Alle puoli vuotias nousee tukea vasten seisomaan!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tämä toinee lapsukainen tuntuu pitävän kiirettä.. viikon päästä tulee puoli vuotta täyteen ja herra vaan könyää pystyyn. Istuakaan ei vielä osaa itse, mutta pystyyn on kova kiire. Kaatuilee vielä helposti. onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta...

Kommentit (5)

Vierailija

Tosin hieman myöhemmin, reilu 7 kk. Nopsaan oppi tuon laskeutumisen, välillä tosin unohtaa seisovansa ja meinaa kupsahtaa nurin.

Vierailija

Meillä ruvettiin pönkimään sylis istualleen jo 2kk:n iässä...

Oppi sitten jo 5kk nousemaan itse istumaan ja tasan puoli vuotiaana oppi kunnolla nousemaan tukeavasten seisaalleen... (harjoitteli sitä 5kk:n iästä alkaen lähinnä pinnasängys)

Eli aikaisin ollaan liikkeellä...

Puolen vuoden iän jälkeen pikku hiljaa opittiin kävelemään tukia pitkin...

Nyt ikää on jo melkein 8kk ja osataan seisoa ilman tukea ja harjoitellaan tuetta kävelyä... (5 askelta tähän mennessä paras saavutus) =)

Touhu oli aluksi kans aika varomatonta, kaikki ylös nousut ja muut, et kyllä välillä pää kolahteli lattiaan ja pöydän reunoihin, yms... Mutta pikkuhiljaa siinä samalla kehitty tasapaino ja enään ei tosta vaan kaaduta ja lyödä päätä vaan tullaan nätisti alas...

-Girl- ja neiti 02/05

Vierailija

4kk ikäisenä istus 5-6 kk välissä ryömis ja melkein heti konttasi.

Nyt 10kk ja yritä kävellä mutta ei kunnolla vielä onnistu:)

Näyttä kyllä siltä että on kiire! Itse olen ajatellut että voiko olla että meillä nukuttu alusta asti vähän- että varman näki ja oppi päivän aikana enemmän kun ne kuka nukkuu enemmän:)

Vierailija

Poika oppi nousemaan tukea vasten melko pian heti kun oppi ryömimään niin paljon että ulottui johonkin mitä vasten nousta. Oli siis vähän vaille 6kk. Konttaamaan oppi 7kk iässä ja istumaan vähän sen jälkeen. Tuetta nousi ja seisoi 8kk iässä, mutta ilman tukea käveli kuitenkin vasta vähän vajaa 1v. Siihen asti kuvitteli nimittäin pääsevänsä konttaamalla lujempaa, sama oli ryöminnästä konttaamiseen siirtymisessä, olisi osannut aiemmin kuin mitä uskalsi.

Mutta hyvä niin, nyt on 3 viikkoa kävellyt ja askeleet muuttuu nopeemmiksi koko ajan, ihan kohta jo juostaan. Nyt on sentään vähän enemmän järkeä päässä kuin jos olisi oppinut 9kk iässä kävelemäään, kuten isänsä ja minä...

Vierailija

Samalla tavoin meidän tyttömme nousi hieman ennen puolen vuoden ikää seisomaan tukea vasten eikä oppinut istumaan ennen kuin 7kk.

Unohti pitää kiinni tai sitten piti kiinni mm. omasta paidastaan. Muksahteli aika paljon ja oppikin sitten erehdyksen kautta pitämään paremmin kiinni ja pian laskeutumaan alaskin. Nyt on muutamia askeliakin jo kävelty itsenäisesti (tosin vielä epähuomiossa).

Gandalfiina ja tyttö 9kk ja 3 vkoa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat