Ylipaino

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko lihavien raskaus aina tuhoontuomittu ilman kyselemistä?!

Ainakin tältä tuntuu....

Kommentit (7)

Vierailija

Mun on nyt pakko kertoa oma tarinani, että näinkin voi käydä! Varoittava esimerkki siis. Minä olen taistellut ylipainon kanssa koko elämäni, ja kolme kertaa olen laihduttanut ylikilot pois. Tai no nyt on jäljellä vielä jotain 5 kg ylipainoa. Aikaisemmilla kerroilla tulleet aina takaisin kaikki 15 kg. Kun alettiin yrittämään vauvaa ajattelin, että nyt ei tarvi painosta välittää, kun kohta kuitenki lihon raskaaksi tultuani muutenkin. Ja siinä kävi niin, että lihoin kyllä jonkin verran, mutta en voinutkaan tulla raskaaksi juuri sen takia!!! Eli kuukautiskierrot alkoi venymään tosi pitkiksi ja lopulta niitä ei näkynyt reilusti yli sataan päivään...joten raskaaksi tuleminen oli mahdottomuus. Gynekologi totesi minulla usein ylipainoon liittyvän munasarjojen monirakkulaisuuden ja määräsi laihduttamaan 5-9kg. Ja laihdutin 10kg ja nyt on kuukautiset taas alkaneet toimimaan niinkuin pitää! Gynekologini sanoi, että jo n. 10 prosentin laihdutus auttaa estämään sydän- ja verisuonisairauksien puhkeamista! Nuorena saattaa pärjätä hyvin ja olla terve ylipainoisenakin, saada lapsia jne., mutta kyllä se joskus aivan varmasti kostautuu. Mutta jokaisen oma asia. Ymmärrän hyvin, jos motivaatiota laihduttamiseen ei ole. Itselläni ollut ihan sama juttu. On tosi rasittavaa elää niin, että pitää miettiä syömisensä tarkkaan. On paljon kivempi antaa mennä vaan, mitä mieli tekee. Mutta...sillä ilolla on ikävät seuraukset! Ja mitä ei oman lapsen saannin eteen tekisi!

Vierailija

Olen jokseenkin kyllästynyt siihen että ylipainoisia vainotaan milloin minkäkin asian suhteen! Itse en ongelmasta (ja tuskinpa se kaikille mikään ongelma edes on!) kärsi, mutta kuitenkin koen sen jotenkin " omakseni" , sillä lähelläni on ollut liian monta pyöreää ihmistä, jotka ovat sairastuneet anoreksiaan ja bulimiaan jne. Ja vaikea uskoa ettei näillä asenteilla olisi ollut vaikutusta asiaan! En voi muuta kuin toivoa täydestä sydämestäni Sinulle ainakin 100 plussaa näyttävää testiä!!!

Vierailija

minulla on ollut aina ylipainoa ja minulla on tytär 6v silloin paino oli 116kg kun aloin odottamaan tyttöä ja ihan ekalla sai alkunsa.. raskaus sujui mainiosti painoa tuli 10kg joka jäi laitokselle.. maha minulla ei oikein kasvanut koko aikana ja monet eivät vielä 8kk uskoneet että saan lapsen kuukauden kuluttua.. minulla paino on kertynyt tasaisesti koko kroppaan,.. nyt on yritystä takana 8kk ja paino on ollut pitkää 100 hujakoilla.. naureskelinkin kavereiden kans et tarttisko alkaa lihoomaan jotta tulis raskaaks... mutta tosiaan raskaus sujui normaalisti verenpaine oli silloin kerrankin kohdallaan yleensä liian alhainen.. synnytys kesti 8h eli sekin oli nopea ultrat sai kokoajan normaalisti ja ultrassa katsottu paino lapselle piti 10g tarkkuudella paikkansa.. synnytyksen jölkeen paranin nopeasti.. eli ei tosiaan kaikki lihavien raskaudet ole ongelmallisia.. ps. olin lokakuun alus perunamaal poimimas perunoita ja neiti syntyi loppukuus eli hyvä oli ololoppuun asti.. onnea yritykselle ja toivottavasti kaikki menee hyvin...

Vierailija

Tuntuu vain siltä!! Kaikki yleensä katsoo pitkään kun sanon että haluan lapsen! Sitten heristellään sormea, ai ai ai riskiraskaus!!

Onnea sinulle ihan hurjasti!!!! :) :)

Vierailija

taitaa olla kaksi eri asiaa. Harvemminhan pyöreys tai tukevuus mikään kummoinen terveysriski on mutta onhan se todettu moneen kertaan ja monessa eri asiassa että suuri ylipaino lisää riskiä sairastua moneen tautiin ja lisää myös riskejä raskauden aikana (ja raskautuminenkin voi olla hankalampaa). Tietenkin toisilla kaikki menee hyvin vaikka kiloja olisi enemmänkin, toisilla taas sitten ei. Se mikä nykyaikana tuntuu olevan ihan vinksallaan on, että 165cm pitkät ja 65kg painavat pitävät itseään lihavina mikä ei tietenkään pidä paikkaansa.

En halua ketään mollata tai pelotella, mutta työssäni olen ikävä kyllä joutunut huomaamaan että vyötärölle kertynyt ylimääräinen 20kg ei todellakaan ole hyvä juttu. Onneksi meillä naisilla se ylimääräinen tuppaa olemaan enempikin pepun kohdalla, ja sehän on suorastaan terveellistä läskiä ;-)

Vierailija

Mun kaveri paino ennen raskautta 90kg ja kun oli viimeisillä viikoilla niin painoi 135kg...ja kummatkin aivan terveitä...äiti ja tytär....!!! Raskaus sujui hyvin ja synnytys nopea ja melko helppo hänen omien sanojensa mukaan = ) ihmiset on vain ennakkoluuloisia....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat