Voiko " normaalikokoisella" naisella olla ahdas lantio?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen miettinyt kun meille on ultran mukaan tulossa iso vauva, että mahtuukohan alakautta. Olen kyllä menossa synnytystapa-arvioon rv 36. Olisin silti kiinnostunut kuulemaan, että voiko lantio olla ahdas vaikka ulkosesti näyttäisikin " hyvältä synnyttäjältä" ? Mitat ennen raskautta 166cm ja 67kg.

violet rv 33+6

Kommentit (6)

Vierailija

Tuttavapiirissä ainakin yksi pitkä, " hyvän synnyttäjän näköinen" , jolla silti liian ahdas lantio. Miltä lantio näyttää ulospäin ei ennusta millainen se on sisältä.

Vierailija

Itse olen (lue olin ennen raskautta =) hoikka ja muutenkin ihan normaalin levyinen nainen. Lantioni kuvattiin pari päivää sitten synnytystä varten.

Lääkärin kommentti oli kuvat nähtyään, että " norsun lantio" ja " 10 pisteen synnyttäjän lantio" =D Mahtuu kuulemma vaikka 4 kiloinen perätilassa maailmaan alakautta. Jä lääkäri sanoi minulle, ettei ulkomuodosta voi sanoa mitään varmaa lantion tilavuudesta.

Vierailija

Kylläpähän ne sitten tutkii lääkäri tai sairaalakäynnillä tilanteen, varsinkin ensi synnyttäjiltä.

Näin ainakin mulle tehtiin, juuri toissa päivänä sairaalassa.

Ja kuulemma ihan ok se on mulla tämän vauvan kokoon nähden.

Vaikka aina oletin et kyllä on hyvä synnyttää, kun on leveä lantio, mutta ei se täysin ratkaise miltä ulospäin näyttää, vaan ne paikat siellä sisäpulella. Joita sitten koittelee kädellä (gyne tutkimus tavallaan).

Kaisa 39+4

Vierailija

ihan vaan ulkonäön perusteella arvioida millainen synnyttäjä on.

Itselläni on parikin kaveria joilla on tosi ahdas lantio eivätkä saa edes yrittää alateitse. Toisesta voisi ehkä arvellakin, että lantio on ahdas mutta toinen on leveäperäinen ja leveälantioinen, sellainen entisajan emännän mallinen mutta loppupeleissä lantio on niin ahdas, ettei sieltä sovi syntymään pienikään vauva.

Mutta kyllä ne lääkärit paikat tutkii jos epäilyksenä on iso vauva, pitäisi ainakin ja kannattaa ite pitää isoa ääntä ja vaatia tutkimaan jos ei meinaa mitään tapahtua siihen suuntaan.

Vierailija

Olen 161cm ja 55kg ja lantioni on ahdas,kuvattiin ekassa synnytyksessä.Synnytys tapa siis aina sektio minun kohdallani.

Äitini on 150cm ja 48kg ja han on synnyttänyt kaksi reilun kokoista vauvaa.(minut ja siskoni)Hänellä on reilun kokoinen lantio,jota ei ulospäin huomaa.Kuten jo edelliset ovat todenneet,ei sitä koskaan voi tietää ennalta.(Ellei kuvata.)Ja lisättäkööt että jos äidillä ahdas/reilu lantio,ei tyttärellä välttämättä samoin.

@urinkoinen rv 10,nelosta odotellen...

Vierailija

Mulla myös tuttavapiirissä yksi nainen, joka oli sellainen 173cm/75-76kg eli ei ollut todellakaan lihava vaan ihan normaalin kokoinen -ulospäin näytti olevan leveät hartiat, leveä lantio jne ja lääkäri oli sanonut, että " ei mahdu alakautta" -mä en todellakaan voinut uskoa todeksi kun kuulin.

No, itse ennen raskautta 170cm/73kg -saas nähdä mikä on meikäläisen tuomio. Jos geeneihin voi luottaa niin ei pitäis olla mitään ongelmia tällä saralla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat