Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hirvittää laittaa lapset hoitoon, jos pääsen opiskelee=/

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen menossa pääsykokeisiin vasta 1.11 (lähihoitaja) ....eli jos pääsen kouluun lapset lähtisivät hoitoon tammikuussa. tyttö on jo 4v. mutta lähinnä pelottaa että miten nuorempi poika 1v. pärjää hoidossa, hoitopaikaa en vielä tiedä, joku päiväkoti tod. näkösesti mihin mahtuu.

Pojalla on vielä tutti ja nukahtaa syliin käydessään nukkumaan, vaipatkin tietysti on kun on vielä pieni. Lapsilla olisi ainakin välillä jopa 7.30-16.30 pitkät hoitopäivät=/ Kaikki huolestuttaa...

Kommentit (4)

Vierailija

Itse vein pojan hoitoon, kun oli 9,5kk. Silloin pelkäsin, että miten saa vauvan nukkumaan, kun oli tottunut nukkumaan vaunuihin päiväunille, saamaan paljon huomiota (ensimmäinen lapsi) ja tuttipullosta maitoa ennen unia. Mutta poika viihtyi ihan hirveän hyvin, ja söi ja nukkui hyvin.

Elokuussa jouduin paikkakunnan muutoksen takia vaihtamaan hoitopaikkaa, ja olen taas tosi tyytyväinen..! Nyt ipana 1v4kk, ja on taas perhepäivähoitajalla, nukkuu sisällä päiväunet n.2h (kotona vaunuissa) ja tykkää muista lapsista. Kun kotona sanon, että mennään hoitoon, sanoo itse: " Eija-tätin luo" . Aamulla vilkuttaa äidille ja sanoo " heippa!" . Hoitopaikassa on sisarukset, joista poika on 5-v ja tyttö 2-v. Mahdollista siis molempien päästä samaan paikkaan.

Luota siihen, että kaikki menee hyvin! Toivottavasti pääset opiskelamaan!! =)

Vierailija

Kyllähän muutkin vanhemmat vievät lapsiaan hoitoon, kun lapsi on esim. 10 kk vanha, kun vanhempainloma loppuu, eikä kukaan lapsi ole vielä ikäväänsä nääntynyt.

Ja hoitopaikassa kun on omat rutiinit ja rytmit, niin lapsi oppii nopeasti uusille tavoille ja jättää vanhat " pahat" tapansa pois. Esimerkki: meillä tyttö oli 1 v 10 kk kun meni perhepäivähoitoon ja minä kans pelkäsin kuollakseni, että miten käy. No ensimmäiset kaksi viikkoa oli itkua ja huutoa aamulla ja illalla ja viikonloput, kun tilanne oli pienelle uusi. Sitten homma alkoi sujua ja tyttö viihtyi erinomaisesti. Kuukauden päästä hoitaja sanoi, että meillä näitä vaippoja ei mene enää, kuin yksi päivässä, kun tyttö on oppinut käymään potalla! Sinne hän meni muiden mukana jonossa potalle ja kotona ei sitten millään suostunut pottaan pissimään.

Ja nyt kun ikää on 2 v 2 kk, niin jätti hoidossa joku aika sitten tuttipullon pois (huono äiti kun ei raatsinut vierottaa...) vaikka kotona vaati vielä pullon. Hoidossa ei kertaakaan kysellyt pulloa. Kun ei kellään muullakaan ollut. Eli tässä näitä hyviä esimerkkejä on. Kyllä porukan voima on mahtava ja kyllä lapsi tarvitsee kodin ulkopuolisiakin kontakteja ja ihmisiä, jotta hän sitten osaa itsenäistyä eikä riipu mamman helmassa koko aikaa.

Siispä onnea opiskelupaikan hakuun ja pidetään peukkuja, että saat molemmat lapset samaan hoitopaikkaan!

Vierailija

Onhan se suuri muutos kun lapset lähtevät hoitoon, mutta älä huoli, kaikki menee varmasti hyvin. Totuttelua se tietysti vaatii puolin jos toisin.

Vierailija

" Pojalla on vielä tutti ja nukahtaa syliin käydessään nukkumaan, vaipatkin tietysti on kun on vielä pieni. Lapsilla olisi ainakin välillä jopa 7.30-16.30 pitkät hoitopäivät=/ Kaikki huolestuttaa... "

Minulla on 1 vuotias tarhalainen ja minuaki huolestutti jättää vauva tarhaan, mutta nyt ku se on ollut melkein 2kk siellä niin voin jättää hänet aivan huoletta tarhaan. Ennen tarhaa hän nukahti myös syliin ja tarhassa oli ensin vaikeuksia saada se nukkumaan patjalle. Hänet nukutettiiki monesti omiin rattaisiin, mutta nytten hän nukkuu siellä patjalla päikkärit. Ja vaipat hänellä on eikä ole ainoa jolla on siellä vaipat. Meidän tarhassa tarha ostaa vaipat ja niistä ei tarvi ite huolehtia. Tuttia hänelle ei oo ollut 2kk iästä lähtien mut siellä on ainakin yksi lapsi jolla on tutti. Hän on joskus jopa 7.00-17.00 tarhassa eikä se tuota ongelmia. Hän viihtyy siellä, se on kuin toinen koti sille ja menee aina yhtä ilosena sinne. Hän on oppinut myös syömään siellä ja kieli on parantunut. Hän on kehittynyt tarhassa. Miinus puoli on se että sieltä saa helposti flunssan, mut se jääki ainooks miinuspuoleks. Mäkin opiskelen.

Ei tarvi stressata. Hyvin se tulee menemää. Onko siellä tarhassa kahden viikon harjottelu?

Uusimmat

Suosituimmat