G: mi8kä on pahin teko, jonka olet antanut miehellesi anteeksi?

Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

jonka mies on tartuttanu pettämisen lisäksi sukupuolitaudin?

Kamala äijä.

Itse en usko, että... tai voisin kyllä antaa anteeksi pettämisen, mutta itseni tuntien en unohtaisi sitä koskaan, joten suhde olisi lopetettava joka tapauksessa. Tämä on kyllä itsetunto-juttu... minulla on sen verran huono itsetunto, että miettisin jatkuvasti, että toinen menee taas vieraisiin ja se toinen nainen oli parempi... Tosin, olen sanonut miehelleni, että tapan, jos tekee moista. Saatan jopa olla tosissani.

Vierailija:

Lainaus:

Pettäminenkin riippuu tilanteesta ja tapauksesta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vaikea olisi ollut antaa anteeksi " salarakasta" eli pitkään jatkunutta ihastumista.

Mutta hetken " hairahdus" on vielä anteeksiannettavissa, varsinkin jos molemmilla on vielä halu jatkaa ja parantaa suhdetta se jälkeen. Syitä tapahtuneelle voi etsiä myös itsestään. Huom. Tällä EN tarkoita syyn ottamista tapahtuneesta vaan siitä että miksi avioliitto on ajautunut tähän että tällaistä ylipäänsä tapahtuu. Meillä ainakin ennen tätä välit ovat olleet huomattavan kyllästyneet ja arkipäiväistyneet. Kuten joku jo sanoikin työpaineet ja niistä kertomatta jättäminen sekä vanhemmuuden vaatimukset yms ovat nakertaneet meidän suhdetta liikaa ja täysin salakavalasti huomaamatta.

Tämä on ollut tietynlainen herätys siihen ettei mikään mene omalla painollaan; parisuhdetta pitää hoitaa! Niin klisee kun se onkin.

T.3

Vierailija

selventäkää nyt joku: avioliitossa ei petetä, hakata eikä salajuopotella ihan hyvät periaatteet, mutta heitetäänkö avioliitto jonkin vaihtoehdon sattuessa kohdalle kankkulan kaivoon vai sitten " suhtaudutaan"

olisipa elämä näin helppoa

määritellään sitten seuraavaksi Hakkaamisen ja käsiksi käymisen raja ja pettäminen ja salajuopottelukin tarkemmin

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Minun mielestäni avioliitto punnitaan siinä arkisessa jokapäiväisyydessä, miten kohtelee puolisoaan ja ohittaa esim. pettämistilaneet.

Ei ole mitenkään oletusarvoista, että mies kuin mies a pettää aina joskus, b hakkaa aina joskus c lähtee salajuopottelureissuille.

Näihin ei vaimon tarvitse yrittää suhtautua yhtään mitenkään. Näin ei avioliitossa toimita.

Vierailija

mies on

- käynyt käsiksi

- ilkeillyt jatkuvasti

- väistänyt vastuuta perheestään

- roikkunut äidissään ja tätä kautta saanut hoidettua asioita mielensä mukaa (helposti, vaivattomasti, ilman vastuuta)

ja siis täten ilmaissut, ettei välitä minusta (on siis minun tulkinta)

Olen antanut anteeksi, toki olen varpaillani koko ajan..

Tämäkin mies oli " unelma" luotettava, huolehtiva, kuunteleva.. Sitten tuli vähän liikaa painetta tälle kaverille, ilmeisesti joka suunnalta eikä osannut hoitaa paineita oikein mitenkään (muuta kuin vaimentamalla minut)

Vierailija

ei lirkutellu kavereille

ei tuonu tauteja

ei hakannu

ei yrittäny tappaa

ei vittuile

ei oo laiska

ei karkaa baariin tms salareissuille

IHANA MIES:)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minun mielestäni avioliitto punnitaan siinä arkisessa jokapäiväisyydessä, miten kohtelee puolisoaan ja ohittaa esim. pettämistilaneet.

Ei ole mitenkään oletusarvoista, että mies kuin mies a pettää aina joskus, b hakkaa aina joskus c lähtee salajuopottelureissuille.

Näihin ei vaimon tarvitse yrittää suhtautua yhtään mitenkään. Näin ei avioliitossa toimita.

Paitsi että kun tällainen pettäminen tapahtuu , asiaan täytyy suhtautua jotenkin. Ohi se ei mene ilman " suhtautumista" .

Vierailija

Pettäminenkin riippuu tilanteesta ja tapauksesta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Vaikea olisi ollut antaa anteeksi " salarakasta" eli pitkään jatkunutta ihastumista.

Mutta hetken " hairahdus" on vielä anteeksiannettavissa, varsinkin jos molemmilla on vielä halu jatkaa ja parantaa suhdetta se jälkeen. Syitä tapahtuneelle voi etsiä myös itsestään. Huom. Tällä EN tarkoita syyn ottamista tapahtuneesta vaan siitä että miksi avioliitto on ajautunut tähän että tällaistä ylipäänsä tapahtuu. Meillä ainakin ennen tätä välit ovat olleet huomattavan kyllästyneet ja arkipäiväistyneet. Kuten joku jo sanoikin työpaineet ja niistä kertomatta jättäminen sekä vanhemmuuden vaatimukset yms ovat nakertaneet meidän suhdetta liikaa ja täysin salakavalasti huomaamatta.

Tämä on ollut tietynlainen herätys siihen ettei mikään mene omalla painollaan; parisuhdetta pitää hoitaa! Niin klisee kun se onkin.

T.3

Vierailija

Pahin minkä olen antanut anteeksi on, että hän harrasti 24-vuotiaana seksiä 16-vuotiaan kanssa (jälkimmäisen täydellä suostumuksella tietysti).

Jos olisin tiennyt tämän tavatessamme, en olisi jatkanut tapailua, mutta olimme tämän kuultuani jo olleet pitkään yhdessä ja hän on kiltti kuin mikä, nyt kun häntä joku rakastaa.

Vierailija

Vierailija

niinkuin minäkin teen eli poistun häiritsemästä suhteiden harrastamista. Tosin en usko että näin tulee käymään. Pakkokin uskoa että tämä oli ainoa ja viimeinen kerta, muuten jatkamisella ei ole mitään edellytyksiä.

T 3

Vierailija

Pettäminen on vielä anteeksiannettavissa, mutta väkivaltaa ja tapon yritystä ei pidä antaa anteeksi ja toivoa, että jospa en seuraavallakaan kerralla kuole.

Vierailija

Minullakin on ollut ihan samanlainen mies. Lähes täydellinen aviomies ja isä. Elämässä vaan sattuu ja tapahtuu, jopa näille täydellisille ihmisille. On hienoa että voitte luottaa puolisoihinne noin vakaasti, niin minäkin olen voinut.

Tämä kokemus vaan on osoittanut että meillä kaikilla on heikkoja hetkiä ja me kaikki teemme erehdyksiä. parhaiten avioiitto punnitaan juuri näissä vastoinkäymisissä.

Toivotan teille onnea tulevaisuuteen ettei mitään tällaista teille tapahdu mutta samalla haluan varoittaa että on vaarallista tuudittautua siihen turvallisuuden tunteeseen että kaikki on aina ja jatkuvasti yhtä hyvin. se vieraantuinen ja toisesta erkaantuminen hiipii suhteeseen niin salakavalasti. Mutta eihän tällaistä todellakaan kaikissa suhteissa tapahdu.

T 3

Vierailija

minä olin sokeasti rakastunut tuon viisi vuotta (en tiedä miten se oli mahdollista, ihmettelen todella itsekin). ELi annoin toisen juttuja liikaa anteeksi, kuvittelin, että hyvyys palkitaan eli jos joskus teen jotain vaikka kotitöitä enemmän, kun minulla on enemmän aikaa niin mies taas puolestaan joskus tekee enemmän kun hänellä on aikaa ja minulla ei.. (myöhemmin olen huomanut, että saan verisesti riidellä näistä jutuista, että oikeus tapahtuu)

Toiseksi ajattelin, ettei elämä tai puoliso/avioliitto ole täydellistä, joten pystyin antamaan joitain " puutteita" miehessäni anteeksi (esim. että seksielämä ei ole ihan 100% mitä voisi olla). Suuri yllätys oli, ettei mies antanut minun virheitä anteeksi, loppuviimein hyväksynytkään erilaisuuttani ja toisaalta varmaan piti minua täydellisenä (ja sitten pyrki muuttamaan minua jankutuksellaan täydelliseksi)

KOlmanneksi, elämäntilanteet ovat erilaisia ja meillä oli ajauduttu tähän vahingossa/huomaamattani. Nyt jälkeenpäin on hyvä nähdä ongelmakohtia ja vinkkejä siitä, mitä sitten lopulta tapahtui..

tuossa yllä on tuo yksi kommentti, että miehen kovat työpaineet aiheutti miehessä muutoksen, jota mies ei saanut suustaan ulos ja nainen ei tiennyt missä mennään. Meillä kävi samoin. Miehellä oli kovat paineet minun, äitinsä ja työn suunnalta ja päällä täysin uusi elämäntilanne eli lapsi..

niin kyllä minä tästä tunnen suurta syyllisyyttä ja tyhmyyttä.. olen ollut naivi ja hyväuskoinen, tehnyt väärän valinnan jne.

Nyt vielä yritetään kuten sanoin.. jokin minussa taistelee sitä vastaan, että näin paljon pitää jatkuvasti YRITTÄÄ, etenkin miehen taholta käyttäytyä kunnolla.. Saa nähdä

Vierailija:

Lainaus:

et huomannut Mitään ennen... yhtäkkiä mies muuttui tuollaiseksi? Kauanko olitte yhdessä ennen naimisiinmenoa?

Vierailija:

Lainaus:

mies on

- käynyt käsiksi

- ilkeillyt jatkuvasti

- väistänyt vastuuta perheestään

- roikkunut äidissään ja tätä kautta saanut hoidettua asioita mielensä mukaa (helposti, vaivattomasti, ilman vastuuta)

ja siis täten ilmaissut, ettei välitä minusta (on siis minun tulkinta)

Olen antanut anteeksi, toki olen varpaillani koko ajan..

Tämäkin mies oli " unelma" luotettava, huolehtiva, kuunteleva.. Sitten tuli vähän liikaa painetta tälle kaverille, ilmeisesti joka suunnalta eikä osannut hoitaa paineita oikein mitenkään (muuta kuin vaimentamalla minut)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat