Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku kertoa lähihoitajien pääsykokeista, KIITOS=)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli tiedän jo minkälaiset kokeet on kyseessä, mutta haluaisin tietää miten muut ovat vastanneet niihin musteläikkä, lauseen jatko ym... tehtäviin ja mitä vastasitte psykolokien haastattelussa ja miten meni ryhmäkeskustelu?? minkälaisia ne matikan tehtävät oli??

Olen menossa 1.11 pääsykokeisiin ja jännittää! hain aikuiskoulutukseen joka alkaisi tammikuussa, jolloin lapset lähtis hoitoon.

Kiitos kaikille jotka vaivautuu vastaamaan=)

Kommentit (5)

Vierailija

..musteläikillä niitä kun näytetään diakuvia, joissa on musteläikkiä ja pitää kirjoittaa mitä omasta mielestä ne kuvaa? Kirjoitin niihin ihan mitä kuvasta mieleen tuli. Mut älä vaan laita että ' perhonen' , olen kuullut, että se kertoo yksinkertaisuudesta, tai vastaavasta, en kyllä ole varma onko tämä totta vai ei..Itse laitoin ja en päässyt kyseiseen kouluun opiskelemaan.. Tosin noita mustetestejähän ei kyllä ole joka paikassa..

Vierailija

Pääsin kuitenkin opiskelemaan. Olen myös aikuisopiskelu linjalla meillä koulua iltaisin parina iltana viikossa klo: 16.30-20.30

Vierailija

Musteläikkä tehtävät: Oli vaikea keksiä mitä piirtäisin yhessä kohtaa oli pieni musta neliö tein siihen kohtaan isomman ympyrän jonka sisälle tämä neliö jäi ja piirsin siittä neliöstä viivoja tähän ympyrään eli pyörän rengas joku toinen oli piirtänyt lumiukon jonka hattuna tämä neliö oli.

Matikkatehtävä: Se jännitti enkä osannut enkä ehtinyt annetussa ajassa laskea muita kuin yhteen ja vähennyslaskuja jotka olivat kaikista helpoimmat.

En muista että olis ollut lauseen jatkamistehtäviä.

Numerotehtävä jossa piti muistaaksen merkitä rivin pienin ja isoin luku.

Sarjakuvatehtävä jossa sarjakuvan tapahtumat piti laittaa oikeaan järjestykseen.

Psykologin haastattelu: Hän kysyi heti mikä meni vikaan kun en ollut muka tehnyt musteläikkä tehtäviä. Aikani ihmettelin kysymystä ja sitten uskalsin kysyä mitä tarkoittaa, koska olin ne tehnyt. Hän vilkaisi uudestaan tehtäviä ja tokaisi että lyijykynä jolla olin ne tehyt ei näy ja olin tehnyt ne liian himmeästi. Pari kysymystä esitti. Minulta kysyi onko onglmia avioliitossa? Hyväksyykö mieheni jos pääsen opiskelemaan?

Ryhmätehtävä: Meillä oli tietyt istumapaikat jotta pystyi kirjaamaan ylös kuka sanoi mitäkin. Tehtävänä oli olemme kaikki päässeet jo opiskelemaan ja olemme lähdössä luokkaretkelle tutustumaan johonkin alan työpaikkaan. Meidän piti suunnitella mihin olemme menossa, millä, miten keräämme rahaa jne..

Opettajan haastattelu: Se meni huonosti kun olin etukäteen miettinyt kysymyksiä mm. mitä tiedän lähihoitajan koulutuksesta ja työstä sekä miksi minä olisin hyvä lähihoitaja ym.. Ensimmäinen kysymys olikin että kerro harrastuksistasi. Menin ihan lukkoon enkä muistanut yhtään harrastustani joten opettaja luki lapstani mitä olin krjottanut ja kyseli niistä. Sitten pystyin jo muistamaan ja kerroin niistä. Hävetti kun en osannut heti vastata. Sen jälkeen juttelimme aikaisemmasta koulutuksestani ja luonteen piirteistäni.

Toivottavasti näistä oli jotain apua :)

Uusimmat

Suosituimmat