Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUNTÄHTÖSET -06 kirmaa KESÄÄN kesäkuussa!

Vierailija

Laitoinpa meille uuden pinon! Nyt kaikki kesäkuulumisia kertomaan!

Kirsikka ja pikku A

Kommentit (15)

Vierailija

Muistaakohan mua edes ketään, on siitä niin pitkä kun viimeeks kirjoitin. Enhän mä osaa edes käyttää näitä uusia sivuja ja oon ihan pihalla teidän kuulumisista.

Miilukalle ensin syvä osaanottoni, itsellä on ollut muutama keskenmeno ja osaan kuvitella miltä sinusta tuntuu. jaksamisia sinulle kera halin.

Mistähän kaukaa pitää ruveta kaivamaan ketjua että pääsis taas mukaan teidän juttuihin.. huh.. taitaa olla aika urakka edessä.

Niin, minä olen palannut työ elämään ja siksi aika on ollut hieman vähissä, ajatuksissa olette kuitenkin olleet. Anoppi on ihanasti hoitanut Adamia kun minä olen ollut töissä, et sillee ollut pehmeä lasku. Jos sit syksys sais pojan hoitoon oikeen oikeesti. Töissä olo on tuntunut mukavalta, mukava taas olla aikusten parissa.

Eipä meille oikestaan mitään muuta ihmeellistä ja adam tossa heräilee.

nefili ja adam

Vierailija

Terveisiä erämessuilta Riihimäeltä. Savulta haisten ja nenät punaisena(ihan vain auringon takia ;)) meidän perhe messuilta kotiin palasi. Vaikka ei mitään eräihmisiä ollakkaan, niin tokihan moinen tapahtuma pitää käydä katsastamassa. Akseli on todellinen messumies, istui tuntikaupalla rattaissa ja ihmetteli ihmispaljoutta. Söi mukisematta muikut ym. messueväät.

Kyllä on äiti ja poika nauttinut kesän riemuista! Ihanaa kun ei tarvitse pukea!!! Kaikkein mieluisinta tekemistä ulkona on pojalla "auton ajaminen", istumme melkein joka päivä autossa, Akseli ajaa ja minä istun apukuskin paikalla(kohta saan varmasti varsin oudon ihmisen leiman kun ulkoapäin varmaan näyttää että istun autossa yksin, hmm...). Pesimme ja vahasimme viime viikolla auton, poika istui ratin takana koko sen ajan. Uskomaton heppu! Onko renkaiden potkimisgeeni näissä pienissä pojissa luonnostaan vai istutetaanko se jotenkin tietoisesti? Kyllä Akseli mielellään nukkevauvojakin hoitaa, mutta lähinnä keskittyy siihen, miten jalat&kädet on kiinni..?

Nyt täytyy ryhtyä salaatin tekoon, huomenna klo 10 alkaa puunkaatotalkoot tontilla. Ikävää naapureille, mutta metsuri saatiin paikalle huomenna eikä muu aika käynyt. Homma etenee ja me ollaan Akselin kanssa muonitusjoukkoina. Muonitushenkilökuntani on siis varsin aktiivinen mutta jokseenkin suuripiirteinen... Mutta nyt siis salaattia!

Kirsikka ja nukkuva pikku A(joka kävi parturissa perjantaina 1.kertaa, tarvittiin äidin syli ja 1xpaussikeksi, siisti mies tuli!!!)

Vierailija

Osanotot Miilukalle!

Onpa täällä paljon sairastavia lapsia. Niin myös meillä. Kesälomat alkoi loistavasti: heti oltiin kolme yötä sairaalassa kun Nemolla oli hengitysvaikeuksia. Tää oli toinen kerta, edellisen kerran oltijn sairaalassa samanlaisten oireiden takia elokuussa mutta silloin vaan yks yö. Kaikki on kunnossa, saatiin kotiin ennaltaehkäisevä astmalääkitys. Poika on oma itsensä, leikkii ja touhuaa niinkuin aina.

En oo pitkään aikaan täällä käynyt kun toukokuussa oli tentit ja muut hommat, nyt alkoi onneksi pitkä kesäloma. Elokuussa Nemokin jo menee päiväkotiin, saatiin paikka ihan läheltä, mistä haluttiinkin. Nyt lähden kahlaamaan pinoja läpi, lisää myöhemmin! :)

Tinnis & Nemo

Vierailija

HEIPAT KAIKILLE JA TERVEISIÄ!

hengissä ollaan vielä ja TURKISSAKIN tuli sitten käytyä se 2 viikkoa :) jäölkitarkastusta pukkaa heti alkuviikosta :/

mulle tosiaan tulehdus tuli keskenmenon päälle ja tupla antibiootit just ennen reissua. etelässä ei sit viinaan koskettu ja uiminenkin oli kielletty ensimmäisellä viikolla täysin. nyt kuitenkin kaikki kondiksessa ja menkkoja tässä odottelen parin viikon sisään toivottavasti (nyt menny siis yli kuukausi jo keskenmenosta) maanantaina ultraan ja ties vaikka "etelän hetelmä" ois tarttunu matkaan ;) no en kyl usko mut oishan se mahollista ;) you know... ;)

etelässä meni juhannus ja 10-vuotishääpäivä ja vviime viikko vietettiin vielä mun kotipuolessa kainuussa jossa oli muuten pirun kylmä,oisko kymmentä astetta ollu.sai villapaitaa melkein kaivaa esille :/ eilen illalla kotiuduttiin ja nyt taas arko koittaa maanantaina.mutta nääs.... terggui kaikille ja palaillaan :D

Miilukka ja Lenni 1,6kk

tosiaan tamperelaiseksi tässä totuttelen olemaan kun muutto oli myös tässä välissä.

Vierailija

Mullakin on kirjoittelu taas jäänyt kun meillä ei netti toimi, nyt tultiin mun vanhempien luokse kun oli pako päästä nettiin.

Nemo se vaan kasvaa kasvamistaan. Ihan keskikäyrillä mennään, mutta mun mielstä vaan tuntuu tosi isolta jätkältä kun mun suvussa ollaan aina oltu pieniä. Nemo painaa saman verran kun melkein päivälleen kaks vuotta vanhempi serkkunsa. Mutta serkku onkin pieni.

Meille ei mitään kummempia kuulu. Nemo on saanut uuden ystävän naapurista, on oikeastaan Nemon eka oma kaveri, muut on mun tai miehen kavereiden lapsia. Hauska katsella kun nuo touhuaa yhdessä, tekee molemmille hyvää oppia jakamaan ja odottamaan vuoroaan ja muita sellaisia kaveritaitoja. Välillä ottaa kyllä koville...

Nemo ei oo kauhean kiinnostunut autoista. Tykkää kyllä päristellä mutta ihan yhtä paljon ja ehkä enemmänkin tykkää myös hoitaa nukkeja. Lempipuuhaa on siivous, poika pesisi vessaa, lakaisisi lattiaa ja imuroisi vaikka koko päivän. Vähän eri juttu kuin pienenä, jollon oli pakko laittaa Nemolle kuulosuojaimet aina kun imuroi. Kauhea huuto tulee aina kun imurin laittaa pois, pitäis varmaan ostaa jätkälle oma pieni leluimuri niin sais siivoilla niin paljon kuin ikinä huvittaa. Ihan hyvä että lempipuuha on tuollainen, kunhan tän innostuksen saisi vielä pysymäänkin. Myös Barbapapat on kova juttu, niitä kirjoja luetaan päivät pitkät. Meillä on myös yksi Barbapapa DVD jota ollaan joskus sadepäivinä katseltu, mutta se on niin huonosti dubattu että mä en jaksa sitä kuunnella.

Meilläkin on aika vauhdikasta kotona, perässä saa kyllä mennä kun jätkä juoksee ja kiipeilee jokapaikkaan. Puhetta tulee kauheasti, mutta vieläkin vain yksittäisiä sanoja. Sanoja on jo tosi paljon mutta yhdisteleminen ei vielä onnistu. Pottailua opetellaan, kotona ollaan melkein koko ajan ilman vaippaa mutta kyllä niitä pissoja saa potan lisäksi siivota lattialtakin. Vieläkään ei Nemo syö itse, osaa kyllä mutta ei meidän laiskamato viitsi. Vähän aikaa malttaa mutta sitten rupeaa vaan sotkemaan, heittelee ruokaa tahallaan ympäriinsä. Onko täällä muita jotka on vielä syötettäviä?

Nyt heräsi pikkumies ja kutsu kuuluu. Kai sitä täytyy lähteä kotiin imuroimaan... :)

Lämmintä juhannusta!

Tinnis & Nemo

Vierailija

Äh. Onpa kökkö olo! Akseli sairastui ensin, sitten eilen alkoi mulla kuplia nenässä ja nyt on täydellinen räkätauti päällä. Lääkärissä kävimme ja määräsi pojalle yskänlääkettä ja antihistamiinia. Antihistamiini vie pojan unten maille aika hereästi, mikä ei ole ollenkaan huono homma, koska kiukkuaa kovasti unta ja ihan oikeastaan mitä vaan vastaan. Mistä lie saanut tuollaisen voimakkaan luonteen ja tahdon? :|

Kylläpä on ihanaa kun on kesä! Uloslähteminen onnistuu minuutissa. Nyt vaan lasketaan päiviä lomaan. Aloitin töissä 4 päiväisen viikon tekemisen, ihan mukavaa näin kesällä. Varsinkin kun tuo meidän koululainen hilluu itsekseen täällä kotona.

Akseli on vauhdikas mies. Tänään lääkärillä sammutti huoneesta valot, siirteli toimenpidekärryjä ees taas ja löysi tutkimuspöydän kaukosäätimen. Lääkäri totesi, että poika on ainakin aika reipas. Sanoin vaan, että näkisit sen terveenä...

Nyt painun pojan kanssa päiväunille, pää on kuin haminan kaupunki.

Sen verran pikaisesti luin edellistä pinoa, että Miilukalle on tullut keskenmeno. Voimia Sinulle! Niin surullista.

Kirsikka ja Akseli - tänään 1v 5kk

Vierailija

Meilläkin flunssa jyllää ja vaikka alkaa mennä jo ohi niin kaikilla vielä nenät tukossa ja räkä valuu... Minttu vasta 2 kuukauden ikäinen ja jo kaksi flunssaa takana... Huoh...

Miilukalle piti tulla sanomaan pahoitteluni ja toivottamaan kovasti jaksamisia. Mä en oo keskenmenoa kokenut mutta tuulimunaraskaus oli ensimmäinen ja kyllä siinä meni aika kauan että mieli nousi taas...

Onneksi teillä on jo monta päivänsädettä ja kyllä se uusi vauvakin vielä tulee :)

No mutta nyt tuo meidän päivänsäde alkaa muuttumaan punaiseksi ja ei passaa kovin huudattaa ettei lassi herää...

Mukavaa kesäkuun alkua kaikille!

Pimmi ja pienet

Vierailija

Kuulostipa tutulta iitulin kirjoitus kiipeilevästä taaperosta! Johanna osaa niin kiivetä omiin rattaisiin, kuin syöttötuoliin kuin kirjahyllyynkin,jos vaan tahtoa on... ja kukaan ei oo näkemässä. Myös puhetta tulee paljon,ja nyt on Tomi Traktori on! Johanna vaan sano akri,mikä tarkoittaa traktoria. :)

mua hieman huolettaa, kun Johannalle ei enää mikään puuro maistu:( no onneks lämmintä ruokaa syö hyvällä ruokahalulla. Aika samanlaista sitten on aamu-ja iltapala kun ei mee sitä puuroa.. jogurttia/hedelmää, leipää ja maitoa oon sitten antanu.Nyt ei oo tullu mitään oireita jogurtista, hyvä niin.. mutta maitona menee se luomu edelleen.. ja mitä parasta kun otettiin pullo pois, Johanna nukkuu lähes täysiä öitä. Joskus herää kerran yöllä että istuu ja itkeskelee,mutta nukahtaa kyllä heti kun käy vain makuulleen laittamassa, ja unilelut kainoloon ja peitto päälle:) aamullakin on useesti nukkunu yli 8 asti:) ja nukkuu tunnin päiväunet päivällä,tosin tänään herättiin jo ennen 7:aa..niin on jo 1,5tuntia nukkunu. Tais äiti niinkuin tyttökin herätä isännän puhelimen ääneen,kun akku oli lopussa....

Tylsää vähän tahtoo olla,kun on niin sateista ja kylmää,eikä tuolla pihallakaan viiti olla... käytiin me aamusta tunnin kävelyllä...

mut juu....

tintti ja Johanna ens maanantaina 1v6kk

Vierailija

Katotaan kauanko kerkeen kirjotella, neiti nukkuu päikkyjään ja on nukkunu jo reilun tunnin. Kohta herää mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.. Meillä ei oo koskaan oikeen pitkiä päikkyjä harrasteltu ;) Eilen nukku historiallisesti reilu kaks tuntia ja sitte ei meinannukaan millään tulla uni illalla, leikki reilun tunnin sängyssään ennenku simahti. Aamulla sit taas nukku yheksään, sillon sit jo herätin ettei mee rytmit kohta ihan päin häränpyllyä :)

Jaha nyt neiti heräs :) Palaan paremmalla ajalla...

-nesselia & Venla 1v5kk + "viuhti" rv15+6

Vierailija

Tervehdys kaikki.

Oli ihan pakko tulla onnittelemaa Nesseliaa, onnea! Aikas paljon uusia vauvoja tulossa.

Meillä arki on niin vaudikasta, ettei koneelle ehdi millään.

nytkin luulin että ehtin päikkäreiden aikaan kirjoittaa.. pah.. het kun avasin sivut heräs ukko päikkäreitä.

Akselin tavoin meillä leikitää myös autossa, pojat on poikia :)

varsin tehokas pikku mies meillä on muutenkin, kaikki aika menee perässä juosten.

Nyt pitää ryhtyä kuskiksi, vanhemmat sai kutsun kavereille...

hyvää juhannusta kaikille!

nefili ja adam

Vierailija

Osanotto Miilukalle.

Meilläkin oli 1,5 v. neuvola, itse asiassa tänään.

Lumin mitat:

86cm.

10100g

Terve, terhakka ja motorisesti lahjakas.

Pottailu opittiin sillon 10kk iässä, ja pissit ja kakatkin pottaan meni, mutta maalis-huhtikuun vaihteessa alkoi totaalinen pottalakko, joten eipä ole pottailtu. Kesällä opetellaan sit uudestaan tämä homma, jos neidin sais pysähtymään edes kirjan avulla potalle.

Sanoja on tullut paljon ja laulaakin jo: vettä nuottaa, tuu-tuu-tapakkarulla ja tuiki tuiki tähtönen on lempparit ja neiti on niistä kehittänyt oman sekoitus laulun, jota varsinkin illalla nukkumaan mennessä laulaa äitille

Kaikki ruoka maittaa hyvin, vaikka hujoppi-hoikkeli tyttö onkin. Huhtikuussa aloitin työt ja Lumi lähti perhepäivähoitoon, hoitotätikin ihmetteli heti, että miten tuohon mahtuu niin paljon ruokaa. Lempparia on kaikki liha, etenkin nakki, makarooni, mannapuuro, banaani ym. hedelmät, tomaatti...

Mitäs muuta.. hmm.. niin, hiekkalaatikko on ihan kivoin. Mun veli teki muutama viikko sitten ja nyt Lumi olis hiekkalaatikolla kaiken aikaa. Kakkuja tekee, mutta kaatamisvaiheessa yleensä menee enempi pipariksi. Mutta osaa jo leikkiä itsenäisesti.

Eläimistä joku kertoi, et lapsi tykkää. Niin on täälläkin; piha piiristähän löytyy lehmiä, hevosia, kissoja ja koira. sit mummolassa on vielä kani. Kaikki otukset kiinnostaa kovasti, ja kirjasta osaakin nimetä jo tutuimmat ja sit esim. tiikeri on grrr

Joo, pitäs yrittää jaksaa kirjotella useammin, mut töiden myötä ja gradun teon myötä on aika kortilla. Olen kyllä kovasti yrittänyt lueskella..

Mut ihanaa kesää kaikille.

Vierailija

Moi kaikille!

Edellisestä viestistäni taitaakin olla aikaa. Kuten moni muukin, elämä on tätä nykyä kiireistä. Olihan se sitä kotona ollessakin, mutta nyt on vielä hektisempää. Itse olen ollut töissä helmikuun alusta lähtien, ja lapset päiväkodissa huhtikuun alusta lähtien. Ihan ok on sujunut, tosin paljon on sairasteltu.

Sara täytti viime viikolla 1,5 vuotta. Tyttö on iloinen, temperamenttinen ja hurjapäinen tapaus edelleen. Hän kyllä ehtii joka paikkaan: Viimeksi maanantaina ihmettelimme naapurin kanssa, kuinka hän kiipesi naapurin tytön rattaisiin siitä rattaiden sivusta. En käsitä, miten sai kammettua itsensä niin korkealle. Vähän aikaa sitten hän oli saunassa ylimmällä lauteella ja paukutteli siellä onnellisena saunakiulua ja -kauhaa. Syöttötuoliin tuo ihan sirriäisemme pääsee jo itse.

Sanoja tulee aika paljon. Tosin kylänmiehet eivät niitä ymmärrä, vaan suurin osa sanoista vaatii simultaanitulkin eli äidin tai isän kääntämistä.

Aika moni on ollut kesäflunssassa. Meilläkin niitä on tullut ja mennyt. Eilen kävimme HYKS:ssä ja Saran liimakorvadiagnoosi (molemmissa korvissa liimakorva) sai aikaan lähetteen putkitukseen. Menemme yksityiselle ensi viikolla.

Yöt sujuvat ihan hyvin, sillä Sara muutti isoveljensä kanssa samaan huoneeseen pari viikkoa sitten ja yöheräilyt ovat oikeastaan jääneet. Tosin aina joskus - kuten tänä aamuna - hän herää ihan liian kesken unien ja on aika kiukkuista tyttöä.

Tuskin kukaan enää muistaa, mutta ostimme tontin aiemmin talvella. Eilen kävi arkkitehti luonamme ja nyt alkaa sitten toden teolla talon suunnittelu, ihanaa! Muistelen, että joku muukin suunnitteli rakentamista.

Sitten lopuksi pari huhuilua:

Miilukka, kuinka jaksat?

Tinuri, oletko sinä enää lainkaan langoilla?

Iituli

Vierailija

Nyt vaan netti meinaa jumia,että saapa nähdä saanko ees viestiä lähetetyksi..

Johanna on päikkäreillä niin on kivan rauhallista, isommat vaan tuossa vieressä painii. Eilen kuopus oli isänsä mukana traktorissa kun hakivat hiekkaa. ja oli tykänny kovasti:) kotipihaan kun tulivat ja oli isäntä sanonu,että ollaan kotona, tyttö vaan tuumas että EI. Aina on menossa traktoriin kun huomaa että sillä ajetaan.

Johannan uusin lausahdus on:no niin. se tulee aina kun joku asia on valmis. Hauskan kuulosta!

Meillä on varmaan vasta heinäkuun lopussa tai jopa elokuussa vasta 1,5vee neuvola,kun täällä on kuukauden koko terveyskeskus kiinni ens viikon maannataista alkaen..enkä oo viittiny sinne vielä soitella,kun Johannalla tulee vasta tän kuun viimenen päivä se 1,5v. täyteen. Meillä on lääkärintarkastuski siinä samassa.

Vihdoin ja viimein, jaksoin rueta huudattaa uni-ja yömaitojen kanssa, ja nyt meillä on oltu ilman pulloa viime viikon maanantaista. Ja pari yötä huuteli useesti ja saatto jopa 2h mennä että nukahti uudestaan. mutta sen jälkeen on noin kerran yössä, viime yön nukku kokonaan 20.30-7.30! ja nukahtaa ihan itekseen aina unille:) unilelut vaan kainaloon ja peitto päälle...

Seuraavana onkin sitten suunnitelmissa tytön siirtäminen isompaan sänkyyn. Yks aamu jo nosti jalkansa keviästi reunojen päälle.. onneks isäntä meni just silloin hakemaan sängystä,ettei tullu lattialle... tuolla se oottas jo se sänky neitiä, mutta pelottaa vaan että yöt menee taas levottomiksi..

mutta, saa tänne muutki kirjoitella....

tintti ja päikkäreillä oleva Johanna 1v5kk

Vierailija

Meilläkin oli flunssaa, taikka mitä lie allergiaoiretta... yli viikon mä podin tautia, ekaks oli kova kurkkukipee puoli viikkoa ja sitten tuli nuhaa, ja silmien vuotamista... nyt onneks on helpottanu:) lapsillaki oli muutaman päivän nuhaa, ja edelleenki Johannalla vähän nenä vuotaa.

Viikonloppuna oli kahdet valmistujaisjuhlat,no toiset yo,mutta juhlittu on, ja kakkua syöty... Tänään on kiva sadepäivä,tai nyt jo tais sade loppua,mutta kiva kun välillä sataa on edelliskerrasta niin kauan aikaa. isommat menivät pihalle,ja sainkuin sainkin Johannan nukahtamaan kera vesipullon! meillä meni jo hyvin tuo ilman pulloa nukahtaminen,mutta nyt se taas on kuvioissa kiitos tään flunssan,kun en jaksanu sitä huudattaa...

Meillä on opittu syömään itse, ja oikeastaan vain puuroa saa enää syöttää. :) hyvä niin,saapa syödä sitten itekki yhtäaikaa.

tintti ja Johanna 1v5kk

Uusimmat

Suosituimmat