Saako näin tehdä???!?!?!??!?!

Vierailija

kotihoidontuki on myönnetty siihen asti kun lapsi täyttää 3- vuotta. ja minullahan on se oikeus käyttää.

Mutta nyt sossu kieltäytyy maksamasta toimeentulotukea ennenkuin olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Siis onko sillä oikeus siihen???

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos olet alle kolme vuotiaan lapsen kanssa kotona ja hoidat häntä siellä niin ei voi pakottaa ilmoittautumaan työttömäksi ennen kuin lapsesi täyttää sen kolme.

Ei tietenkään voi pakottaa ilmoittautumaan työttömäksi, mutta silloin ei voi saada tukia, jotka on tarkoitettu vain työttömille.

Vierailija

jos joku muu olisi maksanut laskut:)

idea kotihoidontuessa on juuri tämä, raha on säälittävä mutta itsepä olet sen valinnut. Eli: jos se ei riitä niin töihin siskot... kukapa sinne töihin ihan työnteon ilosta olisi mennyt, ja lykännyt lapset hoitoon. Hohhoijaa.

Vierailija

kun kysyin saataisko toimeentulo tukea kun olen kotona ja mies opiskelee. sanoi et olis pitäny miettiä miten pärjätä ennen ku kouluun meni. ja et minun pitäisi vaan etsiä töitä (minulla ei ole ammatti vielä) että MONI kuulema ottaa ammatti taidottoman töihin ja jos en paikkaa löydä olen vain laiska. kyse oli vaiun parista kuukaudesta kun tuli yllättäviä laskuja eteen,muuten pärjätään ilman toimeentulo tukea.

Vierailija

Ethän sä voi saada TOIMEENtulotukea, jos vaikka olisit työtä pelkäävä lusmu.

Ystävälleni kävi juuri noin kuin sinulle. Oli pakko ilmoittautua työttömäksi tai sitten toimeentulotukea ei tullut.

Oikeastaan toi on hyvä käytäntö.

Vierailija

Jos olet alle kolme vuotiaan lapsen kanssa kotona ja hoidat häntä siellä niin ei voi pakottaa ilmoittautumaan työttömäksi ennen kuin lapsesi täyttää sen kolme.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat