa, että näkee ulos, muuten menee hermo. Kukapa sitä haluaisi piilossa olla, jos on hereillä.

Vilkutuksia kaikille! m&j

Vierailija

ennenku aloitan siivouksen ja lakanoiden vaihto olis tänään taas edessä. Eetu meni jo ulos nukkumaan, toivottavasti se nukkuis ainakin sen aikaa että ehtisin kotihommat tehtyä. Herättiin tänään taas klo6, Eetu kyllä vähän kieku hereillä jo sillon viiden kieppeillä mut onneks jatko uniaan kuuteen. Jotain muutakin piti laittaa meidän kuulumisia mut en nyt muista.

Niin Tipun Sienna oli myös syönyt 8kk ruokaa, hieno juttu. Eetukin kyllä kakosteli jonkin verran vaikka haarukalla muussasin niitä paljoja vielä pienemmäksi. Siellä miehen kotiin paluu lähestyy.. =) en kyllä tarkkaan muista mutta eikös hän tällä viikolla kotiudu...?

Ja Heltsylle piti laittaa tosta taikamukista. Meillä on myös se ja Eetu ei siitä hoksannut alkaa juomaan silloin kun sen ostin(varmaan 2kk sitten). On ollut kaapissa unholassa nyt. Sä kun laitoit että olitte sitä testanneet ilman sitä venttiiliä niin oli sitten Kiia nopeesti hoksannut miten siitä juodaan oikeesti. Mä siis kaivoin taikamukin kaapista nyt aamulla ja aletaan harjoittelemaan mekin. Nokkamukista Eetu on oppinut juomaan vettä jo aika hienosti =) Ja ihanaa lomaa teille toivottelen jo nyt!! ( kun en muista milloin te lähdette).

Nyt hommiin, jokohan sitä arvais alkaa imuroimaan...?ei meillä kyllä oo ku yks seinänaapuri ja sinne tuskin edes imurin ääni kuuluu.

h+e

Vierailija

Dragon ja Butterfly:

Niin ei Saaga kyllä itse tiedä mitä sanoo mut ihanalle se kieltämättä kuulostaa jos aamulla sattuu sanomaan pinniksestä et "äi-ti". Varmasti kyllä ehtii unohtaa tuon taidon vielä moneen kertaa. Jännä miten osa taidosta tulee ja unohtuu hetken päästä ku oppii uutta. :)

S

Vierailija

Kiitos Susannalle pinon pystytyksestä.

Täällä pakkaillaan kovaa vauhtia, pakko käyttää aika hyväksi kun Kiia on unilla. Aamulla Kiia yllätti äitin nukkumalla kymmenen yli kasiin saakka, ihanaa! Oon alkanut jättään Kiian meidän väliin aamutissin jälkeen (n5.30->) kun nukkuu viimeset tunnit levottomammin ja ehkä se on auttanut asiaan. Luovuttiin nimittäin tuosta verhon teippaamisestakin, hermot alko meneen ainaiseen valmisteluun iltaisin, pakkohan tytön on osata nukkua vähän valosammassakin.

Mutta voi Hermione! Alkaako yhtään elämä voittaan..? Toivottavasti oli edes kivaa ettei humalat mennyt hukkaan;)

Nyt taas kassien kimppuun, moi!

h&k

Vierailija

Tipu: Aivan ihanan veikeä kuva Siennasta=)

Odottelija: Leevillä oli kans pari päivää päiväunet hukassa mut onneks palasivat=) Kauas Eemil nukkuu yöunia? Toivottavasti päikkärit pian palaa normirytmiin!:)

Pore: Suloinen neiti teidän Noora:) Toivottavasti nuha on helpottanut!

Heltsy: Siellä oli kans ihana kuva=) Ei meillä olla viel parannuttu kokonaan. Mulla edelleen kohtutulehdus vaivaa ja Leevi yskii. Koht pitää vissiiin viedä jo lääkäriin jos ei yskä ala helpottamaan. Ei kyllä oikeastaan vaivaa muuta ku nukkuessa.

Susanna: Ai siellä on opittu jo se kaikista tärkein sana;)

MamajaJustus: Kiva kuulla että kakkaongelma ratkesi=)

Hermione: Hauskaa siivoilupäivää ja suloisen kuvan olit Eetusta laittanut:)

Gaiole: Kyselit veden antamisesta vauvalle. Meille hammashoitaja sano et pitäs jokaisen ruuan jälkeen ainakin pikkasen huuhtoa suuta vedellä. Muuten en osaa tuohon kysymykseen vastata...

Dragondream: Wautsi te ootte ollu Kissin keikalla:)

Mä kävin tänään valitsee aurinkolasit itelleni ku mies lupas ne synttärilahjaks=) Menee vaa viel jonkun aikaa et saan ne ku tarviin ne vahvuuksilla. Oon vissiin nyt kaks viimestä kesää ollu aikeissa ostaa aurinkolasit ja nyt sain vast aikaseks.

Leevi on alkanu höpöttää ihan hirveesti. Hauska kuunnella ku juttua tulee taukoamatta. Tulee vissiin meiän sukuun:) Lauri "puhuu" taas harvakseltaan ja yleensä vaan sillon ku jotain kysytään;) Tosin Laurin kehitys tulee muutenkin Leeviä jäljessä. Nyt alkaa vast kunnolla nostaa päätää ylös ku on tossa mun rinnan päällä ja Leevi on tehny sitä jo iät ja ajat.

Huomenna tulee Laurin kummitäti ja poikien pikkuserkut meillä käymään. Kävin ostaa vähän herkkuja heille tänään. Kun ei vaan tulis niit jo tänään syötyä;) Tai lähinnä miestä epäilen ku ostin dominokeksei ja ne on hänen suurta herkkuaan.

Nyt täytyy lopetella ja käydä vielä pikasesti naamakirjassa ja sit päästää mies päikkäreille. *Hali kaikille*

Terkuin Butterfly ja Lauri & Leevi

Vierailija

SARA-MARIA: Iron maidenia mennään katsomaan helsinkiin. Just niin tyypillistä tuuria,että kaverini, joka asuu helsingissä menee katsomaan niitä tampereelle ;) Oli muuten ihana kuva teidän poitsusta!!

BUTTERFLY: Toivottavasti siellä ollaan jo paremmassa kunnossa. Voimia sinne!!!!

Tuli mieleeni tässä, että jos matkustaa linja-autossa vauvan kanssa niin saako siellä kaukalon kiinni penkille vai miten siellä toimitaan???? Entäs lentokoneet? Täällä ainakin on muutamia, jotka ovat lentokoneessa matkustaneet.

Dragon

Vierailija

Ihan unohdin viimeksi mutta

Paljon onnea uusille äideille!

Tervetuloa kirjoittelemaan!

Mama: Tänään jo ehkä pikkasen paremmin maistui. Ainakaan ei niin kovasti irvistelly.

Ootko kokeillu kakkaongelmaan antaa justukselle pikkasen vettä päivässä (ruokalusikallisen)? Jotkut sanoo et se auttas asiassa.

Hermione: Muistelinki et olit lopettelemassa imetystä. En siis mitenkää pahalla kommentoinu. Meillä Saaga huolii pulloa vaihtelevasti joten en uskaltanu riskeerata et ei sit suostuiskaan syömään pullosta ja olis sit vaan nälässä...

Gaiole: Kivaa kun olitte päässy vähän mökkeilemään. Onko teillä mökki lähellä?

Ajattelitko antaa monta päivää pelkkää porkkanaa? Mä tässä ajattelin et ehkä annan kuitenki kokonaisen viikon pelkkää porkkanaa ja sit lisään perunaa ku ei meillä kiire silleensä ole.

Oon antanu Saagalle kulauksen vettä pullosta silloin tällöin. Ihan vaan et voi huuhtoa suuta jos on kovasti pulautellu ja kerran ku oltiin ulkoilemassa ja oli lämmin niin annoin vettä pikkasen.

Nokkamukin (semmonen missä on venttiili mut sen saa myös pois) ostin muutama viikko sitten siitä on antanu vettä myös. Muutaman kerran on hoksannu imeäki mut välillä sit otan sen venttiilin pois. Nyt kun on saanu kiinteää ni oon varannu nokkamukin viereen ja lopuksi kulauksen vettä. Lähinnä suun huuhtomista varten.

Niin ja oon antanu lasistaki vettä hörpyttämällä muutaman kerran ihan vaan ku niin uteliaasti katsoi ku itse join. :)

Kävästiin muuten sunnuntaina lintsillä. Saaga vaan meinas nukkua koko ajan ku kierreltiin siellä. Ei siis käyty missään laitteissa vaan käveltiin vaan. Mut lopuksi heräsi ja käytiin sit ihmettelemässä "hassuja peilejä".

Siellä muuten alle 1v pääsisi vanhemman kanssa ilmaseksi 9 laitteeseen jos vanhempi maksaa. Mut kattelin kyllä et suurin osa on liian hurjia vielä Saagalle kun ei osaa vielä istua.

Et semmosta tällä kertaa..

S&S

Vierailija

Tulipa tässä mieleen et hermione joskus mainitsi et olette ehkä joskus kesällä tulossa pk-seudulle ja et jos silloin järjestettäisiin treffejä niin onko teillä kesäloma suunnitelmia lyöty lukkoon...

Toki muutkin saa ehdotella treffejä. :)

Nyt kesällä tarvitaan varmaan vaan pidempi varotusaika ku ihmiset reissailee enemmän. Sitä vaan ajoin tässä takaa...

Et sellasta. Nyt lähden häiriköimästä...

S

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat