Sokruista, auttakaa naista mäessä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen jo kerran käynyt sokerirasituksessa n. rv28 ja kaikki oli todella erinomaiset arvot.

No nyt rv 37 vauvan painoarvio (nimenomaan vartalo on iso vauvalla) niin suuri eli 3,400g että ä-polin lääkäri haluaa minut uudelleen sokerirasitukseen!

Ihmettelenkin että voiko olla että diabetes olisikin nyt tullut vasta viimeisen 10vko aikana, vauvan kasvu ollut kuitenkin tasaista ei siis mitään " kasvu pyrähdystä" . Onko muille käynyt niin että ensin saa loistavat arvot rasituksesta ja myöhemmin jää " kiinni" ?

Ja nyt jos todetaan että on diabetes niin mitä sitten? Käynnistys on mulle jo sovittuna joka tapauksessa ensi viikolle.

(Ainiin, ja pissassa ei ole koskaan ollut yhtään sokeria.)

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla pco, joka altistaa raskausdiabetekselle. Tämän vuoksi jouduin sokerirasitukseen ekan kerran jo rv 15, jolloin kaikki tulokset TOSI hyvät. Toisen kerran koe tehtiin (edelleen syynä vain pco) rv 25 ja tulokset edelleen viitearvoissa.

Kävin lääkärillä syömisen jälkeisen heikotuksen takia ja hän halusi vielä varmistaa ton sokerijutun. Olin rasituksessa rv 33 ja kärähdin... Muut arvot olivat ok, mutta 2 tunnin arvo oli 9,7 (pitäisi olla < 8,7). Neuvolaan olen menossa huomenna ja sieltä saan kotimittaustarvikkeet.

Eli näinkin voi siis käydä :( Meillä vauva on kyllä ollut koko raskauden ajan suuri. Olen menossa synnytystapa-arvioon kahden viikon päästä, saa nähdä miten iso meidän " pieni" silloin on! Saanko kysyä miksi sulla käynnistetään??

violet ja masu-Aarre rv 33+6

Vierailija

Joo, eli mulla käynnistys on siksi koska mulla on ahdas lantio. Edellinen syntyi kiireellisellä sektiolla rv 40+6 ja nyt sitten yritetään käynnistää ettei kasvaisi taas liian isoksi. Lääkäri kyllä sanoi että mikäli ensi viikolla paikat edelleen epäkypsät niin sitten sektio rv 39.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat