Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten kauan odottelitte ensimmäisiä kuukautisia kaavinnan jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa ystävät!

En ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne...Kaavinnasta on nyt itselläni aikaa 6 viikkoa ja 3 päivää, eikä kuukautisia ole vieläkään tullut. Jo pari viikkoa on aamuisin ollut sellainen olo, että " tänäänkö ne jo alkavat?" , kun on alavatsaa ja alaselkää hieman särkenyt, mutta olotila on mennyt ohi melko nopeasti. Raskaustestiä en ole uskaltanut tehdä, kun pelottaa, että seuraava mahdollinen raskaus menee taas kesken...

Kuinka kauan te muut olette joutuneet odottelemaan menkkoja? Itselläni on yleensä pitkä kierto (35 pv) ja jälkivuotoon liittyvä tuhruttelukin kesti kaavinnan jälkeen yli kolme viikkoa. Voisivatko nämä tekijät liittyä menkkojen viivästymiseen?

Toinen odotteluun liittyvä kysymys: minulta ainakin kaavinnan yhteydessä otettiin jonkinlainen " rutiininäyte" istukasta ja sikiöstä, mutta mitään tuloksia en ole niistä vielä saanut. Olen tässä pohdiskellut, että pitäisiköhän soitella naistepolille ja kysellä tulosten perään vai lähettänevätkö tietoja vain jos jotain merkittävää löytyy?

Että tällaisia tässä pohdiskelen...

Kiitos etukäteen vastauksistanne!

Terv. Hattara

Kommentit (7)

Vierailija

...muistelen, että olen kirjoitellut samat jutut aiemminkin :)

Mutta, mulla alkoi menkat 5 viikkoa kaavinnasta. Jälkivuotoa kesti tosin vain pari päivää. Eiks menkat normaalisti ala 4-8 viikkoa kaavinnasta, joten odottele vielä pari viikkoa.

Multakin otettiin näytteitä ja niistä tuli tulokset postissa kotiin. Taisi tulla pari eri kirjettä: toisessa oli epigriisi kaavinnasta ja toisessa lyhyesti vain se, että oli normaali löydös (ei siis mitään tulehduksia tms).

Vierailija

Menkat alkoi kaavintojen jälkeen about kp25, kp26 ja kp35.

Toivottavasti sulla menkat pian alkaa ja pääsette uuteen yritykseen!

neronja rv5+0 (josko tämä nyt onnistuis...)

Vierailija

Ekan kaavinnan jälkeen menkat alkoi kp28 (muistaakseni) ja niin näyttäis tekevän nytkin eli kaavinnasta n. 28päivää ja menkat alkoi.

Mäkin oletin (tai niin mulle sanottiin jossain vaiheessa), että kaavinnassa aina otetaan rutiininäyte. Sitten niitä tuloksia ei alkanut kuulua, oli ollut puhetta, että jälkitarkastukseen ne lähetetään tervariin. Siel ei ollut mitään lappuja. Sanoivat kyllä, että jos tuloksissa jotain olisi vialla, niin polilta otettaisiin kyllä yhteyttä. Sitten kun uuden raskauden merkeissä kävin naistentautien polilla ja kyselin ko. tuloksista, niin lääkäri kertoi ettei mitään rutiininäytettä aina otetakkaan. Eli jos selvästi näkee, että kyseessä norm. raskausmateriaali niin mitään näytteitä ei kuulemma oteta. Jos ihan oikein ymmärsin. En tiedä, että onko nyt toisessa kaavinnassa otettu näytteitä.

-Porkkana-

Vierailija

hattara-79:

Lainaus:

minulta ainakin kaavinnan yhteydessä otettiin jonkinlainen " rutiininäyte" istukasta ja sikiöstä, mutta mitään tuloksia en ole niistä vielä saanut. Olen tässä pohdiskellut, että pitäisiköhän soitella naistepolille ja kysellä tulosten perään vai lähettänevätkö tietoja vain jos jotain merkittävää löytyy?

Minuun ainakin luvattiin ottaa yhteyttä vain, jos jotain löydetään. Suurimmasta osasta kuulemma ei selviä mitään.

Uusimmat

Suosituimmat