Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunnitellun sektion ajankohdasta?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Mulla sokerit olleet raskaasti koholla ja lantio on ahdas. Eli minut leikataan mutta miten aikaisin ovat missäkin leikanneet, joko 38 viikolla?

Turhamaista kai ajatella mutta päästäisi ennen joulua kotiin jos 38 ja risat viikoilla leikattais...

Kommentit (7)

Vierailija

itsellä lääkäri sanoi eilen, että jos sokerit ovat koholla (itellä insuliinihoito) niin ei käynnistetä ennen rv 39. Ns. sokerivauvoilla keuhkot vasta silloin kehittyneet kunnolla- käyttävät kuulema energian kasvamiseen.

Kannattaa kysellä siis asiasta (keuhko), eikö sitä kehittyneisyyttä pystytä mittaamaan?

Vierailija

Eli esikoisen la oli 28.12 ja perätila, jolloin saimme valita päivän. Tuo jouluviikko on nimittäin sellainen, etteivät tee suunniteltuja sektioita ollenkaan, ainoastaan kiireelliset ja hätäsektiot. Meillä olisi la ollut juuri jouluviikolla. Mielellään kuitenkin leikkaavat mahdollisimman lähellä laskettua aikaa ja meillekin ehdotettiin aikaa vasta la:n jälkeen! Ei kiitos, kysyin nimittäin mitä tapahtuu, jos lapsi alkaakin sitten jouluviikolla syntyä perätilaisena itsestään. Silloin olisi tehty kiireellinen sektio sen hetkisellä miehityksellä. Eli päädyimme siihen ainoaan mahdolliseen la:ta edeltävään aikaan, jolloin vauvalla oli menossa rv 38+3. Itse olisin halunnut sektion kuitekin vasta 39+ viikoilla, vauvasta kyllä huomaa, että on syntynyt " etukäteen" vaikka meilläkin kaikki meni hyvin. Tarinan pointti oli siis se, että kannattaa huomioida jouluviikon vaikutus suunniteltuihin sektioihin ;)

Vierailija

..ja eka oli 39+0 ja tää toinen tulee olemaan 39+1. Eikä sitä olla kyselty, vaan annettu vapaa aika. Joulun ajasta en osaa sanoa, mutta ainakin uudenvuodenaatoksi aikoja näyttävät jakavan..

Vierailija

Hei,

Jos olen oikein käsittänyt niin sektio ajan saa itse valita haluamalleen ajankohdalle rv 38-39. Riippuu tosin varmaan paikkakunnasta ja sairaalasta... mutta uskoisin, että olette jouluna kotona :-)

Vierailija

Jos vaavilla ei hätää, yleinen käytäntö lienee, että vasta rv 39+ tehdään. Olen itsekin yrittänyt kinuta aikaisemmaksi kun olo on todella tukala, mutta enpä ole saanut aikaistettua. Jos menee vedet tai alkaa supistukset voimistua, vain siinä tapauksessa aikaisemmin.

Uusimmat

Suosituimmat